Voetbal: De Nederlandse competities
-
@spectraaaaa_NL Europa League maakt het een beetje goed, maar met veruit het beste materiaal moet je gewoon kampioen worden. Zeker in de breedte heeft Ajax een veel betere selectie dan Feyenoord, maarja, je moet niet thuis gaan verliezen van Willem II enzo..
-
@Glennevire_NL Volgens mij staan we anders in de halve finale van de Europa League terwijl Zorhya bal op het dak Luhansk jouw clubje te machtig was. Een beetje bescheidenheid zou op zijn plaats zijn. Stoer doen met een plekje hoger in het ene toernooi terwijl je gigantisch voor schut bent gezet in het andere toernooi en er al minstens vier rondes eerder uit ligt is wel heel selectief en eigenlijk ook gewoon vooral lachwekkend.
-
@Suiz-Luárez_NL
De eerste wedstrijden waren nog bagger en het was natuurlijk flink aanpassen van het ellendige balbezitvoetbal onder FdB naar het directe aanvallende voetbal van Bosz. Als Ajax de steunpilaren kan vasthouden (en zo niet adequaat op kan vangen) dender je vanaf dag 1 over concurrentie heen. Overgangsjaartje dit en dat we dan geen kampioen worden deert mij dan ook niet. Dit seizoen is gezaaid, volgend seizoen gaan oogsten -
@spectraaaaa_NL Bosz doet uiteindelijk ook een hoop dingen goed, zeker waar.
Toch kan ik me niet voorstellen dat je zo vaak zou staan te knoeien als je Tete gewoon opstelt, als je een normale linksback had gehaald of voor Viergever en Riedewald kiest, als je Bazoer er gewoon lekker bijhoudt zodat je niet altijd met drie aanvallende middenvelders hoeft te spelen (wat uit bij Schalke als je een voorsprong verdedigt gewoon kamikaze is....) en als je Traore maar tot het einde der tijden op rechtsbuiten blijft zetten.
Omdat ik deze concrete spelerskeuzes vrij raar vind en ze in mijn ogen ook fataal blijken ben ik niet echt fan van Bosz. De filosofie en de passie die hij in het team krijgt zijn wel de juiste.
Ondanks dat ik geen fan ben zou ik hem wel willen behouden. Ik gok er liever op dat je met dit spelniveau volgend jaar kampioen wordt en weer wat rondes overleeft in Europa dan dat een andere trainer, die ik ook niet zo snel op het oog heb, weer op 0 begint met eventueel voorrondes e.d. voor de deur.
-
@spectraaaaa_NL Dan wil ik bij deze van de Beek al als adequate vervanger van Klaassen aanmerken. Verwacht nl wel dat die weggaat en vind dat vd Beek erg gegroeid is.
Een zes en een linksback lijken me wel een must verder.
-
@SIRclitjeslikker_NL Ik zie Vd Beek juist als de perfecte opvolger van Schöne op 6, maar totaal niet als die van Klaassen. Telkens als Donny rechtshalf speelt vind ik hem matig, en telkens als ie op 6 speelt is ie goed (en tegen Schalke-thuis zelfs top)
-
Oja indd je had die hele lap tekst geschreven hoe we geen wedstrijden meer gingen winnen, hoe zijn utrecht en vitesse verlopen?
-
manmanman zelfs als je wil dat je verliest weet deze ploeg je nog teleur te stellen...
Blom mag trouwens ook wel ff drie jaartjes Jupiler gaan fluiten ofzo, wat een waardeloze zak hooi is dat zeg.
-
@joopjah-both_NL Die hebben jullie goed gespeeld en verdiend gewonnen. Excelsior wordt andere koek, echt typisch zo'n rechterrrijtje kunstgras counter tegenstander waar feyenoord uit steevast in de problemen tegen komt. En dan vervolgens tegen Ajax' Griekse broeder Heracles, zoon van Zeus. Volgens mij wint Feyenoord vaker niet dan wel van clubs met een Griekse naam.
-
@joopjah-both_NL En ja Jopie, ik zat er naast met die wedstrijden. Maar dat zou je alleen maar verder moeten doen bibberen. Hoe groot is de kans nou dat ik er nogmaals naast zit?
-
Tot nu toe heb je niet zo'n goed track record, dus gelukkig heb ik al de week na de wed tegen excelsior vrij. Kunnen we het goed vieren
-
@joopjah-both_NL Lekker, schijnt ook weer wat beter weer te worden. En anders kijk je die donderdag gewoon lekker naar Lyon Ajax als afleiding om je zenuwen in bedwang te houden. belooft een mooie pot te worden
-
Wat een matig Ajax en PSV vandaag. 0 uitgespeelde kansen gezien. Wedstrijd verdiende een 0-0. Kluivert zal nog wel geschorst worden voor natrappen. Guardado zonder geel was wel erg opvallend.
-
@hap-slik-weg_NL
Kan niet, is al beoordeeld met een gele kaart -
@bringdaruckus_NL dat was voor dat opstootje
-
@Suiz-Luárez_NL
hmmm oke. Nja krijgen we Neres hopelijk te zien -
@bringdaruckus_NL Vond Neres vandaag de beste aan Ajax-kant. Iedereen was ruk, maar hij liet nog aardige dingen zien. We kunnen wel zonder Kluivert, die bakte er niks van vandaag
-
@Suiz-Luárez_NL
klopt, al was Neres ook zo beetje de enige die niet veel minuten in de benen had -
@Suiz-Luárez_NL was hij ook zeker, helaas was het vervolg telkens wel kut..
-
Heujjj kampioen