Voetbal: De Nederlandse competities
-
vet (opvulling want bullshitregel)
-
Terecht (opvulling want bullshitregel)
-
@Kagchelland_NL said in Eredivisie 2016/2017:
Heujjj kampioen
-
@timeenennaam_NL said in Eredivisie 2016/2017:
http://nos.nl/artikel/2170167-intentieovereenkomst-arena-wordt-johan-cruijff-arena.html
Werd tijd natuurlijk, in Barcelona was er al een stadion genoemd naar Cruijff, dat heeft in Nederland weer veel te veel tijd gekost. Voornamelijk omdat Ajax nog aan het overwegen was of ze ook geld konden halen uit de naamgeving van het stadion.
Terwijl ze dat al twintig jaar niet doen, enfin...
-
@Jip-Huijs Lol Ajax heeft daar helemaal niks over te zeggen, het stadion is niet van Ajax.
-
@Suiz-Luárez_NL said in Eredivisie 2016/2017:
@Jip-Huijs Lol Ajax heeft daar helemaal niks over te zeggen, het stadion is niet van Ajax.
Lol
-
@Kagchelland_NL De lol was voornamelijk om het 'hurr durr Ajax is evil boeh'-gehalte
-
@Suiz-Luárez_NL said in Eredivisie 2016/2017:
Laat me niet lachen gast. Die club heeft zeker wel wat te zeggen, samen met die focking aandeelhouders. Egoïstisch is het gewoon, wie het ook bepaald. Dat het in Barcelona allang is gelukt en in Nederland nog steeds niet 100% zeker zegt meer over de logge cultuur die we hier kennen. Nooit eens uit sentiment en emotie handelen, alles moet rationeel waardoor hier heel veel beslissingen jaren duren. Soms mag best een beetje emotie overheersen om een beslissing door te drukken.
-
Het had in 1996 al het Johan Cruijf stadion moeten heten.
-
@Jip-Huijs Door die instelling hebben wij een overschot op de staatsbegroting en Spanje een van de hoogste werkeloosheidspercentages van Europa
-
@Suiz-Luárez_NL Dat is te kort door de bocht. Ik zeg ook niet dat we overal met emotie moeten handelen, dat zou ook niet goed zijn, maar soms mag een beetje meer emotie en beleving wel worden toegepast. Zeker in een casus als het aanpassen van een stadionnaam die al sinds het begin geen sponsornaam heeft.
-
Heujjj kampioen
-
bekerfinale leeft ook wel lekker hier
-
En ik maar denken dat ik met Groningen - PEC de slechtste bekerfinale al gezien had, man man man. Enige dat je op een gegeven moment hoopte was dat er geen verlenging zou komen.
-
@timeenennaam_NL Bekerfinales zijn gemaakt om saai te zijn, gaat vooral om de spanning en die was er wel degelijk. Overigens blij met de winnaar, zie ons (als we PO halen wat ik niet verwacht) AZ makkelijker verslaan dan Vittese, daarnaast goed voor ontwikkeling Chelsea jeugd, wellicht sturen ze nu de wat leukere talenten, Ake bijv. En mochten ze per ongeluk Arsenal ofzo loten, makkelijkere tickets krijgen
ik zeg win win win -
@jeffreyelzinga_NL
Ake naar de eredivisie? Hij zou bij iedere club behalve de top 6/7 in de PL basis staan. -
@jeffreyelzinga_NL Nadeel is wel dat je net als bij Ajax nu lastiger aan de beurt komt.
-
@jeffreyelzinga_NL said in Eredivisie 2016/2017:
@timeenennaam_NL Bekerfinales zijn gemaakt om saai te zijn
Ajax - PEC was volgens mij wel een aardige pot destijds
-
@bringdaruckus_NL Eens, maar wie wilt het nog aan met terugroepclausules?
@hap-slik-weg_NL said in Eredivisie 2016/2017:
@jeffreyelzinga_NL Nadeel is wel dat je net als bij Ajax nu lastiger aan de beurt komt.
Qua tickets? valt wel mee denk ik. Zelfs bij ons (een wat grotere achterban) kon je redelijk makkelijk aan kaartjes komen. Mensen gaan minder graag naar stadion en is het is over het algemeen prijzig.
@timeenennaam_NL said in Eredivisie 2016/2017:
@jeffreyelzinga_NL said in Eredivisie 2016/2017:
@timeenennaam_NL Bekerfinales zijn gemaakt om saai te zijn
Ajax - PEC was volgens mij wel een aardige pot destijds
Klopt, maar dat was ook vrij snel open gebroken. Bij AZ-Vitesse en Groningen-Zwolle had je geen echte favoriet, waardoor er minder snel gebluft wordt, zoals Zwolle Ajax afblufte.
-
@jeffreyelzinga_NL
het terugroepen van spelers omdat ze het goed doen komt zo weinig voor. Chelsea verhuurt al jaren dik 30 spelers en dit is pas de eerste x. Pas als het op regelmatige basis voorkomt wordt het een probleem. Sws heeft Ake echt wel punten gepakt voor dat Bournemouth dus zoveel hebben ze ook weer niet te klagen