Crewduels: Discussietopic
-
Dag OSM-vrienden,
Onderstaand statement is met een groot aantal crews samengesteld na klachten van verschillende kanten over de crewduels. We willen dit statement aanbieden aan Gamebasics. Naar eerst willen we voor dit statement zoveel mogelijk draagvlak binnen onze community creëren. Daarom deze forumpost, mochten jullie het er mee eens zijn en onze punten onderschrijven, laat dit even weten met je crewnaam.
Aanvullingen, aanpassingen of andere opmerkingen kan uiteraard ook!
Het idee is dat we samen een vuist maken om veranderingen teweeg te brengen.Groet Erwin, NFSC / NasKe's Fantastic Soccer Crew
-
Geachte vertegenwoordigers van Gamebasics,
Al langere tijd is er vanuit meerdere crews veel onvrede over een aantal zaken aangaande de crewduels. Een aantal van ons heeft dit proberen aan te kaarten maar helaas nog niet met het gewenste resultaat. Daarom dit statement om deze onvrede te uiten en te vragen om verbeteringen in het spel. De onvrede veroorzaakt namelijk veel onnodige frustratie en bederft het spelplezier. Wachttijden voor een nieuw duel lopen op tot meer dan een week, voor fanatieke spelers ontzettend vervelend.
Een aantal ervaren spelers van vooraanstaande crews hebben samen gesproken over de onvrede en een aantal punten opgesteld die we graag verbeterd zouden zien. Deze hebben voornamelijk betrekking op het lange wachten op nieuwe duels en het beperkte aantal tegenstanders dat hierbij getroffen kan worden. Daarnaast zijn er nog een aantal andere punten binnen de duels waar we graag verbeteringen zouden zien.
Crews die dit statement ondertekenen willen:
- Sneller komen tot duels.
- Een ruimere keuze aan tegenstanders in duels.
- Consequent beleid met betrekking tot tijdsduur in dezelfde competitie.
- Hogere bosscoin-beloning bij duels.
- Realistischer resultaat in oefenwedstrijden.
Deze punten zijn samengesteld na overleg met een groot aantal crews. We zijn graag bereid om met elkaar in gesprek te gaan en per punt meer helderheid te verschaffen over onze wensen. We denken graag constructief mee om het spelletje dat we graag spelen net een stukje leuker te maken.
Met vriendelijke groet,
Erwin van Nuland, namens NFSC #1 crew top 100.Mede namens
Golden Glory #2 crew top 100
OnlineFootballFederation #3 crew top 100
Cosa Nostra #4 crew top 100
Fenerbahcalex #5 crew top 100
The Ottoman Republic #11 crew top 100
WeAreHelmond #13 crew top 100
Looking For Silverware #14 crew top 100
Same Vision #16 crew top 100
BNC Legendz #17 crew top 100
Osm Strikers Ultras #19 crew top 100
The Royal Victoryans #21 crew top 100
BNC Legendz Young #22 crew top 100
De Musketiers #23 crew top 100
Surango strijders #25 crew top 100
Azzurri Legends #27 crew top 100
Ajax Amsterdam Crew #28 crew top 100
OSM Kings #34 crew top 100
GoodFellas #39 crew top 100
Azzurri #44 crew top 100
The Unstoppable Cobras #56 crew top 100 -
Vind dat duels langer mogen duren. Het gaat te snel en op den duur ben je het beu. Ook misschien zelf de competitie kiezen uit competities die OSM voorstelt of is dat niet haalbaar?
-
Een langere duur van de competitie, dus met meer deelnemers, is wel besproken in de appgroep waar dit statement uitgekomen is. Daar was een meerderheid niet voor, de meeste groepen vinden 5-5 een mooi uitgangspunt.
Zelf een competitie kiezen zou misschien technisch best wel kunnen. Maar het lijkt het doel van dit statement geen goed te doen. Dan moeten meerdere crews dezelfde competitie kiezen om tot een 'match' te komen. De kans op die 'match' en dus een duel is daarmee niet groter maar juist kleiner. -
Er moet sowieso iets veranderen aan de tijdsduur vooraleer je een tegenstander vind. Als actieve crew, die deelneemt aan elk event op osm, moet je plannen om je slots vrij te krijgen. Als men een week moet wachten vooraleer ze een tegenstander vinden, dan heeft planning weinig of geen nut.
-
Hier hebben wij inderdaad maanden last van gehad met pro elite.. Wanneer je in de top 5 staat word het ontzettend lastig om een duel te krijgen. Onze ervaring was wel dat wanneer we tussen plaats 6-10 op de ranglijst stonden sneller een duel toegewezen kregen. Al met al is de lol er snel vanaf met al dat wachten en ik persoonlijk ben mijn slot voor andere doeleinden gaan gebruiken.
-
Het probleem zit hem vooral in de lange wachttijd denk ik, daar moet iets op verzonnen worden. Echter lijkt het mij ook niet wenselijk als je dan steeds (met alle respect) tegen mindere crews speelt.
Ik zie dan bijvoorbeeld om een battle langer te maken, maar dan heb je op het moment dat je zoekt naar een tegenstander alsnog hetzelfde probleem?
Een optie is om juist het hele systeem dat OSM voor ons naar een tegenstander zoekt te laten varen. Maak een platform waarop je zelf je tegenstander kunt kiezen, uit alle divisies. Speel je als crew tegen een crew dat in een lagere divisie zit, dan kun je minder punten verdienen en verlies je ook meer punten als je verliest. Speel je tegen een crew in een hogere divisie kun je meer punten verdienen. Crews hebben een x aantal dagen om te accepteren en er kunnen ook meerdere verzoeken gestuurd worden. Je zou daarnaast wellicht ook nog in kunnen bouwen dat een crew maximaal een X aantal keer per maand/kwartaal/jaar tegen elkaar mag spelen.
-
@Erwin-van-Nuland_NL
Goedenavond, dank voor de feedback!De crewduels kunnen op OSM nu bijna 2 jaar gespeeld worden, maar desondanks is het nog steeds een feature die relatief kort bestaat in verhouding tot het bestaan van het spel OSM. Deze feature is nog steeds in ontwikkeling en er zijn ook nog plannen om deze feature verder door te ontwikkelen, o.a. door een systeem te ontwikkelen waarbij crews elkaar uit kunnen nodigen om een (vriendschappelijk) duel te spelen. Hierover is in dit stadium echter nog niets concreets bekend.
Om verder inhoudelijk even op de punten te reageren:
-
- Sneller komen tot duels.
-
- Een ruimere keuze aan tegenstander in duels.
Wat betreft de bovenstaande 2 punten die min of meer op hetzelfde betrekking hebben, kan ik aangeven dat er bewust keuzes zijn gemaakt om divisies in te richten zodat elke crew op zijn eigen niveau duels kan spelen. Op OSM is er nou eenmaal een erg sterk verschil in niveau en beleving, waarbij er crews zijn waarbij de managers slechts één of twee keer per dag inloggen en er crews zijn waarbij de managers geen enkele afgelopen timer onopgemerkt laten gaan. Het zal niet fair zijn om de matching zo in te richten dat dit soort crews elkaar continue treffen en er monsterscores ontstaan. In de Crew Cup wordt er ook bewust met meerdere divisies gespeeld, zodat crews op hun eigen niveau terechtkomen. Voor beide partijen is het niet wenselijk om doorlopend walk-over duels te moeten spelen.
Ik begrijp dat het vervelend is dat fanatieke crews hierdoor minder duels kunnen spelen, maar geloof mij maar dat de frustraties groter zijn bij crews die continue vernederd worden en hierdoor overwegen om met OSM te stoppen. Daarom is het ook niet wenselijk om deze variabelen aan te passen, omdat het op elk niveau gevolgen zal gaan hebben voor de crews die elkaar daar treffen. Wanneer er ooit een systeem is, waarbij crews elkaar kunnen uitnodigen dan hebben crews in ieder geval de mogelijkheid om een invite van een sterkere crew af te wijzen in plaats van dat ze verplicht zijn om tegen hen te spelen.
-
- Consequent beleid met betrekking tot tijdsduur in dezelfde competitie.
Op dit moment wordt er elke 2/3 weken van land geswitcht, zodat er genoeg variatie is m.b.t. de landen waarin gespeeld kan worden.
-
- Hogere Bosscoin-beloning bij duels.
Een hogere BC-beloning is niet aan de orde, omdat managers er juist voor hebben gekozen om duels met aangepaste tools te willen spelen. Aangezien er in deze duels over het algemeen minder BC's besteed kunnen worden, is het ook logischer dat de BC-beloning in deze competities lager is. Zo werkt het systeem op OSM nou eenmaal en duels zijn in dat opzicht geen uitzondering.
-
- Realistischer resultaat in oefenwedstrijden.
Ik snap dit punt niet zo goed. Natuurlijk is het logisch dat oefenwedstrijden een vertekend beeld geven wanneer je ze telkens thuis speelt en ook nog eens tegen managers speelt die een aangepaste opstelling/tactiek hebben klaarstaan.
Mocht je verder nog vragen/opmerkingen hebben dan hoor ik het graag.
-
-
Wat heeft een vriendschappelijk duel ons te bieden kost ons alleen maar bc en wat krijgen we er voor terug is er geen optie om een apparte ranking er van te maken net hoe de manager rankings bvb huidig maand jaar vriendschappelijk.
Waarom niet de vriendschappelijke duels gewoon weg laten en duel naar naar keuze kunnen kiezen hoe ze de vriendschappelijke duels willen doen dan telt het gewoon voor de ranking als je een duel kan kiezen dan hoeft tegenstander maar te accepteren is toch gewoon kwestie van aanpassen.
Tegenstander laten zoeken of op uitnodiging lijkt toch een prima idee.Meer bc zou wel fijn zijn ik kreeg 10 bc met doel 9 met de 1e plek na afgelopen duel.
Maar heb er zeker meer dan 200 voor uitgegeven wat meer belobing zou fijn zijn. -
@Mestreech07022017_NL
Vriendschappelijke duels bieden onder andere de mogelijkheid om georganiseerde toernooien te organiseren, zoals die hier op het forum worden georganiseerd. Dan kan er ook met een KO-fase worden gespeeld in plaats van dat er alleen sprake is van een competitievariant. Wanneer crews binnen de duelranking uitnodigingen zouden kunnen sturen dan zou dit systeem gemakkelijk misbruikt kunnen worden waarbij de ene crew de andere crew stelselmatig kan laten winnen om te stijgen in de ranking. -
De ranking verloopt ook vrij scheef naar mijn mening.
Het is helaas teveel gebaseerd op hoeveel duels je speelt dan het winstpercentage.
Wij hebben pas 1 duel verloren en er al mega veel gewonnen, maar staan wel net buiten de top 10, omdat die andere crews gewoon nog meer duels spelen.
Ik vind bij wijze van spreken een 100-1 record beter dan een 150-30 record.
Kan daar niet naar gekeken worden?? -
-
@Christiano-Mengelaldo_NL
Hoeveel duels een betreffende crew heeft gespeeld in mijns inziens relevant genoeg om iig te vermelden naast de gewonnen duels. -
@Christiano-Mengelaldo_NL said in Crewduels: Discussietopic:
De ranking verloopt ook vrij scheef naar mijn mening.
Het is helaas teveel gebaseerd op hoeveel duels je speelt dan het winstpercentage.
Wij hebben pas 1 duel verloren en er al mega veel gewonnen, maar staan wel net buiten de top 10, omdat die andere crews gewoon nog meer duels spelen.
Ik vind bij wijze van spreken een 100-1 record beter dan een 150-30 record.
Kan daar niet naar gekeken worden??Dit ben ik niet helemaal met je eens, aangezien de crews die minder hoog op de ranglijst staan over het algemeen ook makkelijkere tegenstanders treffen die minder ervaren zijn en meer duels hebben verloren. Dit is bijvoorbeeld vergelijkbaar als je op Fifa divisies speelt, waarbij je als ervaren Fifa-speler tot en met divisie 4 alles zou kunnen kunnen winnen en daarna pas echt getest wordt. Het is logisch dat je vanzelf meer wedstrijden gaat verliezen zodra je langer in de bovenste divisie bivakkeert.
Verder is dit een probleem dat zich vanzelf zal oplossen, aangezien er in de hoogste divisie een 1 op 1-verhouding (3 punten voor een overwinning, 1 voor een gelijkspel en -3 voor een nederlaag) van toepassing is tussen overwinningen en nederlagen, waardoor het kwantitatief spelen van duels hier niet beloond zal worden. Kortom, de crew die het meeste wint zal in de hoogste divisie uiteindelijk vanzelf bovenaan komen te staan.
-
Best Crewduelliefhebbers,
Dit jaar organiseren wij weer een Battle-Cup. De eerste editie was volgens velen een succes. Dit keer hebben we voor een andere opzet gekozen.
Onderstaand een overzicht van de virtuele plaatsing. De deadline voor de definitieve plaatsing is nog niet bekend. Dit wordt bekend zodra het einde van het CK nadert. Mocht een crew zich afmelden, schuift de eerstvolgende crew op de CrewCup Ranking in.
Later meer info!
-
@Silvester-J_NL oke helder!
-
Hierbij een update van de duelstatistieken:
-
@Silvester-J_NL Mooi gedaan Sil!
-
Mooi gedaan Sil. Tis wel duidelijk wie er op P1 eigenlijk hoort. We komen eraan!
-
Dat zal binnenkort wel veranderen, straks mogen we in de duels ook lekker coins gaan spenden. Lekker onderzoekje weer zeg!