SKHF Café
-
@scheeftand_nl Adolf was geen pedo toch
-
Weet ik niet. Zover bekend is in ieder geval niet nee.
-
@scheeftand_nl Het is omgekeerd!
-
@furrax_nl
gaan we weer over grammatica
-
-
-
-
@scheeftand_nl Man man man kansloos
-
Alles is deep purple of coldplay bij je.
maar idd weer leuk om de stem uit te brengen
-
Wat mij betreft ging na het lezen van dit stukje mijn enige sympathie voor die zwarte piet beweging zo het raam uit.
-
Snap ook niet hoe men tot dergelijke conclusies komt. Alsof een Sylvana Simons niet verzuipt in de aandacht die ze met haar identiteitspolitiek genereert.
Ik vind een bericht als dit ook ronduit beledigend voor zwarte mensen eigenlijk. Zou het zelf ook niet fijn vinden als iemand namens mij zou claimen dat alle blanke mannen nou zo zielig zijn.
-
Jij bent toch ook zielig, ik praat tenminste voor mij zelf.
Dus je voelt je aangesproken door dit bericht hier boven?
Moet je juist gaan staan met een groot reclamebord.. -
@oioihillegom_nl Ik snap niet waar jij precies op doelt.
Wat ik bedoel is dat onze samenleving gefixeerd is op het slachtofferschap. Inhoudelijke kritiek op de islam wordt bijvoorbeeld weggezet als ''islamofobie'', en de uiters ervan worden met pek en veren besmeurd. Alsof moslims zielige mensen zouden zijn die niet over de capaciteiten zouden beschikken om kritiek te lezen, daar het hunne van te denken en daar op een redelijke manier op te reageren.
Dergelijke voorbeelden kan je natuurlijk voor elke zogenaamde slachtoffergroep oplepelen. Het lijk mij vreselijk zo betuttelend behandeld te worden.
Dat de blanke man niet als een slachtoffer wordt gezien lijdt ertoe dat tweets met #killallwhitemales niet verwijderd worden (terwijl de wereld veeeel te klein zou zijn als het over een willekeurige andere groep gaat) en dat vind ik prima. Pas als men mij probeert te beschermen tegen uitspraak die mijn tere egootje niet aan zou kunnen zou ik me zorgen gaan maken.
-
Islam wordt hier niet eens mee bedoelt, gaat over een kinderfeest en jij haalt terroristen erbij.
je dwaalt af van het geposte verhaal.
-
@oioihillegom_nl Deze guy #lol
-
@sirclitjeslikker_nl Ik vind vooral het witte bondgenoten deel wel grappig. Als blijkt dat die bondgenoot te veel aandacht zou trekken dan is het opeens een tweederangs actievoerder.
-
Ik snap al niet wat je in fucking dokkum te zoeken hebt. Blijf daar lekker weg als Amsterdammer, normaal zou je daar niet dood gevonden willen worden, ga er dan ook niet provoceren. Net zoals je met zwarte piet wegblijft uit Spangen in Rotterdam. Of uit Utrechtse scholen die er niet aan willen meedoen.
Eigenlijk snap ik sws niet wat je als blacka zijnde in deze kou buiten doet. Ik bedoel, ik heb nooit sinterklaas gevierd, zal het ook nooit doen, heb mijn kids toen ze kleuter waren al verteld dat het allemaal onzin was, maar deze bullshit is het echt niet waard.
-
Ik zou er geen seconde minder om slapen als die pieten volgend jaar allemaal pimpelpaars zijn, maar verbaas me ook vooral om hoe de discussie wordt gevoerd.
Zwarte piet zou in mijn ogen racistisch zijn als:
-
Het een soort karikatuur zou zijn die zich de hele tijd als een complete debiel of juist als een enorme slechterik oid zou gedragen.
-
Als het naar het slavernijverleden zou verwijzen.
In mijn ogen is het nu juist een enorme bagitalisering van de slavernij om zwarte piet daarmee te associëren en lijkt mij dat het leggen van deze link eerder beledigend zou moeten worden ervaren, als je je dan toch zo verbonden voelt met het lot van je verre verre voorouders.
Mensen zoals mij kun je met een redelijk betoog waarin je allemaal links zoekt misschien wel overhalen voor jouw kamp, maar dergelijke argumenten hoor je nooit in de hele saga. Het is meer een soort deugdebat geworden waarin er een soort angstcultuur in geslopen is om maar niet voor racist te worden uitgemaakt.
Dit vond ik ook een leuke invalshoek overigens: '' De hele Nederlandse volkscultuur, kent één zwarte personage, en juist die moet verdwijnen. Als dat niet racistisch is.''
-