Films
-
Ik vond Rogue One best ok eigenlijk... Hier toont men hoe moeilijk het was om aan de plannen van de Death Star te raken, in 'A New Hope' leek dat allemaal zo makkelijk. Met deze film in de reeks hebben ze dat toch rechtgezet + het ging eens NIET om de Jedi. Wat ook positief vond, eerlijk gezegd.
The Purge heb ik nog niet gezien, al leek de eerste deel mij zo op het eerste gezicht nog best leuk om te zien. Films met Ethan Hawke vind ik meestal wel goed om naar te zien.
Ben het wel helemaal met je eens over Suicide Squad. Trok op niets!
-
@Alfonzso_NL192 Vond Suicide Squad qua intro en opbouw best oké, daarna ging het heel snel bergafwaarts.
-
@Alfonzso_NL192 said in Films:
Ik vond Rogue One best ok eigenlijk... Hier toont men hoe moeilijk het was om aan de plannen van de Death Star te raken, in 'A New Hope' leek dat allemaal zo makkelijk. Met deze film in de reeks hebben ze dat toch rechtgezet + het ging eens NIET om de Jedi. Wat ook positief vond, eerlijk gezegd.
The Purge heb ik nog niet gezien, al leek de eerste deel mij zo op het eerste gezicht nog best leuk om te zien. Films met Ethan Hawke vind ik meestal wel goed om naar te zien.
Ben het wel helemaal met je eens over Suicide Squad. Trok op niets!
Rogue One wordt alleen maar in gevochten, is na een tijd ook niet meer interessant en heeft weinig meer te maken met de sfeer van de 'oude' Star Wars. Cast is ook maar mager, op die dudes van Jagten en The Last King of Scotland na.
Het idee van The Purge is wel oké, daarom ook nog een 5. Film is echter afgeraffeld en zitten veel plotholes in.
-
@hap-slik-weg_NL vanaf ze aan de opdracht zelf begonnen, ging ie achteruit. Idd, opbouw en de kennismaking van de personages waren nog ok. Geef ik je helemaal gelijk in!
Vond de muziek ook wel heel goed gekozen. Is tegenwoordig wel meer met films.
-
@timeenennaam_NL said in Films:
Rogue One wordt alleen maar in gevochten, is na een tijd ook niet meer interessant en heeft weinig meer te maken met de sfeer van de 'oude' Star Wars. Cast is ook maar mager, op die dudes van Jagten en The Last King of Scotland na.
Dat vond ik juist goed eraan. Het is nog altijd een oorlog tussen The Rebellion en The Empire. En door al die gevechten krijg je ook meer dat gevoel dat The Empire er echt wel hard tegenin ging. Qua sfeer leunt het volgens mij dan ook nog het meest aan, aan het begin van 'The Empire Strikes Back'. Daar zie je het meest van de oorlog op de planeet Hoth. De CGI van General Tarkin vond ik ook knap gedaan (die van Princess Leia was niet gelukt) en de laatste scène was echt machtig!
Hoe verberg je hier spoilers? Of gaat dit niet meer op het forum? Op de vorige kon dat...
-
Die Purge was echt i potentie een supergoed verhaal. Van het concept kun geweldige scenario's schrijven, helaas kozen ze ervoor om de focus op één gezin te leggen en dat was niet eens 'top'. Gemiste kans.
-
@Alfonzso_NL192 daarna ging het ook veel te snel allemaal. Zoveel mogelijk actie in 1,5 uur. Film had beter half uur langer kunnen zijn met wat meer diepgang. Suicide Squad was voor mij de tegenvaller van het jaar. Had er veel van verwacht.
-
Poosje niet geweest hier, dus ik plak ff mn laatste 3 maandjes hier. Wil cijfers best uitleggen indien gewenst, laat maar horen
Januari
- Harry Potter and the Order of the Phoenix (2007) 6.9
- Bad Moms (2016) 5.0
- Flaskepost fra P (2016) 6.8
- Harry Potter and the Half-Blood Prince (2009) 7.5
- La La Land (2016) 8.4
- Keeping Up with the Joneses (2016) 5.9
- Hunt for the Wilderpeople (2016) 7.1
- People Like Us (2012) 6.9
- Killer Joe (2011) 7.5
- Allied (2016) 6.4
- War Dogs (2016) 5.7
- Brimstone (2016) 7.3
- Patriots Day (2016) 7.5
- Crazy Heart (2009) 6.5
- Juste la fin du monde (2016) 4.6
- Planet Earth II - Seizoen 1 (2016) 8.4
- War on Everyone (2016) 6.4
- Live by Night (2016) 7.3
Februari
19. Vikings - Seizoen 4 (2013) 8.2
20. Arrival (2016) 8.3
21. Jackie (2016) 7.8
22. Their Finest (2016) 7.6
23. Mein Blind Date mit dem Leben (2017) 6.8
24. Hidden Figures (2016) 8.0
25. Gold (2016) 7.0
26. The Edge of Seventeen (2016) 7.3
27. Hacksaw Ridge (2016) 7.8
28. Manchester by the Sea (2016) 7.8
29. Sherlock Holmes (2009) 6.6Maart
30. Modern Family - Seizoen 1 (2009) 8.2
31. Doctor Strange (2016) 7.4
32. Kong: Skull Island (2017) 3D 7.4
33. Sing (2016) 6.9
34. Burning Sands (2017) 5.9
35. Why Him? (2016) 6.4
36. Modern Family - Seizoen 2 (2009) 8.0
37. Man cheng jin dai huang jin jia (2006) 7.6
38. Ghost in the Shell (2017) 3D 7.6 -
Is La La Land echt zo goed of is dat zo'n typische Levie/Justin kijk ons eens gevoelig en diepzinnig zijn omdat we gevoelens hebben die verder reiken dan bier en tieten ondanks dat we het wellicht niet zouden toegeven terwijl we het eigenlijk constant toegeven-film? Eerlijk antwoorden. Ik heb 'm gedownload omdat hij een Oscar leek te krijgen, maar nog niet bekeken.
-
@DominicM_NL '
Ik vind hem zelf behoorlijk goed maar spreek meer dan genoeg mensen die er vrij weinig aan vinden. -
@j-club_NL Oudste film is uit 2007, als ik denk aan alle parels uit het verleden die je structureel misloopt door die nieuwerwetse massaproductie
Waarom tamelijk laag voor die Sherlock Holmes? Ik vond dat juist een film die goed in elkaar zit, qua verhaal, sfeer en cast.
-
Vond Brimstone wel aardig. Lekker grimmig sfeertje, verhaal leuk opgebouwd door het niet chronologisch te doen maar op te delen in verschillende hoofdstukken. Beetje geweld hier en daar, verrassende wendingen. Karakters zijn wel vrij simpel, de ''slechteriken'' zijn ook gewoon slecht zonder dat ze wat ''meer'' van zichzelf laten zien (Je ziet ze geen morele afwegingen maken en je ziet ook niet hoe ze zo geworden zijn). Zoveel geweld van mannen tegen vrouwen dat feministen het waarschijnlijk als een documentaire aan zullen merken xD
-
Moonlight gezien. Prima coming of age film maar niet dermate bijzonder dat ik het een Oscar zou geven of iets dergelijks. Heb het idee dat dat voornamelijk komt omdat een Afro-Amerikaan de hoofdrol vertolkt, beetje omgekeerde discriminatie. Vanwege het uitblijven van echt spraakmakende gebeurtenissen kabbelt het een beetje voort, de andere kant van de medaille is dan weer dat het daardoor wel een realistisch levensverhaal oplevert. Hoofdrolspeler acteert wel subliem, erg overtuigend. 7.5/10.
-
@timeenennaam_NL
2006.En misschien heeft ie die al gezien
-
@DominicM_NL
Beetje jammer deze sneer man Domi.Ik vind de film heel goed in elkaar steken ja, visueel en muzikaal gewoon heel goed. En ja, ik ben wel een beetje een sucker voor romantische films, maar deze is gewoon heel kundig gemaakt.
-
@timeenennaam_NL Ik kijk soms best wel oudere films, maar dat komt meer in fases man. Een Hitchcock op zijn tijd bijvoorbeeld vind ik heerlijk. Maar ik ben de laatste tijd enorm druk en als i kdan eens tijd heb voor een filmpje ben ik vaak dusdanig moe dat ik gewoon een lekker 'simpel' filmpje aanzet.
En Holmes, tja. Geen idee, ik vond vooral de humor wel heerlijk, maar het deed me verder heel weinig. Cast was inderdaad goed evenals de sfeer wel, maar het verhaal vond ik juist wat minder.
Moet wel zeggen dat ik 'm in een niet bepaald optimale setting keek dus er zou wellicht best een half puntje bij op kunnen nog. -
ik kijk alleen maar series hihi
-
@Your_Worst_Nightmare_NL said in Films:
Moonlight gezien. Prima coming of age film maar niet dermate bijzonder dat ik het een Oscar zou geven of iets dergelijks. Heb het idee dat dat voornamelijk komt omdat een Afro-Amerikaan de hoofdrol vertolkt, beetje omgekeerde discriminatie. Vanwege het uitblijven van echt spraakmakende gebeurtenissen kabbelt het een beetje voort, de andere kant van de medaille is dan weer dat het daardoor wel een realistisch levensverhaal oplevert. Hoofdrolspeler acteert wel subliem, erg overtuigend. 7.5/10.
Moonlight is vooral spraakmakend omdat het een taboe doorbreekt; homoseksualiteit bij Afro-Amerikanen. Al word daar veel te subtiel naar toe gewerkt. Drugs, moeder dat kind verwaarloost, sulletje dat mikpunt van spot en pesterijen is en de armoede bij Afro-Amerikanen vind ik niet zo bijzonder. Bijna stereotyperend allemaal. De film "Demain tout commence" vond ik mooier.
-
@SIRclitjeslikker_NL said in Films:
Vond Brimstone wel aardig. Lekker grimmig sfeertje, verhaal leuk opgebouwd door het niet chronologisch te doen maar op te delen in verschillende hoofdstukken. Beetje geweld hier en daar, verrassende wendingen. Karakters zijn wel vrij simpel, de ''slechteriken'' zijn ook gewoon slecht zonder dat ze wat ''meer'' van zichzelf laten zien (Je ziet ze geen morele afwegingen maken en je ziet ook niet hoe ze zo geworden zijn). Zoveel geweld van mannen tegen vrouwen dat feministen het waarschijnlijk als een documentaire aan zullen merken xD
Brimstone was echt enorm grimmig ja! De vraag "Have you bled yet?" bleef ook echt dagen in mijn hoofd hangen XD . Het enige wat ik echt niet kon aanzien, was dat die vent niet dood te krijgen was. Vermoedelijk was de enige morele afweging of iets vanuit het Christelijke standpunt wel mocht. Zoals met eigen dochter trouwen om er seks mee te hebben, want je heb een weigerende vrouw waar je ongelukkig mee bent...
-
@Vinçentó-Beçker_NL Dat was inderdaad wat ik bedoelde, taboe doorbreken dekt de lading wat beter dan omgekeerde discriminatie.