Discussietopic: Nieuwe Updates!
-
@harry-poon Daar zal mijn medecrewlid @killing-spread_NL erg blij mee zijn!
-
@harry-poon Dat zou heel mooi zijn.
Crewactiviteit moet beloond worden. -
Eens. Kan nog even duren maar we zijn er druk mee bezig.
-
@bolabranca_nl67 Idd, kost me we wat bc en krijg er na afronding van een competitie amper iets van terug. Heb er wel nog meer dan genoeg staan(16k) en voor de crew heb ik het er wel voor over.
@Harry-Poon Zou het mss een idee zijn om eventueel een BC-boost te geven als een competitie over langere periode (meerdere seizoenen) door blijft lopen? bv. 250 bc bij 10 aaneensluitende seizoenen, ... (zit namelijk zelf al op 73 aaneensluitende seizoenen)
-
@killing-spread_nl Nice! Het is wel zo dat een competitie continueren goedkoper is dan het aanmaken. Om dit dus te promoten.
-
Maar een nieuwe crewcomp begint over het algemeen niet de volgende dag al. Meestal zitten er een aantal dagen tussen voordat de volgende crewcomp weer begint. Dus dat gaat niet op
-
Hoezo? Je kan toch ruim van te voren alvast beslissen waar je volgend seizoen naar toe gaat en wie welk team neemt? Dit dien wij met de JR en TOT crewcomp ook gewoon. Werkt prima.
-
@harry-poon Ik heb me laten vertellen dat nieuwe managers, die dus net een account aanmaken, automatisch een specifieke server (Johan, Clarance etc) krijgen toegewezen waarin deze starten met spelen. Of vergis ik me nu en was dat alleen zo bij de omzetting van 2.0 naar 3.0, waar managers werden verdeeld over de servers op basis van bepaalde zaken?
-
@sjinne_4_ever_nl Ja het klopt wel dat er bepaald niveauverschil per server is. Maar je kan altijd zelf wisselen via uitnodigingen etc.
-
@harry-poon Oké duidelijk. Is het dan niet mogelijk om bepaalde servers te hanteren waarbij je een open-competitie kan hebben met daarbij afwijkende instellingen? Veranderd dan niets voor de nieuwkomers.
Tevens lijkt het mij wel zo leuk als beginnende speler om in een competitie te zitten die goed gevuld is. Want dat is nu werkelijk dramatisch zo ver ik zie. Met meer open competities kunnen ook vaker nog wat leukere teams worden ingenomen, of in ieder geval dat je ook de competitie open & weer dicht kan zetten.
Ik zie eerlijk gezegd niet in waarom dit niet zou mogen. Is misschien maar een kleine meerwaarde voor de beginner zoals het nu is, al zie ik dat zelf niet in. Maar verder komt het op mij over als "pesten" mits je met andere instellingen wilt spelen. Wat als de nieuwkomer met andere instellingen wilt spelen? Dan is dat hele idee daarachter al niets waard, toch?
-
Goed... gisteravond een topic op het hulp forum aangemaakt waarop ik antwoord heb gekregen, maar geen oplossing voor het probleem: verkeerde geavanceerde instellingen!
Het is fijn dat er voor gekozen is om deze, een voor crewcomps, vrij belangrijke instellingen in de app te verstoppen onder een niet noemenswaardig tandwieltje. Naar mijn weten was dit 2 seizoenen terug veel duidelijker aanwezig of werd er iig geval gevraagd of je geavanceerde instellingen wilde doen.
Nu zit ik met een comp met verkeerde geavanceerde instellingen (welke niet meer aan te passen zijn) en een manager van buiten de crew die geen ontslag kan nemen (omdat dat blijkbaar pas na de voorbereiding kan).
Voor die 240 bc die ik voor een nieuwe comp aanmaken betaal krijg ik als moderator vrij weinig controle over mijn comp. Is er geen oplossing mogelijk?
-
@BolaBranca_NL67 mss dat de staff @Harry-Poon de competitie kan teniet doen en je 240bc kan terug geven?
-
@sjinne_4_ever_nl Sorry, had je post gemist.
Dat zou wel een mooi plan zijn! Helaas kunnen we niet op serverniveau die settings aanpassen. En klopt, als ze dat willen wel. Maar we hebben niet echt een indicatie dat de wens van nieuwe spelers is. Sterker nog, eigenlijk blijkt dat ze voornamelijk in gewone competities blijven spelen (is ook niet zo gek natuurlijk).
-
@bolabranca_nl67 Ik zal even kijken wat ik voor je kan doen. Wil je een mailtje sturen op luuk@gamebasics.nl?
-
@harry-poon Gedaan
-
@harry-poon said in Discussietopic: Nieuwe Updates!:
@sjinne_4_ever_nl Sorry, had je post gemist.
En klopt, als ze dat willen wel. Maar we hebben niet echt een indicatie dat de wens van nieuwe spelers is. Sterker nog, eigenlijk blijkt dat ze voornamelijk in gewone competities blijven spelen (is ook niet zo gek natuurlijk).
Dat nieuwe spelers in gewone competities blijven spelen, komt volgens mij vooral vanwege het feit dat het aanmaken van een nieuwe competitie vaak een barrière vormt en privécompetities verstopt zitten. Wij krijgen namelijk regelmatig reacties van managers binnen dat het ze niet lukt om in een open competitie het team te managen dat ze graag zouden willen managen, aangezien zij meestal de overige beschikbare teams krijgen voorgesteld doordat de populaire clubs die zij willen managen vrijwel altijd bezet zijn.
Het aanmaken/verlengen van een nieuwe competitie blijkt echter vaak een obstakel te zijn. Los van het feit dat beginnende gebruikers meestal onvoldoende BC (over) hebben om de competitie aan te maken, gaat er bij veel managers ook het nodige mis met het instellen van de tools en het afschermen van de competitie, waardoor er vaak ongewenst managers in de competitie komen, bepaalde tools verkeerd staan of dat er (door het aanpassen van de tools) geen enkele manager in de competitie komt.
OSM heeft altijd bekend gestaan om zijn eenvoud, maar met termen als "geavanceerde tools" is het denk ik voor sommige gebruikers te ingewikkeld geworden.
Wellicht een idee om dit simpeler te maken en een duidelijke instructie toe te voegen bij het aanmaken van een competitie evenals bij het instellen/beheren van de competitietools. Voor privé-competities zou het overigens handig zijn als het voor iedereen zichtbaar is welke tools er staan ingesteld, want momenteel kan alleen de moderator dit inzien en verder niemand anders. -
Is het ook mogelijk dat er in sommige competities eerder betere spelers op de TL komen. Nu heb ik al een paar competities in België gezeten en het valt me op dat mijn team veel beter is dan de spelers die er op de TL staan. Terwijl ik die van mij helemaal op heb getraind en zonder te scouten. Blijf je met een dikke 90 miljoen aan geld op de bankrekening staan waar je laatste 7 speelrondes nog eens 100+ spelers voor kunt kopen.
Als dat wat eerder begint of de spelers beter verdeeld kunnen worden, zou je je teamopbouw nog beter kunnen krijgen zonder te scouten. Of is het de bedoeling van jullie dat we moeten scouten -
@douwe-kooistra_nl said in Discussietopic: Nieuwe Updates!:
Is het ook mogelijk dat er in sommige competities eerder betere spelers op de TL komen. Nu heb ik al een paar competities in België gezeten en het valt me op dat mijn team veel beter is dan de spelers die er op de TL staan. Terwijl ik die van mij helemaal op heb getraind en zonder te scouten. Blijf je met een dikke 90 miljoen aan geld op de bankrekening staan waar je laatste 7 speelrondes nog eens 100+ spelers voor kunt kopen.
Als dat wat eerder begint of de spelers beter verdeeld kunnen worden, zou je je teamopbouw nog beter kunnen krijgen zonder te scouten. Of is het de bedoeling van jullie dat we moeten scoutenScouten = bosscoins = inkomsten voor GB...
-
@tomruitenbeek_nl Ja klopt maar dit slaat nergens op wat voor spelers er nu op staan.
Heb gewoon een 30 of 40 miljoen in voorbereiding. En er staan alleen spelers op die 29+ zijn en niet eens echt beter dan mijn eigen spelers... -
Maak is screenshot van je team en je TL? Ben wel benieuwd nu eigenlijk