Discussietopic: Nieuwe Updates!
-
@Harry-poon zou je iets meer toelichting kunnen geven over de 'instant sale'-optie waarmee jullie nu klaarblijkelijk aan het testen zijn? Hoe groot is de kans dat dit er door komt? Kun je het uitzetten bij het aanmaken van de competitie?
-
@memphis-united_nl Als de optie leuk bevonden wordt door de spelers, gaan we voordat we het voor iedereen beschikbaar maken, ook zorgen dat de optie uit te schakelen is!
-
En dat is?
-
This post is deleted!
-
(Edit, ik ben te lang aan het anders formuleren geweest, die hierboven mag weg @mods)
Hier weer een veelzeggende reactie van de beheerder van een crew die een tijdje in de top van dat klassement heeft meegedraaid.
Zonder zelf een spervuur aan TK te zetten, win je je duels niet. Die Turkse crew die nu op 1 staat, wint zijn duels simpelweg door op dag 1 het hele stadion al naar het hoogste niveau te tillen, continu timers af te kopen, en door 6 TK p.p. in 10 wedstrijden te zetten.
Reactie van beheerder van Turk Osmanli Ordu is duidelijk:
(p2w = pay to win).
Geen mening is dus: wij pompen lekker geld, en staan daardoor trots bovenaan. Ik zou eens onderzoek doen naar de BC besteding van zo'n crew @Harry-Poon_NL, dan zul je zien hoe het eraan toe gaat.
In het hele spel is het standaard mogelijk om ongelimiteerd BC in te zetten. Dat maakt het concept van OSM zoveel zwakker dan het ooit was. Het is begonnen bij de invoering van eigen vermogen. Bij OSM 3.0 zijn daar enorm veel vervelende opties bij gekomen. Jullie spel is niet competitief meer. Timers afkopen is onrealistisch en oneerlijk. Dat moet niet mogelijk zijn. Hetzelfde geldt voor clubkascompensatie. Het verknoeit de rest van het spel. Laat mensen hun BC besteden aan zo nu en dan een TK, aan transfers, aan scouten (hoewel dat relatief gezien te duur is), enz. Maar niet aan features die in het echte voetbal totaal onmogelijk zijn, en dit spel bederven.
Gelukkig kun je in standaard competities het een en ander uitzetten. Zolang dat bij de duels niet kan, helpen jullie je eigen in potentie goede nieuwe duelsysteem om zeep. Het frustreert me, en ik probeer mee te denken over een oplossing.
VOORSTEL
Maak twee mogelijkheden bij de duels: alle opties aan (wat nu in alle duels het geval is), of alle geavanceerde opties uit (dus geen TK, geen timers versnellen, geen oefenwedstrijden, enz.). Laat crews vervolgens kiezen welk van de twee systemen ze willen hebben voor het spelen van een duel. Je wordt dan gekoppeld aan een crew die op dezelfde manier wil spelen.
Dus bouw een eenvoudige switch in:
Geavanceerde opties aan / uit.Crews die pay to win willen spelen, gaan dan hun gang maar. En crews die op basis van managerkwaliteiten eerlijk het gevecht aan willen, kunnen dat doen. Hopelijk gaan dan ook veel van de andere sterke crews aanhaken, want veel van de sterkste crews uit de Crew Cup laten het duelsysteem nu nog links liggen. Niet zonder reden...
@Harry-Poon, je zou ons en veel andere crews erg blij maken door deze suggestie op z'n minst serieus in overweging te nemen, en ons pleidooi over te brengen naar de rest van GB.
-
@vinnievuik_nl goed voorstel lijkt me! Wij zijn al voor!
-
Hierbij nog de start van mijn speelschema in het duel dat nu loopt. Misschien illustratief voor bovenstaande post?
3 van de 10 potjes gehad, 3 TK tegen. Dit weekend is weer een manager van onze crew afgehaakt, die er al jaren bij zat. Motivatie compleet verdwenen, vooral door het gesmijt met BC in de duels. Zo zonde
Max 2 TK zou de standaard moeten zijn voor 10 duels. En duels spelen met de keuze "alles aan / alles uit / (en eventueel: geen voorkeur)" zou een verademing zijn!
Onze hele crew kijkt in ieder geval uit naar je reactie, @Harry-Poon, ook gezien de negatieve vibe die weer ontstaat als er iemand de brui aan geeft.
-
@vinnievuik_NL Je hebt groot gelijk. De volgende update die er zal komen is "automatisch een battle winnen door 10 000 BC te spenderen".
Wij hebben er ook last van, 4-5 TK tegen per persoon zodat je verplicht bent om een TK in te zetten. Een paar spelers van onze crew willen ook niet meer meedoen (1. het kost hun een fortuin en 2. de battles zijn niet meer zoals ze vroeger waren.
Die switch is inderdaad de beste oplossing voor iedereen.
-
Update:
-
@harry-poon said in Discussietopic: Nieuwe Updates!:
@memphis-united_nl Als de optie leuk bevonden wordt door de spelers, gaan we voordat we het voor iedereen beschikbaar maken, ook zorgen dat de optie uit te schakelen is!
@harry-poon
Is het mogelijk om uit de testgroep van de instant sale verwijderd te worden? Ik heb deze optie nu, maar wil er eigenlijk geen gebruik van maken.Vanmorgen heb ik (door een suffe misklik) een speler verkocht die ik absoluut niet kwijt wilde, en dit heeft me ook nog eens 25bc gekost. Dit heb ik liever niet nog een keer...
-
@vinnievuik_nl Dit hahaha Toch lekker nog die win zonder TK terug. Spelen jullie nu tegen die nr1 crew?
-
@vinnievuik_nl Mijn vorige duel ook na 4 wedstrijden 4 TK tegen (met Torino nog wel, die ook al 4x uit moeten in de eerste 5 wedstrijden). En @Harry-Poon maar blijven ontkennen dat er met BC gesmeten wordt. Dit is totaal niet leuk.
-
Ik snap dat dat frustrerend is. Dat neemt niet weg dat het over de hele heel weinig gebeurt op dit moment. Maar terechte suggestie zoals ik al zei: we zijn aan het kijken of we dit kunnen verminderen.
-
Ik snap dat dat frustrerend is. Dat neemt niet weg dat het over de hele heel weinig gebeurt op dit moment. Maar terechte suggestie zoals ik al zei: we zijn aan het kijken of we dit kunnen verminderen.
Hoi Luuk wanneer komt OSM forum 2.0 terug? Groetjes
-
Nog een idee! Om op korte termijn al wat te kunnen doen zouden we bijvoorbeeld ook een maand lang als 'event' de battles met specifieke instellingen voor iedereen kunnen doen. Wat vinden jullie daarvan?
-
Nog een idee! Om op korte termijn al wat te kunnen doen zouden we bijvoorbeeld ook een maand lang als 'event' de battles met specifieke instellingen voor iedereen kunnen doen. Wat vinden jullie daarvan?
Dat ligt enorm aan de instellingen die ingesteld gaan worden..
In bovenste gedeelte van de ranking teveel. Heb er zelf ook iets van 4 of 5 tegen gekregen in 9 wedstrijden. Nou was ik in een gulle bui en heb ik op alle gekregen tk's er 1 terug ingezet, cadeau'tje voor GB.
-
@vertrigo_nl Ik zat te denken aan:
- geen compensatie
- geen timers
- geen TK
-
Ik geloof best dat het in de breedte wel meevalt, maar in de top 100 is het massaal smijten geblazen. En uiteindelijk doe je een spel toch met het idee een keer de top te halen.
Je tweede post biedt aanknopingspunten @Harry-Poon. Ik hoop dat jullie mijn suggestie voor die switch (alles uit / alles aan) wel in het achterhoofd zullen houden. Uiteindelijk is zoiets wel een duurzame oplossing.
Maar wie weet kan een event van een maand lang een eerste aanzet zijn. Dank daarvoor.
Zoals je hierboven ziet, zijn de TK's het grootste pijnpunt. In de topcompetities is 4 TK's op zo'n 40 wedstrijden (incl. beker) redelijk normaal. Nummer 5 en 6 zullen niet veel gebruikt worden. Op 10 wedstrijden zou je aan 1 TK kunnen denken. Heb je toch nog een wapen achter de hand voor een noodgeval. Maar helemaal geen TK vinden wij ook prima. Meer dan 2 is sowieso teveel op 10 potjes.
Clubkascompensatie en timers versnellen zijn twee andere instellingen die we niet prettig vinden. Clubkascompensatie levert gelukkig weinig op tov het aantal BC wat het kost, dus ik verwacht niet dat managers dat massaal gebruiken. Ik heb wel verhalen gehoord over het versnellen van timers (stadion al op speeldag naar niveau 3, instant scouten, enz.).
Wat ons betreft heeft dus 0 of 1 TK per persoon per duel prioriteit.
En mochten jullie nog nadenken over het uitzetten van andere opties, doe dan het versnellen van de timers en evt clubkascompensatie.We horen er wel van!
-
@vertrigo_nl Ik zat te denken aan:
- geen compensatie
- geen timers
- geen TK
Aha, je reageerde terwijl ik aan het typen was. Prima suggestie zo!
-
We zullen hier wel even mee aan de slag moeten, voordeel hieraan is dat het echt stevig minder tijd kost.