OSM Crewkampioenschappen 2016-2017 (CK16-17)
-
@robbiebb_nl said in OSM Crewkampioenschappen 2016-2017 (CK16-17):
@braamsie-_nl
OSP maakt een fout.
Eerst is de schuld van LFS dat ze geen dealtje maken
Vervolgens de schuld van de organisatie dat ze de regels toepassen
En nu zal de jury wel partijdig zijn.Jullie maken jullie enkel belachelijk en tonen jullie weer eens als hele slechte verliezers
Geen idee wie jij met jullie aanspreekt maar neem aan iig René en mij? 'De rest' (wie dat ook mogen zijn) heeft nog niet in de topic gepost namelijk....
Bij deze wil ik toch graag corrigeren dat ik vind dat LFS of de organisatie schuldig is aan deze straf. Ook de partijdigheid van de jury is nergens ter spraken gekomen (heb enkel een vraag gesteld over de functie van zo'n jury). Ben ook wel benieuwd waarom ik 'weer een hele slechte verliezer ben'
Om toch positief af te sluiten ben ik het wel met je eens dat OSP de fout heeft gemaakt. Al was dat wel duidelijk waarschijnlijk, want ook dat heb ik niet in twijfel getrokken met mijn eerdere post in dit topic -
Re: OSM Crewkampioenschappen 2016-2017 (CK16-17)
Toch grappig dat een jury niet bekend gemaakt mag worden maar wel onder t mom van neutraal genoemd wordt...
de enige naam die wel genoemd wordt is nl Chris zn jarenlange “vriend” Tims cluppie die samen met Chris jarenlang een 3eenheid vormde als CS en de 3e daarvan zit ook bij LFS, ja onwijs neutraal die gozertAls ik alles zo lees durf ik zelfs te stellen dat er helemaal geen jury is, maar gewoon verzonnen is om “van het gezeur af te zijn”.
En zijn er nog wel 2 leden zijn dit zeker goede bekenden van Chris ook en dus alles behalve neutraal/onpartijdig enz. Laten we wel reeel blijven, neutraal zijn is al moeilijk op osm omdat het een kleine community is, maar als er mensen niet willen aangeven wie ze zijn weet je als weldenkend mens toch dat er iets totaal niet klopt.. -
Ik vind het jammer dat de straf nog steeds ter discussie staat, terwijl het in principe al afgesloten is voor LFS en OSP.
LFS speelt de battle nog op volle toeren door, en we willen gewoon deze battle met meer dan 650 punten winnen, dan is er uberhaupt geen kwestie meer of de straf het verschil heeft gemaakt.
-
@the-best-manager-in-the-world_nl
Om voor mezelf en volgens mij ook Rens te praten: De straf is wat ons betreft geen discussie meer, iig niet voor dit CK.
Gaat puur om het mysterie dat om de samenstelling van de jury zit. -
@braamsie-_nl said in OSM Crewkampioenschappen 2016-2017 (CK16-17):
@the-best-manager-in-the-world_nl
Om voor mezelf en volgens mij ook Rens te praten: De straf is wat ons betreft geen discussie meer, iig niet voor dit CK.
> Gaat puur om het mysterie dat om de samenstelling van de jury zit.Ook ik ben hier heel benieuwd naar.
De regels zijn duidelijk en worden blijkbaar strikt gehanteerd. Erg vreemd dat er dan tijdens een discussie over de in dit geval overdreven straf ineens een jury blijkt te zijn buiten dat 'waterdichte' reglement om. (Of ik moet er overheen hebben gelezen in het reglement.) En dat de jury dan geheim blijkt te zijn en blijkbaar ook moet blijven maakt het er ook niet transparanter op.
Het zou mij ook niets verbazen als er helemaal geen jury bestaat en dit gewoon even in paniek werd bedacht om iedereen rustig te houden.
Overigens mijn complimenten voor OSP. Ondanks deze valse start pakken ze de battle gewoon serieus aan en maken beide crews er verder een leuke competitie van.
Verder gisteren een prima bekerronde voor OSP met 2x winst in 3 onderlinge confrontaties.
-
Gaat om mij dus puur persoonlijk om de jury, de straf enz is allemaal al afgehandeld en stof voor de volgende CK
-
Het contact met OSP is, na het indienen van het beroep, namens de jury via Tim verlopen en daarom heb ik als jurylid in eerste instantie niet de behoefte gehad om – via welke weg dan ook – verdere uitleg te geven, omdat de uitspraak door de jury duidelijk is gecommuniceerd naar de crew die in beroep is gegaan en verdere discussie geen invloed meer zou hebben.
Aangezien er nu een hoop voorbarige en onterechte conclusies over de jury worden getrokken, zal ik toch even de moeite nemen om het een en ander duidelijk te maken:
De functie van de jury is om te dienen als second opinion bij beslissingen die door de organisatie worden genomen en niet worden geaccepteerd of indien een crew vindt dat de organisatie het nalaat om een straf op te leggen. De jury heeft geen enkel belang bij het CK en is verder op geen enkele manier betrokken bij de organisatie van het toernooi. In het geval er een beroep op de jury wordt gedaan, wordt er gekeken op welke regel er een beroep is gedaan bij de uitgesproken straf en of die regel duidelijk is geformuleerd. Wij kijken dus niet of een straf schappelijk en/of redelijk is, maar puur wat er van tevoren in de regels is vastgelegd en of de straf volledig en correct is opgelegd.
Voor de start van het toernooi (op 29 januari j.l.) zijn de regels gepubliceerd in dit topic. Er is toen - van welke crew dan ook - geen enkel bezwaar ingediend tegen de regel in kwestie en is er ook geen voorstel gekomen om hier een maximum aan te koppelen. Alle crews zijn dus d.m.v. het bevestigen van hun deelname akkoord gegaan met de desbetreffende regel, zoals die op dat moment stond vermeld.
Vandaar dat wij unaniem tot de beslissing zijn gekomen dat de regel voor alle partijen duidelijk was en een straf van -650 volstaat. De straf is een flinke domper voor OSP, maar OSP heeft naar mijn mening zelf de grenzen opgezocht door opstellingen in te stellen die in strijd waren met de regels en hierdoor het risico genomen om tegen deze straf aan te lopen. Tenslotte is het jammer dat er door sommige managers gelijk weer met vingers gewezen moet worden en de jury van partijdigheid wordt beticht, want wij proberen juist niet te kijken naar de belangen/randzaken en puur de feiten te beoordelen om zo het CK op een eerlijke manier te laten verlopen.
-
Goeie post blijkbaar Silvester, iedereen het zwijgen opgelegd
-
Ondertussen
Dag 11/22
9 TK voor LFS
7 TK voor OSP -
@vinnievuik_nl
Zeker een goede en duidelijke post. Echter hoe kan het dat de organisatie (Robbie) het volgende zegt op de vorige pagina: "De jury kon handhaven, verminderen of kwijtschelden. Ze hadden volledige vrijheid."Maar Silvester zegt dit hierboven: "In het geval er een beroep op de jury wordt gedaan, wordt er gekeken op welke regel er een beroep is gedaan bij de uitgesproken straf en of die regel duidelijk is geformuleerd. Wij kijken dus niet of een straf schappelijk en/of redelijk is, maar puur wat er van tevoren in de regels is vastgelegd en of de straf volledig en correct is opgelegd."
Heeft de jury nu de volledige vrijheid of kijken ze alleen naar de regels? Als het dat laatste is dan kan je ze wel opdoeken, want iedereen was het eens dat volgens de regels er iets strafbaars had plaatsgevonden en dat het aantal strafpunten conform de regels is. Echter werd de indruk gewekt dat de jury ook naar de billijkheid zou kijken... Wat in mijn ogen ook de rol van een jury moet zijn, omdat situaties zich voor kunnen doen die vooraf niet voorzien zijn
Mijn voorstel alvast voor volgend jaar is dus een jury van managers die ook naar de billijkheid kijken. Plus dat de jury vooraf bekend is, want ook nu is de gehele jury nog niet bekend
-
Zal het verder nu laten rusten btw, maar kan gewoon slecht tegen zaken die bewust (lang) ontransparant blijven en elkaar tegenspreken. Waarschijnlijk komt dat door mijn werk bij de overheid...
-
@braamsie-_nl said in OSM Crewkampioenschappen 2016-2017 (CK16-17):
Zal het verder nu laten rusten btw, maar kan gewoon slecht tegen zaken die bewust (lang) ontransparant blijven en elkaar tegenspreken. Waarschijnlijk komt dat door mijn werk bij de overheid...
Werk je bij de overheid, mijn god grootste maffia van ons land hahaha, nou succes ermee man
-
-
Heb je nog een nieuwe recente stand?
-
Yup, sorry voor de vertraging!
- Bekerpunten worden vanaf nu al bijgewerkt.
-
Kom op..op dag 17/22:
7 rode kaarten voor OSP (5x thuis, 1x uit, 1x beker)
3 rode kaarten voor LFS (2x thuis, 1x beker)
Altijd tegen dezelfde agressiviteit.. & cruciale potjes
-
-
1186 OSP (-650)
1212 LFS
Word een hele spannende laatste speelronde..
Finale beker is OSP vs. OSP -
De beslissende wedstrijd; 7-7 kansen, geen tk (OSP) vs tk (LFS).. helaas was dat toch de doorslag. 0-2
Stand word nog wel geplaatst, maar LFS ook officieel zijn jullie de kampioen, gefeliciteerd!
Mooie battle, ondanks het zure begin (voor ons)..Het concept is leuk, bepaalde regels mogen toch (naar mijn mening) iets versoepeld worden
Ook de transfer regels mogen van mij wel anders, maar goed, ik wil geen zeik bericht gaan plaatsenNogmaals, van harte LFS :first_place:
-
Een aparte maar goede battle waar ik met dubbele gevoelens op terug kijk. Allereerst die straf en daarna een voor ons zuur einde waardoor het lijkt alsof het spannend was. Wij hebben eigenlijk de hele battle (ruim) voor gestaan en gedomineerd. Hadden als we gewild hadden ook gecontroleerd met 200 a 300 punten verschil kunnen winnen bovenop de 650 strafpunten door iemand bovenin op te offeren waardoor we onder in de tussenstand nooit in de problemen gekomen zouden zijn. Maar dat wilden we niet, want ach die zege was toch binnen. We wilden voor een hele ruime overwinning gaan met plekken 1,3,4,6 en 7/8/9 en dus iedereen op of boven zijn DS. Want iemand opofferen en op safe spelen dat is niet onze stijl en kregen we geen voldaan gevoel van. Waarom niet voor de ultieme winst gaan als die toch al binnen is?! Helaas gooiden een aantal bizarre en onterechte uitslagen op het einde roet in het eten, waardoor het nog spannend is geworden. Niet louter pech, natuurlijk ook een goede tegenstander waar je mee te maken hebt, want OSP heeft een goede battle gespeeld en respect dat ze vol door gegaan zijn. Maar in onze ogen hadden we normaal zwaar gewonnen en hebben we op het einde pech gehad. Was die straf er niet geweest hadden we wel iemand geofferd en het gecontroleerd uitgespeeld en was het ook ruimer uitgepakt. Nu niet gedaan door die straf en dan heb je pech en lijkt het net alsof het close en spannend was terwijl wij dat zelf gemaakt hebben om dus voor die volle glorieuze winst te gaan. Pech of OSP die het afgestraft heeft, ach de waarheid zal ergens in het midden liggen.
Maar de hoofdzaak is dat we uiteindelijk toch beloond zijn en ons doel bereikt hebben om het CK te winnen en deze finale te winnen niet op basis van een straf. Alleen hadden we graag ruimer gewonnen. Voor OSP is het ook frustrerend door de straf al denk ik niet dat ze anders wel gewonnen hadden maar dat is mijn mening die overigens wel binnen LFS gedeeld wordt. OSP respect hoe jullie doorgezet hebben en gewoon goed gebattled, met name de mannen die op of boven DS gespeeld hebben waren sterk en taai! Denk dat er nog wel meer de overstap naar OSU zullen maken in de toekomst!!
Als wij volgend CK niet de finale halen dan gun ik jullie een nieuwe kans waar jullie zonder straf kunnen spelen. Of misschien ontmoeten wij ons opnieuw, wie weet! Zelf enorm blij met deze CK overwinning. De enige grote prijs die nog ontbrak het palmares van LFS en die van mijzelf. Nog tevredener ben ik over de goede sfeer en teamgeest, was een genot om met deze mensen te battlen!