OSM Crewkampioenschappen 2016-2017 (CK16-17)
-
Bij deze meld ik als captain namens LFS de volgende straf van OSP.
Op de eerste speeldag is in het onderlinge duel tussen stannleyy en xch13fxx een aantal overtredingen begaan door stannleyy:Li Rui in verdediging, is aanvaller - 100
Zhong Ke in verdediging, is aanvaller - 100
Middenvelder Wu Wei'an in aanval - 50
Middenvelder Wang Erduo in aanval - 50
Verdediger Ye Ruiwen in aanval - 100
Verdediger Nunez in aanval - 100
Keeper Pei Chengson in aanval - 150Ik heb de organisatie verzocht om de 650 punten in mindering te brengen.
Robbie en stanleyy (captain) zijn namens de organisatie en OSP op de hoogte en de screens zijn verstuurd naar Robbie.
Het is sneu en wij zullen als LFS zijnde 100% blijven geven om deze battle met een groter verschil dan 650 te winnen.
Ik hoop dat OSP ook 100% blijft geven om de battle te verliezen met minder dan 650 punten. -
Oerdom natuurlijk, en zonde dat het zo moet lopen. Wel zou er wat mij betreft een maximum straf per wedstrijd mogen zijn. In totaal 650 voor het forceren van een onderlinge winning/losing op deze manier is natuurlijk absurd. Want wat is je onderlinge voordeel? Heel beperkt. Door één winning/losing wordt nu een complete battle beslist. De straf is nog hoger dan voor het inzetten van een TK te veel (-500) en veel hoger dan een oefenwedstrijd tegen de tegenstander (-100). Dat vind ik veel grovere overtredingen dan dit. Dit is vooral knullig.
-
Jemig, hoe dom kan je zijn zeg. Na 4 wedstrijden is toch wel bekend dat dit niet mag.
Ongelooflijk. Loopt dit mooi verlopen kampioenschap ff af met een domper van jewelste. -
Mededeling:
OSP is helaas tegen een staf van -650 opgelopen door diverse spelers in de verkeerde linie op te stellen.
Zij kunnen tegen deze straf in beroep bij de jury.Als gevolg van hun eigen fout dreigen ze nu de finale uit te stappen. De consequentie hiervoor zal uitsluiting voor de volgende editie zijn alsmede het niet toekennen van de crewpunten voor de finaleplek.
-
@robbiebb_nl manmanman zover ik weet dreigt er niemand. Ze overwegen de optie, omdat met 650 minpunten de battle gespeeld is. Zonde vd tijd verder voor iedereen. En dan zouden ze opeens volgend jaar niet mee mogen doen en geen crewpunten krijgen... Tis voor niemand leuk als ze nu gedwongen worden deze battle af te maken, want met 650 strafpunten gaat niemand er nog een minuut van zijn tijd of uberhaupt nog een bosscoin instoppen. Hopelijk denkt de organisatie hier nog even goed over na...
-
Leuk dat iedereen direct z'n oordeel klaar heeft... houd gewoon je mond dicht en wacht op een officieel statement vanaf de crew.
We hebben elke battle eerlijk gespeeld, alles ging goed, iedereen hield zich aan de tactiek en daardoor zijn wij in de finale gekomen.
Wat is er gebeurd: voor het oefenen gebruiken we een bepaalde opstelling + tactiek. Om 19.00 is er app contact geweest tussen Stanley en mij (om deze pot ging het). Martijn zet jij de loosing, ik zet de winning. Ik heb keurig mijn loosing ingesteld, en Stanley zijn winning. Tactiek was aangepast, maar op een of andere reden heeft OSM zijn opstelling NIET opgeslagen, waardoor ik won (als DS 5, tegen een DS 3) lekkere logica.
Maar goed. Regels zijn er niet voor niets en zijn de -650 'terecht'.. Het feit is alleen, dit is overmacht..
En regels zijn niet bedacht voor dit soort onzin..Nou zitten wij met een paar vragen:
- Wie is de jury?
- Kan de straf niet gehalveerd worden? Dat we een straf verdienen oke, maar dit ging niet expres..
- Wat word verstaan onder doorspelen?
Dreigen helpt trouwens niet Robbie
-
@xch13fxx_nl
De jury bestaat uit 3 managers die niet met hun crew hebben deelgenomen aan het CK onder leiding van oud cs timscluppie, naar hem kan je ook een pm met je bezwaar sturenTegen de straf kan je zoals vermeld in beroep gaan. Uitspraak van de jury is bindend.
Doorspelen is in de comp blijven, normale opstellingen etc
En dreigen? Je eerste reactie op de straf was dat jullie je terug zouden trekken. Je vraagt zelf aan de organisatie wat de consequentie is als jullie nu de comp zouden verlaten nadat je zelf een fout hebt gemaakt en met het vriendelijk verzoek van jullie om dit te posten
-
Enorm zonde dit. Beide crews hebben in de halve finales alles gegeven om ten koste van OSU en IMP de finale te halen. Iedereen had veel zin in de finale en dan is na 2 speelronden de lol er grotendeels wel vanaf.
Heel erg jammer dat OSP de eigen fout niet toegeeft. 'Ik had de goede opstelling ingevoerd maar het spel heeft deze niet opgeslagen', kom op zeg. Dat gelooft natuurlijk helemaal niemand. Daarna werd bij Chris ook gewoon via PB gedreigd dat OSP zou opstappen als wij het zouden melden. (Toen was het al via PB aan de spelleiding gemeld) Erg jammer want, hoe zuur het ook is, de enige die schuld heeft aan deze situatie is OSP zelf.
Heel sneu voor de rest van OSP dat één manager het hier voor de hele crew verpest, ook wij zijn hier helemaal niet blij mee. Hopelijk kunnen we een manier vinden om de battle alsnog op een goede manier uit te spelen. Een 'reglementaire' overwinning is natuurlijk niks waard.
-
Grappig dat alleen Vinnie aanstipt dat de straf niet in verhouding is met de overtreding. Ook grappig dat niemand lijkt te snappen dat de lol van een battle er wel af is als je alleen nog "moreel" kan winnen. Alsof iemand nog plezier haalt uit een battle die al beslist is.
Verder moet OSP helemaal zelf beslissen wat ze doen. In mijn ogen valt er zowel voor doorgaan als stoppen veel te zeggen, maar er wordt hier wel heel eenzijdig naar het voorval gekeken. Vooral door de lfs managers. Just sayin' -
Gewoon doorspelen en voor de eer gaan. Dat er waarschijnlijk niet meer in zit is zuur maar jullie fout. De straf is terecht en de spelregels zijn bekend. Wij zullen gewoon 100 procent blijven geven om jullie met meer dan 650 verschil te kloppen. Ik stel voor dat jullie dat ook doen. Battlen we verder voor de eer!
-
Om het officieel te maken:
OSP gaat door. Met dezelfde groep, niemand word vervangen, de -650 punten worden niet geaccepteerd en gaan we ook tegen in beroep.
Vanaf moment 1 werd al gezegd dat de straf gehanteerd bleef, dat is voor ons wel het teken geweest om te gaan stoppen.
Ja, het is onze fout, we hebben het uitgelegd, en moeten het accepteren, maar 650 is veelste veel.. Hier zijn de regels niet voor bedoeld... Voor volgend seizoen moet hier naar gekeken worden..
Het is dat wij Strikers zijn, want Strikers geven nooit op.
@rawstyler_nl said in OSM Crewkampioenschappen 2016-2017 (CK16-17):
Een 'reglementaire' overwinning is natuurlijk niks waard.
Een overwinning gebaseerd op -650 is ook niet veel waard
-
Er word helemaal niet eenzijdig naar dit voorval gekeken. Ik heb net ook per PB aangegeven dat ik -650 een buitensporige straf vind. Zeker omdat LFS niet enorm benadeeld is door deze overtreding ofzo. Ik had persoonlijk sws liever helemaal geen straf gezien, iedereen speelt liever een normale battle lijkt me.
Maar feit blijft wel gewoon dat het me erg onrealistisch lijkt dat de betreffende manager echt een goede opstelling heeft ingevoerd die niet is overgenomen door de engine. Als je dan bij je tegenstander gaat dreigen de competitie te verlaten als ze je eigen fout (?) melden dan lijkt het me eerder dat je eigen (voor jou soort van-) crewgenoten enzijdig naar de situatie kijken. Just sayin'
Hopelijk komt er snel duidelijkheid. Wat mij betreft spelen we gewoon vol door, niemand zit op -650 te wachten.
-
@rawstyler_nl Ok dat wist ik niet...
Foute opstelling heb ik ook ooit 1x gehad in een comp waarbij dit niet strafbaar was dus alleen zorgde voor een nederlaag.
Als je met matig internet op de app je teams doet, dan kan dat wel zichtbaar zijn in je app maar niet verwerkt zijn door osm. Dus als je dan uitlogd en niet opnieuw weer inlogd merk je pas na de sim dat je aanpassingen niet verwerkt zijn. Ondanks dat blijft het wel een overtreding, maar in mijn ogen een kleine. Hierdoor hoop ik dat als er voor nu niks te "regelen" valt dit wel voor volgend jaar aangepast gaat worden. -
Flauw dat er beweerd wordt dat dit per ongeluk gaat. De assistent doet rare dingen, stelt gebruikelijk de slechtere spelers uit de selectie op, maar zal never nooit keepers in de aanval zetten. En bij een switch van formatie kunnen spelers in een andere linie terecht komen, maar de keeper niet. Flauwekul dus.
Het enige waar ik het over had in mijn eerdere post is dat de straffen zijn ingericht op het plaatsen van een enkele speler op de verkeerde plek in onderlinge potjes. Bijvoorbeeld een aanvaller op doel. Doordat hier een hele lijst spelers op de verkeerde plek stond, krijg je deze megastraf. Een maximum van bijvoorbeeld -200 punten per wedstrijd lijkt me op zijn plek. Maar (!) dat zou dan voor nieuwe battles moeten gelden. Je verandert niet de regels halverwege een potje.
Of het moet zijn dat de tegenstander (LFS) zelf graag een lagere straf toegekend wil hebben. In geen geval mag aan LFS of de organisatie de zwarte piet toegeschoven als ze aan de regels vast willen houden. Ik heb overigens zelf niks met dit hele event te maken, ik geef alleen mijn persoonlijke kijk op dit geval. Het is gewoon zonde, we hebben het wel over de finale...
Wel de vraag waar een jury voor is. Zijn die ervoor om te controleren of er volgens de regels is gehandeld? Dat lijkt me duidelijk. Of zijn ze ervoor om de straffen in het reglement te heroverwegen?
-
De regels zijn bekend en iedereen weet en accepteert ze bij deelname. Regels zijn regels en dus moet er -650 gehanteerd worden. Volgende editie evalueren en aanpassen indien nodig. Zo gaat dat altijd. Goed dat jullie allen doorspelen. Doen wij ook met volledige inzet. Succes verder en spelen verder voor de eer. Volgende pot staat alweer voor de boeg vanavond!
-
Laten we allemaal gewoon kalmte bewaren. Vinnie heeft aantal zeer goede en terechte punten. Het leven en ook het ''osm leven'' is niet zomaar zwart en wit. Het is vooral gewoon zonde voor OSP zelf. Zo hard gewerkt om in de finale te komen en dan zoiets doen. Maar ik wil toch aan LFS oproepen nu niet meteen de moraalridder uit te hangen en in overleg gaan met Jury en OSP want -650 is wel erg veel en ik herinner me nog van vrij recent zelf LFS ook onlangs de regels heeft overtreden bijvoorbeeld in de CrewCup CL wat regelrechte degradatie opleverde. Jullie vonden het toen ook niet tof dat aantal mensen kwamen zieken.
-
Ik wil toch graag nog wel even iets duidelijk maken, ik zie namelijk dat niet iedereen begrijpt dat dit niet bewust is gedaan door ons. Zo hebben we onderweg naar de finale door reglementaire opstellingen en tactieken onderling te plaatsen altijd de uitkomst van onze wedstrijd op de correcte manier kunnen beïnvloeden. Dit zijn we echt niet ineens vergeten in de finale, ik mag hopen dat dit duidelijk is.
En zoals als braams hier zo net heeft uitgelegd, kan het gebeuren dat de app de instellingen niet correct verwerkt. (denk dat dit kan worden beaamt door de OSM Staff, dit is namelijk niet het eerste geval). Het gaat hier dus niet om de assistent die spelers verkeert neer zet, maar om het feit dan een opstelling die niet af was niet is verwerkt.
Ik betreur het dan ook zeer dat dit niet wordt herkent en dat stug wordt vastgehouden aan de -650 strafpunten. De regels zijn idd bekend, we zijn geen gekke henkie bij OSP. Echter zijn de regels in het leven geroepen om niet bewust verkeerde spelers op te stellen. Dat hebben we niet gedaan, ook al wil nog steeds niet iedereen dat geloven.
-
OSP gaat door
*Regels waren inderdaad bekend, zo'n straf voor zo'n overtreding is echt te veel als al verklaard door vinnievuik, maar het is ongelukkig te laat om ze te vervangen. Daarom zijn we op beroep gegaan toch, misschien kan er een genuanceerdere & evenwichtigere straf gevonden worden vroeger dan voor volgende editie.
*Als gezegd door Robbie, de wil van zich terugtrekken was een eerste reactie, absoluut geen definitieve besluit.
*Het gebeurde als verklaard door Martijn, we zijn geen leugenaars en ik zou graag het interesse weten van zo'n overtreding bewust te doen...
Het is ook geen vergeten (ik kan je screenshots van de PB sturen als je wil. Opstelling stond om 19u30).Shit happens. We gaan in ieder geval door want we zijn vechters.
Hopelijk kunnen nog beide crews nog lol vinden in deze finale! -
Tijd om weer even in te grijpen.
Het met 'het vingertje naar elkaar wijzen' en 'stront over elkaar heen kieperen' is hierbij afgelopen. Dit heeft geen enkele toevoeging. Wat gebeurd is, is gebeurd. OSP heeft al besloten om door te spelen en is tevens in beroep gegaan tegen de straf. Het is nu dus aan de jury of dat bezwaar wordt gehonoreerd of niet.
Laten we ons dan nu vooral bezighouden met wat er voor de nieuwe editie aan regels moet veranderen. Daar hebben we meer aan dan met 'het vingertje naar elkaar gaan wijzen' nietwaar?
-
@fc-eddie_nl Misschien voor de volgende edities kijken naar een vaste straf voor een verkeerde opstelling.
Ongeacht hoeveel spelers er verkeerd staan zal er altijd dezelfde straf worden gegeven van bv -200.