• Login
    • Search
    • Categories
    • Recent
    • Tags
    • Popular

Crew kampioenschappen

OSM: Crew & Community events
    9
    18
    661
    Loading More Posts
    • Oldest to Newest
    • Newest to Oldest
    • Most Votes
    Reply
    • Reply as topic
    Log in to reply
    This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
    • wooper_NL
      wooper_NL Moderator NL last edited by wooper_NL

Hallo,

Zoals iedereen al weet is er een mogelijkheid om zelf een duel aan te maken.

Daarom hebben wij even het format van de crew kampioenschappen van onder het stof gehaald.

Crew kampioenschappen

Voor de duels waren de crew kampioenschappen 1 van de belangrijkste events. Als crew was het een must/eer om deze titel binnen te halen.

In de crew kampioenschappen namen 5 spelers het op tegen 5 spelers van een andere crew. De punten werden berekend op basis van doelstellingen en doelpunten.

Sinds een lange tijd zijn losings niet meer toegelaten dus helaas zal er een leuk en belangrijk aspect verdwijnen.

voorstel format

Crews zullen verdeeld worden in groepen van 4. Iedere crew zal tegen elkaar spelen.
      Op basis van doelstellingen en doelpunten zal de eindstand berekend worden.

Als een crew wint, dan zal deze crew 3 punten krijgen, gelijkspel 1 punt en verlies -1.

De crews die 1 en 2 eindigen in hun groep zullen doorgaan naar de volgende ronde, de KO ronde.

In de KO ronde spelen crews 2 maal tegen elkaar. De eindstanden zullen opgeteld worden en de crew met het hoogst aantal punten zal doorgaan naar de volgende ronde.

Finaleronde: Deze zal beslist worden in 1 duel.

Graag wil ik jullie meningen ontvangen over dit format. Toevoegingen of dingen die jullie liever anders zien zijn altijd welkom.

Back in business.

niekpro2005_60_NL daankaars_NL Huggie Bear_NL 3 Replies Last reply Reply Quote 5
      • niekpro2005_60_NL
        niekpro2005_60_NL Dutch Users @wooper_NL last edited by

@wooper_nl Leuk Concept, mij lijkt persoonlijk 1 duel beter in de KO Ronde Hoe denkt de rest daarover ?

En dat de nummer 1 in de groep tegen een nummer 2 moet zou ook wel nice zijn

MVG

1 Reply Last reply Reply Quote 1
        • daankaars_NL
          daankaars_NL Dutch Users @wooper_NL last edited by

@wooper_nl ik denk dat dit ideaal is. Over Niek zijn opmerkingen: denk dat de nummers 1 tegen een nummer 2 al wel het idee zou zijn. En 2 wedstrijden in de ko fase ben ik wel voor.

• doodskoppen_NL
            doodskoppen_NL last edited by

Prima format!

Zoals Niek hierboven al aangeeft ook eerder de voorkeur naar een KO fase met 1 duel in plaats van 2.

• RísingStar_NL
              RísingStar_NL Dutch Users last edited by RísingStar_NL

@wooper_NL lijkt me een goed concept! Ben het wel met Niek eens dat er in de KO-fase beter een duel gespeeld kan worden i.p.v. twee. En de nummer 1 tegen de nummer 2 te laten spelen van de poule fase ook goed idee. Daarna elke ronde een loting.

• Huggie Bear_NL
                Huggie Bear_NL Dutch Users @wooper_NL last edited by Huggie Bear_NL

@wooper_NL
                Niks mis met je voorstel, zeker niet, alleen als je rechtstreekse Duels hebt, waarom dan niet vanaf de start direct met een KO-systeem werken?

Scheelt een hoop tellen van punten etc. en elke speler weet ten aller tijde hoe zijn/haar Crew ervoor staat. Daarbij kan je van tevoren een heel bracket opstellen en maakt het aantal Crews opzich niet heel veel uit. Dus iedere Crew weet ook wanneer ze vrienden of vijanden kan treffen.

Zoals gezegd, je idee is prima, maar ik zie in mijn voorstel meer voordelen voor zowel Crews als organisatie 😉

wooper_NL 1 Reply Last reply Reply Quote 1
                • wooper_NL
                  wooper_NL Moderator NL @Huggie Bear_NL last edited by wooper_NL

@huggie-bear_nl Ik vind het een goed voorstel maar ik zou graag het oude format behouden.

Misschien, mocht er genoeg animo zijn, kunnen we na de crew kampioenschappen een kleiner event starten zonder poulefase maar meteen met een bracket en KO rondes.

@niekpro2005_60_NL De KO fase kunnen we inderdaad spelen met rechtstreekse uitschakeling + de nummers 1&2 tegen elkaar.

Back in business.

McWilliam_NL 1 Reply Last reply Reply Quote 1
                  • McWilliam_NL
                    McWilliam_NL Dutch Users @wooper_NL last edited by

@wooper_nl

Wanneer denk je te gaan starten? Er komen namelijk veel evenementen aan.

wooper_NL 1 Reply Last reply Reply Quote 0
                    • wooper_NL
                      wooper_NL Moderator NL @McWilliam_NL last edited by

@mcwilliam_nl Dat zal pas in januari zijn. Het CK vervangt NCK.

Back in business.

niekpro2005_60_NL 1 Reply Last reply Reply Quote 3
                      • niekpro2005_60_NL
                        niekpro2005_60_NL Dutch Users @wooper_NL last edited by

@wooper_nl dus dit zal dan CK 2023 worden
                        Ben benieuwd wie er aan het verste eind trekt en de titel mee naar huis neemt

MVG

wooper_NL 1 Reply Last reply Reply Quote 0
                        • wooper_NL
                          wooper_NL Moderator NL @niekpro2005_60_NL last edited by

@niekpro2005_60_nl Inderdaad.

Back in business.

1 Reply Last reply Reply Quote 0
                          • wooper_NL
                            wooper_NL Moderator NL last edited by

Zoals eerder gezegd starten de Crew Kampioenschappen in januari.

Het inschrijftopic zal begin-midden december online komen te staan.

Nu wil ik graag nog een paar puntjes overlopen.

Format

1. We spelen het champions league format. Dat wil zeggen, poulefase met daarna KO rondes
                            2. Punten per speler/crew zullen verdeeld worden door middel van doelstelling en doelsaldo
                            3. Bij winst krijgt een crew 3 punten, bij verlies -1
                            4. Na de groepsfase spelen de nummers 1 en 2 tegen elkaar van elke groep. De winnaar gaat door naar de KO ronde

Loting
                            Afhankelijk van het aantal inschrijvingen zullen de crews verdeeld worden in potten. De potten zullen gemaakt worden op basis van de duelranglijst. Hoe hoger de crew staat, hoe meer kans dat hun groepshoofd zullen worden.

Voorbeeld op basis van de huidige duel ranglijst:

pot1: Imperium, OnlineFootballFederation, Talents of Zlatan, Kanarifuglene
                            pot2: De Musketiers, The Fifth Element, Cosa Nostra, Golden Glory
                            pot3: Looking for silverware, Delta NL, Voetbalmaffia, MVV1902
                            pot4: Road2Glory, Royal Loyalties, New Revolution, Underdogz

Uit elke pot zal 1 crew geloot worden. Deze vormen de groep voor de groepsfase.

Elke crew speelt 1 keer tegen een tegenstander in de groep.

Spelregels

• Oefenwedstrijden zijn enkel toegelaten tegen spelers van dezelfde crew
                            • Timers en clubkascompensatie zijn uitgeschakeld

Nu heb ik een vraag aan jullie:

In de oude battles werden er telkens met trainingskampen en besloten trainingen gespeeld. Dit was altijd een leuk en tactisch onderdeel van een battle. Hoe denken jullie erover om 1 trainingskamp en 3 besloten trainingen toe te laten per persoon?

Back in business.

AFCA6706_NL daankaars_NL 2 Replies Last reply Reply Quote 0
                            • AFCA6706_NL
                              AFCA6706_NL Dutch Users @wooper_NL last edited by

@wooper_NL Ik persoonlijk vind vooral de trainingskampen en ook de besloten trainingen helemaal niks. Die mogen er wat mij betreft uit. Ik ga er ook niet aan meedoen mocht dat toegelaten worden en dat zou ik wel erg jammer vinden. Ik heb nog geen idee hoe mijn crew genoten er over denken. Verder een prima en leuk format!

• daankaars_NL
                                daankaars_NL Dutch Users @wooper_NL last edited by

@wooper_NL Is het niet leuker om een nummer 1 tegen een nummer 2 uit een andere groep te laten spelen?
                                Verder helemaal perfect wat mij betreft!

wooper_NL niekpro2005_60_NL 2 Replies Last reply Reply Quote 1
                                • wooper_NL
                                  wooper_NL Moderator NL @daankaars_NL last edited by

@daankaars_NL Dit kunnen we ook doen. Dat is misschien wel beter ja. 😅

Back in business.

zork angels_NL 1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                  • zork angels_NL
                                    zork angels_NL Dutch Users @wooper_NL last edited by

@wooper_NL liever geen trainingskampen heeft mijn voorkeur.
                                    Voor de rest van het format ziet het er prima uit👌

Het is wat het is...)

• RísingStar_NL
                                      RísingStar_NL Dutch Users last edited by RísingStar_NL

Geen TK’s. Wel BT’s

En eens met de suggestie van daankaars. Nummer 1 en 2 naar de KO en gekruist tegen elkaar laten spelen.

• niekpro2005_60_NL
                                        niekpro2005_60_NL Dutch Users @daankaars_NL last edited by

@daankaars_NL dat heeft ook mij voorkeur inderdaad

MVG

• Locked by  wooper_NL wooper_NL 
                                        • 1 / 1
                                        • First post
                                          Last post