OSM NL in de App
-
In de OSM App heb ik op OSM World gespeeld. Nu wil ik de app ook graag gaan gebruiken voor OSM NL. Ik heb de onderstaande post onder Veel gestelde vragen gelezen maar ik kom er niet uit. Ik krijg namelijk geen inlogscherm te zien, maar meteen het scherm met mijn OSM World account. Kan iemand mij toelichten hoe ik kan switchen naar de NL versie van OSM in de Android App?
De post onder Veel gestelde vragen die ik gelezen heb:
https://forum.onlinesoccermanager.nl/post/1033180De optie uitloggen bestaat volgens mij niet meer in de App.
-
Bij deze even een screenshot gemaakt, recht in beeld zie je dus mijn teams op OSM World en niet mijn teams op OSM NL.
-
Hoi,
Op Android is het alleen mogelijk om van versie te switchen als je je OSM-account niet gekoppeld hebt aan je Google Play-account of je Facebook-account. Deze moet dan eerst ontkoppeld worden, zodat je weer op het inlogscherm terecht komt. Daarna kan je op het inlogscherm switchen tussen OSM NL en OSM World. Je zal dan wel telkens moeten inloggen met je gebruikersnaam en wachtwoord, omdat je anders dus niet kunt switchen tussen beide versies.
Voor het ontkoppelen van de sociale connectie zal je even een mailtje moeten sturen naar NL.support@onlinesoccermanager.com. Leg de situatie uit en vermeld beide managernamen in de mail.
-
@fc-eddie_nl
Bedankt, ik heb de mail zojuist gestuurd. Moet ik nog iets bijzonders of anders doen wanneer ik de volgende keer in de OSM App inlog? Sowieso mijn Gmail adres niet meer vermelden denk ik... -
Behoudens het niet koppelen van je OSM-account met je Google Play-account of Facebook-account, hoef je verder niets te doen. Zolang je op de inlogpagina terecht komt, kan je switchen tussen beide OSM-versies.
-
@fc-eddie_nl Helaas heeft mijn eerste mail geen oplossing opgeleverd. Ik kreeg het advies terug om bij het opstarten de Google pop-ups te negeren/weg te klikken. Maar ik krijg helemaal geen Google pop-ups en ook geen inlogscherm. Ik heb zojuist maar even een nieuwe mail gestuurd (20:27 vanavond). Is het voor jou mogelijk om deze op te pikken of handel jij geen mails af?
-
Nee, ik ben geen Support Staff. Je zal dus even geduld moeten hebben.
-
Hey, ik speel zelf ook op mijn Android telefoon met mijn World account en mijn Nederlandse account tegelijk. Ik gebruik hiervoor de app: "Parallel Space". De app spreekt denk ik wel voorzich als je hem hebt geïnstalleerd, als je toch hulp nodig hebt kun je me ff privé 'n berichtje sturen of iets in deze topic sturen.
-
@mees2006_4_nl Bedankt voor je reactie, ik zal binnenkort eens kijken. Er is namelijk geen koppeling (meer) met mijn Google Play account, maar ik zie nog steeds geen knop uitloggen.
Het enige wat ik kan doen is de geschiedenis van de OSM App onder Opslag legen wanneer ik mijn OSM World teams heb gehad, na het verwijderen van die geschiedenis kom ik weer in een leeg inlogscherm terecht en kan ik OSM NL kiezen. Wel veel werk als je zoals ik voornamelijk de app gebruikt om de training een keer in gang te zetten tijdens de werkdag.
Het toevoegen van de uitlog knop in de Android App is natuurlijk wel zeer gewenst, dus misschien kan @FC-Eddie_NL deze suggestie doorgeven.
-
Een uitlog-knop zal er sowieso niet komen. Je mag maar met 1 account per versie spelen, dus hier zou dan misbruik van gemaakt kunnen worden.
Ik weet niet precies hoe het werkt, maar ik gok dat het ongeveer hetzelfde werkt als via de website.
- Je logt in met je gebruikersnaam en wachtwoord
- de optie 'blijf ingelogd' vink je niet aan
- Als je klaar bent op een versie sluit je de OSM-app geforceerd af en open je deze weer opnieuw
- Je komt weer uit op de inlogpagina en kunt hier switchen naar de andere versie
Mocht dit zo niet werken, laat dat dan even weten en dan zal ik even navragen wat de gemakkelijkste manier is om van versie te switchen op Android.
Een andere optie is, zoals @mees2006_4_NL al aangaf, om een app cloner te gebruiken zodat je twee kopieën van de OSM-app hebt en dus op de ene je NL-account en de andere je World-account kan gebruiken.
-
@fc-eddie_nl kun je uitleggen hoe ik de OSM Android App geforceerd afsluit?
-
@koningco_nl Normaal bij instellingen op je telefoon en dan 'Apps' en dan 'Gedwongen stoppen'. Echter is dat nu niet mogelijk op mijn telefoon. Bij andere apps heb ik dat al eens toegepast.
-
Zie de reactie van Furrax hierboven. Eventueel zou je het ook geforceerd kunnen stoppen via het overzicht van je geopende apps en dan op een prullenbak te tikken of de app 'weg swipen', maar dat zal waarschijnlijk per merk toestel verschillen. Mocht je er niet uitkomen raadpleeg dan de handleiding van je telefoon of het internet hoe dat bij jou toestel werkt.
-
@fc-eddie_nl 'Gedwongen stoppen' werkte bij mij niet, dan onthield de App nog steeds dat ik een World account heb. Gegevens wissen op de pagina van de OSM App werkte wel, maar dan duurde het erg lang voordat de OSM App daarna opnieuw opgestart was. Ik heb vandaag de Parallel Space app ook geïnstalleerd en daarmee werkte het prima, dus ik denk dat ik het daarmee blijf doen.
-
Helaas is er geen eenvoudige manier om te switchen tussen de beide versies. Je zal dus of de cache telkens moeten legen of die app cloner moeten gebruiken. Let er wel op dat een app cloner niet wordt aanbevolen/ondersteund door Gamebasics en het gebruik daarvan dus voor eigen risico is. Je topic zal ik hierbij sluiten.