Reizen
-
@l-r-van-kessel_nl benevento-parma in de serie b.
en de dag erna ac milan-spezia. niet de grote toppers, maar zeker de moeite -
@daankaars_nl Niet de toppers maar wel (als het meezit) Buffon in actie en de dag later King Zlatan!
Er zijn mindere spelers om naar te kijken in de Serie A en B .Benieuwd naar je verslag achteraf.
-
@daankaars_nl Ik ben nog steeds benieuwd naar hoe het is geweest?
Bij mij ging de reis naar Curacao helaas niet door vanwege Covid en zijn wij afgelopen week een midweek naar Rome gegaan.
Prettige vlucht met KLM in dik 2 uur, zeer goed hotel van NH (Collection Palazzo) aan het treinstation Termini. Zowel de service(deuren worden voor je open gehouden als je naar buiten gaat of binnenkomt) de cocktails(op de rooftopbar) de kamers (ruim, schoon, modern) als de locatie (centraal gelegen bij alle highlights en OV).We hadden een hele dag uitgetrokken voor Vaticaanstad, hier het Vaticaanmuseum bezocht incl. Sixtijnse kapel (waar helaas veel toeristen ondanks het fotoverbod, toch foto's willen maken). Dit was achteraf gezien ook gelijk het mooiste museum om gezien te hebben in Rome.
Verder nog de bezienswaardigheden als de St Pieters basiliek e.d. aangedaan.In Rome zelf kan je vanaf het hotel waar wij zaten in één grote ronde mooi langs alle A-attracties : Basilica Santa Maria, Domus Aurea(vervallen ruïne die je over kan slaan), Colosseum ,Paletino, Foro Romano, Altare della Patria (Mooiste gratis toegankelijk bezienswaardigheid), Pantheon (Heerlijk geluncht om de hoek hier!), Trevifontein en de Spaanse trappen (Incl. gerestaureerde fontein nadat Fey-Hoolikneuzen deze hadden gesloopt).
Maar veel belangrijker en de hoofdreden is natuurlijk al het heerlijke eten in Italie (en daar hoef je zeker niet per sé voor naar Rome). Dagelijks minimaal 2 heerlijke buratta's gegeten. Genoten van streekgebonden hammetjes, diverse pasta's maar ook gewoon hele mooi stukken vleesch.
In Rome was daarbij het varken ook zeer goed vertegenwoordigd en verwerkt in bepaalde gerechten, terwijl ik dit type krijg ik gelijk weer trek.
Tip (die geldt voor elke grote stad): Blijf uit de buurt bij tentjes in de drukke straten en waar verkopers je naar binnen willen lokken. Gebruik The Fork om ook wat achteraf tentjes van te voren te verkennen die vele malen knusser zijn.
Zo zijn wij bij één zaakje beland die alles uit eigen 'tuin' haalde. Van de mozzarella tot het varken..Al zag de zaak er esthetisch minder uit, hier hebben wij wel het allerlekkerst gegeten.Nog een meevaller is het vliegveld (Fiumicino) heel rustig oogt vanwege de vorm. Prachtige luxe winkels (met prijzen hoger dan in Nederland).
Conclusie : Rome leuk voor 3 nachten, of voor op doorreis in Italie. Hier hoef ik zelf geen 2e keer heen omdat ik het wel heb gezien en dan liever naar een andere stad in Italie ga waar ik nog niet ben geweest (Florence, Napels en Verona staan het hoogst op het lijstje in Italie).
-
@l-r-van-kessel_nl zo goedemorgen.
onze oorspronkelijke reis ging helaas niet door.
de wedstrijd was verplaatst naar de maandag, en met tentamens op dinsdag van iemand binnen de groep ging dat niet.
vorig weekend gingen we voor de herkansing, AC Milaan tegen Sampdoria.
en het hele verdere weekend + maandag in Milaan.
zaterdagochtend om half 5 uur vlogen we naar Bergamo, met de bus naar Milaan, en eerst ff slaap bijpakken op de kamer (wij waren natuurlijk ook zo slim om vrijdag gewoon te zuipen tot we vertrokken.)maar laat op de middag vertrokken we de stad in, barretjes pakken, en vooral heel dronken worden van mierzoete cocktails.
toch waren we wel verstandig om nog redelijk vroeg terug te gaan, aangezien de wedstrijd al redelijk vroeg was op de zondag.en ja, de wedstrijd was niet de mooiste die ik ooit heb gezien, 1 doelpunt in de 7de minuut, en verder lagen ze vooral op de grond.
en daarna gingen we weer de stad in, zelfde verhaal als vrijdag, maar dit keer kwamen we pas met de ochtendmetro terug.
de maandag stond dus in het teken van bijkomen, en de reis terug, was zeker een gezellig weekend, en we zijn van plan ook nog een Engelse wedstrijd op te zoeken dit jaar. -
@daankaars_nl Lekker bezig man! Wel zonde dat je eerste trip niet is doorgegaan.
In Engeland kan ik je Bristol City (Championship) enorm aanraden. Zowel vanwege de stad als het voetbal in de Championship.
Je kan dit eventueel combineren met een bezoek aan Cardiff City of Swansea(wel langer reizen dan Cardiff).
Bristol is een vrij grote stad en een echt goed uitgaansleven! -
@l-r-van-kessel_nl klinkt goed!
we waren inderdaad al van plan om naar een Championship wedstrijd te gaan, het echte engels voetbal.
bedankt voor de tip!ook jammer van jouw reis naar Curacao..
gelukkig kon je nog iets anders doen. Rome lijkt me een mooie stad, maar helaas nooit geweest. -
@l-r-van-kessel_nl Of nog beter. De locals om tips vragen. Die weten vaak echt de beste plekjes
-
ik ben inmiddels 2 maanden in de VS en blijf nog een maand. Voornamelijk in phoenix en los angeles. Nederlandse horrorwinter geskipt
-
@dominicm_nl Helaas kom ik de VS voorlopig niet in. Die houden flink vast aan die vacccinaties.
Hoeveel kg ben je deze keer aangekomen?
-
@dominicm_nl Goed bezig man, waar blijven de food pics?
-
@bringdaruckus_nl 26 kilo man. Is echt niet leuk meer.
nee grapje haha. heb de eerste maand flink gegeten, maar daarna wel wat getemperd. Als je er 3 maanden bent moet je op een gegeven moment wel normaal gaan leven. Het voelt ook niet echt als vakantie, ik blijf gewoon doorwerken bijv (wel 24 uur ipv 40).
maar vooruit ik heb wat eetfoto's geupload: https://imgur.com/a/twMm4EW
-
@dominicm_nl Pfff, IHop. Wanneer komt er nou zo'n concept naar Nederland ipv de 100e burgertent. Ik zou er gelijk 2/3 per week zitten. Al bijna 3 jaar niet meer geweest. Sws echt weinig op reis geweest voor mijn doen. Ga nu voornamelijk tripjes naar Londen, daar is leven gewoon chill.
-
@bringdaruckus_nl echt hoor. Als ik 1 tent naar nederland kon halen zou het ihop zijn.
-
@dominicm_nl Sowieso + 1 voor alle foto's.
Blij om Wendy's weer te zien, daar kan ik in juni eindelijk weer heen
Popeys ziet er ook lekker uit, ben er nooit geweest maar wil zeker wel.
Ihop kreeg ik ook direct trek in na het zien van de foto.Wel zeer benieuwd naar het donkerblauwe ijsje wat je had, wat was dat? Mountain Dew/Aquarius ijs?
Wat is de reden voor je bezoek aan Phoenix?
-
@l-r-van-kessel_nl In UK hebben ze nu ook Wendy's. Dus als je niet zo lang wil wachten, weekendtripje naar Londen is zo gemaakt.
-
@bringdaruckus_nl Sinds wanneer? Ik wil binnenkort weer even naar Bristol zie dat er daar ook één zit...beter!
-
@l-r-van-kessel_nl afgelopen zomer. Ging speciaal ervoor naar Reading vanuit Londen hahhaha. Niet zo ver maar normaliter geen plek waar ik heen zou gaan
-
@l-r-van-kessel_nl Ik moet je de naam van het ijs helaas schuldig blijven. Het komt in ieder geval van deze winkel. Ze hebben roulerende smaken, dus ze hebben geen online menu waarop ik het kan zien. Als ik binnenkort in de buurt ben zal ik eens kijken of hij er nog op staat
Phoenix voornamelijk voor de zon gekozen. Ik vind de winter sowieso al vreselijk, helemaal in coronatijden. Daarom speelde ik met het idee om de winter op een warme plek in de VS door te brengen. Phoenix heb ik ook gekozen vanwege het vrij goede openbaar vervoer, ik heb geen rijbewijs namelijk. Ze hebben een lightrail in Phoenix. Er is verder niet zoveel te beleven, dus voor toeristische doeleinden zou ik 't niet aanraden
-
@dominicm_nl Hoe is het tot dusver daar en hoeveel extra KG ben je de afgelopen 26 dagen aangekomen
-
@l-r-van-kessel_nl ben gisteren thuisgekomen! de schade is te overzien haha. Ongeveer 7 kilo erbij, maar ik zit nu op 81,5 kg met een lengte van 1.88, dus niks aan de hand. Rustig aan afbouwen