Voetbal: De buitenlandse competities
-
Transferdeadlineday in (west)Europa.
Gaan er nog paniekaankopen plaatsvinden? Mag Delle Alli vertrekken naar PSG? Koopt een PL club nog even gauw wat spelers uit de Championship voor een impuls?
Gaat Promes naar Spartak Moskou?
Iemand nog een transfernieuwtje?
-
Alli zou liever bij Tottenham blijven las ik deze middag bij VZ.
Leuk weetje misschien voor de Nederlanders. Vlap is vertrokken bij Anderlecht op huurbasis naar Bielefeld zonder aankoopoptie.
Scoorde wel af en toe maar ik vind persoonlijk dat hij zijn transferbedrag nog niet heeft kunnen waarmaken. Bijna 8M voor een speler van een middenmotor die niet eens in de belangstelling stond van de topclubs in Nederland.
-
Ik kijk nu naar FC Barcelona.
Had al de vermoeden dat FC Barcelona nog in de slot de 2-2 maakt, en huppa, de kopbal van Piqué.
-
De ontknopingen naderen en het is ongekend spannend i.t.t. de afgelopen jaren in de meeste competitie.
In Spanje tussen Atletico, Real en Barca die allemaal op één punt van elkaar staan. Real heeft op papier het makkelijkste programma. Echter zijn zij als enige nog actief in Europa.
Barca - Atletico staat 9 mei op de kalender.In Engeland heeft City een voorsprong welke zij vermoedelijk niet meer uit handen gaan geven. De andere club uit Manchester staat ook wel veilig op 2. Echter is de strijd voor plek 3-4 nog geheel open, hier strijden naast Liverpool en Chelsea toch verrassend Leicester en nog verrassender West Ham mee om de fel begeerde CL plekken.
Qua degradatie is Sheffield bijna uitgespeeld, pakt WBA ineens punten (het Engelse Emmen kan je bijna stellen) en staat Fulham nog het dichts bij de veilige 17e plaats op 6 punten van die plek vandaan.Bayern Munchen verspeelde afgelopen week wel wat punten in Duitsland maar staat nog steeds op een veilige marge van Leipzig.
Dortmund is echter ver verwijderd van de CL daar waar zij 7 punten achterstand hebben op plaats 4 welke word bezet door Frankfurt. Dit kan voor een leegloop dreigen aankomend seizoen.
Schalke won afgelopen weekend eindelijk weer eens maar die staan nog heel erg ver achter de rest. De plek voor rechtstreekse degradatie en play-offs en handhaving word nog wel spannend. Koln, Bielefeld, Hertha BSC en Mainz strijden hierom. Koln heeft de slechtste papieren in deze strijd.In Frankrijk ligt het verrassend genoeg ook nog open, de lijst word aangevoerd door Lille (wat door Ajax werd weggezet alsof het een Fc Twente is)gevolgd door PSG, Lyon en Monaco.
Trekt PSG alsnog aan het langste eind of gaat de Underdog ermee vandoor?In Italie word de trend van Juve ook weer eens doorbroken, vermoedelijk door Inter al was AC Milan ook lange tijd dicht in de buurt. Ik had het persoonlijk Zlatan het meeste gegund, al is deze prestatie alsnog geweldig van AC.
Wie zien jullie waar kampioen worden?
-
@l-r-van-kessel_nl
Bayern München heerst al jaren in de Bundesliga. Zo nu en dan een nederlaag tussen neus en lippen door, maar eigg gewoon blijvend een sterke ploeg. Jaar na jaar.Afgelopen weekend natuurlijk de Clasico gezien. 1e helft vond ik vanuit Barcelona's kant, nogal inspiratieloos en redelijk saai.
Met de 3 topploegen binnen een punt van elkaar, is het daar zeker spannend te noemen. Eens wat anders dat een ploeg met een straatlengte voorsprong kampioen wordt.De Premier League vind ik de leukste competitie om te volgen. Altijd zoveel spannender.
-
Real heeft dure punten laten liggen tegen Getafe, hierdoor heeft Barca het compleet in eigen hand.
Chelsea bereikt de finale van de FA Cup ten koste van City. Ze mogen aantreden tegen Leicester.
-
Nagelsman naar Bayern voor 30miljoen, wat een bedragen voor een trainert.
Betekend dit dat EtH naar Leipzig gaat? Dat hij Brobbey daarom minuten laat maken?In Frankrijk blijft het reten spannend bovenin, Lille heeft gewonnen bij Lyon.
Lyon kan door dit verlies de titel uit het hoofd zetten. Monaco en PSG maken naast Lille er ook nog steeds kans op.In Italie is Inter zo goed als kampioen, het is wel spannend om plek 2-4. Waarschijnlijk pist AC Milan net naast de pot. Zij hebben het zwaarste programma terwijl ze een mooie voorsprong hadden. De laatste wedstrijd bij Atalanta wat een concurrent om die plaatsen is word zeer spannend.
Al is het ook nog niet uitgesloten dat Juve de CL mis gaat lopen.Barca heeft het in Spanje nu helemaal in eigen hand dankzij de slechte wedstrijden van de clubs uit Madrid. 8 mei speelt Barca tegen Atletico, in die wedstrijd kunnen ze de titel zo goed als veilig stellen. Mooie comeback.
Bayern heeft nu al 2wedstrijden verzuimd de titel te pakken. Al zal het dit weekend toch eindelijk raak zijn..?
-
Beter schiet Memphis Depay de strafschoppen bij het Nederlands Elftal ook zo binnen!
FC Barcelona - Valencia, ca. 1:20 minuten.
-
Al is er (helaas) sinds oktober hier al niet meer gereageerd, de grote competities zijn inmiddels afgelopen :
In Engeland is Man City op de laatste speeldag tijdens een waanzinnig slotstuk kampioen geworden. Norwich, Watford en Burnely zijn gedegradeerd .
Fulham & Bournemouth zijn na één jaar afwezigheid direct weer teruggekeerd.
Huddersfield en Nottingham Forrest gaan uitvechten wie zich bij de andere 2 clubs mag voegen.
Persoonlijk hoop ik Huddersfield al ben ik zeker niet rouwig als Nottingham met een geweldige historie voor het eerst sinds (eind jaren 90?) weer in de PL mag begeven. Toen der tijd speelde van Hooijdonk er zelfs nog even meen ik.AC Milan heeft voor het eerst sinds 11 jaar weer de Scudetto weten te veroveren. Zlatan flikt het hem weer! Hierdoor is het extra zonde in mijn ogen dat Liverpool de titel in Engeland niet heeft gepakt. Dan hadden we namelijk Real Madrid, AC Milan, Bayern , Ajax en Liverpool allen als kampioen gehad.
Bayern Munchen & Real Madrid waren al iets langer zeker van de titel.
In Duitsland kan HSV na een paar jaar afwezigheid weer promoveren als zij in het laatste duel niet verliezen van Hertha BSC. HSV verdedigd een 1-0 voorsprong uit de eerste wedstrijd.
Schalke en Werder Bremen zijn na één jaar afwezigheid beide weer teruggekeerd op het hoogste niveau.
Bielefeld en Furth bewandelen de omgekeerde weg.Tevens is het groot nieuws dat Mbappe jammer genoeg toch bij PSG blijft, ik had hem wel eens in een echte competitie zien spelen maar helaas is geldzucht toch sterker dan eergevoel.
Erik ten Hag gaat pogen United weer aan een titel te helpen volgend seizoen.
Wat zijn jullie highlights van het afgelopen seizoen in de competitie van de omliggende landen?
-
@l-r-van-kessel_nl Ik ben zelf een liefhebber van de Premier League voetbal. Het was dan ook kijken op 2 schermen bij ons thuis met de ontknoping tussen Liverpool en City.
Dat City die 3 goals in 5 minuten gemaakt heeft en zo alsnog kampioen zijn, bewijst wel weer dat het nooit voorbij is tot het laatste fluitsignaal. Liverpool had mijn zegen voor de titel. Kan niet wachten op mijn eerste ervaring op Anfield
-
@maricja_nl Hier nog een grote fan van de PL.
Had graag Everton eruit zien vliegen maar als je kijkt naar het gehele seizoen zijn dit wel de 3 terechte degradanten.
Nu hopen dat Nottingham Forrest terug komt
Up The Hammers
-
De competities gaan bijna weer van start en dat terwijl we zoals altijd nog middenin het transfergeweld zitten.
Gaat C.Ronaldo bijvoorbeeld nog vertrekken? Haalt EtH nog meer Ajacieden/Nederlanders?
Hoe gaan de promovendi zich laten zien in de eerste weken van de grote competities.
Wie verwachten jullie dat er kampioen wordt in de 4 grote competities? (Engeland, Duitsland, Spanje, Italie)? Via de OSM Poule (gratis) https://links.voetbalpoules.nl/6yjYxxoTH3FJX57q9 kan je sowieso de wedstrijden en ranking voorspellen.
Zelf verwacht ik : City, Bayern, Barca en Juve.
Al hoop ik op : United, Bayern, Barca en AC Milan. -
En toen won Brighton wederom van United.
Scoort Haaland bij zijn debuut in de PL.
Is Bayern verder gegaan waar het al jaren mee bezig is.
Heeft Messi weer wat van zijn klasse laten zien.
En tot slot heeft Dallinga laten zien ook in Frankrijk te scoren. -
https://www.vi.nl/nieuws/aardbeving-bij-juventus-voltallig-bestuur-stapt-op
En daar is de volgende crisis alweer. Laat Juventus net mijn favoriete club zijn in Italië.
Enorm teleurgesteld.
-
@Furrax_NL Ja bij Juve draait het even niet, eigenlijk sinds de komst van Ronaldo is het bergafwaarts gegaan.
Tijd voor een nieuwe lichting, die helaas bij AC Milan opstaat i.p.v. Juve.
Tonali, Barella hadden bij Juve gepast.
Vlahovic snap ik weer wel, eigenlijk zou Juve Gakpo moeten halen! -
Vond zijn vertrek ook niet leuk en zeker nu zijn comeback bij Manchester United niet geslaagd is. Ook enorm spijtig dat Dybala niet gebleven is. Barella en Tonali schitterende voetballers ja.
-
@Furrax_NL Vertrek en verkeerd van Dybala is zonder meer treurig.
Dat was de nieuwe Del Piero geweest voor Juve, had mooie combi geweest met Vlahovic juist.Gravenberch had ook nog wel een mooie Juve speler geweest.
Al is Juve dan wel weer een 'leuke' ploeg om opnieuw een topploeg mee te bouwen op Fifa, alleen heb je daar als fan niet veel aan.
-
Meteen een paar interessante wedstrijden in de buitenlandse competities gezien.
In La Liga doet FC Barcelona uitstekende zaken met de zwaarbevochten overwinning bij Atlético Madrid, vooral met het oog op het puntenverlies van aartsrivaal Real Madrid.
Nu heb ik voornoemde wedstrijden slechts in de samenvatting bekeken. Zelf keek ik gisterenavond naar de Serie A met de wedstrijd AC Milan - AS Roma. Bij AC Milan hebben ze slecht geslapen vermoed ik. Tot de 87e minuut met 2-0 voorstaan en dan toch met een gelijkspel van het veld stappen. Op deze wijze maakt het weinig uit dat Napoli op 4 januari verloor van Inter, waar AC Milan die dag de volle buit pakte bij Salernitana.
-
Chelsea draait ook lekker zeg
Ik had echt wel verwacht dat hij het op de rit zou krijgen.
-
Het is niet om aan te zien bij Chelsea. Ook een droomdebuut voor João Félix overigens!