[Android] Cache informatie soms te oud.
-
De laatste dagen valt me op dat ik op me mobiel oude informatie in beeld heb. Zo zie ik soms oude spelers in mijn selectie welke al verkocht zijn of wanneer ik een speler voor de training wil selecteren ik een veel te grote lijst zie.
https://postimg.org/gallery/2lvtpcsw2/
https://postimg.org/gallery/19l5a1xac/Ik heb geen idee hoe technisch de cache bijgewerkt word, maar ik speel bijna altijd via WiFi en heb de match experience aan staan. Daarmee wil ik zeggen dat ik al bijna een minuut in de app zit voordat ik de lijst zie. Er lijkt ook geen handmatige manier te zijn om te verversen, een paar keer wisselen tussen home en de selectie helpt niet.
Best vervelend issue, want het is best lastig om zo je opstelling af te ronden of 4 spelers te kiezen voor de training. -
Dit lijkt mij meer aan je eigen internetverbinding te liggen als spelers nog wel in je selectie getoond worden, maar eigenlijk al verkocht zijn. Dit zou niet voor moeten komen. Zolang je een stabiele internetverbinding hebt wordt informatie direct ververst.
Daarnaast wordt de informatie automatisch ververst als je een aantal minuten niet naar een andere pagina bent gegaan, maar de app wel open hebt staan.
Hoe vaak verwijder je de cache op je telefoon?
De app verwijderen en weer opnieuw installeren kan misschien ook helpen.
-
Ik had al genoemd dat ik voornamelijk WiFi gebruik, op Android krijg je een melding wanneer je verbonden bent met WiFi maar geen internet hebt, deze meldingen heb ik niet en gezien de werking van andere apps durf ik wel te betwijfelen dat het aan mijn internet ligt.
De cache verwijder ik misschien 1x in de maand op me telefoon. De laatste keer dat ik keer was de OSM cache 14 MB groot, ik weet niet of die klein, normaal of extreem is.
Een minuut lang naar dezelfde pagina kijken op me telefoon doe ik eerlijk gezegd niet, ik zal het de volgende keer eens proberen wanneer ik het weer zie. -
@AlphaQWER_NL Zou je even de volgende gegevens in willen vullen, dan kunnen we meer informatie proberen te achterhalen omtrent deze bug. Alvast bedankt.
Managernaam:
Clubslot: (clubslot 1, clubslot 2, clubslot 3, clubslot 4)
Datum en Tijd van het optreden van de bug:
Team:
Screenshot(s):
Welk apparaat: PC browser/Mob browser/Android app/iOS app/Facebook
Browser:
Bug/Fout stap voor stap beschrijving:
Overige opmerkingen: -
@FC-Eddie_NL en @Jip-Huijs_NL _NL denk dat er idd een soort bug in zit, want ik hoor dit nu wel van verschillende managers om mij heen.
Ik zal is vragen voor screens van hem en welke slot enzo
-
@Dave-Jansen_NL
Het lijkt er vooral op dat er soms spelers tussen kunnen staan voor het selecteren voor de training die eigenlijk al niet meer in de selectie zitten. Graag dus de volgende screenshots:
- Screenshots trainingspagina waaruit blijkt dat spelers die eigenlijk al niet meer in de selectie zitten, toch geselecteerd kunnen worden voor de training.
- Screenshots selectiepagina waaruit blijkt dat die spelers daadwerkelijk niet in de selectie zitten.
Dan kunnen we al een heel eind komen denk ik.
Tevens dan het ingevulde template + de versie van de OSM app die ze gebruiken. Zodat GB kan zien dat de personen al dan niet de laatste versie van de app hebben.
-
Managernaam: juMpstYle
Clubslot: Clubslot 3
Datum en Tijd van het optreden van de bug: tijdens instellen training
Team: FC Blau-weiss Linz
Welk apparaat: Android app / Samsung S4 miniBug/Fout stap voor stap beschrijving:
Het lijkt er vooral op dat er soms spelers tussen kunnen staan voor het selecteren voor de training die eigenlijk al
niet meer in de selectie zitten
-
@Dave-Jansen_NL
Thanks Dave. Zal het doorgeven aan Gamebasics.
-
De bug is doorgegeven aan de developers. Het is nu dus wachten tot een fix