Tweede Kamerverkiezingen 2017
-
@De-Boterbloemen_NL geen van beide. Iedereen in onze gemeente moest dat toen der tijd. 1) Ik zit bij uitzendbureau ook toen al en 2) Ik moest ook gaan werken bij diezelfde gemeente ''als tegen prestatie voor mijn bijstandsuitkering'' Ik heb alles aan geprobeerd/gedaan om te werken. Ik heb nu ook inmiddels 2 banen achter de rug terwijl ik wel Wajong heb en zelfs die inkomsten zijn vrijwel het zelfde als wanneer ik niet werk en alleen Wajong zou hebben. Hier in Nederland komen zelfs MASTER studenten met hun diploma's niet eens aan betaalde banen maar ''aan werkervarings plekken'' wat in feite stage plekken zijn voor onder het minimumloon. Door stelletje hebberige bankieren in 2006-2007 is heel de economie verkloot. En de VS is toen wel strengere bank reguliers wetten gaan invoeren onder Obama maar Europa heeft niet opgetreden met strengere bank regels. Wacht hier heb ik een artikel voor je
''http://nos.nl/artikel/2178223-het-gaat-goed-met-de-economie-dus-waarom-stijgt-mijn-loon-niet.html''Beter met de economie maar de lonen worden overal al jaren bevroreren als je al loon hebt/krijgt....
-
@DominicM_NL said in Tweede Kamerverkiezingen 2017:
@De-Boterbloemen_NL Gewoon 'vind ik' en 'vindt ik' in opeenvolgende regels. Gok je maar gewoon iets per keer?
Zeker niet, als hbo afgestudeerde stundent ben ik taalkundig prima onderlegd. Als er ik achter staat moet het altijd zonder T.
Let daar alleen niet echt op als ik snel iets typ, dit omdat dit ook niet echt belangrijk is op dit forum naar mijn idee en jij mijn punt toch wel snapt.
Vind het altijd wel frapant dat er mensen zijn die daar op een forum als dit op gaan letten......
-
Heel goede post, behalve dat over Obama. Dodd-Frank was een weggevertje, een rookgordijn omdat er wel enige vorm van regulatie moest komen. Dat weet je ook wel, denk ik. Dodd-Frank stelde niks voor, subprime hypotheken worden nog steeds uitgekeerd en Obama heeft nooit geprobeerd frauduleuze bankiers te vervolgen, omdat hij in z'n campagne rijkelijk betaald kreeg van ze (en na zijn presidentschap idem). Een volgende crash is onvermijdelijk zolang Glass-Steagall niet terugkeert
-
@DominicM_NL mee eens. Maar kenners zie Nieuwsuur gisteravond die voorspelden dat 2007 crisis er ging komen zeiden wel aan het eind dat hij nu serieus denkt dat Amerikaanse economie voor het eerst ''veilig'' is. En dat voor Europa totaal niet het geval is. Er is idd meer regulatie maar het klopt absoluut dat er geen enkele bank directeur daar vervolgd is, jammerlijk genoeg. Zie de film The Big Short o.a
-
@Glennevire_NL said in Tweede Kamerverkiezingen 2017:
@De-Boterbloemen_NL geen van beide. Iedereen in onze gemeente moest dat toen der tijd. 1) Ik zit bij uitzendbureau ook toen al en 2) Ik moest ook gaan werken bij diezelfde gemeente ''als tegen prestatie voor mijn bijstandsuitkering'' Ik heb alles aan geprobeerd/gedaan om te werken. Ik heb nu ook inmiddels 2 banen achter de rug terwijl ik wel Wajong heb en zelfs die inkomsten zijn vrijwel het zelfde als wanneer ik niet werk en alleen Wajong zou hebben. Hier in Nederland komen zelfs MASTER studenten met hun diploma's niet eens aan betaalde banen maar ''aan werkervarings plekken'' wat in feite stage plekken zijn voor onder het minimumloon. Door stelletje hebberige bankieren in 2006-2007 is heel de economie verkloot. En de VS is toen wel strengere bank reguliers wetten gaan invoeren onder Obama maar Europa heeft niet opgetreden met strengere bank regels. Wacht hier heb ik een artikel voor je
''http://nos.nl/artikel/2178223-het-gaat-goed-met-de-economie-dus-waarom-stijgt-mijn-loon-niet.html''Beter met de economie maar de lonen worden overal al jaren bevroreren als je al loon hebt/krijgt....
Het punt dat je bijna evenveel verdiend als je wel werkt ben ik met je eens, een werkende zou altijd meer moeten verdienen dan iemand in een uitkering, daarmee motiveer je juist dat mensen die in de uitkering zitten aan het werk gaan.
Ik ken ook mensen die een master diploma hebben die niet worden aangenomen omdat ze geen werkervaring hebben, bij hen vind ik dat deze mensen desnoods voor een wat slechter loon gewoon ervaring om moeten gaan doen, desnoods ga je daar stage lopen, zodat je naar een paar jaar wel die werkervaring hebt en dus die baan kan krijgen. In jezelf investeren noem ik dat.
Maar zoals ik al aangaf, ik ben het met je punten eens op het moment dat je afgekeurd bent om te werken, maar er zijn in nederland veel mensen die wel kunnen werken maar in de uitkering zitten en voor hen vind ik het juist goed dat ze bij de gemeente moeten werken, laat ze maar wat doen voor de uitkering die ze krijgen!
-
@Glennevire_NL Pfoe, ik heb het bewuste fragment niet gezien maar de Amerikaanse economie is allesbehalve veilig. Dodd-Frank is onlangs weggestemd en dus hebben de banken helemaal vrij baan om hun frauduleuze praktijken te hervatten. Bovendien gaat de VS onder Trump gewoon door met Reaganomics en dat is gewoon een rampzalig recept. Nee, als je een huis wilt kopen zou ik wachten.
-
@De-Boterbloemen_NL said in Tweede Kamerverkiezingen 2017:
Ik ken ook mensen die een master diploma hebben die niet worden aangenomen omdat ze geen werkervaring hebben, bij hen vind ik dat deze mensen desnoods voor een wat slechter loon gewoon ervaring om moeten gaan doen, desnoods ga je daar stage lopen, zodat je naar een paar jaar wel die werkervaring hebt en dus die baan kan krijgen. In jezelf investeren noem ik dat.
Ik vind 8k betalen voor een studie ook wel in jezelf investeren eigenlijk
-
@DominicM_NL mee eens daar waarschuwde ze ook voor ja, mee eens. Het is te hopen dat Donald J Drumpf snel een Impeachment krijgt waarbij hij geen president meer kan zijn. Maar aan andere kant hoe veel beter/slechter is Mike Pence. Hoorde al nog voor Trump begon dat Pence nog veel enger is....
-
@Glennevire_NL said in Tweede Kamerverkiezingen 2017:
@DominicM_NL mee eens daar waarschuwde ze ook voor ja, mee eens. Het is te hopen dat Donald J Drumpf snel een Impeachment krijgt waarbij hij geen president meer kan zijn. Maar aan andere kant hoe veel beter/slechter is Mike Pence. Hoorde al nog voor Trump begon dat Pence nog veel enger is....
Pence heeft zo'n beetje alle nadelen van Trump (+ extreme religekkie die vrouwen verplicht om hun geaborteerde foetus te begraven) en niet de voordelen van Trump (anti-TPP, vermakelijk op Twitter). Dus doe mij dan toch maar Trump
-
@DominicM_NL said in Tweede Kamerverkiezingen 2017:
@De-Boterbloemen_NL said in Tweede Kamerverkiezingen 2017:
Ik vind 8k betalen voor een studie ook wel in jezelf investeren eigenlijk
Helemaal mee eens, mijn hbo studie was ook niet gratis.....
Maar je hebt bij de overheid (als ik het goed heb) tijd zat om terug te betalen met 0% rente. Dan kan zo'n student toch eerst een half jaar / jaar voor een minimumloon ervaring op doen en daarna voor die baan gaan waar je de wel aangenomen kan worden omdat je ervaring hebt? Dan kan je vanaf dat moment gaan terugbetalen, want als je uiteindelijk een hbo baan hebt, verdien je ook meer (waarvoor je geïnvesteerd hebt door 8k studie te volgen) zodat je dan eerst je studie terugbetaalt en daarna een hoger loon hebt. -
@DominicM_NL anti-TPP is idd heel fijn. Jammer dat je daar nu niks meer over hoort dat Trump dat omzeep helpt. Heb werkelijk waar geloof je niet op De Correspondent gelezen dat Trump nooit Klimaat toezegggingen heeft gedaan /VS en dat ie in zn volste recht staat om terug te trekken uit Parijs akkoord omdat VS er nooit onderdeel van was.
-
@SIRclitjeslikker_NL
@bringdaruckus_NL
Stemmen voor de burgemeester vind ik altijd zo'n populistisch gelul. Ten eerste omdat er dan budget moet worden uitgetrokken voor zo'n heel verkiezingscircus per stad.
Dat zou nog te billijken zijn, was het niet dat, ten tweede, er naar alle waarschijnlijkheid net als bij de gemeenteraadsverkiezingen toch vrijwel niemand echt gaat stemmen als puntje bij paaltje komt. De "gekozen" burgemeester vertegenwoordigt met geluk dan alsnog maar 20% van de bevolking.
Ten derde wordt de burgemeester indirect al gekozen door het volk bij de gemeenteraadsverkiezingen. De gemeenteraad kiest immers de burgemeester. De kiezer kan dus via de gemeenteraadsverkiezingen hier invloed op uitoefenen als het dat wil, net als je via de Provinciale Statenverkiezingen invloed kunt uitoefenen op de samenstelling van de Eerste Kamer. -
@timeenennaam_NL said in Tweede Kamerverkiezingen 2017:
@SIRclitjeslikker_NL
@bringdaruckus_NL
Stemmen voor de burgemeester vind ik altijd zo'n populistisch gelul. Ten eerste omdat er dan budget moet worden uitgetrokken voor zo'n heel verkiezingscircus per stad.
Dat zou nog te billijken zijn, was het niet dat, ten tweede, er naar alle waarschijnlijkheid net als bij de gemeenteraadsverkiezingen toch vrijwel niemand echt gaat stemmen als puntje bij paaltje komt. De "gekozen" burgemeester vertegenwoordigt met geluk dan alsnog maar 20% van de bevolking.
Ten derde wordt de burgemeester indirect al gekozen door het volk bij de gemeenteraadsverkiezingen. De gemeenteraad kiest immers de burgemeester. De kiezer kan dus via de gemeenteraadsverkiezingen hier invloed op uitoefenen als het dat wil, net als je via de Provinciale Statenverkiezingen invloed kunt uitoefenen op de samenstelling van de Eerste Kamer.Dus jij denkt dat alle mensen uit Arnhem erop zaten te wachten dat er een PVDA'er burgemeest wordt? Indirect kiezen ze er zelf voor zeg je, maar volgens mij hebben ze met de verkiezingen wel duidelijk gemaakt dat ze daar wel klaar mee zijn.......
-
partij zal ze denk ik niet eens boeien. Maar zo'n Marcouch weet volgens mij amper waar Arnhem is...
-
@timeenennaam_NL Idd vandaar dat ze met 5 zetels in de gemeenteraad zijn oververtegenwoordigd, die PvdA'ers.
-
@timeenennaam_NL Dat iets al een enigszins democratisch gehalte heeft betekent niet dat het niet democratischer kan.
Dit is in feite hetzelfde als beargumenteren dat we geen referenda nodig zouden hebben omdat we al voor de bezetting van de tweede kamer stemmen.
De keuze voor een burgermeester is allemaal vriendjespolitiek en moet kunnen worden gecorrigeerd door de inwoners van een stad. Kleine moeite.
-
@bringdaruckus_NL En vindt dat PVV'ers niet bij de politie zouden mogen....
-
@SIRclitjeslikker_NL said in Tweede Kamerverkiezingen 2017:
@timeenennaam_NL Dat iets al een enigszins democratisch gehalte heeft betekent niet dat het niet democratischer kan.
Dit is in feite hetzelfde als beargumenteren dat we geen referenda nodig zouden hebben omdat we al voor de bezetting van de tweede kamer stemmen.
Dat is ook precies mijn argument voor het niet houden van referenda.
Ik heb liever dat we als land bestuurd worden door politici die alle inhoud kennen van materie die mij in ieder geval vaak te complex is, dan door jan en alleman erop te laten stemmen. Ik denk dat het enige (gelukkig raadgevende) referendum een schoolvoorbeeld is van waarom het niet werkt.Het eerste referendum komt langs en niemand stemt op de kwestie maar omdat er een vliegtuig is neergeschoten en omdat we tegen het kabinet willen schoppen. Het enige pluspunt was dat het tijdens dat referendum al duidelijk werd dat de PvdA praktisch zou verdwijnen tijdens te verkiezingen.
-
Ja, die 3,2% inderdaad, die willen we niet hebben. Dat onzichtbare MH17-percentage idem.
-
Fake news