Voetbal: De Nederlandse competities
-
@bringdaruckus_NL said in Eredivisie 2016/2017:
@SIRclitjeslikker_NL
Amsterdam is dan ook de enige stad die er toe doet in NederlandZeker!
-
'Zoals jullie gewend zijn hebben we het kampioenschap op een Feyenoord manier binnen gesleept'
aldus gio. Gewend zijn, lol.
-
Gefeliciteerd Feyenoord fans, PSV fan hier. Geniet er van zolang t duurt. Dit Ajax kan alleen maar beter en beter worden. Feyenoord dik verdiend kampioen, 34 speeldagen bovenaan gestaan. Chapeau
-
Danku danku, aardig weekendje zo. Vrijdag getrouwd en gister kampioen.
Heb ze wel eens minder meegemaakt
-
Nja, PEC 2x van GAE gewonnen en niet gedegradeerd. Opzich prima, maar maak me wel zorgen over volgend seizoen
-
@joopjah-both_NL was jij niet iets van 22?
-
@hap-slik-weg_NL said in Eredivisie 2016/2017:
@joopjah-both_NL was jij niet iets van 22?
Paar jaar geleden wel, maar nu 5 jaar verder;)
-
@joopjah-both_NL Ahh oke, gefeliciteerd in ieder geval.
-
-
Hahaha, danku
-
Gun Feyenoord dat kampioenschap wel. Alleen jammer dat ik vandaag van die luidruchtige doorgesnoven plattelandskneuzen in de trein had die dan vanuit de provincie een dagje naar Rotterdam gaan om "hun" Feyenoord te huldigen. Nja in de randstad zullen ze dat soort toeristen waarschijnlijk ook wel keihard uitlachen.
-
@timeenennaam_NL said in Eredivisie 2016/2017:
Gun Feyenoord dat kampioenschap wel. Alleen jammer dat ik vandaag van die luidruchtige doorgesnoven plattelandskneuzen in de trein had die dan vanuit de provincie een dagje naar Rotterdam gaan om "hun" Feyenoord te huldigen. Nja in de randstad zullen ze dat soort toeristen waarschijnlijk ook wel keihard uitlachen.
Wat is dit nu weer voor onzin? Die vinden iedere Feyenoorder prachtig daar in Rotterdam. Dat ze bij Ajax iedereen met de nek aankijken kan ik niks aan doen. Als ik in het stadion zit bij Feyenoord merk ik echt geen verschil tussen die supporters hoor, iedereen is er even vriendelijk tegen elkaar, iedereen zit daar met hetzelfde doel. Of je nu uit Rotterdam komt of uit Groningen. Die gaan juist het gesprek met je aan en vinden het helemaal fantastisch dat je vanuit 'de provincie' (zoals jij het noemt) Feyenoord aan komt moedigen.
-
@Jip-Huijs said in Eredivisie 2016/2017:
Wat is dit nu weer voor onzin? Die vinden iedere Feyenoorder prachtig daar in Rotterdam. Dat ze bij Ajax iedereen met de nek aankijken kan ik niks aan doen. Als ik in het stadion zit bij Feyenoord merk ik echt geen verschil tussen die supporters hoor, iedereen is er even vriendelijk tegen elkaar, iedereen zit daar met hetzelfde doel. Of je nu uit Rotterdam komt of uit Groningen. Die gaan juist het gesprek met je aan en vinden het helemaal fantastisch dat je vanuit 'de provincie' (zoals jij het noemt) Feyenoord aan komt moedigen.
Als ik ook die Feyenoorders weer bij dwdd zie dan krijg ik wel weer de bevestiging dat er aardig wat leeghoofden tussen die supporters zitten
-
@De-Boterbloemen_NL said in Eredivisie 2016/2017:
Als ik ook die Feyenoorders weer bij dwdd zie dan krijg ik wel weer de bevestiging dat er aardig wat leeghoofden tussen die supporters zitten
En dat is bij andere clubs niet of wat?
-
@De-Boterbloemen_NL said in Eredivisie 2016/2017:
En dat is bij andere clubs niet of wat?
Haha, ook wel maar een stuk minder dan bij Feyenoord. Die spannen daarin echt de kroon! Vind dat bij bijv. Ajax, psv, az enz dat veel minder is.
-
Heuuuu kampioenen
-
@Jip-Huijs
Dat echte Ajacieden toeristsupporters met de nek aankijken is alleen maar mooi, laat zien dat men in Amsterdam trots is op de eigenheid van de stad. Dat Rotterdammers het prima vinden dat het stadion elke keer vol zit met toeristen, zegt meer over gebrek aan eigenwaarde denk ik. -
@Jip-Huijs
Dat echte Ajacieden toeristsupporters met de nek aankijken is alleen maar mooi, laat zien dat men in Amsterdam trots is op de eigenheid van de stad. Dat Rotterdammers het prima vinden dat het stadion elke keer vol zit met toeristen, zegt meer over gebrek aan eigenwaarde denk ik.Deze reactie laat precies de arrogantie van Ajax zien, precies die arrogantie die ik vreselijk vind. Ik heb daar geen woorden voor, doen alsof je beter bent dan de rest, bah!
Gelukkig is Feyenoord veel groter dan de club en de stad, dát is wat een voetbalclub moet zijn.
-
@timeenennaam_NL Zegt per seizoen 3x veranderen van favoriete club ook iets over eigenwaarde?
-
@Jip-Huijs `
Elke club in Europa is cultureel onlosmakelijk aan een stad verbonden (behalve MK Dons ofzo) en de Eredivisie is dan ook een mooie strijd tussen diverse steden en culturen (niet als overal toeristen zitten dus). Dat Feyenoord meer is dan dat zou je eigenlijk pas arrogantie kunnen noemen.Kan best dat je sympathie hebt voor een bepaalde topclub, maar als Arnhemmer of Enschedeër een beetje mee gaan zitten vieren terwijl je verder geen deel bent van die stad, cultuur of club is natuurlijk lachwekkend (behalve dat je vroeger op school moest kiezen of je een Ajax of Feyenoord broodtrommeltje kocht). Ik heb ook zo'n maat die voor Feyenoord is, maar nog nooit in de Kuip is geweest.