Europa League
-
Bij Younes is het alleen maar dreigen dreigen dreigen. Komt geen fatsoenlijke voorzet uit en als die zelf moet schieten is het een slap schot. Ik snap dat die snel kan zijn en een goeie dribbel heeft. Maar er moet wel rendement uit zijn acties gehaald worden en dat zie ik helaas niet terug..
Verder ben ik het over het middenveld wel eens, met name over Ziyech.. Zo'n goeie voetballer maar lijkt zich zelf soms totaal voorbij te lopen. Passes die nergens op lijken, vaak de moeilijkste / onmogelijke optie zoeken, te lang met de bal aan de voet blijven.
Als Ajax zijnde moet je van dit soort team kunnen winnen. Ook al spelen ze anti voetbal.. Zorg gewoon dat je zelf rustig blijft voetballen en dan in zo'n wedstrijd maar 0-0. Dan loop je in ieder geval geen uit goal tegen op. Lijkt alsof Keizer het allemaal niet zo goed kan neerzetten. Op deze voet doorgaan en je gaat een drama seizoen draaien.
-
Dat lage rendement komt ook omdat hij zichzelf gewoon in te moeilijke posities brengt door eindeloos naar binnen te dribbelen. Buitenom is het niks en met het eeuwige trechtergedoe maak je het het hele team moeilijker, los van het feit dat zo'n actie af en toe ook eens lukt.
Daarbij is de dreiging die van hem afkomt vaak ook niet spontaan maar zit ie eerst het liefst ff rustig om zich heen te kijken voordat hij een man opzoekt.
Nu wil ik niet doen alsof hij er helemaal niks van kan, maar veel beter dan zoals gisteren kan hij niet en als hij je meest dreigende speler is zegt dat toch ook wel wat over de rest.
-
@sirclitjeslikker_nl Dat schot van hem was zo'n beetje de enige op goal. Hij kan er ook vrij weinig aan doen dat hij Dijks de bal dan afgeeft en er weer een waardeloze voorzet vanaf komt. Ook die goede actie in de tweede helft legt hij de bal terug, maar staat er helaas niemand op de 16 (Klaassen zou daar altijd gestaan hebben).
Je kan zeuren op Younes wat je wil, maar gisteren was hij misschien wel je beste (of de Ligt) speler en toonde ook gewoon veel inzet. Schrijnend om te zien was hoe traag het in de tweede helft ging, zo veel mogelijkheden om de bal diep te leggen op rechts. Maar dan draaide Schone zich weer om legde de bal af naar de Ligt of draaide zich vast en moet weer geel pakken..
-
KEIZER OUT
-
Hij zou er weinig aan kunnen doen gezien de voorbereiding maar puur uit frustratie zou ik inderdaad graag een kop zien rollen wanneer we er uit vliegen. Wat dat betreft mogen we weleens wat meer een voorbeeld nemen aan Italië.
-
@donadonitedom_nl said in Europa League:
KEIZER OUT
Ze hadden hem nooit moeten aanstellen maar moeten kiezen voor Erik ten Hag. Maar nu hij er is moet hij wel een kans krijgen.
Marcnettoovermars moet nu is normaal gaan investeren en drie verdedigers, één middenvelder en één vleugelspeler kopen!
-
Nou spannend, hoop dat we een beetje mee kunnen komen met die Noren.
-
Hoop dat Utrecht het vol kan houden. Sws als ajax geen kampioen wordt, gun ik het Utrecht het meeste.
-
Onnodige nederlaag van Ajax. Ik snap nog steeds niet waarom ze niet gewoon voor Luckassen en Larsson waren gegaan. Met het huidige materiaal dat Ajax heeft, waren dit gewoon prima versterkingen geweest.
-
Luckassen vind ik maar een druistige verdediger. Weet niet of hij er meteen zou staan. Larsson heb ik ook mijn twijfels over. Kan geweldig voetballen, maar speelt vaker als een krant. Wel staat vast dat de selectie weer veel te laat rond is. Helemaal op posities waar al vroeg duidelijk was dat er er versterking moest komen (backs, vleugelaanvaller), had er eerder gehandeld moeten worden.
-
@fc-eddie_nl Hoeft niet nog een linksbuiten bij, hebben er al drie. Rechtsbuiten graag. Alleen back posities is gefaald, mjah is nu toch al te laat. Die Luckassen is ook niet veel hoor. Enige aankoop is misschien Haps, maar die wil toch niet komen.
-
Facking pijnlijk, de ultieme vernedering.
Zelfs als we dit seizoen kampioen worden is een kampioen van een land waarin de kampioen niet eens europees overwintert eenoog in het land der blinden, king of the ashes, en verzin zelf nog maar wat termen. Het seizoen is nu al dus mislukt en we moeten dit als een tussenjaar beschouwen.
Bizar na zo'n fantastisch seizoen als het vorige. We hadden een goede selectie en nu opeens niet meer. Hoe kan dat -> Overmars. Conclusie? Overmars out.
Wie het niet eens is moet het zeggen.
-
Ach wie houd ik voor de gek.
Jeroen eens, Delano eens, Hap Slik eens, Botermbloemen eens. Alle 5 ajacieden op dit kutforum eens. Nou doei, tot in betere tijden.
-
@bringdaruckus_NL We hadden het laatst over of Veltman sympathiek is: hij staat wel gewoon bijna te janken voor de camera en dat doet me goed. Wat mij betreft is hij namelijk ook gewoon een supporter die ooit per ongeluk op het veld terecht gekomen is, maar hij heeft echt wel hart voor de club. Na het Molde schandaal stonden er gewoon bepaalde spelers grapjes te maken voor de camera, dat kan ik echt heel slecht hebben op zo'n moment.
-
@sirclitjeslikker_nl natuurlijk is het deels mislukt als je niet eens een groepsfase haalt, maar als je de beker wint en kampioen wordt is het toch nog wel (nationaal) een aardig seizoen.
Al besef ik dat een kampioenschap voor Ajax (en voor PSV, daar had je het al eerder over) ook ver weg is. -
@sirclitjeslikker_nl
Juist als niemand overwintert is het een gelijke strijd om het kampioenschap en heeft het waarde. Als we vorig jaar geen el hadden waren we sws kampioen geweest.Kijk naar Engeland. Iedereen roept dat Chelsea kampioen is geworden omdat ze als enige niet europees speelde
-
@bringdaruckus_nl Zonde, als Vitesse in Poule F kwam hadden ze serieus nog een beetje kans. Nu gewoon zoveel mogelijk ervan maken en van die Belgen winnen.
Ook sterkte voor Appollon Limassol -
@joeyeekhout_nl Tegen die tijd is het mei en hebben we ons best gedaan om dit te vergeten, maar treurig is het wel.
Overigens is het typisch Ajax om over een maandje weer prima te voetballen, als de cruciale voorrondewedstrijden voorbij zijn. Zou eigenlijk niet weten waarom wij niet heel serieus om de titel mee zouden strijden.
-
@sirclitjeslikker_nl
Tja hij roept bij mij voornamelijk ergenis op. Dirk Kuyt heeft ook hart voor zijn club maar ik vraag me af hoeveel Feyenoorders hem echt sympathiek vinden -
@bringdaruckus_nl said in Europa League:
als we vorig jaar geen el hadden waren we sws kampioen geweest.
Hoewel dit waarschijnlijk waar is, was je ook kampioen geweest als De Ligt niet zo dom terugspeelt tegen Excelsior of als Onana niet zo staat te kutten tegen Groningen om maar wat te noemen. Bovendien laat je het voornamelijk thuis tegen WII/ Roda liggen. De enige wedstrijd waar je niks in te brengen had door vermoeidheid was PSV uit. Je had het echt heel prima kunnen combineren.