• Categories
  • Recent
  • Tags
  • Popular
Skins
  • Light
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (Cosmo)
  • No Skin
Collapse

Bosscoins

Scheduled Pinned Locked Moved OSM: Het Spel
24 Posts 11 Posters 11.9k Views
    • Oldest to Newest
    • Newest to Oldest
    • Most Votes
Reply
  • Reply as topic
Log in to reply
This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
  • tomruitenbeek_NLT Offline
    tomruitenbeek_NLT Offline
    tomruitenbeek_NL
    wrote on last edited by

Ik vind het nog altijd belachelijk dat je bosscoins betaald om spelers te kopen. Managers die veel transferen zijn hiervan de dupe en je wordt met het beloningssysteem per seizoen totaal niet gecompenseerd.

Mijn bosscoins zijn op, ik heb al 2 keer bosscoins bijgekocht (2 euro per keer, rib uit mijn lijf naar GameBasics) en ik om bosscoins te besparen speel ik geen oefenwedstrijden, scout ik niet en maak sowieso geen gebruik van versnellen.

Speelt dit bij meer managers? Of ben ik gewoon een arme student die gewoon moet gaan betalen?

♔ WZAWZDB ♔ Ik ben erelid van LFS. De beste crew ooit! ♔

FC Eddie_NLF Harry Poon_NLH 2 Replies Last reply
    0
  • FC Eddie_NLF Online
    FC Eddie_NLF Online
    FC Eddie_NL Moderator NL
    replied to tomruitenbeek_NL on last edited by

@tomruitenbeek_nl

Dat Gamebasics op deze manier extra geld kan verdienen zal vast een reden geweest zijn. Echter zal er denk ik nog wel een andere reden aan vast zitten: Gelimiteerde gebruikers op 2.0.

Zoals je ook wel weet Tom, konden mensen die OSM gratis speelden, geen spelers scouten. Zij waren afhankelijk van de transferlijst. Doordat er in 3.0 geen onderscheid meer is tussen gratis spelen of betalen, zal Gamebasics de keuze gemaakt hebben om Bosscoins te betalen voor het kopen van spelers. 15 bc uit de scout en 1 bc voor de transferlijst. Het zou natuurlijk best raar zijn als mensen die gratis willen spelen, nu ineens spelers uit de scout zouden kunnen halen.

Iedereen krijgt gratis 4 bc per dag. Hier kan je dus 4 spelers van de transferlijst halen per dag.

Verder kan je altijd nog 'gratis' Bosscoins vanuit de Businessclub krijgen door het invullen van enquêtes of het downloaden van apps.

1 Reply Last reply
    0
  • AlphaQWER_NLA Offline
    AlphaQWER_NLA Offline
    AlphaQWER_NL Dutch Users
    wrote on last edited by

Beste Tom,

Heb je enig idee hoevaak je op de transferlijst bezig bent?
    Vrijdag heb je 18x een spelers getransfereerd, donderdag 9x, etc en dat slechts op 1 subaccount! Ik heb niet de cijfers bij de hand, maar ik durf wel te stellen dat je ver boven het gemiddelde zit.

Gamebasics zou je bijna een rekening moeten sturen omdat ze een extra server nodig hebben voor jou 😉

tomruitenbeek_NLT 1 Reply Last reply
    0
    tomruitenbeek_NL
    replied to AlphaQWER_NL on last edited by

@alphaqwer_nl Slechts een enkel bewijs dat OSM 3.0 een dikke pay to win is geworden. Ik wil toch ook gewoon een goed team hebben...

Ik wil geen eens bosscoins kopen met de gedachte dat de ontwikkelaars van dit spel de meeste simpelste bugs er niet uit kunnen halen omdat ze 'te druk zijn' terwijl er binnen het spel amper updates te zien zijn. En mocht dit wel zo zijn, laat je eindgebruikers dit dan weten?! Misschien moeten ze maar eens iemand extra aanstellen voor het eindgebruikerservarings-weet-ik-wattes.

Ik heb nu serieus ook echt 0 bosscoins. De enquêtes werken voor geen meter en filmpjes kan ik niet eens bekijken omdat 'er geen aanbod is' 😢

Nu maar ff de huistelefoon pakken voor bosscoins. Groetjes

De Boterbloemen_NLD 1 Reply Last reply
    1
  • Carlo Ancelotti_NLC Offline
    Carlo Ancelotti_NLC Offline
    Carlo Ancelotti_NL
    wrote on last edited by

OSM is niet voor arme studenten. Gewoon een (bij)baan nemen en iedere week een 13.500-Pack kopen 🙂

1 Reply Last reply
    0
  • De Boterbloemen_NLD Offline
    De Boterbloemen_NLD Offline
    De Boterbloemen_NL

@tomruitenbeek_nl said in Bosscoins:

@alphaqwer_nl Slechts een enkel bewijs dat OSM 3.0 een dikke pay to win is geworden. Ik wil toch ook gewoon een goed team hebben...

Ik wil geen eens bosscoins kopen met de gedachte dat de ontwikkelaars van dit spel de meeste simpelste bugs er niet uit kunnen halen omdat ze 'te druk zijn' terwijl er binnen het spel amper updates te zien zijn. En mocht dit wel zo zijn, laat je eindgebruikers dit dan weten?! Misschien moeten ze maar eens iemand extra aanstellen voor het eindgebruikerservarings-weet-ik-wattes.

Ik heb nu serieus ook echt 0 bosscoins. De enquêtes werken voor geen meter en filmpjes kan ik niet eens bekijken omdat 'er geen aanbod is' 😢

Nu maar ff de huistelefoon pakken voor bosscoins. Groetjes

Het is inderdaad ronduit belachelijk dat we allemaal zoveel bosscoins investeren in een spel waar de eindgebruikers gewoon niet veel van terugzien. Er zijn denk ik veel Nederlanders die intresse hebben in deze baan, de deadline ligt ergens in eind 2030.........

'Het zijn alleen oppervlakkige mensen die niet beoordelen op uiterlijk' - Oscar Wilde

1 Reply Last reply
    0
  • Harry Poon_NLH Offline
    Harry Poon_NLH Offline
    Harry Poon_NL Dutch Users

@tomruitenbeek_nl Ik heb even gekeken en je doet inderdaad wel ontzettend veel transfers haha. Veruit de meeste spelers halen dit niet en hebben aan die 4 Boss Coins per dag genoeg. Heb je al eens geprobeerd om ff te wachten bij die filmpjes? Of even de app opnieuw opstarten?

0
    De Boterbloemen_NL
    replied to Harry Poon_NL on last edited by

@harry-poon_nl said in Bosscoins:

@tomruitenbeek_nl Ik heb even gekeken en je doet inderdaad wel ontzettend veel transfers haha. Veruit de meeste spelers halen dit niet en hebben aan die 4 Boss Coins per dag genoeg. Heb je al eens geprobeerd om ff te wachten bij die filmpjes? Of even de app opnieuw opstarten?

Ik de top denk ik dat bijna alle spelers standaard vier spelers op de transferlijst hebben staan, dus uiteindelijk worden de fanatieke managers het hardst gepakt!

'Het zijn alleen oppervlakkige mensen die niet beoordelen op uiterlijk' - Oscar Wilde

Harry PoonH 1 Reply Last reply
    0
  • Harry PoonH Offline
    Harry PoonH Offline
    Harry Poon
    replied to De Boterbloemen_NL on last edited by

@de-boterbloemen_nl Het Boss-Coin-systeem is zo ingericht dat goede managers ook meer Boss Coins krijgen (vaker inloggen = meer filmpjes kunnen kijken, goed presteren = meer beloning aan het einde van het seizoen, goed managen = achievements beloningen binnenharken).

0
    De Boterbloemen_NL
    replied to Harry Poon on last edited by

@harry-poon said in Bosscoins:

@de-boterbloemen_nl Het Boss-Coin-systeem is zo ingericht dat goede managers ook meer Boss Coins krijgen (vaker inloggen = meer filmpjes kunnen kijken, goed presteren = meer beloning aan het einde van het seizoen, goed managen = achievements beloningen binnenharken).

Dan zijn we het daar niet over eens.
    Goede spelers scouten en kopen namelijk meer, en lang niet alle goede spelers gaan die onzin filmpjes kijken. Daarnaast kan een niet goede speler die onzin filmpjes ook gewoon kijken.

0
  • Harry PoonH Offline
    Harry PoonH Offline
    Harry Poon
    replied to De Boterbloemen_NL on last edited by

@de-boterbloemen_nl Zeker, qua filmpjes is het vooral moeite erin steken. Maar dat doen goede spelers over het algemeen ook veel meer dan mindere.

1 Reply Last reply
    0
    tomruitenbeek_NL
    wrote on last edited by

Ik vind de seizoensbeloningen ook erg matig. Waar wordt dit op gebaseerd?

0
  • Harry PoonH Offline
    Harry PoonH Offline
    Harry Poon

@tomruitenbeek_nl Afhankelijk van je managerpunten (oftewel, hoe goed een manager is).

Memphis United_NLM 1 Reply Last reply
    0
  • Memphis United_NLM Offline
    Memphis United_NLM Offline
    Memphis United_NL

@harry-poon Ik vraag me af of er überhaupt managers zijn die de moeite nemen om zo’n filmpje te bekijken, voor één schamele boss coin. Je weet het leuk te brengen, maar waar je op 2.0 nog 1 sk-dag kreeg voor een filmpje, krijg je op 3.0 slechts 1 boss coin voor een filmpje. Dat is ongeveer 8x zo weinig (ervan uitgaande dat je voor 17 sk-dagen 1.30 betaalde en voor 200 boss coins 2 euro betaalt). Daar hoor ik je natuurlijk niet over, maar dat verschil zou best even rechtgetrokken mogen worden hoor 😉

Overigens is die bc-bonus aan het einde van het seizoen helemaal een lachertje. Een seizoen lang intensief scouten in de CrewCup levert misschien 10 bc’s op als beloning, omdat je daar zwaar op gekort wordt als je in competities speelt waar timers versnellen ed. zijn uitgeschakeld. Je bewering dat het boss coin systeem zo is ingericht dat goede managers meer boss coins verkrijgen, slaat volledig de plank mis.

tomruitenbeek_NLT Harry PoonH 2 Replies Last reply
    8
  • Santheman11_NLS Offline
    Santheman11_NLS Offline
    Santheman11_NL Dutch Users
    wrote on last edited by

Ik zou graag zien dat je de scout-optie kunt uitzetten. Scouten is zo vreselijk duur, dat is buitenproportioneel. Daarom gaat het volledig scheef in alle grote competities. Je ziet dat sommige managers handelen met de scout, die bouwen ook veel harder qua TW.

Als je scouten uit kan zetten, dan zijn de randvoorwaarden voor iedereen hetzelfde. Dan maakt het niet uit of je student of miljonair bent.

1 Reply Last reply
    2
    tomruitenbeek_NL
    replied to Memphis United_NL on last edited by

@memphis-united_nl said in Bosscoins:

@harry-poon Ik vraag me af of er überhaupt managers zijn die de moeite nemen om zo’n filmpje te bekijken, voor één schamele boss coin. Je weet het leuk te brengen, maar waar je op 2.0 nog 1 sk-dag kreeg voor een filmpje, krijg je op 3.0 slechts 1 boss coin voor een filmpje. Dat is ongeveer 8x zo weinig (ervan uitgaande dat je voor 17 sk-dagen 1.30 betaalde en voor 200 boss coins 2 euro betaalt). Daar hoor ik je natuurlijk niet over, maar dat verschil zou best even rechtgetrokken mogen worden hoor 😉

Overigens is die bc-bonus aan het einde van het seizoen helemaal een lachertje. Een seizoen lang intensief scouten in de CrewCup levert misschien 10 bc’s op als beloning, omdat je daar zwaar op gekort wordt als je in competities speelt waar timers versnellen ed. zijn uitgeschakeld. Je bewering dat het boss coin systeem zo is ingericht dat goede managers meer boss coins verkrijgen, slaat volledig de plank mis.

!!!!

1 Reply Last reply
    0
  • Harry PoonH Offline
    Harry PoonH Offline
    Harry Poon
    replied to Memphis United_NL on last edited by

@memphis-united_nl Ja die zijn er genoeg ;). Ik snap je punt (zeker in vergelijk met 2.0) maar nu is bijvoorbeeld ook alles gratis speelbaar wat in 2.0 niet zo was (alle clubslots, stadion, scout etc.).

In de sterke competities waarin jullie veel spelen gaat dat niet helemaal op, dat klopt. Maar vooral omdat het aantal managerpunten dan niet supergroot kan zijn omdat je altijd tegen goede tegenstanders speelt. Helpen de Achievements je daar niet bij (verzamelen van Boss Coins)?

Memphis United_NLM 1 Reply Last reply
    0
    tomruitenbeek_NL
    wrote on last edited by

Luuk, kan je misschien nog toelichting geven over het prijsverschil zoals @Memphis-United_NL deze beschreef?

0
  • Harry PoonH Offline
    Harry PoonH Offline
    Harry Poon

@tomruitenbeek_nl Wil je me volgende keer ff taggen (anders zie ik je bericht niet snel genoeg ;)). Het klopt dat er op het gebied van filmpjes minder te 'winnen' valt. Maar er zijn natuurlijk ook nog genoeg andere aanbiedingen waar je gebruik van kunt maken.

1 Reply Last reply
    0
  • Memphis United_NLM Offline
    Memphis United_NLM Offline
    Memphis United_NL

@harry-poon said in Bosscoins:

@memphis-united_nl Ja die zijn er genoeg ;). Ik snap je punt (zeker in vergelijk met 2.0) maar nu is bijvoorbeeld ook alles gratis speelbaar wat in 2.0 niet zo was (alle clubslots, stadion, scout etc.).

In de sterke competities waarin jullie veel spelen gaat dat niet helemaal op, dat klopt. Maar vooral omdat het aantal managerpunten dan niet supergroot kan zijn omdat je altijd tegen goede tegenstanders speelt. Helpen de Achievements je daar niet bij (verzamelen van Boss Coins)?

"Gratis"

1 Reply Last reply
    0

• 1
  • 2
  • Login

• Login or register to search.
  • First post
    Last post
0
  • Categories
  • Recent