OSM Crewkampioenschappen 2016-2017 (CK16-17)
-
De regels zijn bekend en iedereen weet en accepteert ze bij deelname. Regels zijn regels en dus moet er -650 gehanteerd worden. Volgende editie evalueren en aanpassen indien nodig. Zo gaat dat altijd. Goed dat jullie allen doorspelen. Doen wij ook met volledige inzet. Succes verder en spelen verder voor de eer. Volgende pot staat alweer voor de boeg vanavond!
-
Laten we allemaal gewoon kalmte bewaren. Vinnie heeft aantal zeer goede en terechte punten. Het leven en ook het ''osm leven'' is niet zomaar zwart en wit. Het is vooral gewoon zonde voor OSP zelf. Zo hard gewerkt om in de finale te komen en dan zoiets doen. Maar ik wil toch aan LFS oproepen nu niet meteen de moraalridder uit te hangen en in overleg gaan met Jury en OSP want -650 is wel erg veel en ik herinner me nog van vrij recent zelf LFS ook onlangs de regels heeft overtreden bijvoorbeeld in de CrewCup CL wat regelrechte degradatie opleverde. Jullie vonden het toen ook niet tof dat aantal mensen kwamen zieken.
-
Ik wil toch graag nog wel even iets duidelijk maken, ik zie namelijk dat niet iedereen begrijpt dat dit niet bewust is gedaan door ons. Zo hebben we onderweg naar de finale door reglementaire opstellingen en tactieken onderling te plaatsen altijd de uitkomst van onze wedstrijd op de correcte manier kunnen beïnvloeden. Dit zijn we echt niet ineens vergeten in de finale, ik mag hopen dat dit duidelijk is.
En zoals als braams hier zo net heeft uitgelegd, kan het gebeuren dat de app de instellingen niet correct verwerkt. (denk dat dit kan worden beaamt door de OSM Staff, dit is namelijk niet het eerste geval). Het gaat hier dus niet om de assistent die spelers verkeert neer zet, maar om het feit dan een opstelling die niet af was niet is verwerkt.
Ik betreur het dan ook zeer dat dit niet wordt herkent en dat stug wordt vastgehouden aan de -650 strafpunten. De regels zijn idd bekend, we zijn geen gekke henkie bij OSP. Echter zijn de regels in het leven geroepen om niet bewust verkeerde spelers op te stellen. Dat hebben we niet gedaan, ook al wil nog steeds niet iedereen dat geloven.
-
OSP gaat door
*Regels waren inderdaad bekend, zo'n straf voor zo'n overtreding is echt te veel als al verklaard door vinnievuik, maar het is ongelukkig te laat om ze te vervangen. Daarom zijn we op beroep gegaan toch, misschien kan er een genuanceerdere & evenwichtigere straf gevonden worden vroeger dan voor volgende editie.
*Als gezegd door Robbie, de wil van zich terugtrekken was een eerste reactie, absoluut geen definitieve besluit.
*Het gebeurde als verklaard door Martijn, we zijn geen leugenaars en ik zou graag het interesse weten van zo'n overtreding bewust te doen...
Het is ook geen vergeten (ik kan je screenshots van de PB sturen als je wil. Opstelling stond om 19u30).Shit happens. We gaan in ieder geval door want we zijn vechters.
Hopelijk kunnen nog beide crews nog lol vinden in deze finale! -
Tijd om weer even in te grijpen.
Het met 'het vingertje naar elkaar wijzen' en 'stront over elkaar heen kieperen' is hierbij afgelopen. Dit heeft geen enkele toevoeging. Wat gebeurd is, is gebeurd. OSP heeft al besloten om door te spelen en is tevens in beroep gegaan tegen de straf. Het is nu dus aan de jury of dat bezwaar wordt gehonoreerd of niet.
Laten we ons dan nu vooral bezighouden met wat er voor de nieuwe editie aan regels moet veranderen. Daar hebben we meer aan dan met 'het vingertje naar elkaar gaan wijzen' nietwaar?
-
@fc-eddie_nl Misschien voor de volgende edities kijken naar een vaste straf voor een verkeerde opstelling.
Ongeacht hoeveel spelers er verkeerd staan zal er altijd dezelfde straf worden gegeven van bv -200. -
@sanderjep15_nl Denk dat dit meer een discussie is voor de volgende editie. De organisatie zal er vast naar kijken en indien nodig met nieuwe of anders geformuleerde regels komen. En wij mogen daar vast wel weer wat van vinden voordat het toernooi start.
Benieuwd wat de jury gaat beslissen en hoop dat beide crews daarna weer een leuke battle kunnen spelen. Zou sneu zijn voor dit leuke toernooi als het zo zou eindigen.
-
Tussenstand Finale CK16-17 OSP - LFS Speelronde 3/22
-
Bekerronde 1:
Beide wedstrijden gewonnen door LFS
-
OSP & LFS: 5x thuis gespeeld.
-
Is er inmiddels al uitspraak over hoeveel strafpunten OSP Wel krijgt?
-
-
-
Dat was lekkere ronde voor LFS met 4x winst en 1x gelijk met 3 uitwedstrijden, benieuwd hoe de stand nu is.
-
Ja, dat was een absoluut zieke ronde!
Dat heeft de score nu veel beinvloed. -
@glennevire_nl
De straf blijft gehandhaafd.
reden is dat wij vinden dat de straf rechtvaardig is, conform aan de regels die er voor dit seizoen zijn. dat de straf gezien de hoeveelheid spelers erg hoog uit pakt is ook ons opgevallen en wellicht dat deze regel in de toekomst wordt gewijzigd. echter blijft het jullie eigen verantwoordelijkheid om een juist team op te stellen. voor de crewstaff en wij als jury is er geen manier om te checken of dit echt een onopzettelijk iets is geweest. als wij dit zouden verlagen of kwijtschelden word er alleen maar meer ruimte gecreëerd om ( al dan niet moedwillig) de rekbaarheid van de regels te testen. “wij” zijn de jury die hier voor is aangesteld.
-
@xch13fxx_nl ahhh oke. Jullie mogen sowieso terug kijken op een uitstekend toernooi! Hopelijk geven jullie LFS nog flink van langs ondanks de straf.
-
@xch13fxx_nl said in OSM Crewkampioenschappen 2016-2017 (CK16-17):
reden is dat wij vinden dat de straf rechtvaardig is, conform aan de regels die er voor dit seizoen zijn. dat de straf gezien de hoeveelheid spelers erg hoog uit pakt is ook ons opgevallen en wellicht dat deze regel in de toekomst wordt gewijzigd. echter blijft het jullie eigen verantwoordelijkheid om een juist team op te stellen. voor de crewstaff en wij als jury is er geen manier om te checken of dit echt een onopzettelijk iets is geweest. als wij dit zouden verlagen of kwijtschelden word er alleen maar meer ruimte gecreëerd om ( al dan niet moedwillig) de rekbaarheid van de regels te testen. “wij” zijn de jury die hier voor is aangesteld.
Zonder over de inhoud een oordeel te hebben vraag ik mij wel af wat de functie van de jury is als ze niet kritisch naar regels willen kijken, omdat (als ze het niet eens zouden zijn met de organisatie) er op die manier 'meer ruimte gecreëerd wordt om de rekbaarheid van regels te testen'. Oftewel ze zullen nooit handelen omdat dit anders de rekbaarheid van de regels test. Lees ik dit verkeerd of kan de jury op deze manier alleen maar straffen bevestigen?
@Robbiebb_NL en/of @tim`s clubbie (of iemand anders die onder 'wij' valt)
-
@vinnievuik_nl said in OSM Crewkampioenschappen 2016-2017 (CK16-17):
Wel de vraag waar een jury voor is. Zijn die ervoor om te controleren of er volgens de regels is gehandeld? Dat lijkt me duidelijk. Of zijn ze ervoor om de straffen in het reglement te heroverwegen?
Het eerste dus blijkbaar.