Uitstel simulatie wedstrijd ivm cheating
-
Goedenavond. Zojuist is een manager bij mij in de competitie op het laatste moment met een tweede account online gekomen om o.a. trainingskamp te gaan tegen mij. Het gaat om een manager die op 03-12-17 voor het laatst online kwam. Het gaat om de twee Belgische managers in de competitie waar ik NAC ben.
Ik heb de cheater gerapporteerd (o.a. op basis van illegale transfer, inloggen kort na elkaar en inactiviteit van het tweede account + dat account 1 in zijn historie vaak wint en account 2 matig is als ze samen in een competitie zitten).
Waarschijnlijk verlies ik door deze multi-account actie nu de wedstrijd en de kans op het winnen van de titel. Ik zie deze actie als spelbederf van de manager van AZ en Vitesse.
Is er een mogelijkheid dat deze competitie onder onderzoek stilgelegd kan worden? Het gaat om deze competitie: https://www.onlinesoccermanager.nl/League/Standings/4265567
-
This post is deleted!
-
De competitie stil leggen zal wel een te grote stap zijn, er zijn natuurlijk ook andere spelers actief. Maar OSM mag inderdaad wel wat doen aan de 'competitievervalsing'.
Mocht OSM iemand inderdaad als cheater bestempelen is het eigenlijk heel erg gek dat er geen verdere acties gedaan worden rond die wedstrijden. Bijvoorbeeld alle wedstrijden van die ploeg omzetten in een 0-3 verlies zou eerlijker kunnen zijn. Zo zijn er geen gedupeerden in die competitie en een voordeel van een mogelijke 'handlanger' is dan ook direct teniet gedaan.
-
@nafutro_nl ik lees dit nu via mijn telefoon, vandaar een niet al uitgebreide reactie! Maar ik moet bekennen dat ik inderdaad ook wel wat zie in die omzetting naar automatische 3-0!
-
Ten eerste: Cheatgevallen worden nooit op openbare kanalen besproken of over gediscussieerd. Vandaar ook het verwijderen van je post met de screenshot.
Ten tweede: Cheaters kan je aangeven via het systeem, wat je ook al gedaan had. De Support Staff zal de melding normaal gesproken binnen 72 uur behandelen.
Ten derde: Losse competities kunnen niet worden stilgelegd. Alleen de server kan stilgelegd worden. Wat uiteraard nooit zal gaan gebeuren bij cheatgevallen. De competitie zou alleen volledig verwijderd kunnen worden.
Ook alle wedstrijden van gepakte cheaters standaard op een 3-0 nederlaag zetten wordt een lastig verhaal denk ik. Ik heb geen idee of dit technisch mogelijk zou kunnen zijn, maar het grote probleem is dat deze teams niet 'gelocked' worden in de competitie. Dat wil zeggen dat een andere manager dit team zou kunnen gaan managen.Overigens vind ik het een beetje overdreven om te zeggen dat je geen kampioen meer kan worden. Je bent pas 17 wedstrijden onderweg en je staat 3 punten achter op de #1. Genoeg mogelijkheden nog dus om alsnog kampioen te worden.
Het is absoluut niet leuk als je competitie wordt verziekt door cheaters, maar ik ben bang dat we niet veel meer kunnen doen dan cheaters aangeven via het systeem.