SKHF Café
-
@kagchelland_nl said in SKHF Café:
@bringdaruckus_nl said in SKHF Café:
Ik koop kip altijd bij de turk. Ik neem aan halal dus stroomstootjes lijken me niet aan de orde. Het zijn trouwens met name de kippenpoten waar bloed aan zit.
Ik garandeer je dat er geen bloed aan zit XD maar daar lijkt het wel op, omdat het rood is
@timeenennaam_nl said in SKHF Café:
@kagchelland_nl
Ah, het milieu is belangrijk omdat je gek bent op reizen. Daar hebben we de rechtse 'iets is pas een probleem als ik er zelf iets van merk'- mentaliteitVind ik altijd wel geinig
Dit is ook gewoon 100% accuraat.
Ik zal er nog een drogreden-oneliner tegenaan gooien: Ik kan écht de hele wereld niet redden.Maar zoals ik al eerder postte; ik ben juist geen milieufreak, gebruikte het argument alleen omdat de meeste anti-plofkip mensen ook de grootste bomenknuffelaars zijn.
sorry man, vertrouw die shit niet maargoed ik ben een amsterdammer die nauwelijks het verschil kan onderscheiden tussen een kip en een haan en een koe en een stier. daarnaast heb ik oprecht heel lang gedacht dat alles uit fabrieken kwam.
-
@sirclitjeslikker_nl Mee eens. Heb zelf ook weinig met bordjes als 'refugees welcome' omdat een belangrijk deel van het debat daarmee wordt genegeerd. Toen ik het schreef, zat ik vooral met sociaal/ethische kwesties in mijn achterhoofd. Tegen het homohuwelijk totdat je familielid homo is, tegen euthanasie totdat je oma wil sterven, tegen abortus totdat je er zelf eentje nodig hebt. Tegen 'transgender bathrooms' totdat we inzien dat dat wel het minste is wat we kunnen doen. Voor Zwarte Piet totdat we inzien dat het een achterlijke traditie is. Je hoeft jezelf niet in een situatie te brengen waarvan we over veertig jaar vinden dat je je schandalig gedroeg. Maar velen staan erop.
-
Bij jou waren ze helaas wel te laat met abortus...:call_me_tone1:
-
@dominicm_nl Zo bezien is er wel een rode draad en heb je zeker een punt, al denk ik dat er meer dan zat (atheïstische) rechtse mensen zijn die op tenminste drie van de vijf thema's die jij noemt op dezelfde lijn zitten.
Abortus kun je ook andersom bekijken imo. Daar vind ik dat conservatieven vaak juist heel erg op de empathie inspelen door aan te halen hoever zo'n embryo ontwikkeld is na hoeveel weken, terwijl ik zo'n baby er zelf ook als de wiederweerga uit zou willen halen puur omdat ik daar zelf niet op zit te wachten.
-
@dominicm_nl
Not sure if sarcasm... -
Ik denk dat ik heel selectief empathisch ben, misschien de meesten wel.
Genoemde voorbeelden als homohuwelijk, etc hierboven; ik vind dat allemaal heel natuurlijk, inclusief zwarte piet. Waar ik problemen mee heb is het altijd terugkerende "nooit genoeg". En volgens mij heb ik daar ook al honderd keer over gepost.Een overwinning of bewerkstelliging voor een overwegend links idee wordt nooit gevierd of gekoesterd, er moet altijd meer.
- Stoppen met zwarte piet vanwege de stereotypering? Top, meteen doen! Maar ik ben bang dat roetvegen daarna ook taboe worden.
- Meer aandacht en faciliteiten voor transgenders? Zéker, regelen! Maar gaan we daarna de Hema/NS hiervoor prijzen en bedrijven niet voorop lopen shamen?
- Vluchtelingen opvangen en verzorgen? Heel normaal! Maar moeten we focussen op een snelle terugkeer of gaan we permanent verblijf en gezinshereniging als speerpunt gebruiken?
En natuurlijk de ergste soort:
- Niet één belastingschaal voor iedereen maar meer als je ook meer bruto verdient? Behaald? Mooi, nu die hoogste percentages nóg hoger.
Maar goed, ik begrijp ook goed dat mensen dit heel anders zien. Ik vind het gewoon niet tof dat ik vanmorgen om 08.30 mijn jaaropgaaf zie, zie hoeveel belasting er op mijn inkomen wordt ingehouden terwijl een deel van die centen gaat naar mensen die dan nog een keertje lekker omdraaien in hun nest omdat dat ze lekker warm is. Noem het kortzichtig rechts, ik ben gewoon niet zo sociaal (of het meest linkse woord ooit: eerlijk).
-
Het leven is niet eerlijk, iets waar ik altijd elke discussie met mijn ex-vriendin mee afsloot.
(Nee dat was niet de reden dat het ex is)
-
Jooo mietjes, posten hier nog steeds mensen?
-
Ja, jij o.a.
-
@kagchelland_nl Eens.
Verder snap ik soms ook niet hoe sommige standpunten vanuit het niets opeens zo breed gedragen worden. Natuurlijk kunnen mensen van mening veranderen, anders zou een discussie ook geen enkele zin hebben, maar hoe het komt dat het nu opeens zo obvious is dat zwarte piet racistisch is en dat zij die dat ontkennen bekrompen boeren zijn terwijl je er vroeger jarenlang nooit tot nauwelijks iets over hoorde is mij ontgaan. (Ik gebruik dit slechts als voorbeeld, niemand heeft zin in die hele zwarte pieten-discussie en zelf interesseert het me vrij weinig dat de tegenstanders die langzaam maar zeker winnen).
Ik heb vooral het idee dat je op bepaalde thema's de juiste mening moet hebben om erbij te horen in linkse kringen. Ken zelf ook meer dan genoeg (hele chille) linkse mensen. Heb dan het idee dat als je bijvoorbeeld ook maar één maatregel van Trump steunt o.i.d. je inhoudelijk alles uit de kast mag gaan halen om je te verdedigen, terwijl zij gewend zijn om onbeperkt zonder tegenspraak te kunnen roepen wat voor idioot het wel niet is.
-
@sirclitjeslikker_nl Social media.
-
@sirclitjeslikker_nl De maatschappij ontwikkelt zich natuurlijk. Gaandeweg veranderen onze ideeën over wat wel/niet acceptabel is. Maar over Zwarte Piet waren in de jaren vijftig al kritische krantenartikelen, dus het 'je hoorde er nooit wat over!!1' is niet terecht. Sowieso is dat geen goed argument.
Trump is overigens een held en ik was blij dat hij de verkiezingen won
-
ja ik zie weleens van die pagina;s die video's posten waarin mensen sushi met rauwe kip eten ja
for real?
https://www.ad.nl/binnenland/drie-keer-zo-hoge-kans-op-darmkanker-na-voedselvergiftiging~ab2d5b3e/ -
https://www.facebook.com/JungleVT/videos/1480101512131686/
It's not uncommon to find raw foods on a restaurant menu — think sushi or steak tartare — but if you see uncooked poultry as an option the next time you're dining out, you may want to opt for something else.
Several restaurants in the United States are serving up a raw chicken dish that's referred to as either chicken sashimi or chicken tartare, according to Food & Wine Magazine.
-
@bringdaruckus_nl zou dit niet eens durven man
-
@sirclitjeslikker_nl Ik begrijp wel wat je bedoelt hoor. Je vraagt je af waar die landelijke discussie ineens vandaan komt. Dat is wat ik bedoel, er valt altijd meer te halen voor 'links'. Niet dat dit daar een goed voorbeeld van is, maar ik ga gokken dat de liedjes met "zwarte piet" over een paar jaar ook de ban in gaan.
Gisteren bij Jinek ging het kort over die gouden koets op prinsjes dag, een schrijnend voorbeeld van hoe we het verleden weg moeten moffelen (of zoals Corton zei: in een museum zetten) in plaats van accepteren dat het bestaat.Ik ben het er altijd al mee eens geweest dat zwart-geschminke mensen met rode lippen/krullen/gouden sieraden erg vreemd is. Maar de oorsprong van de brede discussie leek een aantal jaar geleden inderdaad uit het niets te komen.
It's not uncommon to find raw foods on a restaurant menu — think sushi or steak tartare — but if you see uncooked poultry as an option the next time you're dining out, you may want to opt for something else.
Several restaurants in the United States are serving up a raw chicken dish that's referred to as either chicken sashimi or chicken tartare, according to Food & Wine Magazine.
Hier had ik over gehoord ja, facking weird. Lijkt me ook helemaal niet lekker...
Je kunt wel, door middel van testen, checken of er salmonella in je product zit. Bij kip heb je 11 soorten salmonella waarvan er twee schadelijk zijn. Maar wie de neuk wil rauw kip eten? Kip is al vrij smakeloos dus ik snap de meerwaarde niet. -
De structuur van rauwe kip geeft gewoon een onaangenaam mondgevoel. Denk dat iedereen die wel eens per ongeluk een stukje rauwe kip heeft gegeten dat kan beamen. Dat alleen al zou mij weerhouden van het eten van rauwe kip.
-
@kagchelland_nl said in SKHF Café:
@sirclitjeslikker_nl Ik begrijp wel wat je bedoelt hoor. Je vraagt je af waar die landelijke discussie ineens vandaan komt. Dat is wat ik bedoel, er valt altijd meer te halen voor 'links'. Niet dat dit daar een goed voorbeeld van is, maar ik ga gokken dat de liedjes met "zwarte piet" over een paar jaar ook de ban in gaan.
Gisteren bij Jinek ging het kort over die gouden koets op prinsjes dag, een schrijnend voorbeeld van hoe we het verleden weg moeten moffelen (of zoals Corton zei: in een museum zetten) in plaats van accepteren dat het bestaat.Ik ben het er altijd al mee eens geweest dat zwart-geschminke mensen met rode lippen/krullen/gouden sieraden erg vreemd is. Maar de oorsprong van de brede discussie leek een aantal jaar geleden inderdaad uit het niets te komen.
Hier had ik over gehoord ja, facking weird. Lijkt me ook helemaal niet lekker...
Je kunt wel, door middel van testen, checken of er salmonella in je product zit. Bij kip heb je 11 soorten salmonella waarvan er twee schadelijk zijn. Maar wie de neuk wil rauw kip eten? Kip is al vrij smakeloos dus ik snap de meerwaarde niet.In Amsterdam is die zwarte piet discussie al best lang gaande. Landelijk werd het volgens mij na de ophef over Quincy Gario
-
@dominicm_nl said in SKHF Café:
@bringdaruckus_nl zou dit niet eens durven man
Ik ook niet. Mensen zijn gek geworden
-
Amsterdam is dan ook totaal niet representatief voor Nederland