• Categories
  • Recent
  • Tags
  • Popular
Skins
  • Light
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (Cosmo)
  • No Skin
Collapse

Ranglijst

Scheduled Pinned Locked Moved Hulp
11 Posts 4 Posters 1.5k Views
    • Oldest to Newest
    • Newest to Oldest
    • Most Votes
Reply
  • Reply as topic
Log in to reply
This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
  • Koning Phillip_NLK Offline
    Koning Phillip_NLK Offline
    Koning Phillip_NL Dutch Users
    wrote on last edited by

Ik heb de volgende vraag: 'Waarom worden niet alle 'slots' meegenomen in de OSM-ranglijstnotering?' Hiermee bedoel ik, dat ik het logischer zou vinden als alle punten van alle slots tot 1 getal worden gecombineerd en met dat getal je plaats op de ranglijst wordt bepaald. Nu wordt alleen op basis van je prestaties op het eerste slot je plek op de ranglijst bepaald, terwijl menig manager (waaronder ik) toevallig meer managerpunten heeft op een van de overige slots. Hierdoor ontstaat een scheve indeling, want eigenlijk zou ik namelijk hoger moeten staan. Mijn managerpunten zijn op slot 2 immers hoger dan op slot 1.

Alvast bedankt voor de reactie.

FC Eddie_NLF 1 Reply Last reply
    0
  • De Boterbloemen_NLD Offline
    De Boterbloemen_NLD Offline
    De Boterbloemen_NL
    wrote on last edited by

@koning-phillip_nl said in Ranglijst:

Ik heb de volgende vraag: 'Waarom worden niet alle 'slots' meegenomen in de OSM-ranglijstnotering?' Hiermee bedoel ik, dat ik het logischer zou vinden als alle punten van alle slots tot 1 getal worden gecombineerd en met dat getal je plaats op de ranglijst wordt bepaald. Nu wordt alleen op basis van je prestaties op het eerste slot je plek op de ranglijst bepaald, terwijl menig manager (waaronder ik) toevallig meer managerpunten heeft op een van de overige slots. Hierdoor ontstaat een scheve indeling, want eigenlijk zou ik namelijk hoger moeten staan. Mijn managerpunten zijn op slot 2 immers hoger dan op slot 1.

Alvast bedankt voor de reactie.

Met het systeem wat jij voorstelt, verplicht je mensen om met vier slots te spelen, als je een gemiddelde gaat pakken van alle vier, dit lijkt me niet helemaal de bedoeling.

Als ik het goed heb (zoniet dan hoor ik het graag), is het zo dat osm uiteindelijk het slot pakt voor de ranglijst waar je de meeste punten op hebt, dit zou in jou geval slot 2 zijn. Hier zit op dit moment een bug in die nog opgelost moet worden.

'Het zijn alleen oppervlakkige mensen die niet beoordelen op uiterlijk' - Oscar Wilde

Koning Phillip_NLK 1 Reply Last reply
    0
    replied to De Boterbloemen_NL on last edited by

@de-boterbloemen_nl

Mijn idee was om alle managerpunten van alle slots op te tellen. Managers die meer spelen, kunnen op deze manier beloond worden. Dit is een win-win situatie voor Gamebasics, want managers die op ieder slot spelen, geven denk ik over het algemeen meer bosscoins uit.

De Boterbloemen_NLD 1 Reply Last reply
    0
    De Boterbloemen_NL
    replied to Koning Phillip_NL on last edited by

@de-boterbloemen_nl

Mijn idee was om alle managerpunten van alle slots op te tellen. Managers die meer spelen, kunnen op deze manier beloond worden. Dit is een win-win situatie voor Gamebasics, want managers die op ieder slot spelen, geven denk ik over het algemeen meer bosscoins uit.

Ja ik snap je idee, speel zelf niet constant met vier slots dus voor mij zou dat nadelig zijn! Daarnaast zullen ze het systeem niet in één keer veranderen gok ik.

Maar als ze je hoogste slot pakken is het ook eerlijk toch?

'Het zijn alleen oppervlakkige mensen die niet beoordelen op uiterlijk' - Oscar Wilde

0

@de-boterbloemen_nl said in Ranglijst:

eerlijk

Dat vind ik een goed idee.

0
    De Boterbloemen_NL

eerlijk

één van de forummensen kan het zo wel bevestigen, maar zoals ik aangaf is dit volgens mij is dit nu al zo, alleen zit daar nu een bug in.

Vertrigo_NLV 1 Reply Last reply
    0
  • Vertrigo_NLV Offline
    Vertrigo_NLV Offline
    Vertrigo_NL

eerlijk

één van de forummensen kan het zo wel bevestigen, maar zoals ik aangaf is dit volgens mij is dit nu al zo, alleen zit daar nu een bug in.

Zit inderdaad een bug in dat dat foutief wordt weergegeven bij de crews. Op je eigen profiel wordt wel het slot weergegeven welke het hoogst op de ranglijst staat.

Ben er zelf op tegen om de punten van de verschillende clubslots bij elkaar op te tellen. Verschillen worden dan nog veel groter dan dat zij nu zijn. Wanneer je crewcompetities, crewbattles en crewcup gaat spelen, behaal je over het algemeen veel minder managerpunten dan wanneer je in competities gaat met minder fanatieke managers.

alt text alt text

0
    De Boterbloemen_NL
    replied to Vertrigo_NL on last edited by

@vertrigo_nl said in Ranglijst:

eerlijk

Zit inderdaad een bug in dat dat foutief wordt weergegeven bij de crews. Op je eigen profiel wordt wel het slot weergegeven welke het hoogst op de ranglijst staat.

Ben er zelf op tegen om de punten van de verschillende clubslots bij elkaar op te tellen. Verschillen worden dan nog veel groter dan dat zij nu zijn. Wanneer je crewcompetities, crewbattles en crewcup gaat spelen, behaal je over het algemeen veel minder managerpunten dan wanneer je in competities gaat met minder fanatieke managers.

Dank voor de aanvulling 😉

1 Reply Last reply
    1
  • FC Eddie_NLF Offline
    FC Eddie_NLF Offline
    FC Eddie_NL Moderator NL

@koning-phillip_nl

Elk slot heeft een eigen ranking. Alle managerpunten van alle slots bij elkaar optellen, gaat dus al niet werken. Daarnaast heeft Gamebasics een aantal jaar geleden de ranking op de schop gegooid. Managerpunten worden nu na verloop van tijd minder 'waard' voor de ranking. Dit is gedaan zodat nieuwere gebruikers een kans hebben om in de top 100 te komen.

• Managerpunten die korter dan 180 dagen geleden behaald zijn, tellen voor 100% mee voor de ranking.
    • Managerpunten die tussen de 180 dagen en 700 dagen geleden behaald zijn, zullen in gradaties steeds minder gaan tellen voor de ranking, tot dat ze uiteindelijk nog maar voor 1% meetellen.
    • Managerpunten die langer dan 700 dagen geleden behaald zijn, tellen voor 1% mee

Voor de gewone managersranglijst worden alle slots meegenomen. Op je profiel wordt alleen de ranking getoond van het slot waarop je de meeste managerpunten hebt staan.

Bij de crewranking is het uiteindelijk ook de bedoeling dat hier het slot wordt getoond waarop je de meeste managerpunten hebt staan, maar - zoals Vertrigo al aangaf - zit hier een bug in, waardoor voor iedereen slot 1 wordt getoond.

Hopelijk is het zo allemaal wat duidelijker voor je, hoe de ranking werkt?

1
    replied to FC Eddie_NL on last edited by

@fc-eddie_nl

Bedankt voor je duidelijke reactie. Ik begrijp nu inderdaad hoe de ranking werkt, zelf denk ik er iets anders over wat betreft het systeem; maar dat geeft niet.

FC Eddie_NLF 1 Reply Last reply
    0
  • FC Eddie_NLF Offline
    FC Eddie_NLF Offline
    FC Eddie_NL Moderator NL

@koning-phillip_nl

Alsjeblieft. Dan sluit ik bij deze je topic.

1 Reply Last reply
    0

• Login

• Login or register to search.
  • First post
    Last post
0
  • Categories
  • Recent
  • Tags
  • Popular