WIDM 2018
-
Toch wel knap hoe ze het programma dit jaar gemonteerd hebben. Ze hebben er echt alles aan gedaan om andere kandidaten verdacht te maken en zelf ben ik in het begin ook compleet op het verkeerde been gezet.
Pas in de afgelopen 2 afleveringen is het voor mij duidelijk geworden wie de mol is, namelijk: Jan. Alhoewel de regie Ruben als de klungelaar neerzet die de opdrachten verpest en Jan als de heldhaftige kandidaat die al het geld voor de pot verdient, geeft dit een verdraaid beeld van de werkelijkheid.
Bij de opdrachten waarbij veel geld op het spel stond (de eerste opdracht in Kiev, het van plaats verwisselen in het theater, de trein met pakketjes) heeft Jan flink lopen mollen, met natuurlijk als klap op de vuurpijl de sprong uit de boot bij de kokeropdracht van afgelopen zaterdag. Daarmee zorgde hij er niet alleen voor dat anderen hun kokers niet konden pakken, maar ook heeft hij twee kokers met mingeld gepakt.
Ik ben benieuwd hoe de finale vanavond zal verlopen. Ik verwacht zelf dat Ruben de winnaar wordt en Olcay de verliezer. Het was een erg spannend seizoen om te volgen, aangezien niet iedereen gelijk op dezelfde mol zat en er (voor zover ik weet) geen overduidelijke aanwijzingen naar de identiteit van de mol.
-
@dominicm_nl
Wat mij zelf opviel bij de woordzoeker is dat de naam van Jan als enige deelnemer er twee keer in staat. Wellicht een verwijzing naar een dubbelrol? -
@silvester-j_nl Ze hebben het zeker goed in mekaar gezet, zo goed zelfs dat ik het niet meer weet. Zit nog steeds te twijfelen vooral tijdens de test opdracht want waarom zou de mol in godsnaam 2500€ pakken voor in de pot (indien ruben of jan de mol is).
-
@frituurpannekes_nl Komt alleen in de pot als je dan ook wint. De mol deed zich dus voor als kandidaat en pakt het geld. Komt toch niet in de pot
-
Inderdaad, dat geld zou toch niet meer in de pot terechtkomen, dus de mol kon gewoon die envelop met geld pakken bij de afsluitende opdracht. Na de finale verdenk ik nog steeds Jan als mol. Wie zal zich a.s. zaterdag in het Vondelpark als mol bekendmaken denken jullie?
-
Ja echt totaal geen idee, durf bijna alleen te zeggen dat het Olcay dan niet is..ook als je het geld volgt..
Daarbij wat nu nog een plot kan zijn, Jan heeft de pot als penningmeester, is misschien al het geld ineens verdwenen dalijk?
Ja de regie heeft sowieso puik werk afgeleverd, enig nadeel is hier op het OSM forum was in het verleden altijd een sluitende theorie terug te vinden..dit jaar helaas niet,.
-
Vanaf het begin dacht ik aan Olcay. Naar mate de afleveringen volgen hoop ik hier nog steeds op. Verwacht echter dat zij de verliezer zal zijn en Jan de mol is.
-
Ruben is de mol
-
Op zich wel mooie editie
-
-
@silvester-j_nl said in WIDM 2018:
Toch wel knap hoe ze het programma dit jaar gemonteerd hebben. Ze hebben er echt alles aan gedaan om andere kandidaten verdacht te maken en zelf ben ik in het begin ook compleet op het verkeerde been gezet.
Dat is wat ze al 18 jaar doen hoor
-
Inderdaad.
-
Eindstand WIDM Poule
- Shoarma Dude (Dankzij de 6400 punten die hij had ingezet op Jan tijdens aflevering 6400ptn
- Lorenzo (ikzelf) (Jan pas vanaf aflevering 9 en de finale geselecteerd) 4852 ptn
- Frituurpannekes 350ptn
- Bjorn 2321 308ptn
- Patrick Kuijf 283 ptn
Over 3 maanden zijn de opnames alweer afgelopen van het nieuwe seizoen wat op 5 januari 2019 uitgezonden zal worden.
Te verwachtte kandidaten ?
1 NOS nieuwslezer(es) Dionne Staxx?
1 Medewerker van BNN ( Gwen??)
1 Cabaretier Hans Teeuwen (maar het zal wel weer een linkse rakker worden) , alhoewel Peter Pannekoek ook niet zal mistaan.- Ex Sportman/vrouw
1 van de RTL Groep
1 Musicalster
1 Muzikant
1 Dikzak
1 Gossipfiguur
1 Saaie/Strenge dame
Van bovenstaande moeten er natuurlijk ook weer 2 een allochtone afkomst hebben en minstens 1 moet van hetzelfde geslacht houden...of een andere eis van het grachtengordel gelul...
Doe mij in iedergeval de 2 bovenste, dan hebben de reaguurders nog wat leuks om naar te kijken tijdens het volgende seizoen.