Thuisbezorg/Justeat/Overige afhaal
-
Ik heb het gelezen...Terwijl die alleen maar zou waren bij die naam.
Eigenlijk zouden ze die Goesenaren zwaar moeten boycotten maar zover ik heb begrepen zit er nergens een grote fastfood keten in Zeeland.
-
@bringdaruckus_NL @L-R-van-kessel_NL
Zeer goede zaak dat een dergelijk etablissement door de wet wordt beschermd ten opzichte van een Amerikaanse multinational waar we er wel genoeg van hebben. Die zaak in Goes heeft gewoon de oudste rechten op die naam en als zo'n Amerikaanse vreetschuur hier ook vestigingen wil, passen zij de naam maar aan. Ik ben sowieso links op economisch (!) gebied, maar ik dacht dat liberalen ook altijd hun mond vol hadden van eerlijke concurrentie.De Goesenaren zouden deze zaak zwaar moeten steunen.
-
Ieder zijn gebrek natuurlijk.
Echter is de naam MC (Mac) Donalds ook niet langer bescherm na een uitspraak.
De lokale snackbar in een uithoek van Nederland welke nauwelijks omzet en werkgelegenheid creert dwarsboomt dit ten onrechte.
Bedenk eens als linkse rakkert hoeveel banen dit weer oplevert voor de onderkant van de maatschappij. Al kan je niks, je kan altijd burgers flippen..
Vierkante burgers in dit geval! -
@l-r-van-kessel_nl
De omzet van een bedrijf is helemaal niet relevant in een zaak als deze. Werkgelegenheid is een argument, maar bescherming van de concurrentiepositie van kleinere (lokale) ondernemers gaat wat mij betreft boven het creëren van werkgelegenheid. Volgens mij zijn er in Nederland meer dan genoeg banen beschikbaar voor mensen aan de onderkant van de maatschappij. Sterker nog, ik zie daar eerder de weerwil om dit soort werk te doen, aangezien een (veel te hoge) uitkering trekken aantrekkelijker is. -
@timeenennaam_NL oneerlijke concurrentie is voornamelijk een issue bij liberalen als er weer eens een onzinnige subsidie mee gemoeid is. Hier is dat niet het geval.
waar zie jij die banen voor de onderkant van de maatschappij dan? Die worden over het algemeen heel snel ingevuld, fastfoodketens hebben weinig moeite om vacatures op te vullen
-
Ik vind trouwens niet dat kleinere ondernemers beschermd moeten worden. Als je iets hebt dat bestaansrecht heeft dan overleef je het prima tussen al die multinationals. Wordt altijd zo moe van die mensen met een zaakje, waar werkelijk niemand op zit te wachten, gaan klagen over multinationals/grote ketens. Als je geen bestaansrecht hebt hoor je gewoon om te vallen, of je nu een eenmanszaak bent of een grote keten als Free record shop in het verleden.
Als je iets met toegevoegde waarde hebt waar mensen op zitten te wachten overleef je het makkelijk. Kijk naar een Kandy Krush in Rotterdam, ze zijn soms gewoon echt onbeschoft. Zomaar dicht zijn en dat meerdere keren. Maar mensen blijven komen en van veraf ook omdat het echt iets is waar mensen behoefte aan hebben en uniek in Nederland.
-
@bringdaruckus_nl Houdt niet van rundvlees, echte neger XD
Ook alleen doorbakken als je het een keertje eet zeker? -
Af en toe weleens rendang maar ik vind dat echt niet lekker. Eet dat vooral bij andere thuis. Ik bestel eigenlijk bijna altijd kip, varken of lams.
Bij mac of burger king bestel ik ook nooit hamburger. Maar voor die vierkante burgers van wendy’s maak ik een uitzondering. Shit man wat zijn die lekker
-
@bringdaruckus_nl You know nothing
-
@Kagchelland_NL Bitterballen zijn wel lekker
-
@timeenennaam_nl said in Thuisbezorg/Justeat/Overige afhaal:
Volgens mij zijn er in Nederland meer dan genoeg banen beschikbaar voor mensen aan de onderkant van de maatschappij. Sterker nog, ik zie daar eerder de weerwil om dit soort werk te doen, aangezien een (veel te hoge) uitkering trekken aantrekkelijker is.
Verstandige teksten
-
@bringdaruckus_nl said in Thuisbezorg/Justeat/Overige afhaal:
@Kagchelland_NL Bitterballen zijn wel lekker
mijn ballen zijn bitter
-
@bringdaruckus_nl You know nothing
-
@kagchelland_nl Doe niet zo bitter, bolle...
-
@kagchelland_nl said in Thuisbezorg/Justeat/Overige afhaal:
@bringdaruckus_nl Houdt niet van rundvlees, echte neger XD
Ook alleen doorbakken als je het een keertje eet zeker?Hierop terugkomend. Eerlijk, die extra long bacon king van Burger King is wel lekker man
-
Af en toe pizza van Domino's. Met salami & hesp.
-
@furrax_nl Hesp?
-
@bringdaruckus_nl Hesp is ham.
-
@furrax_nl Ahh oke. Vind ham op pizza nooit zo lekker, te smaakloos. Liever pepperoni of nog beter, bacon
-
@bringdaruckus_nl veel goede dingen in deze comment, verder standaard kip op pizza van dominos + hun knoflooksaus