Voetbal: De Nederlandse competities
-
Hier helemaal berekend de eindstand zonder VAR
https://desportgek.nl/2019/05/16/zo-is-de-eindstand-eredivisie-zonder-var/
-
@yassin-mansousri_nl said in Voetbal: De Nederlandse competities:
Dat ajax ver in de CL is gekomen, dat kan PSV ook. ajax speelde in de groepsfase tegen Benfica, AEK Athene en tegen een Niet in vormde Bayern München. PSV tegen de sterke FC Barcelona.
En ook Tegen Tottenham en Inter. Die allemaal in vorm waren. Logisch dat ajax door gaat en PSV niet.Het verschil is niet alleen dat Ajax doorging in de CL en PSV niet.
Het seizoen van PSV had namelijk best mooi kunnen zijn als ze 3e werden in de CL poule en dan in de EL 2 of 3 rondes hadden overleefd.
Ze legden het alleen af tegen Inter, een team dat in de serie a een puntje of 25 minder heeft gepakt dan het team dat wij later hebben uitgeschakeld.
-
@sirclitjeslikker_nl denk dat het dan ook wel aardig om te benoemen is dat Handanovic rood had moeten hebben omdat ie Lozano (toch?) vol vloerde en Icardi een buitenspelgoal maakt, maar goed.
Niet dat PSV zover als Ajax had kunnen komen, dat is een unieke prestatie. Maar ik denk dat het best redelijk is om te zeggen dat PSV een goede kans had gehad om in ieder geval de knock-out fase te behalen als we teams troffen die tegen ons meer uit vorm waren, zeker als je nagaat dat wij toen nog wel in vorm waren. Of überhaupt de kwaliteit van de poule. 1 finalist, 1 halve finalist en Inter in je poule hebben is gewoon van de zotten en ziek ongelukkig
-
@jacco-de-jong_nl haha hey Jacco, lang geleden, jij moet inmiddels volwassen zijn of niet XD
PSV is overigens niks, Ajax is de shit.
Groetjes Yannick
-
@sirclitjeslikker_nl ja hier kan ik niet tegen op vrees ik
-
Nieuwe tijden, nieuwe regels, nieuwe technologie.
Met een VAR voelen veel clubs zich bestolen, zonder VAR was dit net hetzelfde.
-
Na overleg tussen de clubs en de KNVB is besloten dat met ingang van het seizoen 2019/2020 ook de nummer 17 van de Eredivisie rechtstreeks degradeert. Welke twee clubs moeten vrezen voor degradatie volgens jullie?
-
Je loopt aardig op de feiten vooruit aangezien de play-offs nog niet eens zijn afgerond van dit seizoen en er aan transfers niks bekend is..
Maar gevoelsmatig hoop ik dat Emmen en Fortuna er volgens seizoen direct uitvliegen.
Sparta. GAE, NEC mogen van mij sowieso terug de Eredivisie in.
-
Over dat eerste heb je zeker gelijk, @L-R-van-kessel_NL.
Anderzijds kunnen we er op voorhand al een beetje over filosoferen. Clubs als Excelsior, Go Ahead Eagles en Sparta horen naar mijn mening zeker thuis in de Eredivisie. Zonder iemand te willen beledigen, denk ik niet dat clubs als FC Den Bosch en RKC Waalwijk daar iets te zoeken hebben. Dat was wellicht in de jaren '90 het geval, maar de tijden zijn overduidelijk veranderd.
-
Zoals het er nu uitziet gaat Sparta het helaas niet redden tegen de Graafschap...al is een wonder in de play-offs nooit ver weg...
Dan nog GAE-RKC..laat GAE maar promoveren..
-
De supporters van MVV zijn uiterst begaan met het noodlijdende Roda JC blijkt weer.
-
Sparta is weer terug waar het hoort! Onverwachts maar gelukkig toch.
De wedstrijd van GAE-RKC is als ik het zo heb gelezen ook echt een kraker geweest zeg..onvergetelijk op deze manier.
Sparta, Twente & RKC terug naar de Eredivisie..dat is een stuk spraakmakender vergeleken met afgelopen seizoen toen Emmen , Fortuna & ?? de Eredivisie inkwamen.
Volgend seizoen is het dan tijd voor NEC, Cambuur & MVV erbij ipv Fortuna & Emmen, RKC.
-
@l-r-van-kessel_nl NEC snap ik maar waarom MVV? Ik zie meer kansen voor Fortuna om groter te worden met die rijke eigenaar
-
Ajax bij winst in voorrondes tegen teams van het kaliber Maribor in pot 2.
PSV in de eerste van hun 3 voorrondes al bij de ongeplaatste teams en moet 3 rondes tegen teams als Olympiakos, Basel, Kiev, Porto overleven.
-
@sirclitjeslikker_nl said in Voetbal: De Nederlandse competities:
e eerste van hun 3 voorrondes al bij de ongeplaatste teams en moet 3 rondes tegen teams als Olympiakos, Basel, Kiev, Porto overleven.
Ik zie een poule met Barcelona, Ajax, Celtic en FC Kopenhagen al helemaal voor me XD
Na al die jaren kansloos 3e te zijn geworden in lastige poules kunnen we de pot 2 status nu behouden door het pot 3 team uit te schakelen en zo meerdere keren de knock out halen de komende jaren. Succes maakt succes.
-
En voor Ajax is het gunstig dat Chelsea de Europa League gewonnen heeft. Als Ajax in de opnieuw groepsfase komt dan komen ze in pot 2 van de 4 en ontlopen ze bijvoorbeeld Real Madrid in de groepsfase.
-
Het ziet er wel gek uit dat Voetbalclubs Die moeten strijden in de Kwalificatie ronden nog in pot 2 terecht kunnen komen.
+.
Het ziet er wel gek uit dat ajax nog überhaupt kwalificatie(ben zelf tegen ajax, dus geen probleem voor mij) moeten spelen. Zowel De Europa League- als de Champions League winnaar hebben zich geplaatst voor de CL in hun eigen Competitie. Met deze scenario gaat op z'n minst de kampioen van het land die 11de staat in de UEFA Coefficientlijst direct de CL in. En Nederland staat 11de -
Komt onder andere omdat de op twee na grootste club van Nederland het afgelopen decennium welgeteld 3 keer een ander team heeft uitgeschakeld. (Zoryha Luhansk, HNK Riejka en Standaard Luik in 2015).
https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_Europese_wedstrijden_van_Feyenoord
De tijden dat AZ iets in Europa had te zoeken liggen ook alweer achter ons, PSV heeft nu 3 jaar op rij de winterstop niet gehaald in Europa en zelfs Ajax mogen we ondanks twee geweldige seizoenen niet helemaal vrijwaren van kritiek (Molde, Rosenborg).
Onze competitie blijkt gewoon vrij zwak te zijn.
-
In principe zijn Ajax en PSV de enige Nederlandse clubs die wat te zoeken hebben in Europa. Maar omdat zelfs die twee afgelopen jaren een aantal keer hebben gefaald, zijn we weggezakt. Ajax heeft Nederland met een fantastisch jaar weer naar plek 11 geholpen, maar door het falen van de andere 4 Europese deelnemers is het seizoen niet eens enorm bijzonder.
Ajax zal de komende jaren zelf zijn directe CL-ticket moeten veiligstellen, want van de andere 4 deelnemers verwacht ik werkelijk niks. PSV heeft een elftal dat wellicht iets kan presteren in de EL, maar Feyenoord, AZ, Utrecht liggen er naar mijn verwachting al voor de groepsfase uit.
-
Utrecht heeft in mijn ogen wel een sterk team. Prima aanwinst met Maher ook. Denk dat ze het dit keer wel kunnen redden