Tweede Kamerverkiezingen 2017
-
@joopjah-both_NL true shit, gelukkig heeft hij eindelijk een verkiesbare plek (#4 meen ik). Als hij weer ergens in de middenmoot of onderaan was gedumpt, had ik op 'm gestemd. We moeten hem in de Kamer hebben
-
@joopjah-both_NL en dat heb ik juist met Jesse Klaver
-
@timeenennaam_NL Praktisch, maar geeft wel heel veel macht aan iemand die niet democratisch gekozen is.
-
@l0rdShishio_NL
Nouja, in extreme situaties zoals die in België destijds kan het goed zijn om enige bestuurbaarheid te houden. En wat is veel macht, hij benoemt dan gewoon een tijdelijk kabinet. Beter dan de verkiezingsuitslag verwerpen door nieuwe verkiezingen uit te schrijven of maanden blijven aanmodderen oid. -
@Triple-444_NL
Ja, mjah maar dat is meer omdat jij een tokkie bent en gevoelig voor politici die worden gehypt. -
@Triple-444_NL said in Tweede Kamerverkiezingen 2017:
@joopjah-both_NL en dat heb ik juist met Jesse Klaver
Binnen twee posts van 'hopen op 80 zetels voor PPV naar 'Jesse Klaver vind ik ook wel wat'. #lol
-
@Kagchelland_NL nou dat ging meer over oprecht en het echt iets willen veranderen. Hij komt bij mij wel puur over. Zeg niet dat ik ga stemmen op hem...daar ben ik nog blanco in.
-
@Triple-444_NL Je bent de kiezer waar deze twee politici zich op richten.
Oprecht overkomen, goed kunnen spreken, "zeggen wat Nederland denkt". Je stemt op een persoon en niet op de plannen van de partij. Ik hoop je de moeite neemt om een aantal partijprogramma's te lezen (of op z'n minst wat kieswijzers doet) voordat we mogen stemmen.
Ik stem overigens VVD maar ik vind Rutte ook typisch een politicus die zich in debatten laat verleiden tot uitspraken die totaal niet bij de partij passen.
Een beter voorbeeld nog is Geert die zegt op te komen voor ouderen en 'echte Nederlanders' maar uit zijn stemgedrag bleek vervolgens dat hij meer dan 60% hetzelfde stemde als VVD in de kamer. Een tactiek die hier gewoon werkt. -
Ik vind dienstplicht wel een tof idee eigenlijk. Komt er natuurlijk nooit, maargoed.
https://www.cda.nl/standpunten/besteideeen/maatschappelijke-dienstplicht/CDA is nog wel liev in de uitvoering, maar ik zou het geen slechte zaak vinden als Nederlandse jongeren uit alle milieus een half jaar het leger in gaan. Uiteraard geen nationalistische (zinloze) dienstplicht zoals vroeger.
Ze zouden niet alleen om moeten leren gaan met (het respecteren van) gezag, maar in dat halve jaar zou ook de nadruk op persoonlijke ontwikkeling moeten liggen. Daarbij het groepsproces; jongeren uit alle sociale groepen (allochtoon, autochtoon, stad, platteland) van het land gaan samen bijv. op bivak (incl. zelf eten bereiden, sport, spel, oefening etc.) en zijn daarin afhankelijk van elkaar. Dit zorgt ervoor dat sterk gepolariseerde groepen elkaar beter leren kennen in tegenstelling tot de vaak homogene scholen.Want laten we wel wezen; ouders voeden tegenwoordig niet meer op en scholen mogen het niet.
-
@timeenennaam_NL Nou in mijn tijd was de dienstplicht er nog (1.5 jaar) maar wat jij zegt een
half jaar zou mooi zijn. Met btw een aanvulling van een halfjaar vrijwilligerswerk met ouderen werken als vb. Ik denk dat ze dan in 1 jaar veel inzichten krijgen en ervaring en misschien wat meer respect voor de medemens. (dit is mijn mening) -
@timeenennaam_NL Zolang ik het af kan kopen zoals in Turkije; prima
-
@Triple-444_NL Lol Klaver oprecht? Alles wat die man doet is een toneelstuk
-
@timeenennaam_NL Jouw dienstplicht klinkt als een schoolkampje, lijkt me leuk
-
@SIRclitjeslikker_NL
Nja wel met ouderwetse lichamelijke oefening en discipline, zonder telefoon dus. Moet een hel zijn voor die kinderen -
@timeenennaam_NL Ik zie oprecht wel het nut in van jouw idee, maar of het dan maar de staat is die alle kutkoters op moet voeden is een ander verhaal. Zou het als ik er zelf mee aan hebben moeten doen verschrikkelijk en totaal onnodig hebben gevonden voor mezelf.
-
@Kagchelland_NL Vind je 60% zoveel dan? Er zijn toch ook wel een hoop alledaagse technische , of minder controversiële moties waar de meeste partijen voor zijn?
Opzich neig ik er ook wel naar om meer voor een persoon dan een partij te gaan hoor. Ik krijg PVV uit mijn stemwijzer. Dat komt omdat ik op veel economische punten vrij links ben maar op andere punten wat rechtser. De PVV gaat daar dan weer wat te ver in voor mij. Ik overweeg het ergens wel om er op te stemmen, maar zou dan eerder voor capabel persoon van een middenpartij gaan waar ik op nog iets meer punten compleet over van mening verschil, maar waarvan ik weet dat ze het beste voor hebben met iedereen en het land niet compleet naar de klote zullen helpen.
-
@hap-slik-weg_NL nou laat ik even eerlijk zijn maar rutte heeft vaker dingen geroepen want hij niet wil en toch gebeurd het voorbeeld paar jaar terug toen pvda en vvd erghoog stonden was rutte en samson ook beiden die zeiden we gaan niet samen maar uit eindelijk zijn ze toch samen gegaan dus rutte geloof ik niet veel meer van zijn woorden heeft me al te veel dingen gezegt en niet gedaan maar wel het volk beloofd
-
ik raad trouwens iedereen die nog niet weten op wie ze moeten stemmen om naar de zender politiek24 uur te gaan kijken tenminste wie van de mensen dit in hun basis pakket hebben zitten van de provider die internet en tv leverd maar ik kijk die zender wel regel matig en daar komt soms best dingen in voor wat misschien intersant is met de aankomende verkiezingen maar is alleen een tip of advies om naar de zender politiek 20 uur te kijken iedereen zijn eigen keus natuurlijk
-
Interpunctie24 is ook wel een goede zender
-
@DominicM_NL said in Tweede Kamerverkiezingen 2017:
Interpunctie24 is ook wel een goede zender