Corona
-
Ik ben gek op de Feyenoord supporters. Hugo moet inderdaad zijn muil houden
-
Hugo is compleet van de pot gerukt, probeert zijn totaal kromme beleid recht te praten door het nog krommer te maken. Hij weet dat hij niet meer kan verdedigen dat voetbalstadions en Zandvoort wel mogen en andere evenementen niet, dus komt hij met dit soort prietpraat. Hij maakt het er alleen maar erger mee.
-
Vreemd dat sommigen na al die maanden nog niet snappen dat Hugo het beleid niet bepaalt, maar simpelweg luistert naar het OMT en die adviezen overneemt. Kunnen we van alles van vinden, maar als hij dat niet doet slaan we hem er ook wel weer mee om de oren.
-
Wij van WC eend adviseren WC eend
Wij van de overheid adviseren meer overheid
Misschien dat hij wel meer krediet had gehad als zijn adviseurs onafhankelijk waren.
Als je kritiek hebt over zaken als een indirecte vaccinatieplicht vind ik het overigens logisch dat je je kritiek richt op de persoon die beslist een bepaald advies al dan niet op te volgen.
-
@sirclitjeslikker_nl
Oprechte vraag: wat bedoel je met onafhankelijke adviseurs? -
@timeenennaam_nl said in Corona:
Vreemd dat sommigen na al die maanden nog niet snappen dat Hugo het beleid niet bepaalt, maar simpelweg luistert naar het OMT en die adviezen overneemt. Kunnen we van alles van vinden, maar als hij dat niet doet slaan we hem er ook wel weer mee om de oren.
Onzin. Niet alle adviezen worden overgenomen. In september 2020 wilde het OMT al een avondklok, maar het kabinet ging daar niet in mee. Toen het OMT adviseerde de horeca om 22.00 uur te sluiten, koos het kabinet voor 00.00 uur. En zo zijn er meer voorbeelden. Het zijn politieke keuzes, gemaakt door politici. Waarom mag je politici er dan niet op aankijken? Je snapt toch wel hoe gemakkelijk je machthebbers hun verantwoordingsplicht ontneemt als je braaf mee roept "ja maar het OMT".
-
Corona verruilde CF Monterrey op 26 augustus 2013 voor naar FC Twente. De transfer werd mede mogelijk gemaakt door externe geldschieters uit Mexico, die zeventig procent van de transferrechten in handen kregen. Op 30 maart 2016 werd bekend dat de handelswijze rond de aankoop zou worden onderzocht, naar aanleiding van een openbaar gemaakt document. Daaruit zou blijken dat het management van Corona invloed kon uitoefenen op het transferbeleid van FC Twente, wat volgens de FIFA niet is toegestaan. Op 26 september 2013 maakte hij in een bekerwedstrijd tegen sc Heerenveen zijn officiële debuut voor de club, waarin Corona in de 69e minuut inviel voor Dušan Tadić. Zijn competitiedebuut volgde op 29 september 2013, in een wedstrijd tegen FC Groningen, waarin hij als invaller met een stiftbal wist te scoren. Corona speelde tot en met augustus 2015 zesenveertig competitiewedstrijden voor FC Twente, waarin hij elf keer scoorde. Hij eindigde achtereenvolgens als derde en als tiende met de club. In de seizoenen 2013/14 en 2014/15 speelde Corona ook vijf wedstrijden in de Eerste divisie met Jong FC Twente, waarin hij tweemaal scoorde.
-
@timeenennaam_nl Het RIVM valt onder het Ministerie van Volksgezondheid, waar Hugo de Jonge aan het hoofd staat.
Dat gebeurt natuurlijk de hele dag door, dat ministers zich laten adviseren door mensen van hun eigen ministerie, maar dan moet je er wel de volle verantwoordelijkheid voor nemen en er niet naar wijzen alsof een derde onafhankelijke partij het beleid vormgeeft. Als we kritiek hebben op het beleid in de Afghanistan saga houden we Kaag ook verantwoordelijk en niet de adviseurs bij Buza die haar bijstaan.
@DominicM_NL Klopt. In de praktijk maakt Hugo de beslissingen en kijken wij hem er op aan. Als je het helemaal staatsrechtelijk correct wilt houden moet je je onvrede richten op de tweede kamer. Zij kunnen elke beslissing waar je het niet mee eens bent in principe tegenhouden, of moties indienen die bij een steun van de meerderheid worden uitgevoerd. Ik zeg in principe omdat de spoedwet dat iets complexer maakt, maar ook die hebben ze goedgekeurd.
-
@sirclitjeslikker_nl
Ik weet dat wel, maar wat bedoel je dan wél met onafhankelijke adviseurs? -
@dominicm_nl
Niet alle adviezen werden doorgevoerd, maar de zaken die wel zijn doorgevoerd zijn niet de gedachtespinsels geweest van een eenling. Dat was mij punt. De discussie was niet over zaken die niet doorgevoerd zijn, meende ik. -
@timeenennaam_nl Nouja, als je je eigen baas adviseert is er altijd een bepaalde afhankelijkheidsrelatie toch? Ik val mijn manager ook nooit teveel af. De adviezen van het OMT zijn altijd een voortzetting van het voorgaande beleid. Meestal lag het dan weer aan ons gedrag als de modellen weer eens niet uitkwamen Het is overigens wel een scherpe vraag; onafhankelijk is bijna nieman.
En wat de kritiek op de minister in plaats van op de adviseurs betreft; er zijn genoeg zaken die je immoreel kunt vinden, ongeacht wat alle virologen erover roepen (bijvoorbeeld een avondklok, een indirecte vaccinatieplicht (en ja, ik heb mezelf wel laten vaccineren), dat de overheid bepaalt met hoeveel mensen je over straat mag lopen, een 1,5 jaar lange lockdown voor het nachtleven).
Daarnaast zijn er genoeg issues zoals bijvoorbeeld de aerosolendiscussie waarbij je als beleidsmaker helemaal niet hoeft te achterhalen welke expert er gelijk heeft om een kosten/baten analyse te maken. Als de kosten van goede ventilatiesystemen erg laag zijn in vergelijking met een lockdown en een gedeelte van de experts denkt dat het een groot verschil kan maken, dan is het geen goede kosten/baten analyse wanneer je jouw adviseur volgt die dit niet zo belangrijk lijkt, los van het feit dat die misschien gelijk heeft.
-
Voorbereidingen voor een dubbele booster prik in 2022 zijn alweer getroffen.
Deze hele QR maatschappij word door onze strot geduwd dalijk en hebben wij over 5jaar net als in China een sociaal krediet systeem..
Onze vrijheid is na 9/11 al ingeperkt maar gaat nu in een stroomversnelling door..What's next?
-
@l-r-van-kessel_nl Het woordje ''wij'' is hier denk ik een key-issue. Heel veel mensen vinden dit allemaal fucking mooi.
Je weet nu precies welke types er straks staan te dansen en te springen omdat ze nog genoeg CO2 budget over hebben om op vakantie te kunnen gaan, waar ze zo hard voor hebben gespaard door kort te douchen en niet te veel vlees te eten.
-
Nou persconferentie dinsdag. Ik troost mij maar met de gedachte dat ze ooit allemaal voor een tribunaal verantwoording zullen moeten afleggen.
-
@sirclitjeslikker_nl Ik heb het geluk dat ik dinsdagochtend om 08.30 al vlieg, waardoor ik de gevolgen in Nederland pas een week later hoef te ervaren.
Ik ben er bang voor dat iedereen nog verder tegen elkaar wordt opgezet, de massapsychologische spelletjes zijn zo makkelijk toe te passen op de bevolking.
Wel frapant om te zien dat de uitgestorven griep weer helemaal terug is (waar vandaan dan!?), daar heb ik vorige maand wel even wat last van gehad.
-
De besmettingen stijgen!
-
Helaas weer een 'tijdelijke' halve lockdown afgekondigd in de voorberichten.
Wat een poppenkast weer..
-
@l-r-van-kessel_nl Harde lockdown incoming....
-
@maricja_nl Ik ben benieuwd wat ons dalijk weer wordt voorgeschoteld.
Vooral de acceptatie door een gedeelte van de bevolking is zorgwekkend. Al is dat mens eigen door te volgen wat er wordt gezegd door het 'gezag'.
How to become a Tyrant op Netflix is toch wel de beste mini-docu om te vergelijken met hoe alles nu gaat.
Kijk tussen de regels door en verplaatst het naar nu en er gebeurd exact hetzelfde. Het is nu wachten op welke georganiseerde 'vrijheidsstrijdeers' opstaan (en dan bedoel ik geen Willem Engel).
-
@l-r-van-kessel_nl said in Corona:
Vooral de acceptatie door een gedeelte van de bevolking is zorgwekkend.
Neem aan dat dat nu toch wel klaar is? Een Chinese lockdown vanwege de Omikron variant die een nog lagere mortaliteit heeft dan de eerdere varianten.
Met als redenatie
1). om tijd te winnen om te boosteren (terwijl de vaccins kennelijk niet goed werken, anders zou je nu niet in een lockdown hoeven)2). Om te zorg te ontlasten (terwijl er volgens he nieuwe regeerakkoord weer flink bezuinigd gaat worden op de zorg, die voor corona ook al flink overbelast was.