Scouting is ruk!?
-
het valt mij op dat de scouting nogal vreemd verloopt..
Ten eerste lijkt mijn scout zo zat als een kanon. Wanneer ik een talentvolle (<25 jaar), Nederlandse, middenvelder, aanvallend ingesteld, wil scouten in Spanje, resulteert dit o.a. in Christian Eriksen en Marco Verratti?!? Goed, Eriksen is nog een aanvallend ingestelde middenvelder maar verder zijn er geen enkele overeenkomsten. Overigens deed ik een poging om Frenkie de Jong te scouten.
Ten tweede, en hier irriteer ik mij mateloos aan, dat de Christian Eriksen en Marco Verratti welke zijn gescout allebei uitkwamen op een gemiddelde rating van 86. Nu, een dag later, staan beide spelers alsnog op de transferlijst en heeft Verratti een rating 97/97/97 en Eriksen een rating 98/95/96.
Waar -IN GODSNAAM- komt dat verschil vandaan?!?!?!?
het meest idiote is dat ik nog bosscoins heb gebruik tbv het scouten ook..Ergens bekruipt mij het gevoel onwijs in de zeik te worden genomen...
Ik HOOP van harte dat diteen buggewoon een foutje is, anders lijkt het mij niet te verklaren.Ik ben benieuwd naar een reactie..
-
@mednor_NL said in Scouting is ruk!?:
het valt mij op dat de scouting nogal vreemd verloopt..
Ten eerste lijkt mijn scout zo zat als een kanon. Wanneer ik een talentvolle (<25 jaar), Nederlandse, middenvelder, aanvallend ingesteld, wil scouten in Spanje, resulteert dit o.a. in Christian Eriksen en Marco Verratti?!? Goed, Eriksen is nog een aanvallend ingestelde middenvelder maar verder zijn er geen enkele overeenkomsten. Overigens deed ik een poging om Frenkie de Jong te scouten.
Ten tweede, en hier irriteer ik mij mateloos aan, dat de Christian Eriksen en Marco Verratti welke zijn gescout allebei uitkwamen op een gemiddelde rating van 86. Nu, een dag later, staan beide spelers alsnog op de transferlijst en heeft Verratti een rating 97/97/97 en Eriksen een rating 98/95/96.
Waar -IN GODSNAAM- komt dat verschil vandaan?!?!?!?
het meest idiote is dat ik nog bosscoins heb gebruik tbv het scouten ook..Ergens bekruipt mij het gevoel onwijs in de zeik te worden genomen...
Ik HOOP van harte dat diteen buggewoon een foutje is, anders lijkt het mij niet te verklaren.Ik ben benieuwd naar een reactie..
Om even in te gaan op je eerste punt. De scout gaat op zoek naar een speler met de criteria die jij in geeft. Als deze speler toevallig al door iemand anders gescout wordt, al bij een ander team in het team zit of op de transferlijst staat zal deze niet meer naar voren komen in jouw scout. Hij geeft dan alternatieve spelers die de waarde van 85+ hebben.
Je tweede punt heeft ermee te maken dat spelers met een gebooste rating op de transferlijst kunnen komen, zodat je ook later in het seizoen nog spelers kunt halen die een versterking zijn voor je team. Er zullen zelfs spelers zijn die een waarde van 100+ kunnen hebben. Het verschil met het scouten zit hem erin dat de scoutcriteria enkel uit gaat van de waarde in punten die ook te vinden is in het competitieoverzicht.
Hopelijk heb ik je voldoende informatie verschaft.
-
Vriendelijk dank voor je reactie.
Helaas moet ik echter concluderen dat punt 1 niet helemaal juist is. Als ander voorbeeld heb ik nu al een paar keer Donny vd Beek proberen te scouten. Met hetzelfde, bedroevende resultaat (o.a. Vidal, milinkovic en Fabregas) werden gevonden. Voor zover mij bekend zijn deze geen van allen Nederlands, niet jonger dan 25 jaar en spelen ze niet in de Nederlandse competitie.. oke, je kunt het "Alternatieven" noemen, maar dan hoop ik dat diegene die dit bedacht heeft ooit een Audi A6 gaat kopen en thuiskomt met een elektrische step. Soortgelijk alternatief
En ingaand op je uitleg over punt 2: dan heeft scouten dus geen enkele meerwaarde? Leuk, je kunt nu je speler kopen die je wenst, maar (met wat geluk) is die speler morgen 10% beter?!?! Daarbij resulteert een dergelijke insteek mijn inziens in een compleet onrealistisch voetbal spel. Dan kan je net zo goed alles random verzinnen?!?
Laat ik dat laatste aan de hand van een voorbeeld toelichten: wij hebben zojuist speelronde 2 van de competitie gehad. Inmiddels heb ik Hector Moreno (Oud PSV) als CV aangetrokken. Hij had namelijk een rating van 92. O.b.v. bovenstaande uitleg vermoed ik dat dit een gebooste ranking is, aangezien hij met deze rating wordt gezien als een betere CV ten opzichte van een Sergio Ramos / Virgil van Dijk / Pique / Chiellini?
Zoals eerder gemeld kwam Eriksen op de lijst met stats 98/95/96 en wordt daardoor gezien als een betere middenvelder dan o.a. De Bruyne / Kroos / Pogba?
Cillissen staat op de lijst met stats 92 en wordt hierdoor een veel betere keeper dan o.a. Courtois(84) / Ter stegen (88)?
Als dit soort eigenaardigheden door Gamebasics zijn uit te leggen als "gebooste ratings om spelers later in het seizoen ook van meerwaarde te zijn", kan ik dus conclusie trekken dat OSM3.0 de realiteit van het voetbalspel compleet overboord te gooien? Is dit een juiste conclusie?
Ik vraag dit even voor de zekerheid, omdat ik na enkele jaren van inactiviteit net weer opnieuw ben begonnen en dus geconfronteerd wordt met een compleet vernieuwd spel (OSM3.0).
-
@mednor_NL scouten heeft zeker nog meerwaarde, zeker aan het begin van een competitie kan je vrij gericht (jonge) spelers halen zodat deze niet door je concurrentie gehaald kunnen worden. Of je kan scouten om geld te genereren, door die spelers van je scout te verkopen en vervolgens door te verkopen.
Wat de gebooste ratings betreft: dat is om te zorgen dat men niet na 2 weken klaar is met bouwen en nog een maand de competitie uit moet zingen. Op mijn slot 3 bijvoorbeeld zou ik anders al uitgebouwd zijn, met nog 5 weken te gaan. Nu kan ik nog doorbouwen, en omdat de concurrentie dat ook kan is er toch weer een competitie-element bij. Vooral bedoeld om bezig te kunnen blijven.
Het kan ook gebeuren dat je een speler verkoopt, en deze vervolgens weer geboost in je scout krijgt. Verdien je geld en krijg je er nog een betere speler voor terug ook.
-
Het topic is nog niet gesloten zie ik. Ik zie nog steeds geen duidelijke reden waarom het nou kan dat je een speler als Donny van de Beek wilt scouten en alternatieven krijgt die niet in de zelfde leeftijdscategorie zitten en ook nog eens niet Nederlands zijn.
Zo heb ik nu een paar keer in de voorbereiding geprobeerd om Trent Alexander Arnold te scouten, maar in plaats daarvan krijg ik aanvallende backs die in een andere leeftijdscategorie vallen en niet-Engels zijn.
Er zitten alleen nog maar twee vrienden van me in de competitie en zij hebben hem nog niet gescout. Dus hoe kan dit worden verklaard!? Ik heb er nu een paar keer boss coins tegenaan gegooid om de scouter rapper terug te laten zijn. Echt zonde van het geld en OSM troggelt hiermee spelers wel geld af.. Je krijgt niet waar je voor betaald hebt immers.
-
@T-de-Roo_NL said in Scouting is ruk!?:
Hoi,
Het topic is nog niet gesloten zie ik. Ik zie nog steeds geen duidelijke reden waarom het nou kan dat je een speler als Donny van de Beek wilt scouten en alternatieven krijgt die niet in de zelfde leeftijdscategorie zitten en ook nog eens niet Nederlands zijn.
Het ligt er aan wat voor scoutcriteria je hanteert en of alle spelers die binnen die criteria vallen nog gescout kunnen worden. Indien er namelijk geen spelers meer beschikbaar zijn, dan komt de scout automatisch terug met andere spelers.
Zo heb ik nu een paar keer in de voorbereiding geprobeerd om Trent Alexander Arnold te scouten, maar in plaats daarvan krijg ik aanvallende backs die in een andere leeftijdscategorie vallen en niet-Engels zijn.
Er zitten alleen nog maar twee vrienden van me in de competitie en zij hebben hem nog niet gescout. Dus hoe kan dit worden verklaard!? Ik heb er nu een paar keer boss coins tegenaan gegooid om de scouter rapper terug te laten zijn. Echt zonde van het geld en OSM troggelt hiermee spelers wel geld af.. Je krijgt niet waar je voor betaald hebt immers.
Bedoel je op je clubslot 1 waar je met Leicester City speelt? Zo ja, dan is het logisch dat Trent Alexander-Arnold niet gevonden wordt. Je kan namelijk geen spelers scouten die in de competitie zitten die jij speelt. Hij speelt voor Liverpool in de Premier League en jij speelt nu in de Premier League. Je kan dus alleen een bod uitbrengen op deze speler door naar de selectie van Liverpool te gaan en hem op die manier proberen los te weken bij zijn club.
-
Geen reactie verder, dus tijd om dit topic te sluiten.