CrewCup: Algemene Discussietopic
-
Ja guys ik ga er toch even wat van zeggen maar die teamverdeling is echt ruk momenteel. Misschien moeten we daar eens naar kijken want het wordt zo wel heel moeilijk voor sommige teams om iets te presteren.
Onder andere zit dit in erg grote verschillen in teamwaardes:
- team 1: 631 miljoen
- team 2: 634 miljoen
- team 3: 568 miljoen
- team 4: 484 miljoen
- team 5: 493 miljoen
Daarnaast zit het ook nog heel erg in de DS-verdeling, kijk je naar team 1 met 1-7-13-16 dan zit je mooi verspreid qua ds. Ds1 kan in principe lekker voor de titel gaan en ds 7 kan voor een subtop plekje spelen etc. Kijken we naar een team 5 dan zit je al met 5-9-9-13, dat betekent dus dat er al 2 crewgenoten om dezelfde plek moeten strijden. Als je de losings zou verdelen bij de ds9 dan kom je dus al bij 2 teams 3 punten te kort, geef je ze aan 1 team dan heeft andere ds9 team al 6 punten minder tov concurrende crews. Wil je boven je ds eindigen dan zal een ds13 ook al snel moeten concurreren met een ds9, zeker gezien de erg brede middenmoot de laatste tijd.
Zou het hier niet bijvoorbeeld beter zijn om een team 1/2 te ontdoen van hun DS7 en die om te wisselen met de DS9 van team 4/5. In dat geval heb je een wat betere DS-spreiding en nemen de verschillen in teamwaardes af. Win-win lijkt mij? Om verder nog maar te zwijgen dat team 5 bv naast de op een na laagste tw ook over de slechtste DS 9 en DS 13 beschikt.
Zag ook ergens voorbij komen dat het voor hoge DS teams lastiger is om cashflow te genereren, maar dat is natuurlijk niet waar in een crewcup waar je als team opereert. Immers, barca en real kunnen prima een boel spelers aan hun DS13 en DS16 verkopen voor de waarde. Hierdoor kunnen ze snel veel cash krijgen en kunnen de ds 13&16 snel en goedkoop een veel beter team krijgen. Voor teams met gelijkere doelstellingen (lees team 4 en 5) zal dit amper gaan en zijn hierdoor dus veel meer afhankelijk van de grillen van de transferengine.
En ja, we kunnen dan prima correctiefactoren gaan bereken aan de hand van allerlei variabelen, maar je hebt er weinig aan als je een stuk lager eindigt. Dan heb je geen bal aan die correctiefactor.
Maar, we gaan ons best doen met 140 miljoen teamwaarde minder, het moeten strijden met je crewgenoten om dezelfde DS, concurrerende DS 13 en DS 16 van andere crews die gespekt worden door barca/real, de minste ds 9 en ds 13 etc!
Heb het in dit geval even benadert vanuit team 5 omdat wij deze loting hebben, maar team 4 kampt ook redelijk met hetzelfde probleem. Ik vind dat team 1 en 2 flink overpowered zijn en dat je hier toch nog eens goed naar moet kijken. Helemaal gelijk gaat nooit lukken en dat is prima, maar dit is wel heel erg scheef.
Succes iedereen en veel plezier in de aanstaande crewcup!
-
@coachmaster7_NL : Het mag duidelijk zijn dat als er een crew degradeert dat het aan het model ligt en dat de hele verdeling kut is en dat wanneer een crew uit team 4 of 5 er met het kampioenschap in de CL vandoor gaat het door de uitmuntende kwaliteiten van de managers komt.
Thanks voor de input! We gaan het beleven!
Ik heb er in ieder geval zin in.
-
Er zij al aardig wat straffen gegeven en de crewcup is nog niet eens begonnen
-
This post is deleted!
-
Even meegeven dat de competitie voor de Europa League zal aangemaakt worden iets na 9 uur.
-
@keejos_nl said in CrewCup: Algemene Discussietopic:
@coachmaster7_NL : Het mag duidelijk zijn dat als er een crew degradeert dat het aan het model ligt en dat de hele verdeling kut is en dat wanneer een crew uit team 4 of 5 er met het kampioenschap in de CL vandoor gaat het door de uitmuntende kwaliteiten van de managers komt.
Thanks voor de input! We gaan het beleven!
Ik heb er in ieder geval zin in.
@Keejos_NL Oef, vanwaar die frustratie :P? De punten die ik aandraag zijn toch niet heel vreemd? Het maakt toch absoluut verschil in het spelletje? Het model dat jullie ontwikkeld hebben is ongetwijfeld prima, daar zal vast goed over nagedacht zijn. Het maakt mij verder ook niet uit welk team er met het kampioenschap vandoor gaat, en of dat nou team 1 of team 5 is, ik vind het sowieso uitmuntend als je de CL wint! Zie die strekking ook niet terug in mijn verhaal dus vraag me af waar je die vandaan haalt xD
-
we gaan sowieso een winnaar zien van Team 1, team 2 of misschien team 3 die TW verschillen zijn denk ik veel te groot en je kan TW en Moraal met geen 1 model weg krijgen. volgende keer zou ik de TW niet zoveel laten verschillen dit is best oneerlijk.
Hij werkt nog maar net voor GB en neemt al hun trekjes over, gewoon door je strot douwen en dan reageren met niks inhoudelijks en je het beste wensen hahahaha.
Zit een beetje te grappen ook hoor maar je kan het meenemen nadat het eerste seizoen met dit concept erop zit.
Hopelijk sta je dan wel open voor de feedback van de mensen die ook daadwerkelijk deze comp voornamelijk spelen.alvast succes allemaal deze editie benieuwd wat het brengt.
-
@coachmaster7_NL komt met een redelijk verhaal onderbouwd met argumenten. Eerder heb je aangegeven dat je openstaat voor feedback @Keejos_NL. Je antwoord is een sarcastische sneer. Beetje onder de maat. Team 1 en 4 hebben dezelfde correctiefactor, over de hele linie maar 1 puntje verschil in DS, en een huge verschil in startwaarde van de teams. Je kan dan ook verwachten dat team 1 vooral aan het begin van het seizoen veel meer punten gaat pakken dan team 4. Vervolgens kun je de teamwaarde wel rechttrekken door hard te bouwen, maar een verschil in moraal maak je maar moeizaam goed. Een teamverdeling krijg je nooit helemaal perfect, maar ik kan me best voorstellen dat team 5 en vooral 4 (met ook nog eens 4% puntenaftrek door correctie) absoluut niet blij zijn met deze loting.
-
We zullen zien wat het zegt. Maar ik denk dat er vooral een basis gelegd is om dit uit te proberen in andere competities. Bijvoorbeeld in Italië zou dit systeem dan wel ideaal zijn. Spanje is gewoon een moeilijke competitie om een goede verdeling van te maken.
Stel nu dat je de DS1 ploegen (Real madrid en Barcelona) samen zou steken met een DS 11, 13 en 16 ploeg. En dan DS 3,5 en 7 samen zou nemen. Welke groep is dan het sterkst? Ik denk dat veel afhangt van de managers. Het gebeurt toch wel vaker dat managers met lagere doelstellingen heel hoog eindigen.
Als de CC gespeeld is kunnen we nog altijd de koppen bij elkaar steken en een discussie starten over dit systeem. Misschien moeten we ons dan niet alleen maar focussen op "Spanje" maar misschien moeten we ook eens kijken naar andere competities als je dit systeem toepast.
-
Voor de beste oplossing zouden we enige hulp van GB moeten krijgen, dus ik acht die kans nagenoeg 0%.
GB zou een competitie kunnen aanmaken met fictieve teams waarvan spelers wel verkocht kunnen worden. 5x DS3, 5x DS7, 5x DS11 en 5x DS15 bijvoorbeeld (EL en CL, voor andere een andere verdeling). Zorgen dat alle teamwaardes gelijk zijn en het gezeik is voorbij.
Als GB meewerkt kan het nog mooier gemaakt worden, het battlesysteem van de app maakt zelf een competitie aan. Met wat werk van developers zou @Keejos_NL in een systeem achter osm per competitie kunnen invoeren wie welke ds heeft. Met een druk op de knop zou dan de competitie kunnen worden aangemaakt en zit iedereen er tegelijkertijd in.
Voordelen:
- Geen gezeik met uitnodigen en iemand die eventueel eerder kan scouten hierdoor.
- Geen bc kosten voor het aanmaken van de competitie.
- Geen verschillen in DS en teamwaarde
Nadeel:
- GB moet meewerken
-
Klopt het nog dat je voor 00:00 vandaag geen spelers mag kopen?
-
• Om iedereen gelijke kans te geven bij het opstarten van de competitie, mogen er na het aanmaken van de competitie tot 00.00 uur geen spelers van de transferlijst worden gekocht. Gebeurd dit wel dan wordt dit bestraft (zie onderdeel “straffen”).
Jazeker. -250punten dacht ik
-
@appiel_nl
Jammer van de spelfout in dat stuk, maar bedankt -
@timeenennaam_nl Soms gebeurd dat
-
@appiel_nl In onze competitie is het al raak en heeft iemand al getransfereerd haha
-
@coachmaster7_NL De reactie komt wellicht over als frustratie zonder de nuances van het gesproken woord, maar vallen in de praktijk mee, kan ik je zeggen. Persoonlijk is mijn mening over verandering dat je er altijd voor- en tegenstanders van hebt, maar dat de snelheid van verandering die we vandaag de dag ervaren, de langzaamste is zoals deze vanaf nu op ons leven van invloed zal zijn. Inhoudelijk heb je absoluut een punt. Ja, de verschillen in TW zijn groot. Ja, de verschillen in TW hebben ertoe geleid dat we vanuit CC-oogpunt momenteel alleen nog in Italië een "sociaal verantwoord" pakketje kunnen maken. En nee, in mijn optiek is dat onacceptabel, maar ben ik niet degene die Real Madrid en Barcelona een astronomische waarde toekent ten opzichte van concurrenten.
Zoals eerder aangevoerd is elke vorm van kwantificatie of toekennen van een waarde X aan speler Y zo subjectief als de pest. Dat is dus ook de toepassing van puntenfactoren om X of Y te corrigeren. Wat mij persoonlijk tegen de borst stuit is dat elke vorm van verandering in een poging om een CC wat meer jeux te geven structureel lijkt te leiden tot commentaar op de uitwerking ervan, alvorens deze ervaren is. Wanneer ik ervoor zou opteren dat we de CC niet met 4, maar met 3 spelers per crew in CL en EL zouden spelen, zou ik daar veel mensen blij mee maken en zou ik daar veel mensen teleurgesteld mee maken. Wanneer ik ervoor zou opteren om de CC alleen maar kortcyclisch te maken in 10-club-competities, geldt daar precies hetzelfde voor. Dat is met dit voorstel niet anders. Ja, er zijn mensen die er dankbaar voor zijn dat de intentie (los van de daadwerkelijke uitwerking) er is om ervoor te zorgen dat we de komende 20 seizoenen niet alleen maar in Italië zullen spelen (of op termijn ook Italië zien veranderen in een onevenwichtig speelveld en dan de CC in zijn totaliteit maar afschaffen). En ja, er zijn ook mensen die hun stem willen laten horen. Willen aangeven dat ze het er niet mee eens zijn. Dat is ook helemaal prima. Mijn intentie is namelijk niet om iedereen te overtuigen dat hetgeen ik verzonnen heb (met alle modificaties van dien in de tussentijd) de heilige graal is. Maar het is noodzakelijk om te veranderen om op termijn een CC met een toekomst te kunnen blijven hanteren. Dat gezegd hebbende betekent verandering natuurlijk niet altijd verbetering. Ik ben me er terdege bewust van dat de combi van een nieuw concept toepassen en een uitdagende competitie (want dat zijn zowel CL als EL) nooit los staat van emoties, mensen die kansen of bedreigingen ervaren en dat we uiteindelijk - zoals in elke CC - te maken krijgen met een crew die in CC64 niet meer in de CL zal spelen. Het mag duidelijk zijn dat het makkelijker is om dan te wijzen op de samenstelling van het pakketje, een te gortige of te summiere correctiefactor of dat het thuis zo'n herrie is waardoor je je niet kunt concentreren op het spelletje dan dat er gereflecteerd wordt op het eigen vermogen of de mate waarin je (niet jij, je als in "de manager" in generieke zin) onvoldoende hebt gepresteerd of de verkeerde keuzes hebt gemaakt.
@Dave-Jansen_NL We gaan het inderdaad zien. Overigens "werk" ik niet voor GB. Ik ben een vrijwilliger die een slordige 40 uur aan voorbereidingstijd in elke CC pomp, puur omdat ik het enorm belangrijk vind dat de CC blijft doorgaan. Juíst nu deze niet meer door GB wordt ondersteund en geserviced. Het feit dat ik dat nu doe met een 'mod-vlaggetje' achter mijn naam interesseert mij persoonlijk geen moer. Dat had ik namelijk ook niet toen ik CC62 vanuit de community organiseerde. Toen vond iedereen me een held (geen idee waarom) omdat ik het opnam tegen het grote GB en stronteigenwijs mijn eigen plan trok en de CC62 heb neergezet. Nu zijn we 6 weken verder en ben ik met een replica van wat ik 6 weken terug heb gedaan "die ene die pas net bij GB zit en hun trekjes al overneemt". Ik vind het niet alleen een unfaire vergelijking, ik vind je reactie smakeloos en op de man in plaats van op de bal. Desalniettemin wens ik natuurlijk ook jou en je crew veel speelplezier in de CC.
@vinnievuik_NL Er bestaat m.i. een verschil tussen openstaan voor feedback of op basis ervan direct allemaal zaken om te moeten gooien. In mijn beleving is het model zoals het nu staat redelijk onderbouwd en valt er (zoals ik hierboven ook naar @coachmaster7_NL schreef) voldoende aan voor- en nadelen op aan te merken. Toch ben ik benieuwd naar hoe we het ervaren tíjdens de CC, niet per definitie vooraf. En als het allemaal dan echt ruk blijkt te zijn, dan merken we dat gezamenlijk vanzelf, is het niet? Dezelfde paniek ontstond ook toen we ineens naar Colombia gingen. Daar was het ook knetter-oneerlijk dat een DS1 zo'n 5M TW meer waard was dan een DS16. Terugkijkend op CC62 is dat volgens mij ook allemaal best aardig verlopen. Ik verwacht hieromtrent dan ook niet bepaald een ander eindresultaat te zien, maar zal mijn ogen en oren open houden. Het is wel wat kort door de bocht om feedback in de vorm van "dit klopt niet om deze en deze reden" te beschouwen als iets waar iemand iets mee moet of kan. Ik heb in weinig feedback oplossingen zien staan die vanuit een andere perceptie niet als een verschuiving van het probleem kunnen worden geïnterpreteerd.
@Vertrigo_NL Klopt. Natuurlijk is het makkelijker als GB zijn support zou leveren en evenwichtige competities (al zijn het maar fictieve competities) aanmaakt voor de CC. Ze hebben echter aangegeven dat niet te doen. Daar kan ik (of kunnen we) van alles van vinden en wellicht doen we dat uit. Dat verandert echter niks aan de uitkomst. Derhalve hebben we 3 opties:
- Stoppen met de CrewCup-organisatie en lekker in crewcompetities onszelf het mannetje vinden.
- De CrewCup blijven spelen in Italië, seizoen na seizoen na seizoen.
- Iets verzinnen om het weer wat aantrekkelijker en afwisselender te maken in de hoop het deelnemersveld en animo te vergroten.
Persoonlijk ga ik het liefste voor optie 3. Bij voorkeur met jullie allemaal samen. Ik zit hier niet voor mijzelf, ik zit hier voor ons allemaal.
-
Mooie uitleg @Keejos_NL .
Op GB zou ik niet rekenen. Tegen dat zij support gaan leveren, dan zijn we 20 jaar verder.
Nu, de grootste discussie gaat over het feit dat de teams niet eerlijk verdeeld zijn denk ik. Dan heb je ook als oplossing om andere competities te zoeken zoals de "nostalgische beker A" waar de waarden gelijk zijn. Het oogt natuurlijk minder mooi.
-
@Keejos_NL misschien is de verdeling niet helemaal perfect, maar zoals je aangeeft is enige andere optie altijd naar Italië gaan. Ik ben juist blij met de afwisseling in teams. En het is een loting, je kan het altijd beter treffen (zo is bij de KL nog steeds niemand blij met een DS1).
Na een aantal wedstrijden in Spanje kun je eigenlijk pas iets zeggen. Ik denk dat het % verschil in TW dan wel mee valt. Natuurlijk kunnen Real en Barca hun mindere teamgenoten helpen, maar vrag me af hoe veel voordeel je daar nu werkelijk mee hebt tov de DS3/DS5 teams die hun spelers gewoon voor 2,5x TW zullen verkopen.