-
Ben in een competitie gestapt na 2 wedstrijden met als doelstelling 1 omdat die nog vrij was. Ben er veel mee bezig door stadion uit te breiden en de trainingscomplex uit te breiden, maar kom niet verder dan plaats 3 of 4. Dit komt doordat er twee gasten met als doelstelling 9 op plaats 1 en 2 staan die alleen maar spelers verkopen en kopen.
Nu zie ik ook weer spelers met een waarde van 6,9 M voor 17,4 M te koop staan en 7,7M voor 19,4M. Dit gaat toch nergens meer over, waarom zou je je stadion en training uitbreiden als je zo ook genoeg geld bijeen krijgt om betere spelers te kopen. En zo gaat dit helaas al 11 wedstrijden en ze worden ook nog steeds verkocht na een dag. -
Verplaatst van OSM: Het Spel naar Hulp aangezien het een vraag is.
-
Spelers voor 2,5 keer de waarde verkopen is een gebruikelijke tactiek voor veel managers. En zolang de engine deze spelers "koopt" blijven managers deze tactiek gebruiken. Er is overigens geen limiet meer voor het bedrag waarvoor de engine spelers koopt, al is het wel zo dat hoe hoger de vraagprijs, des te langer het kan duren voordat de speler verkocht wordt.
Verder heeft het zeker nog wel nut om je stadion uit te blijven breiden. Alleen het uitbreiden van de capaciteit brengt meer geld in het laatje (hogere kaartverkoop). Het uitbreiden van het veld zorgt voor een beter thuisvoordeel en het uitbreiden van de trainingsvelden zorgt voor een snellere trainingsprogressie.
-
@FC-Eddie_NL
Bedankt voor de snelle reactie.
Persoonlijk vind ik het jammer dat er zoveel betaald wordt door de engine voor de spelers (dat er geen limiet op zit). Heb nu een paar keer een bod op een speler gehad van dezelfde club met een waarde van 7,5M en een bod van 8,5M tot 9M en als ik daar 10,5 van maak wordt het elke keer afgewezen. Nu bied ik hem zelf te koop aan voor 14M en de volgende dag is hij verkocht. Waarom b.v. geen limiet van 1,5 keer de verkoopprijs. Dan hou je dit, denk ik ook meer in evenwicht.
Ga het in de volgende competitie eens proberen spelers te verkopen en kopen en kijken hoever ik hier mee kom. -
In OSM kan je standaard spelers voor minimaal 75% van de waarde en maximaal 250% van de waarde kopen/verkopen. Dit geldt ook voor het bieden op spelers binnen je competitie. Alleen willen clubs (ook de CPU teams) niet de hoofdprijs betalen voor een speler. Als de engine je spelers via de transferlijst koopt "verdwijnen" deze spelers volledig uit je competitie. Hier is het veel eenvoudiger gemaakt om spelers voor de maximale waarde te kunnen verkopen. Daarom zie je dat verschil in de marges tussen biedingen en de transferlijst.
Overigens ben je niet de enige die dit anders zou willen zien. Maar helaas zijn er op dit moment geen concrete plannen om de transferengine aan te pakken. Dus voorlopig blijft het zoals het nu is.