Tactiek: Discussie
-
Discussieer hier over tactieken en formaties. Laten we het vooral beperken tot discussiëren. Iemand een duwtje in de goede richting geven is ook prima natuurlijk.
Let op: Het volledig uit de doeken doen van een bepaalde tactiek, al dan niet in combinatie met een bepaalde formatie wordt niet toegestaan en dit soort posts zullen dan ook worden verwijderd.
-
@FC-Eddie_NL
Op welke manier?
Moeten we discussiëren over suggesties voor nieuwe features van tactieken, of moeten we het hebben over goeie tactieken -
Er kan hier gediscussieerd worden over de huidige tactieken en formaties. Een discussie over nieuwe tactieken heeft niet heel veel zin, want Gamebasics is voorlopig niet van plan om daar aanpassingen aan te maken.
-
Ik begin wel!, Ik heb het gevoel dat 4231 een down-grade heeft gekregen. meer mensen die dit gevoel hebben?
-
@rosenborg_NL Not sure. Speel zelf meer 433 en dat gaat soms opeens ook een stuk slechter.
-
te bewijzen valt het sowieso niet. wel vind ik het opmerkelijk! misschien gewoon de verkeerde tegenstanders tegen gekomen.
-
Het is me wel opgevallen dat als je over de vleugels speelt, aanvallers met 35+ verdedigen echt vaak scoren. Ben ik de enige die dit opvalt, want hiermee heb ik met Monaco in 19 competitie wedstrijden 80 (!) doelpunten gescoord.
-
Vraagje
Ik vraag mij al een tijdje af wanneer ik nou Zonedekking of Mandekking moet gebruiken.
Ik speel zelf met 3 verdedigers ( 90+), maar nou weet ik niet of Zonedekking of Mandekking de juiste keuze hiervoor is
Dan komt ook weer de vraag kijken of ik wel of geen buitenspelval moet gebruiken.Alle hulp is welkom!
MVG,
The Master Of Dank Memes
-
Dat is een goed punt, ik zou hier ook graag een antwoord op willen hebben. Iemand die hier het fijne van weet?
-
@Muuuse_NL @The-Master-Of-Dank-Memes_NL
Dit hangt allemaal af van jou opstelling, je tegenstander zijn opstelling en de teamwaardes hierop is geen 1 antwoord juist aangezien je tegen de ene manager het wel nodig zou kunnen hebben en tegen de ander weer niet. -
@Jordy-van-Oel_NL Dat begrijp ik maar het zou echt top zijn als iemand met een voorbeeld van combinaties komt van wat werkt en niet werkt los gezien van wat je tegenstander als opstelling tactiek heeft.
-
@Muuuse_NL de vraag is meer of jij een hapklare taktiek wil hebben die je een heel seizoen kunt gebruiken... in een volle competitie met redelijk fanatieke managers is dat onmogelijk namelijk
-
Nogmaals, geen enkele tactiek 'werkt' ongeacht van je tegenstander;) of denk je dat er een tactiek bestaat waarmee je met spelers van 70 altijd wint van spelers van 110?
Het is ook niet de bedoeling dat er tactieken en sliders worden gepost volgens mij. Ik ga dat iig niet voorkauwen. Wel kun je als je goed leest er heel veel uithalen... Denk eens goed na waarneer je bijv. Mandekking speelt? Tegen veel of weinig spitsen? Welke linie is sterker? Etc etc
-
@Muuuse_NL er zijn zoveel verschillende tactieken. Er is niet 1 onverslaanbare tactiek. Je hebt tegenstanders die ook allemaal andere tactieken gebruiken. Je moet het per wedstrijd bekijken en er achter komen welke tactiek je waartegen kan gebruiken.
Tuurlijk er zijn vast managers die vasthouden aan 1 tactiek, omdat het goed gaat of omdat er veel goede resultaten mee worden geboekt. Maar voor de diversiteit, zal je toch het eea moeten proberen en testen. Ik test bijvoorbeeld nu een 343 tactiek.
-
Je hebt meer kans om kampioen te worden met 1vaste opstelling dan steeds veranderen belangrijkste is juiste spelers op de juiste plek en elke game beetje spelen met die balkjes en tactiek per linie veranderen (licht aan de tegenstander)
Heeft iemand antwoord waarom ik vaak verlies met beter statistieken? meer schoten beter balbezit beter veldverhouding snap er geen bal van is wel altijd bij CrewCompetities en bijna iedereen ook altijd beter team licht het daar aan dat ze meer teamwaarde hebben?
-
@Diego-Simoene_NL 1 vaste formatie is meestal wel het beste. Maar je moet voor bepaalde tegenstanders wel een plan-B achter de hand houden.
-
zou graag jullie mening is horen, ben in de voorbereiding met antwerp,532 tactiek op de counter mandekking gepakt, pressie afwachten en voorzichtig opbouw, wat denken jullie hiervan ? goede keus of beter bij een gewone 442 houden ?
-
@spartacus-vervoort_nl Zelf vertrouw ik erg op 4231 schieten van afstand als ik zwakker ben en 433 zoek de vleugels bij een sterker team.
Hoe je dan moet schuiven en welke tactiek je verder moet gebruiken moet je zelf uitvinden, dat is juist het spel. -
@bjorn2321_nl said in Tactiek: Discussie:
@spartacus-vervoort_nl Zelf vertrouw ik erg op 4231 schieten van afstand als ik zwakker ben en 433 zoek de vleugels bij een sterker team.
Hoe je dan moet schuiven en welke tactiek je verder moet gebruiken moet je zelf uitvinden, dat is juist heteen goeie manager moet zijn eigen tactiek hebben. ik ga toch eerst proberen met 523 op de counter, als het na 3 matchen niet lukt ga ik die van u proberen 4231, anders probeer ik hem met mijn nieuwe ploeg die ik volgende keer pak, probeer in begin zwakke ploegen te pakken zodat ik mijn doelstelling kan halen, goede keus of niet ?
-
@spartacus-vervoort_nl uiteraard kun je zo eenvoudiger je doelstelling halen en je kunt met een lage doelstelling veel meer Managerpunten halen. Niet dat je daar heel veel aan hebt (je krijgt meer bosscoins aan het einde van het seizoen), maar staat ook leuker op de ranglijst. Kampioen met een DS15 levert gewoon 2 x zoveel punten als met DS1.