Darten
-
@dasfenêtre_nl said in Darten:
@yassin-mansousri_nl said in Darten:
Wie gaat Jelle Voorbij deze keer?
Uiteraard kan ik ambitieus voor mijzelf kiezen, maar dat is alles behalve geloofwaardig en realistisch.
Het kan nog wel Maar nu miss niet. We gaan het zien
Volgens mij maak jij de meeste kans, al heb je enkele verrassende uitslagen voorspeld. Daarbij moet ik overigens ook opmerken dat ik weinig recht van spreken heb gezien mijn eigen resultaten.
We zullen zien!
@yassin-mansousri_nl said in Darten:
Michael Smith 4-7 Rob Cross
Daryl Gurney 7-4 James Wade
Mensur Suljovic 7-4 Gerwyn Price
Raymond van Barneveld 7-5 Peter Wright
Michael van Gerwen 7-4 John HendersonEven mijn uitslagen verbeteren
-
De verbeterde uitslagen hou ik aan bij het verwerken van de scores, @Yassin-Mansousri_NL.
Michael Smith v. Rob Cross 6-6
Daryl Gurney v. James Wade 7-5
Mensur Suljovic v. Gerwyn Price 7-5
Raymond van Barneveld v. Peter Wright 3-7
Michael van Gerwen v. John Henderson 7-4 -
Michael Smith v. Rob Cross 7-4
Daryl Gurney v. James Wade 5-7
Mensur Suljovic v. Gerwyn Price 7-4
Raymond van Barneveld v. Peter Wright 6-6
Michael van Gerwen v. John Henderson 7-5 -
Wade wint met 0-7
-
Unibet Premier League - speelronde 5
Al enkele weken hing een whitewash in de Unibet Premier League in de lucht en gisteren was het eindelijk zover. James Wade trakteerde Daryl Gurney op Schotse bodem op een gigantisch pak rammel. Hieraan ligt voornamelijk ten grondslag dat James Wade briljant speelde. Hij noteerde een gemiddelde van 109.59 en gooide onder meer een finish van 158 uit.
Andermaal konden de Nederlanders geen overwinning boeken, terwijl Mighty Mike zichzelf tegen John Henderson toch in riante positie wist te manoeuvreren om de maximale buit te pakken. Dankzij een gemiddelde van ca. 117 stond hij binnen mum van tijd 5-2 voor. Voor eigen publiek knokte 'Big John' zich echter terug met als eindresultaat een gelijkspel.
Uiteindelijk zijn de volgende uitslagen tot stand gekomen:
Al met al is er geen gebrek aan spanning in de Unibet Premier League tot dusver. Liefst 4 darters voeren het klassement momenteel aan. Zeker is dat Mighty Mike aan de slag moet als hij weer bovenaan wil eindigen.
Scores:
Het goede nieuws is dat alle deelnemers beter gepresteerd hebben dan vorige week. Voor 3 deelnemers was dat eigenlijk ook niet zo moeilijk. De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat de scores echter niet veel beter waren dan tijdens speelronde 4. Het voorspellen van één correcte uitslag bleek voldoende om als beste te presteren tijdens speelronde 5. De scores zijn als volgt uitgevallen:
- Lesley (3 punten)
- Erwin (2 punten)
- Jelle (1 punt)
- Yassin (1 punt)
Na enkele belabberde weken had ik niet gedacht nog eens bovenaan te eindigen. Dankzij het voorspellen van de correcte uitslag bij de wedstrijd tussen Barney en Snakebite is het me toch gelukt. Dat was ook het enige dat ik juist voorspeld had. Uiteindelijk deed @Yassin-Mansousri_NL er verstandig aan om enkele van zijn voorspellingen te corrigeren overigens. Als hij dit niet gedaan had, had hij zijn 'prestatie' van vorige week herhaald.
Tussenstand:
Ondanks het feit dat ik de meeste punten mag bijschrijven, levert het mij weinig op in het klassement buiten het feit dat ik ook eindelijk in de dubbele cijfers sta. Daarnaast loop ik uiteraard in op de andere deelnemers. Al met al behoudt iedereen zijn plek en blijft het bovenin ongekend spannend. Het klassement ziet er momenteel als volgt uit:
- Jelle (21 punten)
- Yassin (18 punten)
- Erwin (16 punten)
- Lesley (12 punten)
Op naar de zesde speelronde van de Unibet Premier League. Laten we hopen dat het zowel de Nederlandse darters als ons beter vergaat dan de afgelopen weken.
-
Unibet Premier League - speelronde 5
Al enkele weken hing een whitewash in de Unibet Premier League in de lucht en gisteren was het eindelijk zover. James Wade trakteerde Daryl Gurney op Schotse bodem op een gigantisch pak rammel. Hieraan ligt voornamelijk ten grondslag dat James Wade briljant speelde. Hij noteerde een gemiddelde van 109.59 en gooide onder meer een finish van 158 uit.
Andermaal konden de Nederlanders geen overwinning boeken, terwijl Mighty Mike zichzelf tegen John Henderson toch in riante positie wist te manoeuvreren om de maximale buit te pakken. Dankzij een gemiddelde van ca. 117 stond hij binnen mum van tijd 5-2 voor. Voor eigen publiek knokte 'Big John' zich echter terug met als eindresultaat een gelijkspel.
Al met al is er geen gebrek aan spanning in de Unibet Premier League tot dusver. Liefst 4 darters voeren het klassement momenteel aan. Zeker is dat Mighty Mike aan de slag moet als hij weer bovenaan wil eindigen.
Scores:
Het goede nieuws is dat alle deelnemers beter gepresteerd hebben dan vorige week. Voor 3 deelnemers was dat eigenlijk ook niet zo moeilijk. De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat de scores echter niet veel beter waren dan tijdens speelronde 4. Het voorspellen van één correcte uitslag bleek voldoende om als beste te presteren tijdens speelronde 5. De scores zijn als volgt uitgevallen:
- Lesley (3 punten)
- Erwin (2 punten)
- Jelle (1 punt)
- Yassin (1 punt)
Na enkele belabberde weken had ik niet gedacht nog eens bovenaan te eindigen. Dankzij het voorspellen van de correcte uitslag bij de wedstrijd tussen Barney en Snakebite is het me toch gelukt. Dat was ook het enige dat ik juist voorspeld had. Uiteindelijk deed @Yassin-Mansousri_NL er verstandig aan om enkele van zijn voorspellingen te corrigeren overigens. Als hij dit niet gedaan had, had hij zijn 'prestatie' van vorige week herhaald.
Tussenstand:
Ondanks het feit dat ik de meeste punten mag bijschrijven, levert het mij weinig op in het klassement buiten het feit dat ik ook eindelijk in de dubbele cijfers sta. Daarnaast loop ik uiteraard in op de andere deelnemers. Al met al behoudt iedereen zijn plek en blijft het bovenin ongekend spannend. Het klassement ziet er momenteel als volgt uit:
- Jelle (21 punten)
- Yassin (18 punten)
- Erwin (16 punten)
- Lesley (12 punten)
Op naar de zesde speelronde van de Unibet Premier League. Laten we hopen dat het zowel de Nederlandse darters als ons beter vergaat dan de afgelopen weken.
Gefeliciteerd!
-
Het blijft zo lekker spannend
-
Unibet Premier League - speelronde 6
Het is alweer tijd voor de zesde speelronde van de Unibet Premier League. Niemand minder dan de winnaar van de UK Open maakt zijn opwachting in de eerste wedstrijd van de avond. Daarin mag The Asp het gaan opnemen tegen Michael Smith. Slaagt Nathan Aspinall als eerste uitdager erin om te winnen van een vaste deelnemer?
Voor de afgevaardigden uit Nederland wachten zware tegenstanders. In de derde wedstrijd neemt Barney het op tegen Rob Cross. Laatstgenoemde haalt de laatste weken een meer dan behoorlijk niveau en vindt zichzelf derhalve terug op een tweede plaats in het klassement. In de daaropvolgende wedstrijd neemt Mighty Mike het op tegen de tot dusver ongeslagen Gerwyn Price. Dat zegt al meer dan voldoende. De volgende wedstrijden staan op het programma:
Nathan Aspinall v. Michael Smith
James Wade v. Mensur Suljovic
Rob Cross v. Raymond van Barneveld
Gerwyn Price v. Michael van Gerwen
Peter Wright v. Daryl GurneyVoorspellingen kunnen in dit topic geplaatst worden tot donderdag 14 maart 2019 20.00 uur!
-
Nathan Aspinall v. Michael Smith 4-7
James Wade v. Mensur Suljovic 7-3
Rob Cross v. Raymond van Barneveld 7-5
Gerwyn Price v. Michael van Gerwen 4-7
Peter Wright v. Daryl Gurney 6-6 -
Nathan Aspinall 3-7 Michael Smith
James Wade 4-8 Mensur Suljovic
Rob Cross 7-4 Raymond van Barneveld
Gerwyn Price 5-7 Michael van Gerwen
Peter Wright 6-6 Daryl Gurney -
Nathan Aspinall v. Michael Smith 7-4
James Wade v. Mensur Suljovic 7-4
Rob Cross v. Raymond van Barneveld 7-3
Gerwyn Price v. Michael van Gerwen 4-7
Peter Wright v. Daryl Gurney 7-5 -
Iedereen is er snel bij voor deze speelronde. Goed bezig!
Nathan Aspinall v. Michael Smith 7-5
James Wade v. Mensur Suljovic 7-4
Rob Cross v. Raymond van Barneveld 7-2
Gerwyn Price v. Michael van Gerwen 6-6
Peter Wright v. Daryl Gurney 7-4 -
In de loop van morgen zal ik de tussenstand weer opmaken.
-
Unibet Premier League - speelronde 6
De zesde week van de Unibet Premier League ligt achter ons en nog steeds heeft geen enkele uitdager de volle buit kunnen pakken tegen een vaste deelnemer. Op voorhand had ik goede hoop voor Nathan Aspinall, maar dit bleek valse hoop te zijn. In de eerste wedstrijd van de avond bleek Michael Smith toch enkele maatjes te groot.
Aan bravoure is nimmer een gebrek bij Gerwyn Price. Gesterkt door zijn ongeslagen status tot en met speelronde 6 liet de Welshman op voorhand aantekenen dat hij ervan overtuigd was dat hij Mighty Mike zou verslaan. Mogelijk denkt Gerwyn Price een volgende keer dieper na voor hij zulke uitspraken doet. Mighty Mike toonde namelijk weer eens waarom hij al jarenlang de nummer 1 van de wereld is. De Welshman ging met 2-7 onderuit.
Voor de andere Nederlandse deelnemer viel er wederom weinig te juichen. Barney kon tot een stand van 2-2 mee met Rob Cross en toen ging het licht uit bij de Hagenees. Uiteindelijk moest hij een nederlaag van 7-3 slikken. Daardoor mag toch langzaam de conclusie getrokken worden dat Barney het kind van de rekening gaat zijn na Judgement Night.
In de top van het klassement blijft het stuivertje wisselen. Mighty Mike is inmiddels weer opgerukt naar de eerste plaats ten koste van James Wade. Laatstgenoemde mocht één speelronde genieten van de leidende positie en is nu afgezakt naar de derde plaats.
Scores:
Wisselend succes zijn ook de sleutelwoorden om onze prestaties samen te vatten. In algemene zin werd er goed tot uitstekend gescoord door de deelnemers. Eén deelnemer vormde hierop de uitzondering en dat is... ikzelf. Na de winst van vorige week sta ik weer met beide benen op de grond. De scores zijn als volgt uitgevallen:
- Yassin (7 punten)
- Erwin (6 punten)
- Jelle (4 punten)
- Lesley (1 punt)
Zowel @FC-Eddie_NL als @Yassin-Mansousri_NL wist de uitslag van de laatste wedstrijd correct te voorspellen. Daarmee doen de heren meer dan uitstekende zaken. Toch blijft @EstorilAzi_NL enigszins in het spoor door ook een uitslag juist te voorspellen. Hartelijk gefeliciteerd met deze prestaties!
Tussenstand:
Het klassement van onze Toto vertoont qua spanning gelijkenissen met het klassement van de Unibet Premier League. De laatste belagers van Jelle scoren meer punten dan hij doet en daarmee neemt de druk op de schouders van Jelle alsmaar toe. Alles ligt wijd open aan de top van het klassement. De andere gelijkenis heeft beduidend minder te maken met spanning. Dat is namelijk dat er één iemand stijf onderaan staat en dat ben ik. Met Barney als kompaan ben ik echter niet in slecht gezelschap.
Het klassement ziet er momenteel als volgt uit:
- Jelle (25 punten)
- Yassin (25 punten)
- Erwin (22 punten)
- Lesley (12 punten)
Volgende week maken de darters een uitstap naar Berlijn. Op Duitse bodem mag Max Hopp de eer van zijn land hoog houden tegen vijfvoudig wereldkampioen Barney. Vanzelfsprekend zou ik met een chauvinistische noot willen afsluiten, maar het realisme in mij roept dat er zeker kansen voor de Duitser liggen om te winnen.
-
Een prima speelronde voor mij. Het verschil met Jelle heb ik verder kunnen verkleinen en het verschil met Yassin is en blijft minimaal. Al kan het volgende week zo maar weer anders zijn. Aan de resultaten is af en toe geen touw aan vast te knopen. Wade sloopte Gurney vorige week en verliest nu met ruime cijfers van Suljovic.
En kop op Lesley. Volgende week 2 of 3 uitslagen goed hebben en je zou zo maar weer punten kunnen inlopen.
-
Dat komt helemaal goed, @FC-Eddie_NL.
Aan het organiseren beleef ik al veel plezier en daarnaast zie ik er ook wel de lol van in dat het bij mij niet wilt vlotten.
-
Barney heeft eindelijk eens een goed weekend gedraaid!
Op zaterdag wist hij zich via een kwalificatietoernooi te verzekeren van een startbewijs voor de German Darts Open. Vervolgens behaalde Barney op zondag zowaar de finale van PC8. Helaas verloor hij wel (ruim) van Adrian Lewis.
-
Barney heeft eindelijk eens een goed weekend gedraaid!
Op zaterdag wist hij zich via een kwalificatietoernooi te verzekeren van een startbewijs voor de German Darts Open. Vervolgens behaalde Barney op zondag zowaar de finale van PC8. Helaas verloor hij wel (ruim) van Adrian Lewis.
Bij Barney is er een bevrijding in zijn privéleven en mogelijk gaat dat leiden naar betere resultaten.
-
Nja het is net wat je bevrijding noemt. Wel hele media op zich. Net gescheiden. nog altijd niet de ideale situatie
Had deze finale dan ook nooit aan zien komen.
-
Barney en bevrijding bestaat volgens mij niet, @Pondboy_NL.
Tijdens het afgelopen WK heb ik de documentaire van Barney gezien. Het mag een wonder genoemd worden dat hij een dergelijk palmares opgebouwd heeft. Barney twijfelt echt enorm aan zichzelf en ik denk niet dat dat veranderd nu hij een beslissing heeft genomen over zijn carrière. Misschien legt hij zichzelf nu wel meer druk op vanwege het feit dat hij de fans een passende afsluiting wilt bezorgen.