Darten
-
Gerwyn Price v. Peter Wright 8-6
James Wade v. Rob Cross 5-8
Michael van Gerwen v. Mensur Suljovic 8-4
Daryl Gurney v. Michael Smith 8-6 -
In verband met een weekendje weg volgt het verslag op zijn vroegst maandagmiddag!
-
Unibet Premier League - Speelronde 16
De reguliere competitie van de Unibet Premier League werd in de First Direct Arena in Leeds afgerond. In de eerste wedstrijd van de avond deed Gerwyn Price exact wat hij moest doen om uitzicht te houden op het halen van de halve finales en dat is winnen. Dit deed hij ook ruim. Liefst 8-3 werd het en daarmee werd andermaal bevestigd dat Peter Wright een vormcrisis te pakken heeft.
De kans op het behalen van de halve finale slonk voor de Welshmen toen Daryl Gurney in de daaropvolgende wedstrijd met dezelfde cijfers wist te winnen van Michael Smith. Ook Bullyboy sloot daarmee zijn deelname aan de Unibet Premier League in mineur af. Het niveau van de Engelsman is sinds het verliezen van de WK-finale op zijn zachts gezegd wisselvallig te noemen. Hopelijk volgt snel beterschap.
In de laatste twee wedstrijden werd gestreden om zowel tickets voor de halve finales als een extra zakcentje van 25.000 pond voor het behalen van de eerste positie. Dankzij de onvoorspelbare James Wade en een uitstekende wedstrijd van Michael van Gerwen mag eerstgenoemde naar de halve finales toe en ziet laatstgenoemde zijn banksaldo weer verder oplopen. Voor het 7e(!) jaar op rij topt de Nederlander de ranglijst van de Unibet Premier League na het reguliere gedeelte.
Uiteindelijk kwamen de navolgende uitslagen tot stand:
Na de reguliere competitie ziet het klassement van de Unibet Premier League er als volgt uit:
Scores van de deelnemers:
Het einde van de TOTO komt nu echt in het zicht en dat betekent dat iedereen de eindsprint moet inzetten. Daarbij geldt wel dat de een iets harder moet sprinten dan de ander. De marge van Yassin is dusdanig groot dat hij bijna kan uitbollen naar de finish. De deelnemers hebben als volgt gescoord:
- Erwin - 4 punten
- Lesley - 3 punten
- Yassin - 2 punten
- Jelle - 1 punt
Back-to-back overwinning voor niemand minder dan @FC-Eddie_NL. Hij was de enige deelnemer die een uitslag correct wist te voorspellen. Naar mijn mening is hij daarmee ook de terechte winnaar. Voor de rest valt op dat de verschillen wederom minimaal zijn. Iedereen lijkt tot de laatste meters te wachten met het inzetten van de sprint. Hartelijk gefeliciteerd met deze nieuwe overwinning, Erwin!
Tussenstand TOTO:
Aan de hiervoor aangehaalde scores is al te zien dat het verlies van Yassin minimaal is. Daarmee is hij zo goed als in veilige haven. Daarnaast lijkt Erwin zeer goede zaken te doen in de strijd om de derde positie. Momenteel ziet het klassement er als volgt uit:
- Yassin - 68 punten
- Lesley - 59 punten
- Jelle - 52 punten
- Erwin - 52 punten
De voorspellingen voor de halve finales en het aanwijzen van de eindwinnaar gaan een doorslag geven in de strijd om het podium. Dan doel ik vooral op de derde plaats. Erwin en Jelle hebben het voor elkaar gekregen om na 16 speelrondes exact evenveel punten te verzamelen. Bijzonder en zeer spannend tegelijk. Wie o wie heeft de langste adem om die derde plek binnen te slepen?
-
Mooie eindsprint in weten te zetten om dat gat te dichten naar Jelle. Gaat een leuke finaleronde worden.
-
Unibet Premier League - Programma Play-offs
In The O2 in London gaan de darters morgen uitmaken wie zich de winnaar van de Unibet Premier League 2019 mag noemen. In het verlengde daarvan kunnen wij eveneens de eindstand van onze TOTO gaan opmaken. Om extra punten te kunnen verdienen en mogelijk een plaatsje te stijgen, komt er een bonusvraag bij. De hoogte hiervan is zo aantrekkelijk gemaakt dat er spanning ontstaat.
Bij het voorspellen van onderstaande halve finales moet er rekening gehouden worden met het feit dat er 10 legs gewonnen moeten worden. Het programma van de Play-offs ziet er als volgt uit:
Michael van Gerwen v. Daryl Gurney
Rob Cross v. James WadeBonusvraag voor liefst 10 punten, wie wint de Unibet Premier League?
-
@la-finestra_nl Oeii. 10 punten. ook ik krijg wat uitdaging
-
Michael van Gerwen 10-6 Daryl Gurney
Rob Cross 10-8 James WadeBonus vraag: MVG wint met 10-5 en dus de PL is binnen...
-
Michael van Gerwen v. Daryl Gurney 10-8
Rob Cross v. James Wade 10-7Michael van Gerwen wint de Premier League.
-
Uiteraard moet ook de spanning om de eerste positie er zijn en daarom ga ik vol risico met deze laatste speelronde. We spelen niet voor een tweede plek, dus alles of niets!
Michael van Gerwen v. Daryl Gurney 8-10
Rob Cross v. James Wade 10-9Wie wint de UPL 2019? Rob Cross dan!
-
@la-finestra_nl Ach ach ach
-
Van Gerwen wint de PL en dat betekent dat ik de winnaar van de PL toto ben!!!!!!
-
Unibet Premier League - Eindstand
Eén beeld zegt vaak meer dan 1.000 woorden, dus ik kan zeer bondig zijn over de donderdagavond.
Getekend, Michael van Gerwen voor zijn 5e(!) winst van de Unibet Premier League.
Scores en eindstand TOTO:
De bonusvraag moest qua waardering zwaar genoeg zijn om Yassin enigszins onder druk te kunnen zetten. Vervolgens was het noodzakelijk voor mij om vol risico te nemen bij het doen van de voorspellingen, wetende dat het in de realiteit waarschijnlijk heel anders zou uitpakken. Diep van binnen dacht ik namelijk ook dat Mighty Mike zou winnen. Voor de vorm maak ik toch bekend hoe de scores uitgevallen zijn in deze eindronde:
- Erwin - 12 punten
- Yassin - 12 punten
- Lesley - 1 punt
- Jelle - 0 punten
In deze laatste ronde delen @FC-Eddie_NL en @Yassin-Mansousri_NL de overwinning. Spijtig genoeg diende Jelle geen voorspelling meer in, waardoor het voor Erwin relatief eenvoudig werd om een plekje op te schuiven. Doordat ik all-in ging in de hoop iets te forceren, schuift hij mogelijk zelfs twee plekjes op. Allereerst wil ik beiden heren hartelijk feliciteren met het presteren in deze eindronde!
Dan nu meteen het moment waarop we allemaal gewacht hebben, de eindstand in de TOTO. Om meteen to the point te komen:
- Yassin - 80 punten
- Erwin - 64 punten
- Lesley - 60 punten
- Jelle - 52 punten
De meer dan terechte eindwinnaar is Yassin. Hij presteerde bij verre het meest constant en er is dan ook niets gestolen aan het feit dat hij eerste is geëindigd. Door op safe te spelen, is Erwin nog naar een tweede plaats gesprongen en daar is hij ongetwijfeld content mee. Enkele weken geleden vond hij zichzelf immers op de laatste positie. Uiteindelijk mag ik nog mee het podium op en is Jelle degene die de rij sluit.
Andermaal hartelijk gefeliciteerd richting @Yassin-Mansousri_NL!Tot slot wil ik iedereen bedanken voor het meespelen met de TOTO en het leveren van een actieve bijdrage in dit topic gedurende de Unibet Premier League. We waren weliswaar met weinig, maar dat heeft voor mij de pret niet gedrukt!
-
Van Gerwen en Cross die de finale haalden met de Nederlander als winnaar leek me de meeste kansen te hebben op de punten. Het verschil met Jelle hoopte ik dan te maken door één of beide halve finales goed te voorspellen, maar dat was uiteindelijk niet eens nodig. Jammer dat Jelle geen voorspellingen had doorgegeven. Had het een stuk spannender gemaakt. Dat ik dan nog tweede wordt is een leuke bijkomstigheid.
@Yassin-Mansousri_NL gefeliciteerd met de zeer terechte overwinning Yassin. Gewoon het meest constante van ons allemaal geweest.
@La-Finestra_NL thanks voor het organiseren van deze toto en het wekelijks bijhouden van de uitslagen, standen etc. Heb vooral genoten van je leuke verhalen.
-
@la-finestra_nl said in Darten:
Unibet Premier League - Eindstand
Eén beeld zegt vaak meer dan 1.000 woorden, dus ik kan zeer bondig zijn over de donderdagavond.
![alt text] (https://ibb.co/fnpQrv6)
Getekend, Michael van Gerwen voor zijn 5e(!) winst van de Unibet Premier League.
Scores en eindstand TOTO:
De bonusvraag moest qua waardering zwaar genoeg zijn om Yassin enigszins onder druk te kunnen zetten. Vervolgens was het noodzakelijk voor mij om vol risico te nemen bij het doen van de voorspellingen, wetende dat het in de realiteit waarschijnlijk heel anders zou uitpakken. Diep van binnen dacht ik namelijk ook dat Mighty Mike zou winnen. Voor de vorm maak ik toch bekend hoe de scores uitgevallen zijn in deze eindronde:
- Erwin - 12 punten
- Yassin - 12 punten
- Lesley - 1 punt
- Jelle - 0 punten
In deze laatste ronde delen @FC-Eddie_NL en @Yassin-Mansousri_NL de overwinning. Spijtig genoeg diende Jelle geen voorspelling meer in, waardoor het voor Erwin relatief eenvoudig werd om een plekje op te schuiven. Doordat ik all-in ging in de hoop iets te forceren, schuift hij mogelijk zelfs twee plekjes op. Allereerst wil ik beiden heren hartelijk feliciteren met het presteren in deze eindronde!
Dan nu meteen het moment waarop we allemaal gewacht hebben, de eindstand in de TOTO. Om meteen to the point te komen:
- Yassin - 80 punten
- Erwin - 64 punten
- Lesley - 60 punten
- Jelle - 52 punten
De meer dan terechte eindwinnaar is Yassin. Hij presteerde bij verre het meest constant en er is dan ook niets gestolen aan het feit dat hij eerste is geëindigd. Door op safe te spelen, is Erwin nog naar een tweede plaats gesprongen en daar is hij ongetwijfeld content mee. Enkele weken geleden vond hij zichzelf immers op de laatste positie. Uiteindelijk mag ik nog mee het podium op en is Jelle degene die de rij sluit.
Andermaal hartelijk gefeliciteerd richting @Yassin-Mansousri_NL!Tot slot wil ik iedereen bedanken voor het meespelen met de TOTO en het leveren van een actieve bijdrage in dit topic gedurende de Unibet Premier League. We waren weliswaar met weinig, maar dat heeft voor mij de pret niet gedrukt!
Wat was dit een geweldig gevecht! Goed mee gevoorspelt iedereen
Ik hoop nog vaker deze tot's te krijgen.
-
@fc-eddie_nl said in Darten:
Van Gerwen en Cross die de finale haalden met de Nederlander als winnaar leek me de meeste kansen te hebben op de punten. Het verschil met Jelle hoopte ik dan te maken door één of beide halve finales goed te voorspellen, maar dat was uiteindelijk niet eens nodig. Jammer dat Jelle geen voorspellingen had doorgegeven. Had het een stuk spannender gemaakt. Dat ik dan nog tweede wordt is een leuke bijkomstigheid.
Ja, hij was al meer dan een week offline bij het forum
@Yassin-Mansousri_NL gefeliciteerd met de zeer terechte overwinning Yassin. Gewoon het meest constante van ons allemaal geweest.
Thanks
@La-Finestra_NL thanks voor het organiseren van deze toto en het wekelijks bijhouden van de uitslagen, standen etc. Heb vooral genoten van je leuke verhalen.
Zeker genieten!
-
Thanks Lesley voor deze toto elke week! Zat veel werk in! Jammer dat ik laatste ronde vergeten was.
Hopelijk volgende keer met meer dan 4 man!
-
Cross voor het eerst in de kwartfinale. Ik denk dat dat niet zijn laatste wedstrijd wordt...
Cross gaat zeker het gat tussen hem en MvG dichten met 100.000 pond.
Micheal moet maar snel betere prestaties halen, anders zie ik hem ik van Gerwen in 2020 als 2e van de wereld beginnen. -
Cross wint dus de World Matchplay, en hij heeft de gat met Van Gerwen inderdaad met 100.000 pond gevuld. Michael moet beter gaan presteren dan wat hij nu doet
-
Van Gerwen zal uiteraard niet eeuwig de nummer 1 van de wereld blijven, dus op den duur zal iemand zijn plekje wel gaan overnemen. Ik denk dat het allemaal niet meer per se hoeft voor van Gerwen. Alleen het WK is iets dat hij zal willen blijven winnen.
-
@fc-eddie_nl Van Verwen zei zelf ook dat hij alles wilt doen om 1ste te blijven. Als hij daarvoor extra toernooien moet spelen doet hij dat. Alleen de WK winnen is niet voldoende. Naast het WK heb je nog 50 andere toernooien.