Darten
-
Ik ben zeker blij met 1 punt verschil winnen
Ik zie dat Lesley zijn account verwijderd heeft, jammer. -
Een zeer teleurstellende week voor mij inderdaad.
-
Inmiddels nog maar 7 speelronden (inclusief finaleronde) te gaan. Alles is nog mogelijk maar het moge duidelijk zijn dat Cross en MvG al grote stappen hebben gezet richting die finaledag. Smith en Wright daarentegen moeten nog flink aan de bak om een ticket voor de finaleronde te bemachtigen. Wie gaat deze ronde goede zaken doen?
Week 11 – donderdag 11 april
Echo Arena, LiverpoolRob Cross – Peter Wright
Gerwyn Price – Mensur Suljovic
James Wade – Daryl Gurney
Michael Smith – Michael van Gerwen -
Rob Cross 8-5 Peter Wright
Gerwyn Price 8-6 Mensur Suljovic
James Wade 7-7 Daryl Gurney
Michael Smith 6-8 Michael van Gerwen -
Rob Cross – Peter Wright 8-4
Gerwyn Price – Mensur Suljovic 7-7
James Wade – Daryl Gurney 8-6
Michael Smith – Michael van Gerwen 5-8 -
Voorspellingen van Lesley
Rob Cross v Peter Wright 8-5
Gerwyn Price v Mensur Suljovic 6-8
James Wade v Daryl Gurney 7-7
Michael Smith v Michael van Gerwen 5-8 -
Eigen voorspellingen
Rob Cross v Peter Wright 7-7
Gerwyn Price v Mensur Suljovic 5-8
James Wade v Daryl Gurney 5-8
Michael Smith v Michael van Gerwen 4-8 -
@EstorilAzi_NL Ik begin jou wel pijn te doen. Ik heb opnieuw mijn voorsprong vergroot, en hoe
-
Unibet Premier League - Speelronde 11
In de M&S Bank Arena in Liverpool namen op donderdag 11 april 2019 de overgebleven 8 darters het wederom tegen elkaar op. In de eerste wedstrijd van de avond nam klassementsleider Rob Cross het op tegen Peter Wright. De Engelsman schoot als een komeet uit de startblokken en stond binnen een mum van tijd met 3-0 voor. Deze achterstand kon de Schot niet meer overbruggen. Uiteindelijk werd het 8-5 voor Voltage. Zeven van zijn laatste 8 wedstrijden heeft hij nu in winst omgezet.
In de laatste wedstrijd van de avond kregen we vervolgens een herhaling van de meest recente WK-finale, namelijk Michael van Gerwen tegen Michael Smith. Evenals in de WK-finale kon Bully Boy weinig beginnen tegen Mighty Mike. Laatstgenoemde liet andermaal zien waarom hij al jarenlang onafgebroken de nummer 1 van de wereld is. Michael Smith werd namelijk met 8-3 weggevaagd. Daarbij noteerde Michael van Gerwen een gemiddelde van 109.11.
Uiteindelijk kwamen de navolgende uitslagen tot stand:
Na 11 speelrondes ziet het klassement van de Unibet Premier League er als volgt uit:
Scores van de deelnemers:
Logischerwijs zijn wij minstens zo benieuwd naar onze eigen prestaties, vooral nu het einde van de Unibet Premier League steeds meer nadert. Optimaal scoren is in deze fase van de TOTO van cruciaal belang om eventueel posities te kunnen winnen. De deelnemers hebben als volgt gescoord:
- Yassin - 8 punten
- Lesley - 5 punten
- Erwin - 2 punten
- Jelle - 1 punt
De overduidelijke winnaar van speelronde 11 is @Yassin-Mansousri_NL. Gezien zijn voorspellingen is zijn overwinning ook meer dan terecht. Yassin voorspelde van 2 van de 4 wedstrijden de correcte uitslag. Voor de andere 2 wedstrijden geldt dat hij de juiste winnaar wist aan te wijzen. Hartelijk gefeliciteerd met deze prestatie, Yassin!
Tussenstand TOTO:
Tot voor kort legden Jelle en Yassin elkaar het vuur aan de schenen in de strijd om de koppositie van de TOTO. Tijdens speelronde 10 gaven zij weinig toe op elkaar. Ditmaal is het verschil aanmerkelijk groter. De vraag is wat dit te betekenen heeft voor de tussenstand. Momenteel ziet het klassement er als volgt uit:
- Yassin - 53 punten
- Jelle - 42 punten
- Lesley - 39 punten
- Erwin - 32 punten
Dankzij de uitstekende prestaties van Yassin verstevigt hij zijn leidende positie ten opzichte van Jelle. Voor Jelle geldt op zijn beurt dat hij nu ook over zijn schouder moet kijken. In slechts twee weken tijd weet Lesley van de laatste positie op te rukken naar een positie waarbij uitzicht is op de tweede plaats. In het verleden behaalde resultaten bieden echter geen garantie voor de toekomst. Het kan zomaar zijn dat volgende week alles anders ligt!
-
Thanks!!!!
Lesley, Je hebt 7 punten
-
Bedankt voor de scherpe opmerking, @Yassin-Mansousri_NL!
Dat brengt mij wat betreft de behaalde score tot op 1 punt van Yassin. Niettemin blijft hij de winnaar van speelronde 11. In de tussenstand van de TOTO verandert ook niets. Met deze onverwachtse bonus ben ik Jelle echter tot op 1 punt genaderd. Dat maakt de spanning om de tweede plaats in het klassement des te spannender!
-
Unibet Premier League - Programma speelronde 12
In de Motorpoint Arena in Cardiff wordt de strijd voor de bovenste 4 plekken voortgezet. Voor Michael Smith en Peter Wright wordt het halen van de play-offs een hels karwei. Daarvoor moeten zij simpelweg al hun resterende wedstrijden winnen. Daarnaast wordt tijdens deze speelronde wellicht beslist wie als klassementsleider de play-offs gaat aansnijden. De heren Cross en Van Gerwen spelen namelijk tegen elkaar.
Het programma van speelronde 12 ziet er als volgt uit:
Mensur Suljovic v. Daryl Gurney
Rob Cross v. Michael van Gerwen
Michael Smith v. Gerwyn Price
Peter Wright v. James WadeVoorspellingen kunnen doorgegeven worden tot donderdag 18 april 20.00 uur!
-
Mensur Suljovic v. Daryl Gurney 8-6
Rob Cross v. Michael van Gerwen 5-8
Michael Smith v. Gerwyn Price 6-8
Peter Wright v. James Wade 7-7 -
Mensur Suljovic v. Daryl Gurney 8-5
Rob Cross v. Michael van Gerwen 8-6
Michael Smith v. Gerwyn Price 8-5
Peter Wright v. James Wade 7-7 -
Mensur Suljovic 8-5 Daryl Gurney
Rob Cross 6-8 Michael van Gerwen
Michael Smith 7-7 Gerwyn Price
Peter Wright 4-8 James Wade -
Uiteraard moet ik mijn eigen voorspellingen ook niet vergeten!
Mensur Suljovic v. Daryl Gurney 8-6
Rob Cross v. Michael van Gerwen 6-8
Michael Smith v. Gerwyn Price 5-8
Peter Wright v. James Wade 7-7Voor de goede orde merk ik meteen op dat het verslag van speelronde 12 pas op dinsdag door mij geplaatst wordt. Dit in verband met een weekendje weg.
-
Ik heb letterlijk geen Concurrenten meer voor 1 ronde of meer
-
Unibet Premier League - Speelronde 12
In de Motorpoint Arena in Cardiff werd de strijd voor het halen van de play-offs voortgezet. Binnen deze strijd namen tevens de nummers 1 en 2 van de wereld het tegen elkaar op met als inzet de leidende positie in het klassement van de Unibet Premier League. Daarbij kwam Rob Cross goed uit de startblokken. Hij nam namelijk een 2-0 voorsprong. In het vervolg van de wedstrijd was Michael van Gerwen echter het mannetje. De Nederlander pakte liefst 8(!) legs op rij en won zodoende met 2-8 van de Engelsman.
Voor Bully Boy en Snakebite gold dat zij hun wedstrijden winnend moesten afsluiten om uitzicht te houden op het behalen van de play-offs. Lange tijd mocht Michael Smith hopen op de overwinning tegen Gerwyn Price, maar uiteindelijk moest hij toch zijn meerdere erkennen in de Welshman. Voor Peter Wright gold uiteraard dat hij weer een ander setje pijlen gevonden had. Aan het pak slaag dat hij kreeg van James Wade is duidelijk te zien dat hij dit setje pijlen weer mag opbergen. Waarschijnlijk is niemand daar rouwig om.
Uiteindelijk kwamen de navolgende uitslagen tot stand:
Na 12 speelrondes ziet het klassement van de Unibet Premier League er als volgt uit:
Scores van de deelnemers:
Na afloop van de vorige speelronde bleek dat Yassin de leidende positie stevig in handen heeft. Ook viel te concluderen dat de spanning in de strijd om positie 2 ongekend spannend is. De vraag is hoe de kaarten na speelronde 12 liggen. De deelnemers hebben als volgt gescoord:
- Yassin - 5 punten
- Lesley - 5 punten
- Jelle - 3 punten
- Erwin - 3 punten
Voor de verandering zijn er weer eens twee winnaars tijdens een speelronde: @Yassin-Mansousri_NL en ikzelf. Om tot het totaal van 5 punten te komen, hebben wij beiden één uitslag correct voorspeld. Daarnaast kregen wij het beiden voor elkaar om voor twee wedstrijden de juiste winnaar aan te wijzen. Andermaal hartelijk gefeliciteerd met deze prestatie, Yassin!
Tussenstand TOTO:
Met het bekijken van de behaalde scores tijdens speelronde 12 wordt al duidelijk dat de leidende positie van Yassin niet in gevaar komt. De spanning om de tweede positie lijkt er vooralsnog echter niet minder om te worden. Momenteel ziet het klassement er als volgt uit:
- Yassin - 58 punten
- Lesley - 46 punten
- Jelle - 45 punten
- Erwin - 35 punten
Met de huidige tussenstand in de TOTO moet geconcludeerd worden dat Yassin in een riante positie verkeerd. Hij heeft een voorsprong van 12 punten op de eerstvolgende achtervolger. Ook na speelronde 13 zal Yassin aan de leiding gaan. In het meest opmerkelijke scenario gaat hij echter niet alleen aan de leiding. Daarvoor moet Yassin het wel volledig verpesten en dien ik op mijn beurt alle uitslagen juist te voorspellen. Al met al kan ik mij beter concentreren op het behouden van mijn tweede positie!
-
Ongelofelijk hoe onvoorspelbaar dit is. Waar ik 2 ronden terug aan het vechten was met Jelle, begin ik aan een senario om de concurrentie achter te laten. Met nog 5 Speelronden te gaan in deze mooie toernooi de PLOD, Ben benieuwd!
-
Unibet Premier League - Programma speelronde 13
Op donderdag 25 april 2019 wordt speelronde 13 van de Unibet Premier League afgewerkt in de Arena Birmingham. Momenteel zijn 6 darters met elkaar in een strijd verwikkeld om de play-offs te halen. Dat betekent dat ieder punt in dit stadium van het toernooi het verschil kan maken.
Het programma van speelronde 13 ziet er als volgt uit:
Mensur Suljovic v. Michael Smith
Rob Cross v. Gerwyn Price
Daryl Gurney v. Peter Wright
James Wade v. Michael van GerwenVoorspellingen kunnen doorgegeven worden tot donderdag 25 april 20.00 uur!