Darten
-
Ik ben dus de winnaar van de eerste fase
-
Een slechte week voor mij helaas. Yassin en Jelle zijn nu ver weg en Lesley heeft weer uitzicht om van die laatste plek af te komen.
-
Helaas moeten we het vanaf nu doen met een Nederlander minder en waarschijnlijk zal dat de komende jaren ook zo blijven. Er gaan echter geruchten rond dat van Barneveld en Taylor volgend jaar voor één avondje Premier League terug komen. Dus toch niet het einde voor van Barneveld in Ahoy?
LET OP! Vanaf deze week spelen we best of 14. Je moet dus één leg meer pakken om te winnen. Dit is dus de oude opzet (zoals het vroeger altijd ging toen er nog maar 8 deelnemers
en er geen afvallers/degradanten waren). Een 7-7 eindstand is dus ook mogelijk.Week 10 – donderdag 4 april
The SSE Arena, BelfastMensur Suljovic – James Wade
Michael Smith – Peter Wright
Rob Cross – Daryl Gurney
Michael van Gerwen – Gerwyn Price -
Mensur Suljovic – James Wade 5-8
Michael Smith – Peter Wright 6-8
Rob Cross – Daryl Gurney 7-7
Michael van Gerwen – Gerwyn Price 8-5 -
Voorspellingen van Lesley
Mensur Suljovic v James Wade 8-6
Michael Smith v Peter Wright 7-7
Rob Cross v Daryl Gurney 8-4
Michael van Gerwen v Gerwyn Price 8-4 -
Eigen voorspellingen
Mensur Suljovic – James Wade 8-5
Michael Smith – Peter Wright 7-7
Rob Cross – Daryl Gurney 5-8
Michael van Gerwen – Gerwyn Price 8-4 -
Mensur Suljovic 8-5 James Wade
Michael Smith 7-7 Peter Wright
Rob Cross 8-6 Daryl Gurney
Michael van Gerwen 8-4 Gerwyn Price -
oei @EstorilAzi_NL
-
Stand speelronde 10
1: Lesley
2: Ik zelf
3: Jelle
4: Erwin -
Unibet Premier League - speelronde 10
Zonder Barney werd de Unibet Premier League voortgezet in Belfast. Met ingang van deze speelronde geldt ook een ander concept. Voor het behalen van de volle mep aan punten moeten 8 legs gewonnen worden door de darter. Daarmee heeft de PDC teruggegrepen op het oude format. Hoe dan ook, het leverde weer enkele fraaie wedstrijden op.
De laatste weken was Daryl Gurney behoorlijk op dreef. Die lijn hoopte hij uiteraard door te trekken op eigen bodem. Daarvoor moest hij wel afrekenen met Rob Cross, die zijn niveau van 2017 weer te pakken lijkt te hebben. Uiteindelijk bleek Voltage toch enkele maatjes te groot voor de Noord-Ier. Dankzij deze overwinning vindt Rob Cross zichzelf ook weer bovenaan het klassement, nu Mighty Mike niet wist te winnen van Gerwyn Price.
Eigenlijk formuleer ik dat laatste verkeerd. Gerwyn Price kreeg het namelijk wederom niet voor elkaar om van de Nederlander te winnen. Dit keer kreeg hij daar toch echt de kans toe. Op het laatste moment snoepte Mighty Mike echter een puntje af. Na het raken van beslissende dubbel voor de eindstand van 7-7 volgde wellicht het prachtigste van de gehele avond. Mighty Mike leek Gerwyn Price uit te lachen dat hij weer niet wist te winnen.
Uiteindelijk zijn de navolgende uitslagen tot stand gekomen:
Mensur Suljovic v James Wade 8-6
Michael Smith v Peter Wright 7-7
Rob Cross v Daryl Gurney 8-4
Michael van Gerwen v Gerwyn Price 7-7Scores:
Inmiddels hoef ik niemand meer te vertellen hoe lastig het is om uitslagen in de Unibet Premier League correct te voorspellen. Toch kreeg één deelnemer het ditmaal voor elkaar om 3 van de 4 uitslagen juist te voorspellen. De onderstaande scores zijn tot stand gekomen:
- Lesley (9 punten)
- Yassin (5 punten)
- Jelle (4 punten)
- Erwin (0 punten)
Zelf beleefde ik weer eens een goede speelronde en behaal daarmee broodnodige punten om de aansluiting met de nummer 3 (Erwin) te vinden. Dan helpt het ook dat Erwin zo sportief is om helemaal geen punten te verzamelen. Die bijzondere prestatie had hij het liefst niet meer herhaald gok ik.
Tussenstand:
Gezien de scores belooft het spannend te blijven aan de top van klassement. Yassin en Jelle geven elkaar weinig toe. In deze strijd kan aan het eind serieus ieder puntje tellen. Dat betekent dat Yassin ongetwijfeld blij zal zijn met het feit dat hij toch 1 puntje meer heeft weten te behalen. Het klassement ziet er momenteel als volgt uit:
- Yassin (45 punten)
- Jelle (41 punten)
- Lesley (34 punten)
- Erwin (30 punten)
Na weken op de vierde positie doorgebracht te hebben, geef ik de rode lantaarn voor nu door aan Erwin. Er volgen echter nog meer dan voldoende speelrondes en daarin kan uiteraard van alles gebeuren. Feit is wel er nu strijd is op meerdere vlakken. Het gat tussen zowel de nummers 1-2 als nummers 3-4 is slechts 4 punten. Benieuwd wat de wedstrijden in Liverpool gaan opbrengen!
-
Ik ben zeker blij met 1 punt verschil winnen
Ik zie dat Lesley zijn account verwijderd heeft, jammer. -
Een zeer teleurstellende week voor mij inderdaad.
-
Inmiddels nog maar 7 speelronden (inclusief finaleronde) te gaan. Alles is nog mogelijk maar het moge duidelijk zijn dat Cross en MvG al grote stappen hebben gezet richting die finaledag. Smith en Wright daarentegen moeten nog flink aan de bak om een ticket voor de finaleronde te bemachtigen. Wie gaat deze ronde goede zaken doen?
Week 11 – donderdag 11 april
Echo Arena, LiverpoolRob Cross – Peter Wright
Gerwyn Price – Mensur Suljovic
James Wade – Daryl Gurney
Michael Smith – Michael van Gerwen -
Rob Cross 8-5 Peter Wright
Gerwyn Price 8-6 Mensur Suljovic
James Wade 7-7 Daryl Gurney
Michael Smith 6-8 Michael van Gerwen -
Rob Cross – Peter Wright 8-4
Gerwyn Price – Mensur Suljovic 7-7
James Wade – Daryl Gurney 8-6
Michael Smith – Michael van Gerwen 5-8 -
Voorspellingen van Lesley
Rob Cross v Peter Wright 8-5
Gerwyn Price v Mensur Suljovic 6-8
James Wade v Daryl Gurney 7-7
Michael Smith v Michael van Gerwen 5-8 -
Eigen voorspellingen
Rob Cross v Peter Wright 7-7
Gerwyn Price v Mensur Suljovic 5-8
James Wade v Daryl Gurney 5-8
Michael Smith v Michael van Gerwen 4-8 -
@EstorilAzi_NL Ik begin jou wel pijn te doen. Ik heb opnieuw mijn voorsprong vergroot, en hoe
-
Unibet Premier League - Speelronde 11
In de M&S Bank Arena in Liverpool namen op donderdag 11 april 2019 de overgebleven 8 darters het wederom tegen elkaar op. In de eerste wedstrijd van de avond nam klassementsleider Rob Cross het op tegen Peter Wright. De Engelsman schoot als een komeet uit de startblokken en stond binnen een mum van tijd met 3-0 voor. Deze achterstand kon de Schot niet meer overbruggen. Uiteindelijk werd het 8-5 voor Voltage. Zeven van zijn laatste 8 wedstrijden heeft hij nu in winst omgezet.
In de laatste wedstrijd van de avond kregen we vervolgens een herhaling van de meest recente WK-finale, namelijk Michael van Gerwen tegen Michael Smith. Evenals in de WK-finale kon Bully Boy weinig beginnen tegen Mighty Mike. Laatstgenoemde liet andermaal zien waarom hij al jarenlang onafgebroken de nummer 1 van de wereld is. Michael Smith werd namelijk met 8-3 weggevaagd. Daarbij noteerde Michael van Gerwen een gemiddelde van 109.11.
Uiteindelijk kwamen de navolgende uitslagen tot stand:
Na 11 speelrondes ziet het klassement van de Unibet Premier League er als volgt uit:
Scores van de deelnemers:
Logischerwijs zijn wij minstens zo benieuwd naar onze eigen prestaties, vooral nu het einde van de Unibet Premier League steeds meer nadert. Optimaal scoren is in deze fase van de TOTO van cruciaal belang om eventueel posities te kunnen winnen. De deelnemers hebben als volgt gescoord:
- Yassin - 8 punten
- Lesley - 5 punten
- Erwin - 2 punten
- Jelle - 1 punt
De overduidelijke winnaar van speelronde 11 is @Yassin-Mansousri_NL. Gezien zijn voorspellingen is zijn overwinning ook meer dan terecht. Yassin voorspelde van 2 van de 4 wedstrijden de correcte uitslag. Voor de andere 2 wedstrijden geldt dat hij de juiste winnaar wist aan te wijzen. Hartelijk gefeliciteerd met deze prestatie, Yassin!
Tussenstand TOTO:
Tot voor kort legden Jelle en Yassin elkaar het vuur aan de schenen in de strijd om de koppositie van de TOTO. Tijdens speelronde 10 gaven zij weinig toe op elkaar. Ditmaal is het verschil aanmerkelijk groter. De vraag is wat dit te betekenen heeft voor de tussenstand. Momenteel ziet het klassement er als volgt uit:
- Yassin - 53 punten
- Jelle - 42 punten
- Lesley - 39 punten
- Erwin - 32 punten
Dankzij de uitstekende prestaties van Yassin verstevigt hij zijn leidende positie ten opzichte van Jelle. Voor Jelle geldt op zijn beurt dat hij nu ook over zijn schouder moet kijken. In slechts twee weken tijd weet Lesley van de laatste positie op te rukken naar een positie waarbij uitzicht is op de tweede plaats. In het verleden behaalde resultaten bieden echter geen garantie voor de toekomst. Het kan zomaar zijn dat volgende week alles anders ligt!
-
Thanks!!!!
Lesley, Je hebt 7 punten