Discussietopic Open Nederlandse Kampioenschappen (ONK)
-
Ik vind het team wel wat weghebben van oranje in 2010. waardeloze achterhoede, oke midjes en top aanval
-
@vinnievuik_nl das nog waar ook... Maar er zit geen eens een Nederlandse voetbalster in mn team...
-
@memphis-united_nl said in Discussietopic Open Nederlandse Kampioenschappen (ONK):
Ietsjes evenwichtiger hadden de teams wel gemogen. Wat mij betreft moet je tijdens zo'n NK de tactieken kunnen spelen die je ook in reguliere competities speelt. Dat zijn de tactieken die je in de loop van je osm-carriere ontwikkeld hebt en waarmee je andere managers tijdens zo'n NK mooi af kunt troeven. Nu is het een beetje gokken dat je snel een aanvallende formatie aan de praat krijgt. Ook leuk, maar een representatieve OSM-kampioen ga je er denk ik niet mee vinden. Maar het ligt er inderdaad aan wat de insteek van het toernooi is.
Sowieso zou ik graag zien dat de doelstellingen in de volgende ronde worden aangepast van 3 naar 6. Ik snap dat de eerste 3 doorgaan, maar het moraal keldert nu wel heel snel na één nederlaag. En in een competitie met gelijke teams is je flow bijna alles bepalend.
Ik ga niet helemaal akkoord mee, de bedoeling van zo'n kampioenschap is, volgens mij, om de beste tacticus te verkiezen.
Het probleem met klassieke competities is ten eerste dat het niet per se je eigen tactieken weerspiegelt! Het is misschien de tactiek van een crew, van een vriend dat je gewoon gebruikt. En kampioen worden met een tactiek dat zelfs niet hebt gevonden..dat mag hoor! Goede (beste) beheersing ezv, maar toch..Dat kan de meerderheid ook doen.
Terwijl hier ligt het voordeel in het feit dat iedereen zich moet aanpassen, zelfs nieuwe tactieken vinden, meer strategisch nadenken,...en het risico van gewoon gebruik maken van "geleende tactieken" dat je zelfs niet heb gevonden is stevig verminderd!
Ten tweede is dat volgens mij niet "gokken" maar tactisch denken!
Daarom denk ik dat het tactische aspect belangrijker is in zo'n competitie Dat is toch de bedoeling, om de beste tacticus te verkiezen.
(Eigenlijk de beste manager maar dit omvat de beheersing van verschillende factoren waarvan, met name, het tactisch aspect.)
-
@dammy111_nl said in Discussietopic Open Nederlandse Kampioenschappen (ONK):
@memphis-united_nl said in Discussietopic Open Nederlandse Kampioenschappen (ONK):
Ietsjes evenwichtiger hadden de teams wel gemogen. Wat mij betreft moet je tijdens zo'n NK de tactieken kunnen spelen die je ook in reguliere competities speelt. Dat zijn de tactieken die je in de loop van je osm-carriere ontwikkeld hebt en waarmee je andere managers tijdens zo'n NK mooi af kunt troeven. Nu is het een beetje gokken dat je snel een aanvallende formatie aan de praat krijgt. Ook leuk, maar een representatieve OSM-kampioen ga je er denk ik niet mee vinden. Maar het ligt er inderdaad aan wat de insteek van het toernooi is.
Sowieso zou ik graag zien dat de doelstellingen in de volgende ronde worden aangepast van 3 naar 6. Ik snap dat de eerste 3 doorgaan, maar het moraal keldert nu wel heel snel na één nederlaag. En in een competitie met gelijke teams is je flow bijna alles bepalend.
Ik ga niet helemaal akkoord mee, de bedoeling van zo'n kampioenschap is, volgens mij, om de beste tacticus te verkiezen.
Het probleem met klassieke competities is ten eerste dat het niet per se je eigen tactieken weerspiegelt! Het is misschien de tactiek van een crew, van een vriend dat je gewoon gebruikt. En kampioen worden met een tactiek dat zelfs niet hebt gevonden..dat mag hoor! Goede (beste) beheersing ezv, maar toch..Dat kan de meerderheid ook doen.
Terwijl hier ligt het voordeel in het feit dat iedereen zich moet aanpassen, zelfs nieuwe tactieken vinden, meer strategisch nadenken,...en het risico van gewoon gebruik maken van "geleende tactieken" dat je zelfs niet heb gevonden is stevig verminderd!
Ten tweede is dat volgens mij niet "gokken" maar tactisch denken!
Daarom denk ik dat het tactische aspect belangrijker is in zo'n competitie Dat is toch de bedoeling, om de beste tacticus te verkiezen.
(Eigenlijk de beste manager maar dit omvat de beheersing van verschillende factoren waarvan, met name, het tactisch aspect.)
De werkelijkheid is dat slechts een deel van de managers zich aan moet passen. De managers die normaal gesproken 4-3-3 spelen kunnen hier zonder problemen mee doorgaan, terwijl de managers die normaal gesproken 4-5-1/4-2-3-1 spelen gedwongen worden om wat nieuws uit te vogelen. Daarom had ik liever gebalanceerde teams gezien en is mijn mening dat je op deze manier geen representatieve OSM-kampioen gaat vinden. Maar als dat het doel niet is, prima.
-
Er zijn meerdere rondes gepland dus de OSM-kampioen zal moeten triomferen van 3 rondes met hypothetisch gezien verschillende teams opzetten.
Als ik me goed herinner, waren de WK's op OFM ook gebaseerd op een vergelijkbare aanpak. Als je 90+ aanvallers en 60+ verdedigers kreeg in de eerste ronde, dan bevatte de tweede ronde een totaal anders opstelling.
Ik hoop dat de benadering dezelfde is deze keer want op deze manier kunnen wij een representatieve OSM-kampioen vinden!
We zien wel! -
1001 verhalen maar het is gewoon heel simpel, bedenk wat de opzet is van dit toernooi.
In mijn optiek moet NK bedoeld zijn om de beste manager te vinden.Dus niet iemand die graag 451/4231 speelt te dwingen naar een 433 omdat dat zo leuk is.
gewoon een evenredig team zou dan het beste zijn dat houd dus ook in zonder trainen en zonder oefenpotjes of wat voor manier dan ook + genereren.
dus 5 aanvallers van 90
7 middenvelders van 90
7 verdedigers van 90
3 keepers van 90dit blijft het hele seizoen zo en dan geen DS koppelen aan teams zodat de managers op hun DS elke coinflip meekrijgen omdat hun moraal goed is.
gewoon helemaal gelijk alles en dan kijken wie er boven aan staan aan het eind, dan kan je met recht spreken van de "beste" manager.Maar goed, ben bang dat dit niet haalbaar is voor GB of @Harry-Poon die hier is naar zou kunnen kijken.
maar dit zou pas echt een NK zijn, dit is mijn mening als iemand nog iets anders vind of een betere manier, zou ik dat graag ook willen horen. benieuwd hoe jullie hier over denken. -
Ach man het is toch leuk om een keer wat anders te doen dan dat altijd saaie 451 of 433. Nu wordt er een beetje 334 of 424 gespeeld. Jankballen
-
@tomruitenbeek_nl said in Discussietopic Open Nederlandse Kampioenschappen (ONK):
Ach man het is toch leuk om een keer wat anders te doen dan dat altijd saaie 451 of 433. Nu wordt er een beetje 334 of 424 gespeeld. Jankballen
Ik zie al dat je een volwassen gozer bent met een zwaar leven aangezien je denkt dat iedereen die normaal ze mening geeft maar jankballen noemt etc.. maar goed zal het maar laten en ga weer verder met huilen op me bed in me kamer.
-
Volgende keer ben ik dus mooi geen mod. Starten met 2 uitwedstrijden is niet tof
-
@meneer-speksnijder_nl tenzij je ze allebei wint
-
@meneer-speksnijder_nl
Klopt, en ook nog eens 2x met zeer strenge scheids. Ben blij dat ik vandaag uit van @Victoryo0_NL heb gewonnen, anders was m'n moraal met ds3 gelijk naar de filistijnen geweest. -
Het is misschien al aangegeven maar er zit in de selectie wel een gigantisch verschil qua niveau. 90+ qua aanvallers, keepers en dan 70/80+ middenveld maar de verdediging 60+.... Is daar een volgende keer niet iets aan te doen?
-
@crimsontide_nl Dat is al bij de staff bekend en in behandeling genomen
-
Ik vind het wel lekker fris dat het eens een beetje omgegooid is. Moet je eindelijk wat meer out of the box denken.
-
Eerlijk gezegt vind ik het wel leuk zo XD alleen ben het zeker eens met Dave Jansen want dan pas kan je echt zien wie de beste manager is
-
@vinnievuik_nl Heel die scheids boeit me dan nog geeneens, maar terwijl je al moet zoeken naar tactieken 2x uit moeten beginnen bij gelijke teams, en doelstellingen die zo hoog gezet zijn, is gelijk funest voor het moraal. Qua programmering moet dat toch eenvoudig aan te passen zijn zou je toch zeggen...
-
Heren... een uitdaging moet je niet uit de weg gaan!
-
@dave-jansen_nl Zeker wel! Het is een toernooi voor de community dus input daarvoor zou ik zeer aanmoedigen. Beetje karig van mijn kant om dat niet vantevoren te doen. Volgende editie kunnen we allemaal samen bepalen hoe we de teams samenstellen, no problemo!
-
Tis ook nooit goed hè
-
Ik ben blij dat de KL en de CC ook weer beginnen want het NK is wat mij betreft in aanzien gedaald. Geen gelijke condities creëeren betekent natuurlijk altijd dat bepaalde mensen hier voordeel van ondervinden en anderen juist nadeel. Hoe kun je op deze manier dan een rechtmatige winnaar uit vinden?
Ik hoop echt dat de halve finale en de finale rechtgetrokken worden qua teams en doelstellingen.