Timingproblemen
-
Laatste tijd valt mij op dat er steeds meer problemen zijn met de timers op OSM. Via verschillende systemen, internetaansluitingen en op zowel de webversie als de app.
Ik antwoord blijkbaar voordat ik het bericht ontvang.
Mijn verdedigingstrainer had nog koffiepauze.
Mijn spion moest eerst even zichzelf zoeken.
Gisteren in onze groepschat meldde een crewgenoot ook het volgende: 'krijg ik net een melding dat mijn verbouwing van mijn stadion klaar is, dus ik klik op de melding, moet ik nog 10 seconden wachten.' Lijkt mij dus niet een probleem waar alleen ik last van heb. Nu praten we over minutenwerk, maar tijdje terug speelde hetzelfde probleem, was toen zelfs een uur.
-
De vorige keer gaf je aan dat na het verwijderen van cookies en cache, de PM's weer goed stonden. Dus als je sindsdien er geen problemen meer mee hebt gehad, dan is er niets aan de hand.
Heb je sinds die vorige melding nog vaker gehad dat je een foutmelding kreeg en dat een timeractie nog een paar seconden nodig had? Zo niet, dan zal dit ook voor je crewgenoot daarna wel goed gaan gok ik zo. Daarnaast is 10 seconden niet echt iets om in paniek te raken. Al kan hij altijd voor de zekerheid cookies en cache verwijderen.
Die verdedigingstrainer en de spion zal ik doorgeven, al heb ik dan nog wel de benodigde app info nodig. Graag dus het merk + type toestel, OSM app versie en OS versie nog even vermelden. Dan kan ik het daarna doorgeven aan Gamebasics.
-
Ik kan het nu niet bewijzen, maar ik heb heel vaak dat mijn spion/doktor/scout klaar is en ik daar een melding van krijg maar dat als je de app opent je nog 20 seconde moet wachten, dit gebeurt dus veel vaker!
-
@fc-eddie_nl pm's stonden nog altijd verkeerd om. Nieuwe pm's die ik uitstuurde hadden dit toen niet meer nee. Vanmorgen wel weer gehad.
Toestel: iphone 6 + iOS 11.0.2
App versie: 4.3.0 (4189) beta versie via testflight systeem.Dat ik dat van een crewgenoot benoem toont meer aan dat dit probleem niet alleen bij mij speelt.
-
@fc-eddie_nl Die crewgenoot waar het over gaat dat ben ik normaal ben ik niet snel met het openen van meldingen (ik reken meestal uit trainingen rond 16:00 uur klaar dus log ik om 16:05 even in). Echter had ik op dat moment net mijn telefoon in mijn hand toen ik de melding kreeg en klikte er daarom gelijk op. Of ik andere meldingen te vroeg krijg weet ik niet aangezien ik dus niet erop zit te wachten tot ik de melding krijg.
Verder wil ik nog even in haken op die spion, ik zie meestal als ik mijn spion eruit stuur staan dat het langer dan een uur duurt. Nou is dit niet het grootste probleem aangezien ik dit savonds na de simulatie doe ik doe het via de website en als browser gebruik ik chrome ik weet niet of hier ook naar gekeken gaat worden. Maar misschien een idee als GB alle timers gewoon even na loopt? -
Als PM's niet goed staan, dan graag een fullscreen screenshot via de website posten. Dan kan dit ook gemeld worden.
@De-Boterbloemen_NL @Jordy-van-Oel_NL
Dan zullen we screenshot moeten hebben van de notificatie die je dan krijgt en een screenshot van het feit dat de timeractie nog niet voltooid is. En dan tevens de benodigde app info: merk + type toestel, OSM app versie en OS versie. Dan kan het doorgegeven worden aan GB.
-
@fc-eddie_nl screen aan je verstuurd via de chatfunctie van het forum
-
Thanks. Problemen doorgegeven aan Gamebasics.
-
Deze problemen worden volgens Gamebasics niet veroorzaakt door een bug, maar door trage communicatie van je PC/telefoon naar de server van GB. Een andere mogelijkheid zou kunnen zijn dat de klok op je PC/telefoon net niet helemaal correct loopt met de systeemtijd van de server.
De pushnotficatie dat een timer gebaseerde actie voltooid is, maar toch nog een paar seconden nodig heeft, zal vermoedelijk ook door een van de bovenstaande situaties komen.Hieronder een voorbeeld van GB:
"info of training start arrives on server at 08:00 (server time) while it's only 7:58 on your PC. It returns the info that training should end at 16:00. Contdowntimer is then set on your PC to finish at 16:00, and on your PC counter is set as 08:02 (so he can finish at 16:00h)"