Instellingen niet goed
-
Ik heb nog een vraagje over dit topic, aangezien er al een slotje op zit maar op deze manier:
https://forum.onlinesoccermanager.nl/topic/30045/instellingen-niet-goedIk moet toegeven dat je geheel volgens GB stijl reageert @Silvester-J_NL.
Daarnaast is het feitelijk onjuist, je kan het wel aanpassen, is al wel is vaker gebeurt, maar je wil het niet.Maar mijn vraag is, waarom zou je niet een keer met crews meedenken (die het osm spel nog leuk houden voor vele managers), crews die het crewleven nog een beetje leuk houden, (zoals in dit geval een battle) juist in de tijd waarin er verschillende crews afsterven. Een keer flexibel meedenken komt osm uiteindelijk alleen maar ten goede.
Dat je het niet voor elke manager gaat doen snap ik, maar een beetje flexibel meedenken met de crews moet wel kunnen toch?
-
Daarnaast nog een toevoeging: Hij heeft alles wel goed gezet, maar blijkbaar heeft osm dat niet goed opgeslagen, dus dat zelf verantwoordelijk voor gaat ook niet op.
-
@de-boterbloemen_nl
Ten eerste, ik kan net als alle andere staffleden op OSM deze tools helemaal niet aanpassen. Alleen admins van Gamebasics kunnen dit in uitzonderlijke situaties doen.De reden dat GB dit soort verzoeken vanuit de community niet behandelt, is dat er anders ontelbare verzoeken binnen zouden komen om tools aan te passen en dit voor iedereen gedaan zou moeten worden. Jouw argument is dat jullie lid zijn van een crew en jullie daarmee eigenlijk een voorrecht zouden moeten hebben t.o.v. normale managers, maar dit strookt simpelweg niet met het beleid van GB.
Gamebasics is hier duidelijk in: verzoeken om tools aan te passen worden alleen ingewilligd indien er sprake is van een bug of een officieel (crew)evenement (zoals: Crewkampioenschappen, Crew Cup, etc.). Dat is in dezen niet het geval en daarom zal er van de kant van Gamebasics ook niets aan worden gedaan indien iemand niet aan kan tonen dat er sprake is van een bug.
Daarnaast hadden jullie er ook voor kunnen kiezen om het officiële battle-systeem te gebruiken, waarbij alles automatisch wordt ingesteld. In plaats daarvan kiezen jullie ervoor om zelf handmatig (los van het normale battle-systeem) een competitie aan te maken. Prima natuurlijk, maar accepteer dan ook de bijkomende gevolgen als er wat misgaat door een menselijke fout.
-
@de-boterbloemen_nl said in Instellingen niet goed:
Daarnaast nog een toevoeging: Hij heeft alles wel goed gezet, maar blijkbaar heeft osm dat niet goed opgeslagen, dus dat zelf verantwoordelijk voor gaat ook niet op.
Als hij aan kan tonen (met behulp van screenshots) dat het om een bug gaat en niet om een menselijke fout dan kan hij het bewijs posten d.m.v. een bugmelding. Anders kunnen wij hier verder niets mee, want we kunnen niet zomaar iedereen op zijn woord geloven.
-
@silvester-j_nl said in Instellingen niet goed:
@de-boterbloemen_nl
Ten eerste, ik kan net als alle andere staffleden op OSM deze tools helemaal niet aanpassen. Alleen admins van Gamebasics kunnen dit in uitzonderlijke situaties doen.De reden dat GB dit soort verzoeken vanuit de community niet behandelt, is dat er anders ontelbare verzoeken binnen zouden komen om tools aan te passen en dit voor iedereen gedaan zou moeten worden. Jouw argument is dat jullie lid zijn van een crew en jullie daarmee eigenlijk een voorrecht zouden moeten hebben t.o.v. normale managers, maar dit strookt simpelweg niet met het beleid van GB.
Gamebasics is hier duidelijk in: verzoeken om tools aan te passen worden alleen ingewilligd indien er sprake is van een bug of een officieel (crew)evenement (zoals: Crewkampioenschappen, Crew Cup, etc.). Dat is in dezen niet het geval en daarom zal er van de kant van Gamebasics ook niets aan worden gedaan indien iemand niet aan kan tonen dat er sprake is van een bug.
Daarnaast hadden jullie er ook voor kunnen kiezen om het officiële battle-systeem te gebruiken, waarbij alles automatisch wordt ingesteld. In plaats daarvan kiezen jullie ervoor om zelf handmatig (los van het normale battle-systeem) een competitie aan te maken. Prima natuurlijk, maar accepteer dan ook de bijkomende gevolgen als er wat misgaat door een menselijke fout.
Oke leuk een aardig maar die laatste alinea is echt complete bullshit. Het officiële battle-systeem dat bij jullie zo hoog zit stelt ons niet in staat om een tegenstander uit te kiezen. Silver en Golden Glory hebben gezamelijk 2 battle's gespeel en dit heeft de volgende resultaten voortgebracht:
132-9 Winst
137-11 Winst
Dit is natuurlijk helemaal geweldig omdat je mensen die 1 keer per dag inloggen helemaal af kan maken. (Lijkt een beetje op dat de kinderen uit groep 8 de kinderen uit groep 3 gaan pesten). Dan is de lol er toch ook wel weer vanaf?
Wij kiezen er voor om juist een battle op niveau te spelen zodat wij eens echt "getest" worden en daardoor beter kunnen worden. Dit is ook de reden dat wij (het volgens Gamebasis) "het o zo geweldige officiële battle-systeem" niet gebruiken en het op deze manier doen. -
@silvester-j_nl said in Instellingen niet goed:
@de-boterbloemen_nl said in Instellingen niet goed:
Als hij aan kan tonen (met behulp van screenshots) dat het om een bug gaat en niet om een menselijke fout dan kan hij het bewijs posten d.m.v. een bugmelding. Anders kunnen wij hier verder niets mee, want we kunnen niet zomaar iedereen op zijn woord geloven.
Dus als ik jou goed begrijp @Silvester-J_NL dan moet ik van ELKE klik die ik doe op OSM een screenshot maken? Want ja stel he ik doe mijn instellingen en ik kom er na de wedstrijd achter dat deze niet zijn opgeslagen, dan moet ik met screenshots aantonen dat dit ik het goed heb ingesteld maar dat het dus verkeerd is opgeslagen!
Dan kan ik denk ik beter een cursus programmeren gaan volgen en een soort gelijk spel opstarten aangezien ik daar minder tijd aan kwijt zou zijn om dat te kunnen doen.
Zou jij mij tevens uit kunnen leggen hoe jij dit doet? Ik ben namelijk benieuwd waar jij al deze screenshots bewaart en hoe OSM dan nog leuk blijft om te spelen?
En anders moeten we zeker maar weer volgens het "officiële battle-systeem" gaan spelen want dan kunnen wij er voor zorgen dat managers die dit spel voor de lol doen volledig afgemaakt worden en dat ze stoppen met spelen!! -
Misschien zou het handig zijn als GB eens wat ging aanpassen hierin, er komen veel fouten voor ook vanuit GB zelf qua bugs, en als ze de moderator die de competitie is gestart nu eens een extra tool zouden geven om de instellingen in de voorbereidingsfase aan te kunnen passen is alles opgelost en regent het niet zoveel klachten meer hierover.
We betalen ons al suf aan al die bc's die erdoorheen gejaagd worden in verschillende comeptitie's, Cups, battle's etc, er mag ook wel eens iets vanuit de andere kant komen voor diegene die hier zoveel tijd geld en energie insteken, daardoor kan GB voort blijven bestaan.
Zoals het ook is bij televisieland, de zender is er voor de kijker en niet andersom, moet hier gelden OSM is er voor de managers en niet andersom, leg dit eens op kantoor neer en bouw een tooltje in zodat managers zelf de instellingen kunnen aanpassen in de voorbereidingsdagen om dit soort dingen in de toekomst te voorkomen.
Zo lastig is dat niet lijkt mij? -
@peter-osm-master_nl Hoort niet lastig te zijn nee, maar zal wel weer niet mogelijk zijn
-
Ik denk dat Silvester wel duidelijk genoeg was. Gebruikers zijn zelf verantwoordelijk voor het correct instellen van de competitie. Alleen wanneer er door middel van screenshots aangetoond kan worden dat er sprake is van een bug, gaat Gamebasics dit handmatig aanpassen. Het klopt inderdaad dat er in het verleden instellingen handmatig zijn aangepast. Doordat Gamebasics niet eeuwig bezig wilt zijn met verzoeken blijven inwilligen, heeft men besloten om dit niet meer te doen. Hier hoef je het niet mee eens te zijn, maar erover doorzeuren heeft ook geen zin. Gamebasics zal deze policy niet gaan veranderen.
Overigens: het posten van screenshots bij bugmeldingen wordt al jaren verplicht gesteld. Ik snap dus niet helemaal waarom daar nu opeens moeilijk over gedaan wordt.
Verder is het Hulp forum niet bedoeld als discussie forum. Bij deze sluit ik dus het topic.