Niet scrollen in opstelling
-
Bij opstelling kiezen kan ik geen andere spelers selecteren, ik kan in de popup nietnaar beneden scrollen
-
@forzagerard_nl Zou je willen aangeven waar je het op speelt en iets duidelijker willen zijn met het omschrijven van jouw probleem ( bijv. screen). Het is zo best lastig om je te kunnen helpen.
-
heb hetzelfde probleem.....heb alle cookies enzo verwijderd, ligt niet aan mijn touchpad of muis.....dus als je de oplossing weet hoor ik het mss wel
-
@coach-juri_nl hi, als jij anders ook een screen zou willen posten van hetgeen wat je ziet?
-
had 3 dagen terug ook al een post geplaatst......het is gewoon als je op een positie klikt van een speler in de opstelling, krijg je de pop-up van het hele team....die kun je dus niet scrollen
normaal kun je dat met een dubbelle klik bevestigen en nu kan ik alleen maar spelers slepen naar hun positie...
-
Zoals al werd gezegd. Post a.u.b even een screenshot van die pop up en geef aan om welk slot het gaat.
-
mss een stomme vraag, maar hoe krijg ik dat gedaan?
-
Het maken van een screenshot
Vaak wordt er gevraagd naar een screenshot. Dit is om duidelijk te kunnen maken waar het probleem zit, en of het probleem ook daadwerkelijk bij OSM ligt of niet. Hieronder vind je een stapsgewijze uitleg over hoe je een screenshot moet maken.Stap 1:
Ga naar de pagina waarop de Bug/Fout zich voordoet. Zorg dat goed en duidelijk in beeld is wat de bug is en dat ook de datum en tijd goed in beeld is!Stap 2:
Maak de screenshot door middel van het indrukken van de Prt Scr toets (Let op: bij sommige apparaten is het ook nodig om tegelijkertijd de Fn toets in te drukken)Stap 3:
Nu je de screenshot hebt gemaakt zal je deze moeten opslaan als plaatje. Dit doe je door bijvoorbeeld het programma Paint te openen. Dit staat op elke Windows computer.
Wanneer je eenmaal in het programma Paint bent ga je naar “Bewerken” en vervolgens kies je “Plakken”. Ook een optie is om “Ctrl + V” in te drukken, dit is de sneltoets om te plakken op je computer.Veel huidige computers zullen dit direct ergens opslaan op je computer (afbeeldingen/OneDrive etc.)
Stap 4:
Het is belangrijk dat je niets aanpast in je screenshot. Wij hebben de screenshot van het hele scherm met datum en tijd in beeld nodig, dus niet een klein deel van het scherm. Ga dus niet knippen en plakken in je screenshot!!. Wanneer dit het geval is kun je het plaatje opslaan op je computer. (In Paint op Bestand klikken en dan in het menu kiezen voor Opslaan als… kiezen)Stap 5:
Nu je de screenshot hebt opgeslagen moet je de screenshot nog uploaden om hem te kunnen delen. Dit kan je doen via OSM zelf of via een externe uploadsite zoals Lightshot of Imgur.Optie 1: Lightshot (http://prnt.sc/)
Klik op de blauwe "Door afbeeldingen bladeren" knop. Selecteer het bestandje wat geüpload moet worden. Na dat het bestandje is geüpload kan je de link die er verschijnt kopiëren en plakken in je bericht.Optie 2: imgur (http://imgur.com/)
Klik op de blauwe knop waar “upload images” op staat en kies in het menu dat opent voor “Upload images”. Kies daarna voor “browse your computer”. Als je je plaatje dan geselecteerd hebt kies je voor “Start Uploading”, daarna klik je op Save en je upload is gereed! Kies de link die bij het kopje “Direct Link” staat. Deze link voeg je toe aan je post. (Let wel op, als je een img link plaatst moet deze op een .jpg, .gif, .jpeg etc. extensie eindigen op OSM. Omdat imgur automatisch “?1” toevoegt aan zijn links zul je deze dus eerst moeten weghalen voordat je deze post.Let op: Gebruik geen Tinypic. De link van de afbeelding kan via Tinypic nog wel eens veranderen waardoor de screenshot niet meer te zien is (er komt dan een wit leeg vlak op de plaats waar de screenshot stond).
-
dit is het beste wat ik ervan kon maken
-
Zeer merkwaardig dat je de zijbalk niet hebt waarmee gescrolled kan worden. Om zeker te weten dat dit probleem niet bij je zelf zit, heb ik nog even wat extra vragen:
- Heb je dit probleem ook bij je andere team op je clubslot 2?
- Heb je bij andere pagina's ook dit probleem of is het alleen de pop-up bij de opstelling pagina?
- Welke browser gebruik je en is die browser up-to-date?
- Heb je dit probleem ook bij andere browsers?
- Heb je dit probleem ook als je via een andere PC/laptop speelt?
- Wat is het versienummer van de OSM website die je gebruikt? Dit vindt je helemaal onderaan elke pagina op OSM:
(All contents 2001 - 2018 Gamebasics BV, Nederland. [versienummer]
Spelregels | Privacystatement | Feedback)
-
- ja ook op dat slot
-alleen bij de pop-up opstelling
-browser is volgens mij up to date ( kun je precies uit leggen wat dat is)
-volgens mij niet....zie vorig antwoord voor uitleg
-nee....op de telefoon werkt het gewoon
-versie 3.54.5
- ja ook op dat slot
-
Up-to-date betekent dat de browser de laatste versie heeft. In de instellingen van je browser vind je ergens de info over de versie van de browser.
De browser is een programma waarmee je bijvoorbeeld OSM kan spelen via een PC of laptop. Naast de browser die jij gebruikt (aan je screenshot te zien is het geloof ik Microsoft Edge) heb je nog diverse andere browsers. Zoals Microsoft Internet Explorer 11, Google Chrome of Mozilla Firefox. Als we weten of je het probleem ook hebt op andere browsers zijn we al een stap dichterbij om te weten of het een bug in OSM is of dat het probleem aan jou kant zit.
Dat het via je telefoon werkt is leuk, maar daar heb ik helaas niets aan. We zouden graag willen weten of je dit probleem ook hebt wanneer je via een andere PC of laptop OSM speelt via Microsoft Edge. Indien je op een andere PC of laptop dit probleem bijvoorbeeld niet zou hebben, dan zit het probleem ergens in de PC/laptop die je gebruikte voor het maken van de screenshot. Zou je op een andere PC of laptop wel dit probleem hebben, dan zit er een bug in OSM.
Vandaar dat ik om al deze info vraag.
-
@fc-eddie_nl
zal het uitzoeken en dan laat ik het weten....heb alleen geen andere pc of laptop bij de hand
kan een tablet wel evt? -
heb mijn best gedaan voor een oplossing.....
geprobeerd via internet explorer maar blijft hetzelfde probleem, ook nog gekeken op een tablet en daar nergens last van
als het dan aan mijn laptop zou liggen vind ik het best vreemd omdat ik nl ook reageer op iemand zijn zelfde probleem met het scrollen in de opstelling ( zie begin van dit item)
-
Sorry, maar Gamebasics kan helaas niets voor je betekenen. Ze vermoeden dat je een Windows tablet gebruikt en die browser wordt niet ondersteund door Gamebasics. Om het probleem te verhelpen zal je bijvoorbeeld Google Chrome of Mozilla Firefox moeten installeren op je tablet en dan zal het probleem opgelost zijn.