Selectiewaarde
-
Ik heb mij vandaag ingeschreven voor één van de WK-competities, waarin ik meespeel met het team Colombia.
Wat mij opvalt, overigens ook in andere competities (weliswaar in mindere mate), is het (grote) verschil in selectiewaarde tussen teams van dezelfde doelstelling.
Zo heeft mijn team (Colombia) een selectiewaarde die 45 miljoen lager ligt dan Kroatië. Is dit niet een beetje vreemd en scheef? De manager van Kroatië heeft hierbij aan het begin van de competitie al gelijk een voorsprong op mij.
Alvast bedankt voor jullie reactie.
-
Spelerswaardes (en dus ook tevens de totale teamwaarde) gaat op basis van de echte statistieken. De topspelers van het ene team zijn misschien net even beter dan het andere team of het ene team heeft wat meer spelers in de selectie dan het andere team. Hierdoor kan het dus voorkomen dat er in bepaalde competities wat grotere verschillen zitten tussen teams met dezelfde doelstelling.
Dit wordt allemaal geregeld door het League Update team. Zie onderstaand topic voor een uitleg hoe het League Update team de spelerswaardes en dus ook de teamwaardes bepaald.
https://forum.onlinesoccermanager.nl/topic/1518/real-world-player-errors-corrections?page=1