Tweede Kamerverkiezingen 2017
-
@Suiz-Luárez_NL
uhhh de vvd zelf? Als ze zeggen dat het erbij hoort dan neem ik aan dat ze voorstander zijn. -
@timeenennaam_NL lekker hypocriet man janken om Scheeftand zijn reputatie. Terwijl je zelf hebt aangegeven dat jouw reputatie je iig geen reet boeit :')
-
@bringdaruckus_NL
Heb het ff opgezocht. "VVD-fractievoorzitter Halbe Zijlstra vindt dat etnisch profileren "erbij hoort", omdat "bepaalde bevolkingsgroepen nu eenmaal zwaarder vertegenwoordigd zijn in criminele activiteiten"."Was me ff ontgaan, maar ik ben het met Zijlstra eens in dezen.
-
Persoonlijk wou ik deze verkiezingen voor het eerst blanco stemmen,
De mooie praatjes vlak voor de verkiezingen heb ik nou wel gehoord en wilders vindt ik helemaal geen optie om op te stemmen ik denk dat NIEMAND daar beter van wordt.
De doorslag voor mij persoonlijk is de afgelopen dagen gebeurt.
Ik dacht altijd dat Nederland een land was die iedereen te vriend wil houden en meegaat hoe de wind waait maar de afgelopen dagen met het gedoe met turkije was ik blij verrast hoe daadkrachtig meneer rutte heeft opgetreden....
Persoonlijk ben ik trots om te zien hoe hij heeft opgetreden en heeft laten zien dat wij als klein kikkerlandje ook wat te vertellen heeft en dat we van ons afbijten.
Dankjewel Premier rutte mijn stem heb je !Gr Robin
-
@SIRclitjeslikker_NL said in Tweede Kamerverkiezingen 2017:
@l0rdShishio_NL Ik denk niet dat mensen die op de PVV stemmen vanwege hun erg conservatieve buitenlandbeleid daar in trappen. Bovendien vraag ik me ook af hoeveel pvv-ers de vvd als een serieus alternatief zien, gezien het feit dat vooral mensen met een laag inkomen op de sociaal-economisch linkse pvv stemmen en vaak eerder overwegen om naar de SP te switchten.
De VVD haalt alleen nog een redelijk zetelaantal omdat een hoop mensen die marktwerking harde shit vinden niet echt een alternatief voor die partij zien en het dan toch maar de meest veilige optie vinden, zoals Leroy bijv. zijn stem voor de VVD beargumenteert. Verder heeft die partij bij de meeste mensen gewoon gigantisch afgedaan, en denk ik niet dat zij nu echt nieuwe kiezers kunnen werven. Miss volgende verkiezingen met Klaas Dijkhof weer.
Ja marktwerking is één ding maar ik vind Nederland gewoon als geheel veel te links. De belastingschalen zijn uit elkaar getrokken en als het aan Jesse, Emile en andere gekkies ligt ga je nóg meer betalen als je een goed inkomen hebt. Dat gaat tegen alles in waar ik voor sta. Ik erger me dan ook kapot aan het woord 'eerlijk'. Je het is echt supereerlijk als je meer gaat betalen naarmate je carrière maakt, investeert, verantwoordelijkheden op je neemt etc. Dan heb ik het niet over uitzonderingen waarin mensen rijk worden geboren of een loterij hebben gewonnen.
Ik geloof dat Klaver vorige week de legendarisch woorden sprak: "Het eerste doel van bedrijven moet niet zijn om winst te maken."
Lolwhut? XDLiefst een vlaktaks, maar op z'n minst de inkomensbelasting houden zoals het is.
-
@l0rdShishio_NL said in Tweede Kamerverkiezingen 2017:
@timeenennaam_NL Dit zou Wilders ook zomaar eens stemmen kunnen kosten; dat mensen die twijfelden tussen VVD en PVV nu geneigd zijn voor VVD te stemmen omdat de VVD spierballen toont (daarom reageert VVD ook op deze manier natuurlijk). Hoe dan ook, dit conflict levert legt de rechtse kant geen windeieren.
Nee hoor gaat stemmen opleveren
-
VVD krabbelt juist nu alweer beetje terug. Ik vond de uitspraak, hoe haalbaar dan ook, van Buma gisteren sterk en goed onderbouwd aan tafel bij Witteman in Buitenhof.
Dat associatieakkoord met Turkije moeten we echt vanaf, mensen die hier geboren zijn zijn Nederlanders ondanks hun vader of moeder die misschien Turks zijn. Zo kun je bezig blijven. Dat vind ik trouwens voor alle andere landen zo.
En als men denkt dat het daar beter is geregeld, dan ga je toch lekker daar naartoe. Er zijn echt genoeg Turken die wel hun best doen om hier te slagen, maar degene die dat niet doen en meer met Turkije dan Nederland hebben moeten we zo snel mogelijk wegsturen, zeker als ze op geen enkele manier bijdragen aan Nederland.
-
@Kagchelland_NL said in Tweede Kamerverkiezingen 2017:
Ik geloof dat Klaver vorige week de legendarisch woorden sprak: "Het eerste doel van bedrijven moet niet zijn om winst te maken."
lol ik krijg flashbacks naar die occupy zwervers
-
@Glennevire_NL
Ik leid aan Scheeftands reputatie alleen af dat hij cheataccounts gebruikt. En daarbij vind ik het inderdaad niet erg dat schreeuwtokkies die ik ooit beledigd heb al mijn posts downvoten. Ik weet niet wat de twee precies met elkaar te maken hebben? -
@Kagchelland_NL Zoals Groenlinks en de SP het willen (en het nu ook al een beetje is) betalen rijken zich blauw aan allerlei bureaucratische subsidies en bijslagen waarvan maar een deel naar de armere druppelt en een deel in het hele bureaucratische proces gaat zitten
Ik zou in ieder geval beginnen met een belastingsvrije voet van 10-20.000 euro, denk dat ze daar uiteindelijk echt wat aan hebben zodat ook harde werkers met belangrijke beroepen waar geen hoge opleiding voor nodig is een heel fatsoenlijk leven kunnen leiden.
Vervolgens wel een enigszins progressief stelsel, maar we moeten de best verdienden niet wegpesten nee.
-
@Jip-Huijs_NL
Hij heeft natuurlijk ook een duidelijke agenda. Dit weekend werden de grote partijen weer beschimpt, behalve D66 natuurlijk. Alsof daarbij geen kritische kanttekeningen te plaatsen zijn. -
@SIRclitjeslikker_NL 20k? dan betaalt bijna niemand meer belasting in Nederland
-
Pieter Omtzigt zegt in een interview dat Turkije elke maand nog 2 miljoen euro van de EU krijgt voor het verbeteren van gevangenissen. Zou wel heel idioot zijn als dat waar is...
-
@timeenennaam_NL tja dat zal vast wel te maken hebben met deals mbt toetreding tot de EU.
-
@hap-slik-weg_NL Nja het minimumloon is 18.600 dus niet niemand. Maar 15k zou wel een goed bezig zijn indd
-
@Kagchelland_NL Hmm ja zag net ook dat modaal op 37k ligt, had het wat lager verwacht.
-
bezig = begin ofcourse
-
@Kagchelland_NL joh
-
@hap-slik-weg_NL said in Tweede Kamerverkiezingen 2017:
@Kagchelland_NL Hmm ja zag net ook dat modaal op 37k ligt, had het wat lager verwacht.
Dat is €3085/maand per gezin toch?
Niet echt heel veel als je het zo ziet eigenlijk. Niet het gemiddelde toch? Ik dacht het inkomen dat het meest voorkomt ofzo -