Voetbal: Champions League & Europa League
-
@FC-Eddie_NL Robin Ruijter heeft heeft geen goede ervaringen met clubs uit Luxemburg..
-
@FC-Eddie_NL AZ idd onderuit tegen Kiev
Gent wel een winst -
Dat zat er wel een beetje aan te komen. Ben echt benieuwd of AZ de lijn van vorig seizoen kan doortrekken of dat het echt een eenmalig iets was.
-
@FC-Eddie_NL Zou mooi zijn voor AZ en het Nederlandse voetbal als ze het kunnen, maar ik ben bang dat ze miss toch nog leuke spelers kwijt gaan raken nu ze EL gaan spelen.
Al zou het voor de jonge gasten bij AZ ook leuk zijn om EL te spelen en zichzelf nog meer in de schijnwerpers te zetten en je waarde te verhogen.Zal mij benieuwen wat ze aan boord kunnen houden.
-
Het wordt inderdaad wel eens tijd dat niet alleen Ajax de Europese punten moet binnen sprokkelen. Wat dat betreft is deze uitschakeling ook beter voor het Nederlands voetbal. Ajax moet nog steeds boven zichzelf uitstijgen om de topclubs de baas te zijn, dus dan is het een utopie om te denken dat AZ dat ook wel even gaat doen. Nu kunnen ze hopelijk Europees overwinteren.
-
Het is gewoon een zielig clubje dat AZ. Proberen om het CL ticket op te eisen terwijl je 2e staat en al jaren niks hebt laten zien in Europa.
Ik denk dat de groepsfase EL ook te hoog voor ze is gegrepen en hoop dat ze heerlijk op hun plaat gaan.
-
@maricja_NL Ja dat Gent vind is wel jammer met oog op het landencoëfficiënt, al mogen ze van mij nu wel de CL halen zodat ze daar 0 punten in de poule behalen. Wellicht bij Ajax in de groep dat is op papier dan gelijk de makkelijkste die ze kunnen loten.
AZ kan zich natuurlijk veel beter in de EL profileren en als ze mooi doorstoten met gunstige lotingen tot de kwartfinale hebben ze het alsnog goed gedaan.Gelukkig heeft Benfica verloren wat ervoor zorgt dat Ajax in pot 2 zit waardoor Ajax toch zeer zware tegenstanders ontloopt (Barca/City/Dortmund).
Mogelijke poule:
- Porto/Zenit
- Ajax
- Dinamo Kiev/Gent
- Slavia Praag
^Zenith en Kiev in één poule is niet mogelijk vandaar de andere clubs erbij.
Willem II heeft ook zijn plicht gedaan en komt in de volgende ronde vermoedelijke de Glasgow Rangers tegen, die zijn een maatje te groot voor ze ben ik bang..
-
Prachtloting. Pot 1 team mag overigens ook nog wel gerust Liverpool of Bayern zijn zodat het pot 3 en 4 team niet onverhoopt wat bonuspunten pakken
-
@L-R-van-kessel_NL Zou idd gunstig zijn als AZ een leuk verloop kent in de EL. Ik hoop alleen dat het team dan wel zo blijft als dat het nu is.
Als NAC-fan vind ik het natuurlijk niet leuk om de kruiken in Europa te zien hahaha
Maar met Rangers op bezoek, komt er wel een eind aan het sprookje daar -
2020/21 UEFA Champions League group stage
Group A:
Bayern, Atlético Madrid, Salzburg, Lokomotiv MoskvaGroup B:
Real Madrid, Shakhtar Donetsk, Internazionale, MönchengladbachGroup C
Porto, Manchester City, Olympiacos, MarseilleGroup D
Liverpool, Ajax, Atalanta, MidtjyllandGroup E:
Sevilla, Chelsea, Krasnodar, RennesGroup F:
Zenit, Dortmund, Lazio, Club BruggeGroup G:
Juventus, Barcelona, Dynamo Kyiv, FerencvárosGroup H:
Paris, Manchester United, Leipzig, İstanbul BaşakşehiBrand maar los!
Welke clubs gaan de groepsfase overleven? -
Ajax heeft nog een lastig karwei voor de boeg
Liverpool is goed bezig, maar Atalanta mogen ze zeker niet onderschatten. PSG had de nodige (en verwachte) moeite met ze afgelopen CL seizoen.In sommige poules is de top2 wel te raden, maar ik vind Groep F bijvoorbeeld een leuke open poule
-
Ik vrees voor Ajax dat het niet overwinteren word in de champions league. Maar 3e worden ze wel zoiezo.
-
@maricja_NL said in Voetbal: Champions League & Europa League:
2020/21 UEFA Champions League group stage
Brand maar los!
Welke clubs gaan de groepsfase overleven?Dit is wat ik verwacht, waarbij de dikgedrukte clubs doorgaan naar de KO-fase en de doorgestreepte teams laatste in de groep worden. Voor Ajax overigens een hele mooie loting. Ik denk dat ze lang mee kunnen doen voor plek 2, maar dat Atalanta uiteindelijk wel aan het langste eind zal trekken.
Group A:
Bayern, Atlético Madrid, Salzburg,Lokomotiv MoskvaGroup B:
Real Madrid, Shakhtar Donetsk, Internazionale,MönchengladbachGroup C
Porto, Manchester City,Olympiacos, MarseilleGroup D
Liverpool, Ajax, Atalanta,MidtjyllandGroup E:
Sevilla, Chelsea, Krasnodar,RennesGroup F:
Zenit, Dortmund, Lazio,Club BruggeGroup G:
Juventus, Barcelona, Dynamo Kyiv,FerencvárosGroup H:
Paris, Manchester United, Leipzig,İstanbul Başakşehir -
Poule B en H zijn het zwaarst.
Poule C of F had ik Ajax het liefst ingezien.
Ik zie ons 3e worden , Atalanta 1e, Liverpool 2e, Ajax 3, die Denen 4e.
Poule E spreekt mij het minste aan qua wedstrijden.
Wedstrijd Juve-Barca ben ik zeer benieuwd naar de Ligt vs de Jong en Ronaldo vs Messi..Is voor het eerst dat zij elkaar in de poulefase tegenkomen.
-
Alle NL EL teams hebben ook een flinke kluif
-
PSV en Feyenoord zie ik het nog wel reden AZ heb wel egt zwaar geloot.
-
Als je naar de afgelopen 5 jaar kijkt zijn teams van het kaliber Dinamo Zagreb en Wolfsberger ook geen teams die Feyenoord zomaar even opzij zet. Misschien 50/50 met Dinamo om plek 2?
Voor PSV is de groepsfase meestal ook het eindstation, die hebben niks te zoeken op dit niveau.
-
Ik zie psv wel overleven ik hoop het ook wel voor het nederlands voetbal want ik zie Ajax ook geen 2de worde in hun poul.
-
PSV zie ik ook nog wel overleven. AZ heeft een zware klus te klaren.
Feyenoord heeft ook een lastige loting, maar niet onmogelijk. Het zal aan de vorm van de dag liggen. -
@Silvester-J_NL Ik denk eigg wel dat je het voor het grootste deel wel goed zal hebben. Ergens hoop ik toch op een verrassing