Reizen
-
@bringdaruckus_NL Lijkt ze dat niks, nee? Even uit de drukke omgeving? Op het strand rennen en ravotten in het zand, wegrennen voor het aanspoelende zeewater
-
Als je het topic doorleest heb ik al naar 4 vakanties afgeteld..daar zat de voorpret bij, inmiddels kan ik er alleen nog maar sceptisch naar kijken..Maar we gaan het zien.
Naar welke CP ga je?
-
@maricja_NL Ik heb tieners. Die zie ik dit niet doen hahaha.
-
@bringdaruckus_NL Albufeira komen ze nog wel toch?
-
@bringdaruckus_NL Hahaha. Nee, die zie ik dit ook niet snel doen idd
-
De kans dat onze Zanzibar reis doorgaat word steeds kleiner, alternatief Aruba is ook nog niet mogelijk..nu toch meer aan het orienteren voor Bonaire/Curacao (of gecombineerd)..
-
Vakantie zojuist wederom omgeboekt..we gaan Bonaire toe (mits er geen Corona gezeik komt aldaar).
Was nog een gepuzzel met de data en vlucht.
We hebben aardig wat vouchers van TUI van de afgelopen vakanties/omgeboekte reizen. Alleen vlieg ik liever met KLM dan TUI.
Naar Bonaire had ik bij KLM een mooie aanbieding gezien voor de Business Class welke daar voor 2 personen slechts €4.900,00 kostte.
Bij TUI zou ik voor de Deluxe + Het hotel in totaal € 4.980,00 kwijt zijn en kon ik gebruik maken van mijn vouchers en het omboekgebeuren.
Als ik met KLM wilde vliegen in dezelfde pakketreis bij TUI waren de kosten ineens €11.850,00. (Iets wat opmerkelijk is, als je hetzelfde bij elkaar optelt nog op een lager bedrag uitkomt en over het dubbele aantal aan vliegtickets beschikt.)
De verklaring van TUI is : Wij hebben vaste prijsafspraken met KLM en kunnen niet mee op 'dagprijzen'.Nu vind ik een verschil van 7K enorm overdreven..dus toch maar besloten om met TUI Deluxe te vliegen..al hadden we er zo 2k meer voor over om gewoon KLM Business te vliegen. Maar jammer dat dat niet geregeld kon worden door de starheid van TUI.
Al kijk ik er alsnog naar uit om even lekker 2 weken te genieten op Bonaire en tot rust te komen.
-
@L-R-van-kessel_NL lekker hoor! Vind het wel nogal wat dat je de vliegreis zo belangrijk vindt dat je er zo veel geld tegenaan zou gooien om met KLM te kunnen.
Ik ga een lang weekend naar Berlijn. Heb 2 reisdagen over op mijn interrail ticket (zwartrijden is zo makkelijk met die dingen, pas invullen als je de conducteur ziet, dus twee dagen niet hoeven in te vullen en dus over, hahah) dus hoef alleen de hostel te betalen (34 euro voor 3 nachten). Lekker goedkope dagen weg
-
@l0rdShishio_NL said in Reizen:
belangrijk vindt dat je er zo veel geld tegenaan zou gooien om met KLM te ku
Lekker man , Berlijn word wel veel bezocht deze laatste maanden door de Nederlanders zowel hier op OSM als in mijn kennissenkring. Welk gedeelte van Berlijn heb je je hostel?
-
@L-R-van-kessel_NL Hopelijk kan je toch lekker op vakantie en genieten daar. Ff weg van hier.
Mooi vooruitzicht, 2 weken zon, zee en strand. Heb je al een planning gemaakt van de activiteiten of beslis je daar spontaan om eea te doen? -
@L-R-van-kessel_NL said in Reizen:
@l0rdShishio_NL said in Reizen:
belangrijk vindt dat je er zo veel geld tegenaan zou gooien om met KLM te ku
Lekker man , Berlijn word wel veel bezocht deze laatste maanden door de Nederlanders zowel hier op OSM als in mijn kennissenkring. Welk gedeelte van Berlijn heb je je hostel?
Was 5 minuten lopen ten noorden van de Dom. Mooie stad met goedkoop eten!
-
@l0rdShishio_NL hahaha ik snap dat ook niet zo.
@L-R-van-kessel_NL heb je er echt nog zin in? Ik zie de ene reis na de andere reis van je gecanceld worden. Zou er persoonlijk wel een beetje moedeloos van worden
-
Ondanks ik gek ben op reizen en wintersport heb ik besloten dit jaar nergens heen te gaan.
Zijn een mid week naar Landal geweest in de buurt van Roermond. Thats it.
Kind blij en toch even eruit. Wel al een vakantie geboekt voor in mei 2021. Van de vouchers van dit jaar.
Laten we hopen dat die vaccin er snel is.. Ben er nu wel klaar mee met dit gezeik. -
@KingFvP_NL
Toch niet in de Lommerbergen hoop ik? -
@bringdaruckus_NL Man breek me de bek niet open..Maar echt ik smacht naar een tropische zon met strand en bijbehorende Cuba Libre.
Normaliter gaan wij een paar keer per jaar weg om even stoom af te blazen van het drukke gelukkige leven wat we hebben maar daar hoort die ontspanning ook bij om alles weer even op te laden.Gisteren keek ik even naar KLM 2020 terug in de lucht (of hoe het ook mag heten op RTL 4 om 21:30), dan baal ik wel dat ik sinds januari niet meer in de lucht heb gezeten.
Mocht Bonaire niet doorgaan, gaan we letterlijk heen waar er nog heen word gevlogen, of dat nou Gambia, Vietnam, Uruguay of de f*cking Canarische Eilanden zijn..het maakt niet uit , als we maar weg kunnen. Alleen de kans dat we Uberhaupt Nederland uitmogen lijkt steeds kleiner te worden..
Enige 'voordeel' wat we eruit halen is dat alle vakanties voor 2021 dan al betaald zijn, wat weer goed uitkomt omdat we misschien een nieuw huis gaan laten bouwen..
-
@L-R-van-kessel_NL Ik snap je heel goed. Normaal gezien was ik in dit halfjaar ook al minimaal 4x in buitenland geweest. Al was het maar een weekendje London ofzo.
Maar ik heb echt geen zin om elke keer te boeken en dan de reis noodgedwongen te moeten cancelen. 1x oke maar heb het idee dat bij jou al 4/5x is gebeurd.
-
@timeenennaam_NL
Ja die ja Hoezo? -
@KingFvP_NL
Zat vanwege corona en last minute boeken voor het eerst in mijn leven op zo'n vakantiepark. Lommerbergen that is. Wat bezielt hardwerkende Nederlanders in hemelsnaam om daar vrijwillig heen te gaan?Een weekend in een donker, smaakloos ingericht huisje uit de jaren '60 dat kleiner was dan mijn studentenkamer vroeger. En dan met de gedachte dat je voor hetzelfde geld week lang een huisje in DL, FR of BE kunt huren. Faciliteiten op het park eigenlijk alleen op kinderen gericht en behalve Roermond vrijwel geen bezienswaardigheden in de omgeving.
Gelijk genezen van die Landal en Center Parcs shit.
-
@bringdaruckus_NL En toen is Bonaire ook om dubieuze redenen geannuleerd door TUI.
Wij hebben een mail ontvangen dat het vanwege COVID is geannuleerd. (Code oranje voor Bonaire) die loopt tot vandaag overigens en niet mijn vertrekdatum van 02-11-2020.
Wat schetst mijn verbazing, er gaan nog gewoon vluchten van TUI en reizen te boeken via TUI naar Bonaire op 01-11,08-11.
Ze hebben namelijk de vlucht eraf gehaald(lijkt het).
vlucht naar Bonaire gaat namelijk ook naar Curacao, en de vlucht naar Curacao vind gewoon doorgang. Wij hebben inmiddels omgeboekt naar Curacao.Alleen wat schetst mijn verbazing, de vlucht tussen Curacao en Bonaire is gewijzigd in een vlucht voor Curacao en Aruba!
Wij gaan dan ook liever naar Aruba dan Curacao, alleen is Aruba al veel langer op code oranje en volgens de cijfers ook zwaarder getroffen dan Bonaire.Het heeft er dus alle schijn van dat TUI deze vlucht puur uit economische redenen heeft gewijzigd maar COVID als excuus gebruikt.
Dus dit gaat ook weer een staartje krijgen..
-
@timeenennaam_NL
Tja ik zat daar met me dochter van 3 en me hond. Voor beide een top locatie.
Elke dag wel een vol programma. En dus kind blij, ouders blij..Wij hadden wel een modern ingericht huisje trouwens.
Die heeft ten minste een vaatwasser..