Reizen
-
Ergens lijkt het me wel mooi om een keer door Zuid-Amerika te backpacken.
Ik ben wel vrij introvert en kan me voorstellen dat ik er doodziek van wordt om steeds in van die hosteltjes te slapen enzo. -
@l0rdShishio_NL vertel eens over jouw reis, makker
-
Met m´n vriendin
Ik zat 5/6 dagen in Tokio, nog steeds niet alles kunnen zien. In de stad wonen meer mensen dan in NL XD -
@sirclitjeslikker_nl Word*
Introvert of extrovert. Je kiest ook in hostels natuurlijk zelf of je een privékamer met badkamer neemt of een gedeelde ruimte.
Ik vind bijvoorbeeld interactie met andere reizigers met andere inzichten/culturen/taal echt een verrijking van m'n reis. Maar ik hoef er niet meer op één slaapkamer te liggen. Wij doen aan backpacken en slapen in hostels, maar dan wel de luxe versie zeg maar.
Het is gewoon tof om -als je dat wilt- een avondje wasted te worden met Mexicanen, Amerikanen, Duitsers en Argentijnen in een tuin of 'common area'. En als je niet wil; ga je je nest in. Als je hotels boekt heb je alleen een hotelbar en is iedereen op zichzelf.
-
@sirclitjeslikker_nl Hmm hostels zijn wel ideaal om mensen te leren kennen, want je hebt eigenlijk meteen een band met ze en het zijn jongeren. In dat opzicht beter dan een hotel. Maar ik kan uiteindelijk slecht tegen hoe skeer die hostels zijn dus pak daarom zelf liever hotel
@bringdaruckus_nl said in Reizen:
Ik vind die biscuits niet zo bijzonder. Haal daar weleens seafood menu. Ook wel lekker, van die popcorn shrimps. Wat ga je verder allemaal doen in de states behalve je helemaal volproppen?
Op dit moment nog heel weinig op de planning, behalve dan natuurlijk de bekendste dingen in de steden die ik noemde
-
@kagchelland_nl ah oke, alleen naar Tokyo geweest of ook andere plekken?
-
@bringdaruckus_nl Tokio - Mt Fuji - Matsumoto - Koyasan - Kyoto - Hiroshima - Kumano Kodo - Osaka - Okinawa (Zamami island dus)
-
@kagchelland_nl ah aardig wat plekken dus. Had ook niet anders van je verwacht. Mijn planning is inderdaad wel wat langer dan 5 dagen in tokyo maar ik snap dat je daar niet zo lang kan blijven hangen als je 8 andere plekken in het land wil zien.
-
Heb je inmiddels al een planning gemaakt?
Zelf vertrek ik maandag a.s....tijd voor zon, zon en zon.
-
Ik filmde dit vorig jaar in Spanje door m'n telefoon op een goeie plaats te zetten
-
@m-a-n-o-_nl Ik schrok toen ik die dier ofzo zag
-
@yassin-mansousri_nl Dat was Mano zelf.
-
@furrax_nl
-
2 krabben
Zelf net weer terug en alweer gelijk de volgende reis geboekt...begin november een weekje naar Agadir.
Waar gaan de forumgangers de aankomende tijd nou uiteindelijk allemaal naartoe?
-
Net terug van Australië (Oostkust), Nieuw-Zeeland en Indonesië (Java, Bali, Lombok). Voor volgend jaar zit ik te denken aan Vietnam, Frans-Polynesië oid, Peru en Costa Rica.
-
Dat moet toch ook allemaal een aardige duit kosten. Ga je alleen of met iemand?
-
@furrax_nl Solo. Veel meer vrijheid en als ik behoefte heb aan een reisgenoot is het makkelijk iemand te vinden aangezien ik in dorms slaap.
Heb voor de afgelopen reis 7-8 maanden gewerkt (kon snel sparen aangezien ik terug naar ouders verhuisde en ik had nog wat spaargeld). Heb nu nog zo'n 6200 euro over. Als ik in augustus of september begin met werken hoop ik in januari weer genoeg geld te hebben.
-
@l-r-van-kessel_nl said in Reizen:
2 krabben
Zelf net weer terug en alweer gelijk de volgende reis geboekt...begin november een weekje naar Agadir.
Waar gaan de forumgangers de aankomende tijd nou uiteindelijk allemaal naartoe?
Ohh naar Marokko!
-
Aangezien je maar een week gaat, raad ik je aan om Marrakesh te gaan. Ik ken er meer maar met 1 week gaat je niet lukken. Om ze allemaal te bezoeken.
Je moet Wel Frans praten...
-
Marrakech bezoek ik een andere keer denk ik. 2x 3uur rijden op een dag vind ik misschien teveel van het goede. Afhankelijk van de weersverwachtingen ook als ik er ben. Mocht het minder weer zijn dan overweeg ik het weer wel te doen.
Spreek er liever Arabisch dan Frans..google translate helpt ook..komt vanzelf goed.