Voetbal: De Nederlandse competities
-
@maricja_NL Bij welke club in Breda speelde jij dan? Toen ik bij Rijsoord zat speelde ik nog wel eens tegen Baronie, Dongen, Madese Boys.
Die berichten worden niet door Overmaas bevestigd maar ik heb er wel hetzelfde over gedacht dat ze het 100jarig bestaan even willen afwachten en dan 2 jaar later alsnog te gaan fuseren, iets wat ik onwijs zonde zou vinden mocht het gebeuren.
Grote verschil van Overmaas met die fusie clubs is dat Overmaas een zeer goede jeugd had en veel meer leden dan die andere clubs bij elkaar opgeteld. Ook zit er bij Overmaas wat meer sponsoring (Jordex en nog paar havenbedrijven van oud-Overmaasers).
Ook kan het nog schelen als Geertruida en Malacia worden verkocht, die hebben in de jeugd ook nog bij Overmaas rondgelopen. -
@maricja_NL Klopt daardoor is het echt dringen op de zaterdag.
Hier vind elk jaar weer een hele verhuizing plaats. 600 jeugd jongens, +/- 150 gaan er weer weg, 1200+ aanmeldingen en de inschrijfperiode is slechts 2 maanden. Goed verdienmodel trouwens, inschrijfgeld is al 50 euro.
@L-R-van-kessel_NL ik denk niet of Overmaas nog iets kan vangen voor Geertruida, te jong en speelde daarna 2 jaar bij Spartaan 20.
-
@L-R-van-kessel_NL WDS'19. Heb er 12 jaar gespeeld.
Wij ontvingen niks voor Virgil Van Dijk. Hij was te vroeg weggegaan bij ons. Maar het is wel free publicity als het steeds benoemen. -
@maricja_NL Je ontvangt altijd wel wat, al is het maar een vergoeding voor het eerste contract. Om echt van transfers te profiteren moeten ze idd niet te jong vertrekken. Ook als ze al op 7 jarige leeftijd vertrekken kan de amateurclub alsnog zo'n 1500 euro krijgen als ze hun eerste contract tekenen.
-
@bringdaruckus_NL Hmmm, oké apart. Ik zat destijds in het bestuur van de club, maar de voorzitter vertelde ons dat we nergens recht op hadden.
Er zijn ook genoeg items en artikelen over Virgil gemaakt op het complex en ook daar wordt steeds gesproken dat er niets ontvangen wordt. Ik ben er nu wel een tijdje weg, dus ik krijg nu ook niets meer mee. -
@maricja_NL Het gebeurd wel vaker dat een voorzitter zijn eigen rekeningnummer doorgeeft.
Maar van WDS 19 heb ik echt nog nooit gehoord
Feyenoord-Twente beloofde gisteren trouwens niet veel voor het nieuwe seizoen..
-
@maricja_NL Je hebt verschillende soorten vergoedingen. Opleidingsvergoeding en soldariteitsbijdrage. De eerste is eenmalig bij het eerste professionele contract en een vast bedrag per jaar en die 2e bij transfers en afhankelijk van het transferbedrag. De media praat over het algemeen altijd over die 2e vergoeding.
Voor het 9e jaar telt het als een opleidingsjaar. Van Dijk ging op zijn 11e weg dus dat zijn 3 opleidingsjaren voor de opleidingsvergoeding. Per jaar krijg je ongeveer 1500 euro. Dus zo'n 4500 euro toen hij zijn eerste contract tekende.
@L-R-van-kessel_NL heel vaak is het ook zo dat het domweg niet lukt omdat het administratief bij de gemiddelde amateurclub gewoon een bende is. Met name de kleine clubs met een charme waar jij het over had met een hele groep goedwillende vrijwilligers. Er ontbreken vaak allerlei bewijsstukken. Je houd er als kleine club gewoonweg geen rekening mee omdat het zo zeldzaam is dat het gebeurt. Bij bv Zeeburgia gaan ze er vanuit dat er elk jaar een bedrag binnenstroomt en staat het conservatief voor een paar procent begroot op de jaarlijkse begroting.
Ik heb trouwens ook nog nooit van WDS19 gehoord, wel van het Bedum van Robben. Die hebben echt lekker gecashed.
-
@bringdaruckus_NL Thanks voor de info!
Miss was onze voorzitter niet op de hoogte hiervan. We hadden destijds een heel jong bestuur, w.v. de gemiddelde leeftijd 27 jaar bedroeg, dus wellicht uit onervarenheid niet geweten dat deze vergoedingen er zijn.Heb ik nu wel mooi WDS'19 op de kaart gezet zo
Ik ben niet verbaasd hoor. Het is maar een kleine vereiging met ongeveer 400 leden. Het 1e speelt standaard 4e klasse zondag. -
@maricja_NL dat is wel een erg jong gemiddelde, vaak zie je eerder een bestuur van gemiddeld 60 jaar ofzo.
Wat het eerste speelt zegt ook niet zoveel. Bekende topopleidingen als Spartaan 20 en Elinkwijk spelen ook vrij laag in de senioren.
-
@bringdaruckus_NL Klopt, het was een heel jong bestuur. De jongste was 21 en was bestuurslid facilitaire zaken en onze voorzitter was met 34 de oudste. De rest zat er mooi tussenin. Aan ambities geen gebrek, maar ervaring werd wel gemist.
-
Donny heeft ook een mooie transfer naar United te pakken.
KKD is ook weer begonnen met een paar grote uitslagen erbij en Dordt verrassend gelijk tegen Go Ahead.
Jong Ajax speelde met het jongste elftal ooit omdat de meeste Jong Ajax spelers een oefenwedstrijd speelden tegen Union Berlijn waardoor Roda met 0-4 won wat in mijn ogen dan wel een vorm van competitie vervalsing is.Het amateurvoetbal is ook weer begonnen, gisteren speelden wij onze bekerwedstrijd tegen Besiktas(ja die zitten ook in Rotterdam)...gevolg een gebroken neus door een keeper die Schumacher imiteerde..Echt waar dat de KNVB zulke clubs nog bestaansrecht blijft geven is belachelijk!
-
@maricja_NL al die bejaarde besturen zijn ook niet alles hoor. Zo'n bestuur met een gemiddelde leeftijd van 70. Die komen ook niet vooruit. De helft dommelt in slaap tijdens een vergadering en van vernieuwing is ook geen sprake
-
We mogen dit weekend weer!
Feyenoord uit bij PEC, waar ze het altijd lastig hebben.
PSV uit bij Groningen, kan Robben scoren bij zijn rentree in de Eredivisie tegen zijn andere oud-werkgever?
Ajax mag naar Sparta, Ajax wint hier meestal wel, maar nooit met een dikke overwinning.
Utrecht-AZ is afgelast, waar de AZ supporters eerst over Ajax heenvielen dat dit toen der tijd voor Ajax gebeurde maken ze nu hier zelf ook gebruik van, hier zijn ze bij Utrecht alleen niet blij mee. Al gaat dat meer over het feit dat dit op zo'n laat moment pas is aangegeven.Voorspelling:
PEC-Feyenoord 2-2
Grunn-PSV 1-1
Sparta-Ajax 1-2Eindstand voorspelling :
-
Ajax
-
AZ
-
PSV
-
Utrecht
-
Feyenoord
-
Vitesse
-
Twente
-
VVV
16.RKC -
Emmen
-
ADO
Bij interesse kan je in een OSM poule op voetbalpoules.nl (volledig gratis) https://www.voetbalpoules.nl/poule/132609/stand/eredivisie
-
-
Dat Ajax vrij kreeg was in het belang van het Nederlandse voetbal.
Het is absoluut niet in het belang van het Nederlandse voetbal dat AZ de Champions League ingaat.
-
Eerste wedstrijd zit erop. Het zal straks wel losgaan op het forum hier over die rode kaart
-
@SIRclitjeslikker_NL said in Voetbal: De Nederlandse competities:
Eerste wedstrijd zit erop. Het zal straks wel losgaan op het forum hier over die rode kaart
En terecht wat ik niet begrijp is dat de hele wereld ziet dat dit geen rood is, er liep zelfs nog iemand bij toen hij hands maakte. je hebt de VAR nog en toch rood geven en laten.
Ik denk dat deze scheids volgende week al is uitgepland wat een belachelijke aktie was dit
-
@Dave-Jansen_NL
Kamphuis zei dat Rayhi was doorgebroken. Dat klopt niet want Rayhi lag op de grond. Tagliafico dook ervoor en hij liep er tegenaan.
Als je dat een overtreding van Tagliafico vindt is het wel rood voor het afstoppen van een doorgebroken speler.
Als je dat geen overtreding vindt moet je alsnog een vrije trap geven voor de handsbal. En daarbij hoeft je nog niet eens een gele kaart te geven, want er is zelfs geen sprake meer van een veelbelovende aanval als Rahi op de grond ligt.
-
@SIRclitjeslikker_NL said in Voetbal: De Nederlandse competities:
voor het afstoppen van een doorgebroken speler.
Als je dat geen overtreding vindt moet je alsnog een vrije trap geven voor de handsbal. En daarbij hoeft je nog niet eens een gele kaart te geven, want er is zelfs geen sprake meer van een veelbelovende aanval als Rahi op de grond ligt.Tweeledig, ik vond het wel een doorgebrokenspeler , de handsbal te zwaar gestraft al blijkt het wel zo in de reglementen te staan.
Al met al was het verder een zaadpot en was de 1-0 van Anthony weer het voorbeeld waarvoor kunstgras verboden dient te worden.Al heeft Robben het langer volgehouden dan Tagliafico..dat vond ik nog vervelender om te zien, wel zeer onprofessioneel dat hij direct het stadion verliet, een reden om hem ook niet meer te gebruiken als ik Groningen zou zijn.
-
Als Tagliafico niet die bal met de hand had aangeraakt was die egt wel doorgebroken. Maar een gewoon vrijtrap had meer dan genoeg geweest dit was wel gelijk weer heel zwaar gestraft. maar volgens de regels was het wel de juiste beslissing.
-
@gepke3_NL Ik denk dus je de botsing en de handsbal als twee verschillende gebeurtenissen moet zien. De handsbal is een overtreding, en daarnaast is er sprake van een botsing. Als je de handsbal niet maakt is die botsing er in principe nog steeds.