Voetbal: De Nederlandse competities
-
@maricja_NL al die bejaarde besturen zijn ook niet alles hoor. Zo'n bestuur met een gemiddelde leeftijd van 70. Die komen ook niet vooruit. De helft dommelt in slaap tijdens een vergadering en van vernieuwing is ook geen sprake
-
We mogen dit weekend weer!
Feyenoord uit bij PEC, waar ze het altijd lastig hebben.
PSV uit bij Groningen, kan Robben scoren bij zijn rentree in de Eredivisie tegen zijn andere oud-werkgever?
Ajax mag naar Sparta, Ajax wint hier meestal wel, maar nooit met een dikke overwinning.
Utrecht-AZ is afgelast, waar de AZ supporters eerst over Ajax heenvielen dat dit toen der tijd voor Ajax gebeurde maken ze nu hier zelf ook gebruik van, hier zijn ze bij Utrecht alleen niet blij mee. Al gaat dat meer over het feit dat dit op zo'n laat moment pas is aangegeven.Voorspelling:
PEC-Feyenoord 2-2
Grunn-PSV 1-1
Sparta-Ajax 1-2Eindstand voorspelling :
-
Ajax
-
AZ
-
PSV
-
Utrecht
-
Feyenoord
-
Vitesse
-
Twente
-
VVV
16.RKC -
Emmen
-
ADO
Bij interesse kan je in een OSM poule op voetbalpoules.nl (volledig gratis) https://www.voetbalpoules.nl/poule/132609/stand/eredivisie
-
-
Dat Ajax vrij kreeg was in het belang van het Nederlandse voetbal.
Het is absoluut niet in het belang van het Nederlandse voetbal dat AZ de Champions League ingaat.
-
Eerste wedstrijd zit erop. Het zal straks wel losgaan op het forum hier over die rode kaart
-
@SIRclitjeslikker_NL said in Voetbal: De Nederlandse competities:
Eerste wedstrijd zit erop. Het zal straks wel losgaan op het forum hier over die rode kaart
En terecht wat ik niet begrijp is dat de hele wereld ziet dat dit geen rood is, er liep zelfs nog iemand bij toen hij hands maakte. je hebt de VAR nog en toch rood geven en laten.
Ik denk dat deze scheids volgende week al is uitgepland wat een belachelijke aktie was dit
-
@Dave-Jansen_NL
Kamphuis zei dat Rayhi was doorgebroken. Dat klopt niet want Rayhi lag op de grond. Tagliafico dook ervoor en hij liep er tegenaan.
Als je dat een overtreding van Tagliafico vindt is het wel rood voor het afstoppen van een doorgebroken speler.
Als je dat geen overtreding vindt moet je alsnog een vrije trap geven voor de handsbal. En daarbij hoeft je nog niet eens een gele kaart te geven, want er is zelfs geen sprake meer van een veelbelovende aanval als Rahi op de grond ligt.
-
@SIRclitjeslikker_NL said in Voetbal: De Nederlandse competities:
voor het afstoppen van een doorgebroken speler.
Als je dat geen overtreding vindt moet je alsnog een vrije trap geven voor de handsbal. En daarbij hoeft je nog niet eens een gele kaart te geven, want er is zelfs geen sprake meer van een veelbelovende aanval als Rahi op de grond ligt.Tweeledig, ik vond het wel een doorgebrokenspeler , de handsbal te zwaar gestraft al blijkt het wel zo in de reglementen te staan.
Al met al was het verder een zaadpot en was de 1-0 van Anthony weer het voorbeeld waarvoor kunstgras verboden dient te worden.Al heeft Robben het langer volgehouden dan Tagliafico..dat vond ik nog vervelender om te zien, wel zeer onprofessioneel dat hij direct het stadion verliet, een reden om hem ook niet meer te gebruiken als ik Groningen zou zijn.
-
Als Tagliafico niet die bal met de hand had aangeraakt was die egt wel doorgebroken. Maar een gewoon vrijtrap had meer dan genoeg geweest dit was wel gelijk weer heel zwaar gestraft. maar volgens de regels was het wel de juiste beslissing.
-
@gepke3_NL Ik denk dus je de botsing en de handsbal als twee verschillende gebeurtenissen moet zien. De handsbal is een overtreding, en daarnaast is er sprake van een botsing. Als je de handsbal niet maakt is die botsing er in principe nog steeds.
-
@L-R-van-kessel_NL NAC Breda met 9 uit 3! I'm happy #eredivisieherewecome
Was Besiktas niet eens een keer door de KNVB aangepakt trouwens? In Breda heb je SC Hoge Vucht, maar die zijn ook al talloze keren berispt, uitgesloten, teruggezet etc door de KNVB... Hoe vaak die vereniging het nieuws gehaald heeft, is gewoon niet meer te tellen joh...
-
Discussie over spelers in jong-elftallen van eredivisie clubs begint ook alweer op te laaien trouwens
-
@maricja_NL said in Voetbal: De Nederlandse competities:
Discussie over spelers in jong-elftallen van eredivisie clubs begint ook alweer op te laaien trouwens
Ook weer zoiets nutteloos. Die Jong-teams zijn er nou eenmaal en er zijn al genoeg regeltjes opgesteld om competitievervalsing tegen te gaan.
-
2e speelronde
Vrijdag 18 september:
20.00 uur: VVV-Venlo - FC UtrechtZaterdag 19 september:
16.30 uur: AZ - PEC Zwolle
18.45 uur: Vitesse - Sparta Rotterdam
20.00 uur: PSV - FC Emmen
21.00 uur: Fortuna Sittard - sc HeerenveenZondag 20 september:
12.15 uur: ADO Den Haag - FC Groningen
14.30 uur: Feyenoord - FC Twente
14.30 uur: Willem II - Heracles Almelo
16.45 uur: Ajax - RKC WaalwijkGaan er nog verrassingen komen dit weekend?
-
Ik zie FC Twente en PEC Zwolle nog wel een puntje pakken tegen respectievelijk Feyenoord en AZ.
-
Ik denk dat de punten gewoon in de Johan Cruijff Arena blijven
-
@FC-Eddie_NL Had nou maar een toto ingevuld..
PSV kroop ook nog even door het oog van de naald zeg..De VAR was Ajax niet goed gezind overigens..
-
Ja, dat was wel een beetje balen inderdaad. Had toch wel een leuk bedragje kunnen winnen met die twee uitslagen. Overigens wel een wonder dat Feyenoord niet de winst wist te pakken. Hoe opgelegd wil je die kansen dan krijgen. Zo zie je maar dat het allemaal afhangt van de vorm van Berghuis. Als die nog vertrekt, dan eindigt Feyenoord bovenaan in het rechterrijtje.
PSV moet nog een beetje hun draai vinden, maar dan gaan ze een gevaarlijke concurrent voor Ajax worden. Beide afgekeurde goals van Ajax waren wel terecht. Martinez komt een beetje lomp in. Alleen wel vreemd dat Nijhuis nu zijn oren wel laat hangen naar de VAR.
-
Ik ben blij dat NAC gisteren de 4e overwinning op rij gepakt heeft
Was geen spektakel, maar de 3 punten tellen.Hopelijk heeft Immers z'n gebit weer op orde
-
Vrijdag 25 september:
20.00 uur: FC Twente - FC GroningenZaterdag 26 september:
16.30 uur: PEC Zwolle - Sparta Rotterdam
18.45 uur: Fortuna Sittard - AZ
20.00 uur: sc Heerenveen - VVV-Venlo
21.00 uur: Ajax - VitesseZondag 27 september:
12.15 uur: Feyenoord - ADO Den Haag
14.30 uur: FC Utrecht - RKC Waalwijk
16.45 uur: Heracles Almelo - PSV
16.45 uur: FC Emmen - Willem II -
PSV gaat weer puntjes morsen, denk ik
Ajax wint vast wel. Als Feyenoord zijn kansen nu wel weet te benutten, ook.En eerlijk gezegd, denk ik dat Emmen wel eens een winst kan pakken. De kruiken moeten donderdag tegen Rangers in de EL, dus wie weet valt er wat te halen voor Emmen.