Voetbal: De Nederlandse competities
-
Nu ook officieel kampioen !
Daartegenover de dramatische wedstrijd van Feyenoord tegen Ado..
-
Mooi dat het nog een beetje gevierd kon worden.
Klassieker is wel een beetje voor des keizers baard nu. Uiteindelijk toch jammer om deze zo laat in te planen.
-
Ik heb helaas niks gezien van de wedstrijd gisteren. Was het een terechte overwinning?
-
Ja, terecht. Ajax was niet goed, maar wij schieten geen ballen in eigen doel, pakken geen domme rode kaarten, missen geen penalty's etc.
Kijk de penalty/rode kaart van Alvarez voor de grap eens terug.
Feyenoord speler schiet hem van twee meter afstand tegen de schouder/bovenarm van Alvarez aan, die op de doellijn staan. Zowel de vraag of het bovenarm/schouder als de vraag of de arm uitgestoken was waren discutabel.
Zelfs als je dan een penalty geeft is een rode kaart te absurd voor woorden. Bij smerige slidings in de 16 krijgen spelers tegenwoordig al geen rode kaart meer omdat er een tijd terug de discussie was dat rood + penalty een te zware straf zou zijn. Hoe kun je hier dan in godsnaam rood voor geven?
-
@sirclitjeslikker_nl said in Voetbal: De Nederlandse competities:
yenoord speler schiet hem van twee meter afstand tegen de schouder/bovenarm van Alvarez aan, die op de doellijn staan. Zowel de vraag of het bovenarm/schouder als de vraag of de arm uitgestoken was waren discutabel.
Ik heb gisterenavond even de samenvatting gekeken, Stekelenburg was lekker bezig, net Flappie in zijn nadagen bij United.
Die pingel was mijn ziens onterecht, die rode kaart al helemaal! Mooi om te zien dat die werd gemist.
Ik had nog gehoopt dat de NOS de beelden van Pratto zouden uitzenden maar die hebben ze eruit gefilterd? Gelukkig had ik dat shot al online voorbij zien komen, het is toch een heftig moment wat je hoort uit te zenden.
Net zoals de panna van Neres aan een Feyenoorder.Feyenoord gaat het nog zwaar krijgen in de play-offs.
Onderin is het trouwens rete spannend!
Donderdag Ado-Willem II
Zondag VVV-EmmenPersoonlijk hoop ik dat VVV en Emmen rechtstreeks degraderen , ADO hoort er qua naam bij al verdienen zij het qua spel totaal niet.
Willem II moet er sowieso inblijven die hebben een minder jaar. In theorie kan RKC ook nog in de play-offs uitkomen, dat hoop ik dan nog het meest omdat die club niet Eredivisie waardig is. Ik zie liever NAC/NEC/GAE de plek van RKC innemen. -
Ook vanaf hotelkamer, toch ff NAC - Volendam gekeken op de tablet
Nu uit tegen FC Emmen. Zal een lastige pot worden #bredavooruit
-
@maricja_nl Ondanks dat ik z'n vader een nagemaakte vind hoop ik wel dat Sidney gewoon de man van de play-offs word. 2-1 winst tegen Emmen en dan met 0-1 uit bij NEC winnen is goed genoeg.
Betreft de laatste speelronde in de Eredivisie:
Swinckels van VVV heeft volgens mij een premie gekregen om nog slechter te spelen dan dat hij normaal al doet. Die deed er alles aan om Emmen te laten winnen.
Willem II won gelukkig mede door het mooiste doelpunt van het seizoen van Pavlidis.De misdragingen bij de Feyenoord 'fans' die het stadion binnen kwamen en vervolgens de belachelijke reactie van Berghuis erover. Dit is onacceptabel, benieuwd wat de KNVB hieraan gaat doen.
AZ speelde vanouds prachtig voetbal thuis tegen Heracles.
Drommel speelde eigenlijk zoals we hem al die tijd al konden voor zijn iets betere periode van het afgelopen half jaar. Wat stond die te stuntelen zeg, hij kan niet eens met de 'druk' van zijn afscheidswedstrijd omgaan. Dat word lachen bij PSV volgend seizoen.
Sparta deed het goed bij Heerenveen uit, mooi om te zien. Schitterende 1-0 ook!
Nu de play-offs :
Feyenoord-Sparta
Utrecht-GroningenBeide thuisclubs winnen, Feyenoord binnen 90minuten, Utrecht na verlenging of pingels.
Finale word gewonnen door Feyenoord vanwege het thuisvoordeel.Nacompetitie:
Nac-Emmen
NEC-RodaNec en Nac in de finale! Zolang Emmen niet erin blijft en Roda niet promoveert ben ik tevreden.
-
@maricja_nl Gefeliciteerd met NAC!
Ik hoop ook dat zij de finale winnen van NEC, vervolgens mag NAC net zo'n seizoen hebben als Leeds dit jaar in Engeland had, zou leuk zijn.
Het is dan volgend jaar helemaal tijd dat RKC weer degradeert aangezien er teveel ploegen uit Brabant in de Eredivisie zitten.
Naast RKC mogen volgend jaar Fortuna en GAE eruit vliegen van mij.Dan kunnen NEC, ADO en MVV promoveren.
Ook vind ik het wel belachelijk dat Fc Utrecht wederom word benadeeld door de KNVB, zij passen de regels aan ten gunste van Feyenoord.
Ook het feit dat er nu publiek is toegestaan in de play-offs over één wedstrijd nijgt naar competitievervalsing. -
@l-r-van-kessel_nl Thanks!!
Ik was zo zenuwachtig haha
Kon niet stil zitten tijdens de penalty's ookHoop echt dat ze het redden tegen NEC en promotie pakken
-
Of niet
Ik was in rouw
-
@maricja_nl Volgend jaar nieuwe ronde nieuwe kansen voor NAC.
Dan promoveren ze volgend jaar samen met ADO en MVV.
-
@l-r-van-kessel_nl said in Voetbal: De Nederlandse competities:
Drommel speelde eigenlijk zoals we hem al die tijd al konden voor zijn iets betere periode van het afgelopen half jaar. Wat stond die te stuntelen zeg, hij kan niet eens met de 'druk' van zijn afscheidswedstrijd omgaan. Dat word lachen bij PSV volgend seizoen.
Ach hou toch op joh. Drommel had een iets mindere periode rond de overgang naar PSV en een mindere afscheidswedstrijd. Maar verder heeft hij punt na punt gepakt voor Twente de afgelopen 3 jaar. Heeft ervoor gezorgd dat we promoveerden, heeft ervoor gezorgd dat we ons vorig jaar handhaafden. Publieke opinie is tegen Drommel, bij hem worden dezelfde fouten 10x erger uitgelicht dan bij anderen. Drommel red het wel bij PSV, mentaal ijzersterk en ondanks z'n relatief jonge leeftijd al enorm ervaren en alles meegemaakt in de laatste 6 jaar bij Twente.
-
@manchester-pro-team_nl said in Voetbal: De Nederlandse competities:
strijd. Maar verder heeft hij punt na punt gepakt voor Twente de afgelopen 3 jaar. Heeft ervoor gezorgd dat we promoveerden, heeft ervoor gezorgd dat we ons vorig jaar handhaafden. Publieke opinie is tegen Drommel, bij hem worden dezelfde fouten 10x erger uitgelicht dan bij anderen. Drommel red het wel bij PSV, mentaal ijzersterk en ondank
Punten pakken in de KKD is geen kunst voor het sterkste elftal.
Drommel heeft sinds zijn debuut bij Twente echter regelmatig geschutterd, mede de reden dat zij toen ook zijn gedegradeerd.Hij heeft het dit jaar een keer goed gedaan tegen Ajax, al hebben meer keepers dat gedaan
Drommel komt tekort voor een top 3 club in Nederland. Dat is ook te zien aan zijn (gebrek aan )potentie.
-
@l-r-van-kessel_nl Echt, je praat onzin. FC Twente was in de KKD vaker de onderliggende partij dan de bovenliggende partij. Dat we zijn gepromoveerd kwam door 4 heren: Aitor, Brama, González en Drommel die ons regelmatig in leven hield. We zijn kampioen geworden vanwege de volwassenheid tegenover de naïeve tegenstanders, qua voetbal waren we meer een middenmoter.
En in het degradatiejaar hadden we een verdediging met fucking Van der Lely, Thesker, Lam, Hooiveld, Bijen enzovoorts. Dan mag je ook niet verwachten van een 21-jarig broekie dat hij zinkend schip FC Twente er maar inhoudt. Bovendien speelde Brondeel de helft van dat seizoen..
En hij heeft juist wél de potentie voor een club als PSV. 3,5 miljoen is een koopje voor op de lange termijn, zoals keepend als meevoetballend een prima aanwinst voor PSV waar je toch minder te doen krijgt. Dat hij de afgelopen maanden niet zijn beste periode had is een feit, maar jij hebt duidelijk amper FC Twente gevolgd de afgelopen jaren.
-
@manchester-pro-team_nl said in Voetbal: De Nederlandse competities:
aker de onderliggende partij dan de bovenliggende partij. Dat we zijn gepromoveerd kwam door 4 heren: Aitor, Brama, González en Drommel die ons regelmatig in leven hield. We zijn kampioen geworden vanwege de volwassenheid tegenover de naïeve tegenstanders, qua voetbal waren we meer een middenmoter.
En in het degradatiejaar hadden we een verdediging met fucking Van der Lely, Thesker, Lam, Hooiveld, Bijen enzovoorts. Dan mag je ook niet verwachten van een 21-jarig broekie dat hij zinkend schip FC Twente er maar inhoudt. Bovendien speelde Brondeel de helft van dat seizoen..We gaan het zien aankomend seizoen
-
He kut, is Twente gepromoveerd?
-
@sirclitjeslikker_nl Gaan jullie 22 augustus weer ouderwets ondervinden Net als 5 december jl., vgm nog steeds Ajax' laatste nederlaag in de eredivisie.
-
Nog minder dan een maand en dan gaan de competities weer van start.
KKD trapt af op 6 augustus
https://www.livesport.com/nl/voetbal/nederland/keuken-kampioen-divisie/schema/
Eredivisie begint een week later
https://www.livesport.com/nl/voetbal/nederland/eredivisie/schema/Clubs bewegen zich nog volop op de transfermarkt en nieuwe shirtjes worden onthuld. De één nog mooier/lelijker dan de andere.
-
@maricja_nl Die van Ajax heeft niks met Ajax te maken maar oogt nog mooi.
Die andere 2 zijn wel echt verschrikkelijk lelijk zeg. Hoorde al veel boze Feyenoordfans over dat mislukte keeperstenue.
Voordeel voor Ajax is dat zijn in de hoogste categorie bij Adidas vallen en daardoor volledige inspraak op het ontwerp hebben.
Feyenoord mag slechts kiezen uit een paar voorbeelden.Thuisshirt Ajax met het oude logo is ook mooi (voor één seizoen).