Voetbal: De Nederlandse competities
-
Cillessen had naar mijn idee ook gewoon naar Ajax gekund. NEC vind ik echt een te grote stap terug vanaf Valencia. En bovendien heeft Pasveer zich in mijn ogen ook nog niet helemaal bewezen als de 1e keeper van Ajax.
-
@sirclitjeslikker_nl Naja, ik vind dat je als Ajax met deze transferuitgaven de lat hoger mag leggen, maar dat is mn persoonlijke mening.
-
Er is met Haller Martinez, en Tagliafico ook behoorlijk verkocht he? Ik weet niet hoeveel beter je wordt van Bassey, Wijndal en Brobbey. Dat zijn prima spelers, maar het zijn meer aankopen die nodig waren om niet in niveau achteruit te gaan. Bergwijn was een gerichte versterking om het elftal sterker te maken, maar daar staat tegenover dat we Mazraoui en Gravenberch met jeugdspelers vervangen.
-
@sirclitjeslikker_nl Inmiddels is ook Jorge Sánchez vastgelegd, een Mexicaans international voor de rechtsback positie. Hoognodig naar mijn idee, dat bleek wel toen Rensch het in de JC-schaal tegen Gakpo moest opnemen. Ook was in die wedstrijd het gemist van Martinez duidelijk zichtbaar.
Verder is voor het voor de titelkansen ook belangrijk dat er geen andere spelers zoals Antony meer vertrekken. Dat geldt uiteraard ook voor PSV dat Gakpo en Madueke (die laatste in de winterstop, is nu geblesseerd) niet kwijt zal willen raken.
Edit: ik doe Joey Veerman tekort als ik hem hierbij niet benoem...
-
@koningco_nl Gakpo doet mij heel erg denken aan de jonge Henry. Die gozer kan echt wereldtop worden en de aanvaller zijn die het Nederlands elftal mist.
Hij loopt hetzelfde, plaats de ballen hetzelfde met de kracht en curve heerlijk.
Persoonlijk hoop ik dat hij na de wedstrijd tegen Excelsior vertrekt, dan heb ik hem nog even zien spelen.
Sowieso slinken de kansen voor PSV als hij vertrekt.Ajax wint moeizaam van Fortuna, Blind en Tadic moeten echt banken, alleen is Schreuder daar vermoedelijk te laf voor.
Gelukkig een nieuwe rechtsback. Nu nog een keeper.Feyenoord is net als Ajax een slechte 1e helft te boven gekomen.
Ik zag ook nog een stukje NEC voorbij komen waarbij Tanana in die minuten uitblonk.
-
Blind en Tadic banken ben ik het niet mee eens. Blind is voetballend nog steeds van grote waarde, alleen moet je zijn defensieve kwetsbaarheid zien te counteren. Ten Hag deed dat door hem als linksback op te stellen. Maar daar heb je nu natuurlijk Wijndal lopen. Je zou dit kunnen counteren door meer verdedigers achterin te houden. Nu is het zo dat beide backs meer als vleugelaanvallers fungeren. Als dan ook nog Blind of Timber opschuift naar het middenveld ben je erg kwetsbaar voor een counter. Ajax heeft voorin en op het middenveld genoeg kwaliteit rondlopen om goals te maken. Als een van de vier verdedigers opschuift zouden de andere drie dus gewoon achterin moeten blijven staan. Dan zou je eventueel zelfs zonder Alvarez kunnen spelen.
Wat betreft Tadic is het grote probleem dat je nog maar moet zien of Bergwijn en Anthony de statistieken van de Serviër kunnen overbruggen. Als het allemaal blijft bij veel dreiging maar weinig rendement, dan ga je al die goals en assists van Tadic wel missen. Ik denk dan ook dat hij afwisselend op het middenveld of op de linksbuitenpositie komt te spelen.
-
Anthony lijkt ook nooit zin te hebben in wedstrijden als Fortuna uit. Aannemen, paar halve schijnbewegingen, dan pas ontdekken dat er een handbalverdediging en rustig opzij tikken.
Heeft weinig toegevoegd gisteren, terwijl er wel veel dreiging van Brobbey en Bergwijn uitging.
Brobbey is qua status nu het ''makkelijkste'' slachtoffer maar Anthony kan uiteindelijk ook op de bank terecht komen
-
Wel lachen dat Utd nog ff 94 miljoen op tafel legt.
-
@sirclitjeslikker_nl de bedragen zijn toch echt overal te absurd voor woorden hoor pfff
-
Ja, het is tegenwoordig wat de gek er voor geeft. Wel echt een paniekaankoop van United, als het doorgaat. Sportief wel een aderlating voor Ajax als Antony vertrekt.
-
Tsjah, het begint er al mee dat Utd 135 mil op Joao Felix biedt. Als we weten dat ze zo'n budget voor een aanvaller hebben dan mag Antony ook wel wat kosten.
Vaak als we bij Ajax denken dat een speler onmisbaar is staat er al iemand anders klaar om de plek over te nemen. Zoals bijv Timber in het geval van De Ligt en Gravenberch in het geval van de Jong. Wat dat betreft moet je het geld gewoon pakken.
Kudus verdient een basisplaats op 10 en kan op zijn eigen manier het stukje creativiteit opvangen dat je inlevert. Berghuis kan de rechtsbuitenpositie voorlopig prima invullen. Als Conceicao echt zo goed is klopt hij binnenkort aan de deur en anders kunnen de scouts weer op pad.
-
@sirclitjeslikker_nl Volledig mee eens dat wij deze plek zelf kunnen opvullen met de huidige selectie. Er lopen spelers genoeg voor de voorste posities rond.
Als is het klasseverschil met Antony zeer hoog.Ziyech terughalen zie ik dan weer niet zitten omdat er dan teveel kapiteins op het schip zijn. Tadic, Bergwijn, Berghuis en Ziyech is veel te veel van het goede.
Sontje Hansen, Berghuis, Tadic op rechtsbuiten.
Kudus gewoon op 10 zoals jij aangeeft en er is niks aan de hand. Althans in de competitie niet, in de CL wordt het een ander verhaal. -
Zoals voorspeld Schreuder een fiasco.
-
@manchester-pro-team_nl Ja inderdaad, ze hebben zoveel goede voorhoede spelers zoals @L-R-van-kessel_NL al schreef of 29 augustus. En dan gaat hij Kudus omtrainen tot spits. En bovendien te lang vasthouden aan Daley Blind, terwijl je ook Wijndal hebt. Dan gaat hij Bassey als back opstellen terwijl die echt een vast duo met Timber moet gaan vormen.
Het ligt overigens niet alleen aan Schreuder, ook het vertrek van Overmars weegt nog steeds mee. Dat heeft het technisch beleid in de afgelopen transferperiode wel echt beïnvloed. In de winterstop snel een nieuwe rechtsback (die er direct moet staan) en een extra middenvelder erbij halen.
-
@koningco_nl Zelf vind ik dat een keeper topprioriteit is.
Schreuder zet zichzelf wel steeds verder voor aap. Blind word met de week slechter dan dat hij al de laatste 2 seizoenen was. Vervolgens mijmert hij over het samensmeden van zijn team wat niet lukt in 3 maanden, echter als Tadic en Blind zijn basis zijn van dat team gaat het al finaal mis.
Het is achterin ook helemaal niet lastig om te kiezen:
Rensch(bij gebrek aan beter)-Timber-Bassey-Wijndal. De laatste 3 zijn gewoon een zekerheidje. -
Toegegeven, Blind speelt op dit moment dramatisch, maar ik moet altijd wel een beetje lachen wanneer mensen roepen dat hij op de bank moet zitten. Wie gaat dan de opbouw verzorgen? Bassey? Laat me niet lachen, die voelt zich zo ontzettend ongemakkelijk als hij de bal heeft. Loopt telkens maar te draaien en te kappen en heeft geen flauw idee wat ie er mee moet. Rensch kan niet opbouwen, Wijndal kan niet opbouwen en Kaplan weten we nog niets van. De enige andere die kan opbouwen is Timber.
Het grote probleem zit hem gewoon in het technisch beleid, zoals @KoningCo_NL al aangaf. Er zijn allemaal spelers gehaald die eigenlijk helemaal niet in het Ajax-profiel passen of simpelweg nog niet goed genoeg zijn. En daar zit Schreuder nu mee opgescheept. Natuurlijk heeft hij zelf ook fouten gemaakt; Tadic veel te lang op rechts gezet, Kudus in de spits en Brobbey op de bank.
Het hele elftal is op dit moment gewoon niet goed genoeg. Bergwijn heeft in de topwedstrijden nog niets laten zien, Berghuis speelt minder goed dan vorig jaar. Tadic en Blind zijn hopeloos uit vorm. Timber heeft een kleine terugslag en Pasveer gaat gebukt onder de keepersstress bij het Nederlands Elftal.
-
Mag van mij wel weer beginnen hoor.....
-
@Patje-Miltie_NL WK vult niet genoeg?
Maar eens, alle competities mogen van mij snel weer starten -
Messi
-
@otman347891 focus