Voetbal: De Nederlandse competities
-
@SIRclitjeslikker_NL Hoe heb je het in eigen hand als je afhankelijk bent van het falen van Feyenoord? #lol
-
@Suiz-Luárez_NL Ik zeg dat ik denk dat we het in eigen hand hebben omdat ik ervan uitga dat als we alles winnen we kampioen worden.
Neemt niet weg dat ik er natuurlijk ook naast kan zitten.
-
@SIRclitjeslikker_NL Ik denk dat ook, maar ook alleen als we alles winnen. En daartoe acht ik Ajax niet in staat. Wint Ajax niet alles, dan moet Feyenoord dus in 10 wedstrijden minstens 8 punten laten liggen om Ajax nog kampioen te laten worden, gaat niet gebeuren
-
@Suiz-Luárez_NL Ach, je weet ook hoe opportunistisch het allemaal is. Als wij komende week knoeien is het klaar, en als Feyenoord volgende week knoeit denken we er met zijn allen opeens weer compleet anders over.
-
@SIRclitjeslikker_NL Is zo, maar Feyenoord is al het hele jaar zo stabiel dat ik er niet vanuit ga dat ze opeens instorten
-
Deze Feyenoorder wacht al maanden op die inzinking die maar niet komt. Na afgelopen zondag heb ik voor het eerst een sprankje hoop dat het dan echt kan lukken. Maar om nou te zeggen dat deze even binnengefietst wordt? Not really.
-
@Kagchelland_NL said in Eredivisie 2016/2017:
Deze Feyenoorder wacht al maanden op die inzinking die maar niet komt. Na afgelopen zondag heb ik voor het eerst een sprankje hoop dat het dan echt kan lukken. Maar om nou te zeggen dat deze even binnengefietst wordt? Not really.
Zeker niet, zolang die voorsprong 'maar' vijf punten is zie ik het nog heel spannend worden. Ik ga er pas in geloven als Feyenoord na speelronde 33 ook nog vijf punten voorstaat op Ajax.
-
@Jip-Huijs_NL dan nog voel ik me niet zeker
Ik maak me echt meer zorgen om Sparta, Excelsior en PEC uit dan AZ en Utrecht thuis en Heerenveen uit.
Dit seizoen was Feyenoord sterk tegen subtoppers op Utrecht uit na. PEC uit hebben we sinds hun terugkeer in de Eredivisie elk jaar verloren (geloof 4 jaar) terwijl we thuis zonder enige moeite standaard 2/3-0 winnen.
Het geeft wel vertrouwen dat Feyenoord al bij ADO en Roda won, maar dit zijn wel de wedstrijden waar Feyenoord het zomaar laat liggen.
Al zou een 0-4 bij dit Feyenoord ook nog tot de mogelijkheden behoren, maarja we zijn er nog lang niet.De wedstrijd in de Arena wordt heel bepalend, maar ik denk dat we daar gewoon niet gaan verliezen. Ik heb er veel vertrouwen in. De laatste jaren speelde Feyenoord al heel goed in de Arena, maar nooit 3 pynten. Dit Feyenoord moet toch wel een keer in staat zijn daar te scoren.
Geen gekke dingen doen en dan komen we dichtbij de landstitel
-
@joeyeekhout_NL Ik hoop toch, ondanks het 'slechte' kunstgrasveld in Rotterdam-West dat Feyenoord die wedstrijd, zeker in de tweede helft, naar zich toetrekt morgen. Sparta speelde midweeks tegen Vitesse, Feyenoord moet dat qua loopvermogen in de tweede helft eigenlijk makkelijk kunnen afstraffen.
-
@Jip-Huijs_NL Elk kunstgrasveld is slecht en kut, het is beschamend en lachwekkend dat we van onze Eredivisie een verkapte zaalvoetbalcompetitie maken. Daarnaast totale competitievervalsing dat je de ene week een zaalvoetbalwedstrijd speelt en de volgende een normale.
-
@Suiz-Luárez_NL geef jij ze anders even 100k per jaar? Scheelt nogal wat in je transfers
-
@hap-slik-weg_NL Wat is dat nou weer voor argument? Je wilt een voetbalclub zijn, maar niet betalen voor een normaal veld? En alle clubs die wel gewoon gras hebben betalen daar ook voor, dus het is ook nog eens ontzettende concurrentievervalsing ten opzichte van die clubs.
-
@Suiz-Luárez_NL Oké chef hier dan. http://nos.nl/artikel/2083202-ajax-vervangt-grasmat-in-arena-per-direct.html
60 grasmatten aka 6 miljoen euro. Op jaarbasis dus 300.000 euro.
Daarnaast: https://www.ajaxshowtime.com/article/bijzaken-en-geruchten/97825/arena-krijgt-nieuwe-kunstgrasmat#1iSgFAGbpC6JEpC0.97 Ook bij Ajax ligt er dus een (kunst)grasmatje
-
@hap-slik-weg_NL Lol wat zijn dit voor argumenten? Ajax betaalt voor gras, ja dus? De ArenA is verder een stadion waar gras niet wil groeien, dus daar is het lastiger en duurder dan op pakweg Woudestein of in het Polman Stadion.
En dat gras is gewoon echt gras, ondanks dat er wat kunstgraselementen inzitten. Hebben ze overigens ook gewoon in de buitenlandse top.
-
@Suiz-Luárez_NL Dat het dus erg duur is voor een club die geen 150 miljoen op de bank heeft, waar mijn vorige post over ging... 300k op jaarbasis is veel voor een club als Excelsior. Nu is het bij Ajax idd zeer extreem, maar zij kunnen bijvoorbeeld bij extreem weer het dak dicht doen.
Ja ik weet dat het echt gras is, maar het is toch niet helemaal 100% natuurgras. Dus ook Ajax speelt niet op 100% natuurgras. Daarnaast is kunstgras zo'n beetje de toekomst want veel amateurclubs spelen er ook op. En met natuurgras moet je ook verplicht veldverwarming aanschaffen, wat ook weer in de kosten oploopt.
Ik snap best dat het slecht te fixen is hier in Nederland met ons slechte weer en de mate van weinig vrijwilligers zoals ze die in Engeland wel hebben.
-
Iedereen is het erover eens dat gewoon gras aantrekkelijker is.
Echter is echt gras een aanslag op het budget en ik wil wel even benadrukken dat waar clubs in Spanje gewoon miljoenen euro's schuld mogen staan, clubs in Nederland (Veendam, Haarlem, Apeldoorn etc.) worden opgeheven als ze het financieel niet kunnen bolwerken.
Dan is het volledig logisch dat clubs besparen op het veld ipv op de selectie. Als die regels betreffende de financiën niet versoepeld worden (heeft andere nadelen natuurlijk), zie ik kunstgras niet verdwijnen, en rightly so.
-
De KNVB zou gewoon een soort subsidie moeten kunnen geven voor een goed grasveld bij elke professionele club. Ik heb geen inzage in de financiën van de KNVB, maar dit lijkt me wel een prioriteit. Evenals een Masterclass "Hoe krijg ik een biljartlaken in ons stadion"-achtig iets zou volgens mij welkom zijn. Sturen ze die van Ajax maar eens langs Het is dat ze geld hebben, maar het gaat nergens over om zó vaak je veld te moeten veranderen.
-
@Sjinne_4_ever_NL said in Eredivisie 2016/2017:
Sturen ze die van Ajax maar eens langs
Heb je het nou over dat veld waar per wedstrijd tien spelers op hun bek gaan en hele plaggen door het stadion vliegen?
-
@timeenennaam_NL said in Eredivisie 2016/2017:
@Sjinne_4_ever_NL said in Eredivisie 2016/2017:
Sturen ze die van Ajax maar eens langs
Heb je het nou over dat veld waar per wedstrijd tien spelers op hun bek gaan en hele plaggen door het stadion vliegen?
Ik bedoel dat zij een Masterclass wel kunnen gebruiken hè Dat is na 10 wedstrijden geen voetbalveld meer. Belachelijk gewoon zoiets, en dat zeg ik als Ajax fan.
-
Was vroeger toen de amsterdam admirals nog in de arena speelden al helemaal mooi met dat veld