Voetbal: De Nederlandse competities
-
-
@SIRclitjeslikker_NL said in Eredivisie 2016/2017:
Ik denk eigenlijk uberhaupt niet dat feyenoord dit seizoen nog een wedstrijd gaat winnen
Waar is die op gebaseerd dan?
-
@SIRclitjeslikker_NL hahhaahhahaah na Ajax zouden ze "tikkie gehad" hebben en wonnen ze met 8-0. Excelsior en Vitesse gaat Feyenoord van winnen en Heracles ook.
-
@Jip-Huijs Op het speelschema. Eerst wacht angstgegner PEC. Sinds die terug zijn in de eredivisie heeft Feyenoord daar uit telkens kansloos verloren. Dat veld, de ambiance en de manier van spelen ligt ze blijkbaar gewoon totaal niet. Met die wetenschap zullen ze ook wel met de staart tussen de benen de bus instappen.
Vervolgens Utrecht thuis. Utrecht best of the rest, sowieso al een pittige tegenstander maar met Haller en Zivko een van de weinige teams die de traagheid en lage wendbaarheid van Botteghin-Scharie echt pijnlijk bloot kan leggen. Goede comeback naar een puntje in Utrecht, maar dit zie ik ze eigenlijk niet winnen.
Vitesse uit was in de beker al een kansloos verhaal. Kan van alles gebeuren, Feyenoord heeft genoeg lastige uitwedstrijden gewonnen maar ook genoeg geknoeid uit. Dit is een van de wat lastigere en minder naive. Puntenverlies voor Feyenoord lijkt me een vrij redelijke voorspelling.
En tsja, als je eenmaal in zo'n flow zit wordt Excelsior uit ook een helse opgave. Moeilijk daar te scoren en Feyenoord heeft nu niet bepaald de technische boys die dat in die bizar kleine ruimtes wel ff fixen.
Vervolgens zal het legioen zijn onvrede over de ploeg op een wijze uiten die we vaker gezien hebben in donkere tijden. Presteren onder die omstandigheden lijkt me onmogelijk en als klap op de vuurpijl wint Heracles op de laatste speeldag in de kuip
-
@Glennevire_NL Moet nog blijken of ze een tikkie gehad hebben he? Go ahead thuis win je onder alle omstandigheden wel vrij eenvoudig. Of het nu goed gaat of niet. De boodschap die Feyenoord in de arena heeft meegekregen is in ieder geval dat ze enorm kwetsbaar zijn als er aanvallers met ook maar een beetje snelheid op de trage cv's en de aanvallende karsdorp staan. Nou, dat is gewoon een vervelende boodschap met de komende drie tegenstanders in het achterhoofd.
Om terug te komen op Hapslik, ik vrees dat PSV gewoon weer kampioen wordt, maar ik denk daarentegen wel dat Ajax gewoon nog 3 vd laatste 5 wedstrijden gaat winnen.
-
@SIRclitjeslikker_NL
Klopt zeker thuis wel. Maar nog steeds is Go Ahead wel eerste en tot dan toe enigste team dat Feyenoord versloeg. Verder alleen flink later Sparta en Ajax die van Feyenoord wonnen. Feit is dus dat Feyenoord thuis iig nog 0x verloren heeft dit seizoen in de competitie. En Excelsior gaat Feyenoord echt niet een mogelijk kampioenschap afhouden. -
@SIRclitjeslikker_NL
PEC was afgelopen seizoenen dan ook geen degradatiekandidaat... -
@timeenennaam_NL Nog steeds niet, staan maar 3 punten van play-offs om Europees voetbal af
-
@Suiz-Luárez_NL
Dat heb je al snel als er twee ploegen afvallen. PEC is ook nog niet veilig.Kan me ook niet voorstellen dat ze daadwerkelijk degraderen, maar als je een keer een wedstrijdje live kijkt heb je al snel genoeg gezien dat ze tegen Feyenoord geen schijn kans hebben of Feyenoord moet het zelf keihard verneuken.
-
@timeenennaam_NL Ach op dat competitievervalsende ku(ns)tgras kan alles, maar PEC heeft idd niet meer zo'n team als paar jaar geleden
-
@Suiz-Luárez_NL
Kunstgras is zeker kut, maar dat het competitievervalsing is, is natuurlijk lachwekkend. Clubs met kunstgras moeten ook op bezoek bij clubs met gras, hetgeen zij weer niet 'gewend' zijn omdat ze daar niet op trainen blabla.Ik ben tegen kunstgras, maar het 'competitievervalsing' argument is werkelijk waar lachwekkend.
-
@timeenennaam_NL Je speelt de ene week een veldwedstrijd, en daarna een compleet andere wedstrijd, die meer op zaalvoetbal dan veldvoetbal lijkt. Ongelijke omstandigheden binnen dezelfde competitie, lijkt me toch vervalsing.
-
@Suiz-Luárez_NL
Dat geldt voor elke club. En voor clubs met kunstgras is dat idem dito: de ene week op kunstgras, de andere week op echt gras, wat weer in hun nadeel is. -
@timeenennaam_NL De ene club speelt per seizoen 7x op kunstgras en de andere 24x, het zijn ongelijke omstandigheden, het is bullshit en vervalsend.
-
@timeenennaam_NL Degradatiekandidaten uit blijken toch ook juist de lastigste hordes te zijn voor Feyenoord dit seizoen? In de kleine ruimte zijn ze niet zo sterk (behalve jan scharie) en ze hebben een kwetsbare verdediging voor counters . Degradatiekandidaten bespelen Feyenoord op hun zwakke punten, waar je bij een AZ of Heerenveen eigenlijk al niet zo op puntenverlies rekent omdat die Feyenoord veel meer in de kaart spelen.
En ja, als je altijd maar verliest gaat dat wel in de koppies zitten, ik calculeer aan het begin van het seizoen al standaard verliespunten in voor Utrecht uit, of die nu goed spelen of niet. Een Feyenoorder zal waarschijnlijk hetzelfde bij PEC doen.
-
@Suiz-Luárez_NL Ik erger me vooral aan Excelsior. Dat veld heeft de minimum afmetingen, wat ik persoonlijk gewoon echt de klein vind. Dan lijkt het pas echt op zaalvoetbal.
-
@SIRclitjeslikker_NL dit is ook precies de reden waarom ze wederom in Eredivisie blijven helaas.
Als het aan mij had gelegen overal zelfde afmetingen en GRAS. -
@SIRclitjeslikker_NL
Nee enige degradatiekandidaat waar Feyenoord van verloor is Go Ahead... Sparta is en was geen degradatiekandidaat en Ajax zeker niet :') -
@Glennevire_NL Sparta heeft evenveel punten als de nr 16, handhaaft zich nu op doelsaldo, lijkt me aardige degradatiekandidaat
-
@Suiz-Luárez_NL hmm kut ja daar heb je gelijk in. Is snel gegaan dan met Sparta maar ik heb vertrouwen dat ze erin blijven... Heb de stand van Juup gezien en enige die echt goed doen zijn VVV en Jong Ajax